Téma: Bulharsko a Rumunsko zkušenosti, rady

26.6.2009 v 10:42
Ahoj,

tak lehce koketuji s nápadem vyjet si na menší dovolenou do Bulharska. Byl tam někdo z Vás na moto nebo v plechovce ? Nějaké rady a doporučení? Jak tam bylo. Případně jak je to s cenami, kempy. V jakém stavu jsou cesty, přeci jen nemám cestovní enduro.
Díky

EDIT: Z příspěvků tady jsem pochopil, že by Rumunsko mohlo být možná dokonce vhodnější kandidát, takže kdybyste měli i nějaké poznatky k němu tak je klidně přidejte.

Všem děkuji

Naposledy editováno 28.06.2009 23:42:13

26.6.2009 v 11:58 | Nahoru | #1
před pár lety plechovkou s ex a jejím psem na dva týdny

hlavní tahy byly buď relativně nové, nebo ve výstavbě. spaní...po cestě jsme chrápali v autě, na motorce bych využil nějaký penzion s garáží rumuni nesvítí (potkat v noci rozsvícené auto - buď jsi narazil na zbohatlíka nebo na cizince. frajeři mají rozsvícené parkovačky (jedou stejně rychle jako ty). koňské povozy a zbytek aut nesvítí vůbec. několikrát jsem málem sejmul lidi měnící kolo za zatáčkou...výstražný trojúhelník taky neznají. zkrátka v noci po rumunsku na motorce nikdy nepojedu (a jestli jo, tak 40-50). ceausescu dálnice je mizerná a v pohodě po ní jezdí povozy s koňma.
v rumunsku končily silnice 10 metrů před železničním přejezdem a začínaly 10 metrů za ním (ale všichni jedou pomalu, jednou jsem škrtl spodkem oktávky)...při letošním rumunsku už to bylo lepší.
v bulharsku jsme byli hlavně u moře a pár dní v horách - rodopech. hory doporučuju, možná bych našel i kontakt na lidi, co jsme u nich spali (nejlepší a nejlevnější ubytko, co jsme v bulharsku našli - měli jsme pro sebe cca 100 metrové 4+kk, ale využili jen jeden pokoj a obývák s kuchyní, s terasou za 25 euro se snídaní pro oba, kterou jsme nedokázali sníst). super silnice a tak. kdybych jel znovu, dal bych minimálně polovinu času horám a na pár dní udělal u těhle lidí základnu. nabízeli nám zaparkování oktávy do garáže (ale odmítli jsme), takže s motkama asi nou problem.
u moře jsme byli na jihu...takový "neorganizovaný chorvatsko". všude přistavovali patra pro turisty, bohužel plac pro auta nebyl. často jsme parkovali 100 i víc metrů od cimrfraj. ale z auta jsme nic moc nevytahovali (jen aktuální věci, foťák, notes a doklady) a ani pokus o nějaký vykradení, poškození nebo tak něco. ale byly tam domy se zahradou, kde byly auta za plotem...pro motorky bych asi použil.
bankomaty nebyly v malých městech (tahali jsme bankovky až tam...ubytko jsme většinou platili eurama, místníma penězma v barech, hospodách atp. na benzinkách kartou, ale občas jim nešly karty).

nejdražší pivo je plzeň - nevyrábí se tam v licenci. z českých seženeš ještě staropramen.
místní se nedají pít, slušný je licenční heineken a další značky. policajti jsou dost na silnicích, místní na ně upozorňují blikáním. když u nich zastavíš, pomůžou, poradí. s lidmi pod 30 jsme mluvili anglicky, s lidmi nad 30 rusky. bulharštině rozumíš asi jako chorvatštině (já bulharštině rozuměl víc, přítelka míň). na azbuku jsme si vzpomněli a za 2-3 dny v pohodě četli. v turistických oblastech měli v dost restauracích český překlad. dobrý jídlo vyšlo na stovku (300 g pečeného masa a nějaká příloha), polívka asi na 15 korun, plzeň na 35-40, místní piva na 10. ve slušných hospodách. večer na baru o 30% dráž, v nějaký vesnický hospodě o polovinu levněji. zkusili jsme i kemp, ale nedoporučuju - hygiena a podobné nebyly na evropské úrovni. první, na co se ptej, prohlídka sociálek. turecký hajzl je v zařízeních pro cizokrajné turisty výjimka, v kempech standard. mimo turistická centra na hajzlmísu nenarazíš - radši do lesa. sprchy vypadají jako trubka s kropítkem nahoře a díra v podlaze dole.
vany a sprchové kouty jen v hotelech s více hvězdami. cikánů se nemusíš bát, stát jim nedá ani korunu, musejí makat (a makají) a nekradou. i když příležitost...
když něco zapomeneš doma, dokoupíš na místě a většinou levněji. netové kavárny k dispozici za pár drobných

kiten (větší město) - turistické centrum, narvané pláže, noční život, ceny asi jako u nás, půjčovna vodních skůtrů atp. asi jako chorvatsko...taková makarská
lozenec (větší vesnice) - dva noční bary, poloprázdná pláž, ceny co jsem psal.
nepamatuju jméno města v horách, byli jsme tam jen jednu noc. ale adresa a telefon na ty lidi jsem při posledním stěhování bral s sebou

ještě mě napadlo...byli jsme tam začátkem srpna, což je největší sezona pro místňáky. dost těžko jsme sháněli ubytko (bylo plno a navíc jsme měli psa). prý snesitelné počasí končí v půlce června a pak je dobře až v srpnu. prý jsme chytli typické počasí - u moře přes den cca 35, večer cca 20, voda tak 22-25, večer většinou lehká přeháňka na vyčištění vzduchu. v horách o 5 míň.

