globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení vs. jízda v jedné stopě
22.6.2009 v 21:44
Nazdar lidi, koupil jsem si na jaře thundercata, potřeboval vyměnit zadní gumu,tak jsme se s bráchou do toho pustili, vymenili gumu, ale po výměně při tlačení, ji brácha neudržel a spadla mu na bok asi z 60cm na řídítko a výfuk a zrcátko, od té doby mám pocit, že motorka jede po rovině nakloněná doleva(spadla na pravo). Je možné, že se ohnul deltabox??? Od té doby se přrdní guma rychleji ojíždí na levé straně dezénu, a lépe klopí doleva, když zadní gumu dám z rysek více dozadu na pravé straně, je všechno ok, ale časem se asi gumy sjedou a opět na rovině jedu s náklonem vlevo. Napadlo mě, jak to mají vyřešeno vyvážení, když je výfuk vpravo?? Ale asi to nebude to pravé. Nemohl jsem nejak špatně nasadit zadní kolo??? Rysky jsou OK. díky za radu.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

22.6.2009 v 21:54 | Nahoru | #1
a máš tu zadní gumu vyváženou nebo si jí tam nasadil jen tak bez vyvážení? Ono když se to nevyváží (popř. když odlítaj závažíčka), tak trochu na stranu táhnout může

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

22.6.2009 v 22:05 | Nahoru | #2
hmm existuje vůbec něco jako rovnací stolice nebo spíš dokáže někdo změřit rám?

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

22.6.2009 v 22:08 | Nahoru | #3
A nezkřížily se ti jenom vidle v brejlích?Povol brejle kopni z tý strany na kterou to táhne do kola a brejle zase dotáhni.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

22.6.2009 v 22:30 | Nahoru | #4
Kolo vyvážené je, je to dělané v servisu, nasazovat jsem ho nasazoval já, rysky sedi, řetěz naplý akorát, vidle jsem povolil, ale s nima nehnu, jedny jsou dole a druhé - řídítka nahoře, v podstatě se při dotáhnutí seřídí samy.Tyče rovné jsou, byly sundané. Když,ale zadní kolo na pravé straně posunu dozadu, řízení se paradoxně nastaví do středu a je po problému, než se asi neviditelně sjede zadní guma.... a problém se opakuje

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

22.6.2009 v 22:41 | Nahoru | #5
to by mě taky zajímalo..motorka mi táhne na stranu, a koukal jsem, a závažíčka na předním kole jsou fuč...

(reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

23.6.2009 v 07:07 | Nahoru | #6
Fakes> se mi taky stává, když za to zatáhnu tak mi čas od času nějáký odlítne Ale zvyknul jsem si, zase tolik to netáhne na to abych to musel celý nechat převažovat, stejnak tam na konci sezony asi pujde nová guma tak to neřešim

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

23.6.2009 v 09:35 | Nahoru | #7
zkus dát přední kolo do přímého směru,k zadnímu kolu z jedné strany přilož rovnou desku,mrkni,jaká je mezera mezi předním kolem a deskou.Totéž opakuj na druhé straně.Z rozdílu mezer zjistíš,jestli zadní kolo není šejdrem.Rysky někdy klamou.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

23.6.2009 v 11:02 | Nahoru | #8
na rysky nespoléhej , jak se píše vejš - vem prkno a hnedka uvidíte
Pokud to jenom spadlo tak že by se nějako poškodil deltabox je nereálný - největší pravděpodobnost vidím v tom že máš trošku hnutý brejle - nárazem řidítek o zem se to občas stane - následně má pak motorka tendenci táhnout na jednu stranu.
Oprava je vcelku jednoduchá - povolit vrchní i spodní brejle, kámoš ti chytí přední kolo mezi stehna - řidítkama mírně zatáhneš na druhou stranu než ti to ustřeluje a následně utáhneš zpátky brejle. Zkusit prknem, pokud to není vono opakovat dokud to nebude v lajně.

Jízdě zdar

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

24.6.2009 v 11:12 | Nahoru | #9
No je to dost nepresne, musim si udelat nejaky zlepsovak.Ty bryle jsou hodne rigidní, vrsek se spodkem drží vidle dost pevně, i přes to, že s nimi můžu hybat ve vertikálním směru.

