1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
edit: opravena chybicka
Naposledy editováno 28.05.2009 10:04:25
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Ducatista> Ideální moment pro řazení u tvé motorky je cca 9000 - 9500 ot. V místě nejvyššího výkonu a zároveň vysokého kroutícího momentu.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Ozkoušej si to na okruhu jednou řaď v 9500 a podruhé v 11500 a uvidíš porovnání jednotlivých časů na kolo.
Naposledy editováno 28.05.2009 09:26:45
Naposledy editováno 28.05.2009 10:13:46
Ta brzda to dokaze vypocitat sama.....
co vypocitat??? maximalni mozne zrychleni... tam kde jeho vrchol ( max. hodnota toho cisla ) se radi... krivky jsou jen tak orientacni. ( jako na oko )
Me to kluci rekli presne, kdyz jsem byl na brzde, protoze to je taky jedna veci proc jsem tam byl
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Motorka zrychluje umerne toc. momentu na zadnim kole (pokud neni ve smyku), takze je potreba maximalizovat jeho integral v case. Vykon je zajimavy "pouze" z hlediska naprevodovani (vykon je totiz moment * otacky). V praxi to znamena radit nekde za bodem max. momentu (u tebe 9000), ale ne tak, aby to spadlo moc doleva (takze u nizsich prevodu, ktere jsou hrubsi, muzes o neco vyse) - experimentoval bych s hodnotami napr. 8500 (z 5 na 6 pro cca 7700) - 9700 (z 2 na 3 pro cca 7700)...
EDIT: a jestli chces jedno jediny cislo, tak se spokoj s prumerem vyse uvedeno = 9100 a pohledem do grafu uvidis, ze je to skutecne presne tam, kde uz zacina oblast snizovani momentu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 28.05.2009 10:38:45
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
Sklada> Kdyz mu klesnou otacky az k 7700 tak je zbytecne daleko od hodnoty max vykonu kterej je dulezitej a pri kterym dosahujes nejvetsiho moznyho zrychleni. Rikas to dobre ale s tim razenim hluboko pod hodnotou max vykonu nesouhlasim. Neuvazujes totiz moment na zadnim kole ale na motoru kdyz tohle tvrdis. Tim ze preradis driv stratis nejaky Nm na zadnim kole a ztratis je zbytecne brzo. Otacky kdy se jeste vyplati drzet tam puvodni kvalt a tahat to ikdyz kroutak klesa ti udava prave max vykon. Nedovno tady na motorkarich o tom byl clanek a z tech grafu to bylo nadherne videt. Srovnavali BT 1100 Buldok a 650 bandita. Bylo krasne videt ze buldok to roztah ale jak musel strasne brzo radit tak ho bandit prevalcoval protoze to nahnal prevodama.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1: 2.467
2: 1.765
3: 1.350
4: 1.091
5: 0.958
6: 0.857
takze presne tedy pro dosazeni 7700 po razeni z 1 na 2 by to chtelo 10700 (tam je velkej skok z 1 na 2). Na dalsi kvalty pak: 10k, 9k5, 8k8, 8k6 (s orig. prevody). Jednu vec jsme zatim zapomneli uvazovat - dobu razeni. Pokud nemas rychlorazeni, tak by se mohlo pridat tak 200rpm kvuli padajicim otackam v dobe razeni...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
EDIT: vsuvka
EDIT2: a po delsi dobe zas nejaky zajimavejsi tema
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Naposledy editováno 28.05.2009 11:41:15
![](http://www.w353.cz/obrazky/dpilovy.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>Droppi> to muzes, ale zda se, ze on si nechava tu rezervu na pokles otacek az moc velkou; z 1 na 2 je ta zmena prevodu "jen" 39% a pak se rychle snizuje: z 3 na 4 je to 24% a z 5 na 6 uz 11%. Tento trend budou sledovat i "idealni" otacky pro razeni...
pokud je 3-4 24%, tak je to porad vic nez 20% rozdilu kroutaku z 11300 otacek, takze naopak sem to moc pritvrdil a v 11300 se treba da radit i 4-5
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
edit: 4-5 je 14%, takze to bude nekde 10700 treba
Naposledy editováno 28.05.2009 12:20:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
Skalda>Bubrak ZX10R> no a do jakejch otacek se teda snazis dostat? bylo by fajn dostat se nekam, kde jeste chvili zas budes mit velkej moment a ne az tam, kde uz se zacina snizovat...
No napsal sem to uz predtim. Proste jde o to, ze kdyz mas nizky kroutak na lehci prevod, tak porad mas na kole vic momentu diky nizsimu prevodu. Staci porovnat ty procenta. Kdyz mam jen o 20% nizsi moment na motoru, ale porad o 40% vic v prenosu na zadni kolo, tak neni duvod radit.
3 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
1 reakcí na tento příspěvek Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/lol.png)
Pro zvoleni nejlepsi strategie je potreba si situaci zanalyzovat vcetne prevodu. Cili udelat simulaci zrychleni, kdy prointegrujes moment na kole. Thats all. Taky se da vyhrat s nastavenim optimalniho sekundarniho prevodu, ale to uz chce alespon zakladni identifikaci systemu, kde je treba zjistit pasivni odpory, resp. jejich podstatne parametry stejne jako stanovit presneji hmotnostni parametry.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nejlepší otáčky pro řazení...?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Skalda>...Motorka zrychluje umerne toc. momentu na zadnim kole (pokud neni ve smyku), takze je potreba maximalizovat jeho integral v case.
Dawe02>...Cili udelat simulaci zrychleni, kdy prointegrujes moment na kole. Thats all.
presne
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
A 996 S nemá převody jako 996 biposto, ale jako 996 SPS, jsou v nich totiž shodné 94 kW motory, pouze s jinou řídící jednotkou.