Koupil jsem na esvečko takovou a jsem z toho trochu ..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/neutral.png)
díky za rady
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Kup si dvousměsovky a nemáš co řešit !!!
ta guma se ohriva "vnitrnim trenim" te penumatiky...a to treni je tim vetsi cim vetsi silu prenasi na asfalt.. pri tech oblouckach tam neni zadna extra sila takze ani zahrivani neni nic moc, to bys fakt musel jet ty obloucky uplne na koleno nebo nakej takovej nesmysl....
podstatne vic zadni pneu zahreje obycejna akcelerace (jakoze i bez gumovani) pripadne brzdeni, to pneu prenasi vetsi sily nez pri oblouckach... a to ze se jede po stredu a ne pri krajich je fuk... oni ty pneu jsou dneska kosntruovany tak ze maj nejakej kovovej kord co to teplo rozlozi do cele plochy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Pokud se jedná o zahřátí při jízdě na všech plášťích tak assasin to okomentoval přesně tak jak to je. Pro zajíždění úplně nového pláště je doporučena vzdálenost cca 100km / při které se guma zahřeje a vlivem kordu je teplo rozváděno do boků pláště, čímž se směs nastartuje do jízdního režimu. Nicméně pokud vytáhneš ráno motorku z garáže, tak je dobrý i po tom zajetí gumu zahřát akcelerací a decelerací.
1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
Jde mi o to, jestli PČR tohle to nebere jako veřejný ohrožování nebo tak něco
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Naposledy editováno 11.06.2009 15:26:51
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
co jsem se bavil s tim jezdit tak aby se zahříval i bok, čili kličkovat je kravina, teplo se rozvádí rovnoměrně pomocí kordů...
Naposledy editováno 11.06.2009 15:53:45
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sjuk.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Jak zahřát cestovní gumu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1) kličkováním prodlužujete délku trasy - je potřeba vydat více energie (spáleného benzínu) a zároveň dochází k většímu opotřebení pneu - více tření
2) při zatáčení vytáčí vnitřní strana pneu menší poloměr zatáčky než vnější strana (princip zatáčení jednostopého vozidla), tudíž nutně musí docházet k většímu tření než při jízdě rovně (stejně jako u aut, které nemají diferenciál).
Pravda ale bude taková, že ušetřený čas pro zahřátí pneu bude ve finálním efektu zanedbatelný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak zahřát cestovní gumu
Dolík....>simtě a co čekáš, že ta guma udělá? umrzne v horách? nebo se jí udělá zle z výšky?
je to guma, pár né úplně blbých lidí to vymyslelo tak, aby kde jaký pitoma, který nemá nepřekonatelnou chuť se dostat do dřevěné krabice na tom prostě jede a jede a jede, dře stupačkama, kolenama a přitom poslouchá, jak to musí být guma úplně na pikaču. SV je chrastítko, co sice občas blokne zadní kolo, ale to je tak všechno. nepiš kraviny, obuj ty gumy a jeď do .... aj do prdele.
chrastitko kere ti v druhe zatacce na okresce ujede
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
assassin>sharkis>Já si myslim, že tim kličkovánim se naopak zahřeje Přece jen když jedeš rovně, tak zahřejváš akorát ten "pruh" uprostřed pneu, ale když kličkuješ, tak ojíždíš i kraje, čimž se logicky musí (alespoň trochu zahřát
Dělám to hlavně ve městě když je nuda
ta guma se ohriva "vnitrnim trenim" te penumatiky...a to treni je tim vetsi cim vetsi silu prenasi na asfalt.. pri tech oblouckach tam neni zadna extra sila takze ani zahrivani neni nic moc, to bys fakt musel jet ty obloucky uplne na koleno nebo nakej takovej nesmysl....
podstatne vic zadni pneu zahreje obycejna akcelerace (jakoze i bez gumovani) pripadne brzdeni, to pneu prenasi vetsi sily nez pri oblouckach... a to ze se jede po stredu a ne pri krajich je fuk... oni ty pneu jsou dneska kosntruovany tak ze maj nejakej kovovej kord co to teplo rozlozi do cele plochy...
podle me to je hovadina...
nebo jakoze jedete v klidu po meste a kdyby vam vychladli gumy tak hned prvni zatacku nemuzete polozit na koleno a to je hroznej pruser?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Na prohřátí pneu to dle mého nemá vliv protože kdyby mělo tak jsme všichni v háji a před vyjetím běháme k silnici s teploměrama a měříme teplotu asfaltu a pozorujeme mraky jestli sluníčko svítí jak má a případně podle zjištěných hodnot v rychlosti přezouváme pneu a když ten teploměr nebude cejchovanej tak s tím stejně lehneme v první buď levotočivý nebo pravotočivý zatáčce (podle toho z který strany zrovna svítí sluníčko) a když venku prší tak bychom vůbec neměli vyjet protože ta voda na silnici je tak velká proměnná že to prostě vůbec nejde vychytat.
A ted jednou větou: než zahřeješ motor tak máš tu gumu prohřátou a jestli máš pocit že ne tak seš tady špatně neb Tvůj server je www.motogp.com.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Stewe>pylot>ACE1981>jezisi ja mam roadsmart a zahrivam ji tak 5-7km a pak uz muzes jet jak o zivot a to mam 1200cm.Fakt nevim co tu resite kdyz ty moderni gumy drzi jak pribite
Kamos nedavno obul na sestku fazera road attack a je zklamanej protoze kdyz prida v zatacce tak nedrzi...
já tam sekl AVONy STORM a držej a držej až na hranu v neděli sem jel 160 kiláků a byly jak žvejka
jj Stormy držej... poslali mi je omylem místo sportovních a jsem za to vděčný !! najedu dvakrát víc a držej normálně a zahřejvat se ani nemusej...
naučte se jezdit na studenejch a zahřáté pak budou jen třešnička na dortu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](http://img2.rajce.idnes.cz/d2/2/2153/2153697_e882ca33defa70c3fc297e335b0d72f0/images/2009-06-18_20-56-12_DSC02679.jpg)
... mě to stačí, nejsem žádnej závodník.
A jen opakuji, že racingové pneu mají provozní teplotu přes 80°C a na tu se nahřívákama také ohřívaj. Je to teplota horkého čaje, tak až na svých závodních gumách neudržíš ruku, máš je ready
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)