1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
Naposledy editováno 24.04.2009 15:49:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
[img]
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
aztím čus , kdyby cokoliv napiš pokusím se poradit
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Koupě Buell XB9S Lighting
Čus, možná, že už asi reaguji pozdě, ale alespoň to zkusím, třeba to někom,
kdo má doma Bulíka pomůže.
Takže do Bulíka se leje olej jednak do motoru s převodovkou
(otvor v zadní kyvce) a zadruhé do prostoru primárního řetězu
a spojky (otvor je horní menší krytka na levém krytu motoru).
Zároveň otvor slouží pro kontrolu napnutí primárního řetězu
(řetěz má mít při studeném stavu výchylku 13 mm - kontrola každých
16000 km).
Do motoru a převodovky je náplň 2,4 l (měnit po 8000 km nebo po 1 roce).
Specifikace 20W-50 min. API SG (SL je ideál) a určitě JASO T 903 MA (pro hydraulické ventily). Výrobce schvaluje minerál, doporučuje polosyntetiku.
Do primárního řetězu a spojky je náplň 0.95 l (měnit po 16000 km).
Typ SAE-80 (minerál), nebo SAE-90 (polosyntetika).
Vždy dodržet specifikaci GL-4 ! Výrobce schvaluje minerál, doporučuje
polosyntetiku.
Já do Bulíků jednoznačně doporučuji motocyklovou polosyntetiku,
výrobců je mnoho, mám dobré zkušenosti např. s MOTUL ESTER 5100, protože
je lehce dostupný a cenově přijatelný. Tento olej doporučuji použít i pro
primární řetěz se spojku, jednotný olej pro Buelly doporučuje i samotný dvorní
dodavatel H-D, firma Screamin Eagle, od které je vynikající např. typ SYN3.
NA CO SI DÁT BACHA:
1/ Nelít do Buellů syntetiku, protože motor na to není stavěn (OHV, hydroštely,
simerinky) a navíc rozpustí předchozí usazeniny a zvýší se vám spotřeba
oleje (klidně 300 ml na 1000km). Je to jako házet perly sviním.
2/ Do primárního řetězu nelít olej, který nemá přísadu pro moto spojky.
Spousta "Jarinů" si myslí, že dá bulíku to nejlepší a do primáru
naleje syntetiku pro převodovky a neví, že je tam společná lázeň se spojkou.
Když jim začne klouzat spojka, tak začnou obtěžovat s odmaštěním
lamel spojky.
3/ Kontrola stavu oleje je u Buellů specifická. Olej v motoru klasicky prohřát a potom
chvilku počkat na skapání oleje (max. však 10 min.) a u rovně stojícího motocyklu
provést měření hladiny oleje (měrka plně zašroubovaná v kyvce). Pokud někdo provede
měření stavu hladiny až po zchladnutí motoru, tak olej z kyvky steče do níže položeného
motoru a na měrce se ukáže nedostatek oleje.
Neznaboh si poté z neznalosti myslí, že má oleje nedostatek a dolije ho (rozdíl hladin
však může v důsledku činit až 0,5 l oleje!) riziko poškození hydraulického ovládání
ventilů je poté u Buellů značné a bohužel dost časté. Při koupi Buella si prosím pečlivě
poslechněte chod hydroštelů.
Pokud jsem otravoval, tak se omlouvám, pokud mi nevěříte, tak se poraďte s odborníkem.
S odborníkem na H-D, neboť mějte na paměti, že Buell je jen vyladěný prehistorik s technologií našich otců a TOP produkty pro "rejžové" stroje jsou mu spíše na škodu!
Aleš.
1)olejová náplň je společná pro převodovku a primár. Ne pro převodovku a motor.
