globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak zahřát cestovní gumu
 
10.6.2009 v 20:06
máte nějaté typy, zkušenosti, jak nejlíp a nejrycheji zahřát cestovně-sportovní gumu..?
Koupil jsem na esvečko takovou a jsem z toho trochu ..
díky za rady

1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 12:14 | Nahoru | #61


Kup si dvousměsovky a nemáš co řešit !!!

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 12:16 | Nahoru | #62
mám Bridgestone bt-016 třísměsovku a paráda jak cyp, jednou si projedu vingle menší střelbou a pak můžu zvěřit a dojedu domů s chlupatýma krajema, jsou uplně výborné

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 14:05 | Nahoru | #63
zahřát v gaťách

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 14:17 | Nahoru | #64

ta guma se ohriva "vnitrnim trenim" te penumatiky...a to treni je tim vetsi cim vetsi silu prenasi na asfalt.. pri tech oblouckach tam neni zadna extra sila takze ani zahrivani neni nic moc, to bys fakt musel jet ty obloucky uplne na koleno nebo nakej takovej nesmysl....

podstatne vic zadni pneu zahreje obycejna akcelerace (jakoze i bez gumovani) pripadne brzdeni, to pneu prenasi vetsi sily nez pri oblouckach... a to ze se jede po stredu a ne pri krajich je fuk... oni ty pneu jsou dneska kosntruovany tak ze maj nejakej kovovej kord co to teplo rozlozi do cele plochy

Navrc>

Pokud se jedná o zahřátí při jízdě na všech plášťích tak assasin to okomentoval přesně tak jak to je. Pro zajíždění úplně nového pláště je doporučena vzdálenost cca 100km / při které se guma zahřeje a vlivem kordu je teplo rozváděno do boků pláště, čímž se směs nastartuje do jízdního režimu. Nicméně pokud vytáhneš ráno motorku z garáže, tak je dobrý i po tom zajetí gumu zahřát akcelerací a decelerací.

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 14:18 | Nahoru | #65
belf> dvousměsovka se zahřívá jinak než jednosměs???

1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 15:26 | Nahoru | #66
Jenže já když kličkuju a to jako fest do strany, tak vždy v tom oblouku akceleruju a v druhým nechám decelerovat. Čili to dělám správě ty mladej fidžine
Jde mi o to, jestli PČR tohle to nebere jako veřejný ohrožování nebo tak něco

Naposledy editováno 11.06.2009 15:26:51

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 15:28 | Nahoru | #67
Mám odzkoušený Michelin Pilot Road 1 i 2 a nikdy jsem je neutrh a na okruhu taky držely jak přibitý
co jsem se bavil s tim jezdit tak aby se zahříval i bok, čili kličkovat je kravina, teplo se rozvádí rovnoměrně pomocí kordů...

Naposledy editováno 11.06.2009 15:53:45

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 16:00 | Nahoru | #68
to je spíš na zahřátí smyslů

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 16:25 | Nahoru | #69
Riddick> PČR, pokud při tý akceleraci v oblouku nejdeš přední gumou do vzduchu a při deceleraci v oblouku zadním kolem do vzduchu, můžeš bejt úplně klidnej. Jinak to je nezvládnutí motocyklu. ale myslím si že by jsi šel spíše na ústa

1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 16:30 | Nahoru | #70
Tady možná v klidu, ale např. v Rakousku to nezkoušej

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 17:04 | Nahoru | #71
jj, někdo tu psal, že za to dostal pokutu

Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 19:04 | Nahoru | #72
No obecně se při kličkování musí zahřívat víc už z 2 titulů:
1) kličkováním prodlužujete délku trasy - je potřeba vydat více energie (spáleného benzínu) a zároveň dochází k většímu opotřebení pneu - více tření
2) při zatáčení vytáčí vnitřní strana pneu menší poloměr zatáčky než vnější strana (princip zatáčení jednostopého vozidla), tudíž nutně musí docházet k většímu tření než při jízdě rovně (stejně jako u aut, které nemají diferenciál).
Pravda ale bude taková, že ušetřený čas pro zahřátí pneu bude ve finálním efektu zanedbatelný.