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

13.9.2014 v 23:33 | Nahoru | #10
Mám ten samej problém. Trochu mi to táhne doleva, ale udržím ji i bez držení. Po zaměření soustoposti je rozdíl 1cm. Může tenhle rozdíl mít vliv na to tahání doleva?? Pokud to srovnám, rysky ale nebudou souhlasit. Nebo se mám pokusit rovnat ty vidle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

13.9.2014 v 23:46 | Nahoru | #11

Okin1 píše: Mám ten samej problém. Trochu mi to táhne doleva, ale udržím ji i bez držení. Po zaměření soustoposti je rozdíl 1cm. Může tenhle rozdíl mít vliv na to tahání doleva?? Pokud to srovnám, rysky ale nebudou souhlasit. Nebo se mám pokusit rovnat ty vidle.


Rozhodně tím nic nezkazíš. Povol je. a zase utáhni. Měly by se srovnat víceméně samy.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 00:12 | Nahoru | #12
Krawatasakin> stačí povolit jen spodní brýle nebo musím i ty horní.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 00:26 | Nahoru | #13

Okin1 píše: Krawatasakin> stačí povolit jen spodní brýle nebo musím i ty horní.


No, mně se to stalo a bylo to zkroucený jen ve spodních - jsou měkčí než horní

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 00:42 | Nahoru | #14
Krawatasakin> snad se tam na ty šrouby nebo matky nějak dostanu. Mám se pokusit to srovnat řídítkama? Pokud ano, jakým směrem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 00:55 | Nahoru | #15

Okin1 píše: Krawatasakin> snad se tam na ty šrouby nebo matky nějak dostanu. Mám se pokusit to srovnat řídítkama? Pokud ano, jakým směrem.


Do protisměru než to táhne.

(reakce na) Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 01:10 | Nahoru | #16
Krawatasakin> díky, snad se to povede.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 21:52 | Nahoru | #17
Měl jsem stejný problém a to mi nespadla ani ze stojanku. Po dvou letech začala táhnout doleva,tak abych jezdil rovně měl jsem řidítka jemně doprava.Vyměnil jsem zadní a přední gumu a nic se nezměnilo.Perfektně seřidil,poměřil znovu nastavil a nic.Nakonec jsem povolil předni vidlí,ťuknul jsem o doraz do protisměru a problém zmizel.Akorát to nešlo jen povolit.Když jsem to povolil a ťuknul s tím o doraz, tak se nic nezměnilo. Tak jsem musel povolit víc a jedná vidle mi sjela,tak pověsit na futra a znovu ťuknout o doraz a bylo to OK.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 21:57 | Nahoru | #18
Zkus tohle,příspěvek č.14 www.motorkari.cz/forum-detail/

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

14.9.2014 v 23:13 | Nahoru | #19
Díky všem co na můj dotaz reagují. Tak jsem vyzkoušel to povolení v brýlích a srovnání. Hlo se to znatelně,až v tom něco luplo.Snad nic neprasklo. Nejdříve jsem to rovnal do protisměru než to táhne, ale nic se nezměnilo, akorát řídítka víc doprava. Znovu jsem to tedy povolil a přetáhl doleva kam to táhne.Abych řídítka měl rovně a kolo víc doprava. Zadní kolo je na ryskách z obou stran stejně a s předním kolem ve stopě. Měřeno hliníkovým profilem. Problém nezmizel, ale všimnul jsem si, že přední a zadní pneu jsou sjeté více vlevo než v pravo. Tak možná to bude tím.

Vyvážení vs. jízda v jedné stopě

18.9.2014 v 23:20 | Nahoru | #20
Tak zatím jsem se neodvážil to celé povolit jak nahoře tak dole. Nemám to jak zvednout, aby bylo přední kolo ve vzduchu.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Thundercat - karburátor Yamaha YZF 600R Thundercat Okin1 11 6.11.2023 v 23:51 2stroke
Motorka 35 kW pro A2 - silniční Yamaha YZF 600R Thundercat, Kawasaki ZZR 600, Honda ... Joel1 4 6.7.2023 v 19:54 Joel1
Sada na snížení výšky Yamaha thunde... Yamaha YZF 600R Thundercat R.a.F 5 2.11.2022 v 19:53 assassin
HJC IS 17 Yamaha YZF 600R Thundercat Malibu86 10 7.1.2021 v 14:20 vopák
Motor cukne spadne otáčkoměr a zase... Yamaha YZF 600R Thundercat Kalich94 3 26.8.2020 v 15:27 FiZzeR


TOPlist