kdyžtak se ptej

Naposledy editováno 26.06.2009 12:01:24

26.6.2009 v 12:36 | Nahoru | #2
Mockrát děkuju za vyčerpávající odpověď až to bude aktuální tak bych se případně ještě dovolil na něco zeptat, ještě jednou díky

26.6.2009 v 14:19 | Nahoru | #3

26.6.2009 v 14:26 | Nahoru | #4

Big.One>Byl jsem tam bez motorky. Mezi turistickým pobřežím a vnitrozemím byl cenový rozdíl 30%. Na horách byl problém nakoupit potraviny. Nakonec tam fungovalo kouzelné slovo "paket". Když o něj požádáš v jakékoliv chalupě, hodpodyně ti zabalí jídlo podle přání. V Bulharsku se nikdy ale NIKDY nespoléhej na horskou službu.

co se týče té horské služby, co se stalo ?

26.6.2009 v 14:39 | Nahoru | #5
V pohoří Pirin jsem obědval salát a rakii s bulharskými horaly ve službě. Místo služby se zpili. Na vysílačku nereagovali.
Z toho vyplývá - nechoď nikam sám, GPS a nabitý mobil s sebou!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bulharsko a Rumunsko zkušenosti, rady

26.6.2009 v 20:40 | Nahoru | #6
firecracker> Ahoj, kdy jedeš? Taky mám zálusk na Bulharsko.

28.6.2009 v 09:17 | Nahoru | #7

Elzon>firecracker> Ahoj, kdy jedeš? Taky mám zálusk na Bulharsko.

Ahoj, ještě přesně nevím, buď někdy v září a nebo příští rok, plánujeme s přítelkyní tak velmi zlehka dovolenou a docela se nám oběma líbil nápad s Bulharskem, přišlo nám y těch východních zemí takové "nejzápadnější", přeci jen se ještě na nějaké velké dobrodužství, necítíme a protože jsem tam nikdy nebyl a neměl představu tak předtím než si pořídím nějakého turistického průvodce tak jsem se o něm chtěl něco dozvědět, jestli to má vůbec cenu

28.6.2009 v 09:33 | Nahoru | #8
byl jsem na gsx750f v turecku
jel jsem severem rumunska na pobřeží a pak přez pobřeží bulharska , vracel jsem se vnitrozemím bulharska.
je to cca 6 let
z toho co jsem projel a zažil ti doporučuju jet spíš do rumunska, byly tam kupodivu lepší silnice, ceny v přepočtu příznivější a na rozdíl od bulharska nás tam neokrádali policajti.
v rumunsku v přepočtu za rychlost pokuta cca 80 kč i s blokama
v bulharsku vymyšlená rychlost a 30usd do kapsy jinak že nevrátí pas
průjezd přez rumunský fagaraš je supr a silnice byla jak v alpách, jen si tam skoro nikoho nepotkal. spali jsme většinou ve stanech a až v turecku v hostelu

28.6.2009 v 23:37 | Nahoru | #9
gobern> díky musím to dál přečíst přítelkyni trošku se Rumunska bála ...

29.6.2009 v 00:10 | Nahoru | #10
Příštích 20 let tam nepáchnu a doufám, že nebudu muset ani pracovně...!
šílený Balkán... Od hajzlů vyděračů policejních, přes díry v silnicích, přes žadonící haranty o cokoli, přes krávy nebo osly na silnicích, po fronty na přechodu i na trajektu.
No prostě humus...!

29.6.2009 v 01:18 | Nahoru | #11
byl jsem nekolikrat v rumunsku, mam tu zemi strasne rad..
naposledy loni v kvetnu, par fotek tady: http://picasaweb.go....guapea/EnduROmania#

za tyden tam jedu opet.. ale pres rumunsko budu jen prejizdet (parkrat)

29.6.2009 v 08:31 | Nahoru | #12
My varazime za tyden trasa Ukrajina, Rumunsko (hlavni destinace) a Srbsko. Co jsem nastudoval a co jsem slyšel, tak to Rumunsko bude opravdu o dost lepší než Bulharsko. Krásné hory, fajn lidi...
to Hondacbf1000: jasně šílenej Balkán...taky mám radši Bibione

29.6.2009 v 09:21 | Nahoru | #13
doporučuju se vyhnout balkánský magistrále, ta je celá taková lupičská, všude jinde je to supr. ještě tak na hranicích se setkáte se žebráním, ale pak už nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Bulharsko a Rumunsko zkušenosti, rady

30.6.2009 v 01:16 | Nahoru | #14
Mat79> Tak to Tě lituju To zas radši projedu tím Rumunskem, než do Bibione... sice jsem v Itálii dovolenkoval jen na Ligurské riviéře, ale stačily mi jen fotky a videa z těch milionů slunečníků v řadách za sebou a vedle sebe. Placka pobřeží...
Není nad čistý Jadran a bílé hory Biokova..!!!

30.6.2009 v 10:34 | Nahoru | #15
hondacbf1000> to byla ironie a sarkasmus a reakce na to ze ti nevoni Rumunia jo jo Biokovo je fajn