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 19:13 | Nahoru | #73
Lukaass> Zdar Lukino, to sou mi ale debaty ..ale teda myslim, ze leckterej cajt i u nas by s tim mel mensi problem.. teda typuju..

Jinak, bracha dneska nazul Z6, tak ho budeme muset o vikendu nekde protahnout

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 19:28 | Nahoru | #74

Dolík....>simtě a co čekáš, že ta guma udělá? umrzne v horách? nebo se jí udělá zle z výšky?

je to guma, pár né úplně blbých lidí to vymyslelo tak, aby kde jaký pitoma, který nemá nepřekonatelnou chuť se dostat do dřevěné krabice na tom prostě jede a jede a jede, dře stupačkama, kolenama a přitom poslouchá, jak to musí být guma úplně na pikaču. SV je chrastítko, co sice občas blokne zadní kolo, ale to je tak všechno. nepiš kraviny, obuj ty gumy a jeď do .... aj do prdele.



chrastitko kere ti v druhe zatacce na okresce ujede

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

11.6.2009 v 22:14 | Nahoru | #75

NIKO>Dolík....>chrastitko kere ti v druhe zatacce na okresce ujede



mě ujíží i endura.

Jak zahřát cestovní gumu

12.6.2009 v 01:04 | Nahoru | #76
Roztrhejte si občanky!

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

12.6.2009 v 10:33 | Nahoru | #77

assassin>sharkis>Já si myslim, že tim kličkovánim se naopak zahřeje Přece jen když jedeš rovně, tak zahřejváš akorát ten "pruh" uprostřed pneu, ale když kličkuješ, tak ojíždíš i kraje, čimž se logicky musí (alespoň trochu zahřát Dělám to hlavně ve městě když je nuda

ta guma se ohriva "vnitrnim trenim" te penumatiky...a to treni je tim vetsi cim vetsi silu prenasi na asfalt.. pri tech oblouckach tam neni zadna extra sila takze ani zahrivani neni nic moc, to bys fakt musel jet ty obloucky uplne na koleno nebo nakej takovej nesmysl....

podstatne vic zadni pneu zahreje obycejna akcelerace (jakoze i bez gumovani) pripadne brzdeni, to pneu prenasi vetsi sily nez pri oblouckach... a to ze se jede po stredu a ne pri krajich je fuk... oni ty pneu jsou dneska kosntruovany tak ze maj nejakej kovovej kord co to teplo rozlozi do cele plochy...

podle me to je hovadina...

nebo jakoze jedete v klidu po meste a kdyby vam vychladli gumy tak hned prvni zatacku nemuzete polozit na koleno a to je hroznej pruser?


Jak zahřát cestovní gumu

12.6.2009 v 13:08 | Nahoru | #78
po vyjetí z garáže je motor potřeba stejně nechat ohřát, tudíž nemůžeš jet pilu a to tě i studená guma udrží a po těch cca 5km můžeš začít bezstarostně tahat. aspoň tak to dělám já, a kličkuju taky jen tak pro pobavení

Jak zahřát cestovní gumu

12.6.2009 v 13:22 | Nahoru | #79
Kličkuju po vyjetí taky ale dělám to proto abych hlavně prohřál sebe.

Na prohřátí pneu to dle mého nemá vliv protože kdyby mělo tak jsme všichni v háji a před vyjetím běháme k silnici s teploměrama a měříme teplotu asfaltu a pozorujeme mraky jestli sluníčko svítí jak má a případně podle zjištěných hodnot v rychlosti přezouváme pneu a když ten teploměr nebude cejchovanej tak s tím stejně lehneme v první buď levotočivý nebo pravotočivý zatáčce (podle toho z který strany zrovna svítí sluníčko) a když venku prší tak bychom vůbec neměli vyjet protože ta voda na silnici je tak velká proměnná že to prostě vůbec nejde vychytat.