2)Syntetiku ANO . Syntetický neznamená řídký. Právě tebou zmiňovaný olej Screaming Eagle SYN3 je plná sysntetika specifikace SAE 20W-50. Dává se jak do motoru, tak do převodovky. V H-D se tím prodlouží výměnný interval v převodovce na 32000km. Pro BUELLy to bohužel neplatí. Syntetika je lepší, protože se při vysokých teplotách nepřepaluje. A že mívá zadní válec problémy s chlazením a topí jako kráva víme všichni, kdo máme pravé stehno a uši po dojezdu . Určitě je SYN3 skoro to nejlepší, co tam můžete nalejt. Cena něco přes 500Kč/litr je sice odstrašující, ale za klid to stojí. Ideální interval pro přechod na syntetiku je druhá servisní kontrola na 8000km. To už je motor slušně zajetej. Zpátky na minerál už nelze.
3)Výška hladiny motorového oleje se měří, když je motorka opřená na stojanu!! ne svisle stojící. Pak právě ukazuje málo oleje.
Nemám sice bulíka moc dlouho, ale kolem H-D se motám od malička a čerpám právě od mechaniků H-D.
Výňatek:
Ride motorcycle for approximately 10 minutes to ensure the
oil is hot and the engine is at normal operating temperature.
1. The motorcycle must be on level ground, on the sidestand
,(na postraním stojanu) with the engine off.
2. See Figure 1-3. Unscrew and remove dipstick from oil
tank/swingarm filler hole. Wipe dipstick clean.
3. Insert dipstick into oil tank filler hole, screwing dipstick in
completely. DO NOT OVER TIGHTEN.
Naposledy editováno 17.06.2009 14:18:24
1 reakcí na tento příspěvek Koupě Buell XB9S Lighting
Zdar kolegové, pokusím se reagovat na vaše podměty chronologicky, jak byli uvedeny:
1/ olej u primáru je skutečně jen pro primár+spojku viz foto zde:
Opravdu jsem nenašel v bloku motoru otvor, kterým by mohl olej proudit
do převodovky a zpět a navíc by ho muselo něco hnát (řetěz těžko).
Pokud mne přesvědčíte o opaku, tak budu velice rád, neboť každý se může splést
a já se rozhodně za neomylného nepovažuji.
2/ SYN3 rozhodně není full syntetika, ačkoliv to výrobce vehementně prohlašuje
i na svých stránkách a H-D to tak i prodává. Problém je v tom, že dle evropských
měřítek "full sin" olejů, je SYN3 polosyntetika, viz. tento opravdu dobrý článek na
V-rod community z roku 2003, který vzbudil poprask a ke kterému se výrobce SYN3 odmítl
vyjádřit:
3/ S tím měřením hladiny oleje jste mě opravdu dostali, protože to je rozpor mezi
uživatelským a servisním manuálem. Navíc jestli se má měřit hladina oleje při nakloněném
motoru, tak je Buell snad první motocyklový motor u kterého se má olej takto měřit.
Z praxe mám vyzkoušeno, že pokud je na měrce oleje při postavené motorce na bočním
stojánku olej na min., tak se při náklonu motorky při jízdě v zatáčce rozsvítí kontrolka
oleje. To se ale dle servisního manuálu stát nesmí!.
No teda, celý mi to vrtá hlavou, prověřím to a dám vědět. Zkuste se někdo taky postat u
servisáků v H-D.
Naposledy editováno 24.06.2009 16:17:36
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tak kterou Yamaha V MAX, Buell XB9S Lightning, MV Agusta Brutal... | pit94 | 8 | 11.1.2021 v 12:06 Johny_Servis |
Údržba řemene Buell XB9S Lightning | Rafan. | 29 | 15.8.2015 v 12:25 MorfijumHD |
ECMspy Buell XB9S Lightning | marnej | 14 | 2.3.2014 v 18:42 EdasDC |
oprava motoru Buell XB9S Lightning | alfin77 | 28 | 15.10.2013 v 11:00 alfin77 |
Rozdíl Buell xb9 a xb12 Buell XB12S Lightning, Buell XB9S Lightning | Racer21 | 19 | 25.8.2013 v 15:47 Chose1100 |