A ted jednou větou: než zahřeješ motor tak máš tu gumu prohřátou a jestli máš pocit že ne tak seš tady špatně neb Tvůj server je www.motogp.com.

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 00:01 | Nahoru | #80

Mládě.Fidži>Peacemaker> Zpátky na hrocha S ním bys nespadnul, bo je to BMW


minulej tyden, e07 + rakouskej asfalt a moje touha tu levotocivou proste projet...

nebo se jako mam urazit kvuli vlastnictvi "pytle zmiji"?

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 00:04 | Nahoru | #81

MirekSV>K tomu zahrivani gum - teplo v nich vznika trecima a hystereznima ztratama...


tak ted nevim, jestli si delas srandu nebo to myslis vazne

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 00:22 | Nahoru | #82
polej ji benzinem a pak ji zapal.......az potece tak vyjed....

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 08:12 | Nahoru | #83
bych chtěl vidět kolik lidí sedne na moto a jmed klopí na kolena většinou mááálo kdo dostává gumy na hranu a uečitě ne hned když vyjedu z baraku ,ti kdo klopí ví co a jak jinak tu gumu zkoušej postupně každa guma je trochu jina a ne každa je vhodná pro každeho a každý stroj

(reakce na) Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 08:31 | Nahoru | #84

Stewe>pylot>ACE1981>jezisi ja mam roadsmart a zahrivam ji tak 5-7km a pak uz muzes jet jak o zivot a to mam 1200cm.Fakt nevim co tu resite kdyz ty moderni gumy drzi jak pribite
Kamos nedavno obul na sestku fazera road attack a je zklamanej protoze kdyz prida v zatacce tak nedrzi...

já tam sekl AVONy STORM a držej a držej až na hranu v neděli sem jel 160 kiláků a byly jak žvejka



jj Stormy držej... poslali mi je omylem místo sportovních a jsem za to vděčný !! najedu dvakrát víc a držej normálně a zahřejvat se ani nemusej...

naučte se jezdit na studenejch a zahřáté pak budou jen třešnička na dortu

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 11:23 | Nahoru | #85
někteří vůbec nepochopili podstatu čeho jsem se ptal a dělají velmi chytré.

Těm, kteří mají na to pohled jako já děkuji za názor

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 12:13 | Nahoru | #86
cus, mam bandasku 12tku a touringove dunlopy. muzes s nima litat jako krava ale jak klesne teplota tak na 15-20 tak uz musis opatrne to proste s cunacinama koncis. Urcite nedrzi tak jako sportovni guma ale vic najedes, a kdyz vis co mas obuto ta to rozhodne nikde nerozvesis.

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 12:17 | Nahoru | #87
Jo pravda, k dotazu. nezahrejvam. jakmile jsem si jisty ze nemam na gume pisek, (mam prijezdovku po prsne ceste) tak po trech km a par naklonech,jdu s naklonem jak potrebuju.

Jak zahřát cestovní gumu

13.6.2009 v 17:03 | Nahoru | #88
Posledni prispevek do diskuze pro Peacemakera, nechci kvuli tomu zakladat nove vlakno. Snad bude odkaz fungovat... [url=

Jak zahřát cestovní gumu

14.6.2009 v 17:41 | Nahoru | #89
propan-buten

Jak zahřát cestovní gumu

19.6.2009 v 00:55 | Nahoru | #90
Já a mé studené cestovní Avon Storm Sport Touring....

... mě to stačí, nejsem žádnej závodník.

A jen opakuji, že racingové pneu mají provozní teplotu přes 80°C a na tu se nahřívákama také ohřívaj. Je to teplota horkého čaje, tak až na svých závodních gumách neudržíš ruku, máš je ready Muehehe...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist