1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
jim.bim>no hlavně jsou asi křivé na tloušťku. mírně cukaj a je to znatelný i při ručním otáčení s přidržením brzdy.
V tom případě jsi dosáhl ABS efektu
No pokud jsou koplé jak píšeš a Ty je stočíš aby koplé nebyly tak si nejprve zjisti kolik je min. tloušťka aby jsi pak z toho nudělal celofán ;)
Ale spíš bych doporučoval magnetku ;)
Naposledy editováno 21.05.2009 08:37:07
Borec tu nedávno psal že mel kotouče zvlněné a nechal je přebrousit a ubrali mu na nich 0.17mm takže těch 17 setin není zas taková mrda pokud máš kotouče ještě dobré.
Zabývá se tím tenhle člověk, sám mu budu nejspíš dávat kotouče (ale ja už asi necham vyrobit druhe věnce)
1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
2 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
nestáčej, sežeň jiné. S opravama kotoučů jsem se natrápil dost a vím, že to nemá cenu.
RUTAN>nevýhoda toho, když je sjedeš na magnetce je, že ti zvlněný kotouč magnet přitáhne a jak povolí, tak se to vrátí, kde to bylo.
nestáčej, sežeň jiné. S opravama kotoučů jsem se natrápil dost a vím, že to nemá cenu.
no zdá se, že to tak bude, no. mylsím, že jak jednou ten matroš něco udělá, tak nepřestane. bude chyba ve složení materiálu. bud původní, nebo z vyhřátí. chjo. to je peněz.
2 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
1 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
Soustružení je druhá možnost, zase se musí roznýtovat, aby jsi ten kotouč uchytil, jenže, zase ti to bude házet. Na kotouče jsou prý speciální soustruhy, které soustruží kotouč z obou stran zároveň, to pak jo ale jestli v čr někdo dělá jsem nezjistil.
Ti kdo se tím zabývali za prachy na to už serou, moc reklamací. Vždy se ale najde někdo, kdo do toho jde, než pochopí, že je s tím víc práce než výdělku.
Hele, anabází s kotoučema právě procházím, dokonce jsem si bláhově nechal vyrobit kotouče u Tenaxu. Ano, vyhodil jsem 4tis z okna a to jsem na ně dal desky od nisinu, použité desky na nové kotouče raději dávat nebudu, takže jsem na tom projel 5,5 tis což je jeden kotouč. Konečné řešení jsou pro mne Brakingy, a trocha reklamy, koupím je v motostáru, tam mají nej cenu.
jim.bim>vím vím. to všechno vím. ale mě nehází, když je protáčím přibrzděný, tak v jednom místě zaberou a násleně odlehší protočení. to neudělá zvlnění. to se dorovná na nýtech. proto tam jsou. u pevných brzdičů.
Ano, takto se chovají probrzděné kotouče, vem mikrometr a měř, uvidíš že jsou v některých místech slabší, mě to ve finále dělalo až 0,5mm
2 reakcí na tento příspěvek Stáčení kotoučů
rici>Záleží jak moc házej. Když se podíváš na ostatní motorky nebo auta, tak každej kotouč háže, to je normální. Kdyby neházel, nevrátí se ti pístky. A jinak kotouče se normálně stáčej na soustruhu. Chce to hodně vysoké otáčky a malej odběr materiálu a hlavně ostrý kalený nůž. Nebo již zmiňovaná magnetka.
Panebože,už je to tu zas - "kotouče musí házet,páč jinak se nevrátí pístky" - toto je naprostá píčovina,kdy už to lidi pochopí
Nestáčej,nebruš,kup si jiný,protože opravama prodrbeš peníze,který můžeš ivestovat do jetých dobrých,nebo nových
jim.bim>myslí, že mírně zvlněné není problém. nejsou pevné jako u auta. ale já mám asi změnu tlouštky. asi z tepla nebo na hov.. materiál. nefím. prostě je t znatelný i ručním otáčením, jak píšu nahoře.
To je rukama kolohnáte Já na CeBRu kotouč sjel docela šikovně
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stáčení kotoučů
ipetr>No myslím že dojdeš do stádia, že koupíš nové. Znám pár lidí co se pokoušeli kotouče brousit na magnetce, musíš je roznýtovat a nechat udělat nové nýty což něco stojí, vypodložení kotouče v místech kde je probržděný je nesmysl, nikdy tam není schod aby jsi tam přesně vložil mezikus, takže se za chvilku zase probrzdí.
Soustružení je druhá možnost, zase se musí roznýtovat, aby jsi ten kotouč uchytil, jenže, zase ti to bude házet. Na kotouče jsou prý speciální soustruhy, které soustruží kotouč z obou stran zároveň, to pak jo ale jestli v čr někdo dělá jsem nezjistil.
Ti kdo se tím zabývali za prachy na to už serou, moc reklamací. Vždy se ale najde někdo, kdo do toho jde, než pochopí, že je s tím víc práce než výdělku.
Hele, anabází s kotoučema právě procházím, dokonce jsem si bláhově nechal vyrobit kotouče u Tenaxu. Ano, vyhodil jsem 4tis z okna a to jsem na ně dal desky od nisinu, použité desky na nové kotouče raději dávat nebudu, takže jsem na tom projel 5,5 tis což je jeden kotouč. Konečné řešení jsou pro mne Brakingy, a trocha reklamy, koupím je v motostáru, tam mají nej cenu.
Zdravim.Hele taky jsem uvazoval nad kotoucema u Tenaxu nechat si je od nich vyrobit.Taky mi prave hazeji a opravou se nehodlam zabyvat.To ti udelaji cely kotouc i s vnitrnim uchycenim nebo ty musis sundat venec,dat jim tam stredy a oni ti k nim prinytuji jine???Jo a myslis,ze by se dali sehnat aji vykousany???
MilanR1>Tak nechápu o čem je vůbec řeč. Stáčet čí nestáčet kotouče ???? Zásadně nestáčet , ale vyhodit. Přední kotouče = život !!!! Na co je ti mašina s dojebanejma brzdama ?? na zabití ?? - pak si je stoč a nebo demontuj rovnou. Stojí to pár korun, tak nechápu, proč někdo uvažuje takhle blbě a riskuje tím život svůj a i životy ostatních. Brzdy jsou základ. ještě nikdy nikoho nezabila rychlost, ale jen to, že neuměl včas zabrzdit.
Presne tak
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stáčení kotoučů
MilanR1>Tak nechápu o čem je vůbec řeč. Stáčet čí nestáčet kotouče ???? Zásadně nestáčet , ale vyhodit. Přední kotouče = život !!!! Na co je ti mašina s dojebanejma brzdama ?? na zabití ?? - pak si je stoč a nebo demontuj rovnou. Stojí to pár korun, tak nechápu, proč někdo uvažuje takhle blbě a riskuje tím život svůj a i životy ostatních. Brzdy jsou základ. ještě nikdy nikoho nezabila rychlost, ale jen to, že neuměl včas zabrzdit.
Nejlepší názor jaký sem tady četl...
Se stáčením kotoučů na brzdách mám letité zkušenosti,na postupně 4 autech asi 7x.
Vždy na soustruhu,o pokusech na magnetce sem v životě neslyšel.
Jde totiž o to, že obíráš materiál cca ve stovkách - 0,01 mm a dělá se to tak, že se musí
kotouč obrábět na jedno upnutí z obou stran a to je ZÁSADA !!!!!
Pokud se ten kotouč sundá po srovnání jedné strany,je to jako bys nic neudělal.
Ono se totiž tvoří dvě rovnoběžné roviny vúči středu a proto nějaké podkládání na
magnetce..... podle mně Pyčovina,už vidím krabičku desetinových nebo stovkových podložek
a technoligiiju kterou to měříš a na 0,01 mm usazuješ....
Chlapík co mi to už dlouhá léta dělá má spoustu
přípravků na různé tloušťky a šířky kotoučů,když sem jednou přišel s OFFROAD Pajero, dělal
první kotouč 4 hodiny,každý další pak cca 30 min !!!
Pokaždé mu koukám pod ruce abych se přiučil a strojní zámečničina je trošku moje hobby tak o tom něco vím.
Pokud to někdo vezme na soustruh, tak 0,3 až 0,5 mm je rozmezí o kolik se po srovnání v nejlepším případě a nevelké křivosti nebo probržděnosti kotouč zúží.
MINIMÁLNĚ !!!!
Pak si spočítej, kolik Ti dle doporučení na bezpeč. funkci zbude.
Finančně tě to u fakt ODBORNÍKA a to bych dal na 1. místo !!! bude stát stejně tak na 2000,- a víc když počítáš
650,- až 800,- na hodinu !!!
Nepočítám roznýtování a zpět nanýtování
Prostě házej každou kačku z kapes do prasátka a kup nové !!!!
ZABIJEŠ SE JENOM JEDNOU, a ještě v tomto případě vlastní vinou.....
RUTAN>nevýhoda toho, když je sjedeš na magnetce je, že ti zvlněný kotouč magnet přitáhne a jak povolí, tak se to vrátí, kde to bylo.
nestáčej, sežeň jiné. S opravama kotoučů jsem se natrápil dost a vím, že to nemá cenu.
no ale cemu vadi zvlnenej kotouc? jen vic rozhazuje desky, kdyz pribrzdis tak tim ze je plovouci tak si ho trmen "srovna" ... samo pokud je zvlnenej v nejakejch mezich...
problem je u kotoucu ktery maj promenou tloustku - jsou vysoupane na jednom miste
kdyby bylo potreba mit kotouce uplne rovne tak je nesmysl je delat plovouci v nytech ne?
na magnetku se musi roznejtovat, ale brousili jsme takovej kotouc i v brusce na kulato, ale musel se udelat pripravek aby si kotouc lehl tou brzdnou plouchou a nyty zapadly do drazky a pritazeny aby to bylo taky za tu brzdnou plochu... ale bylo to na nakyho skutra nebo co.. ten pripravek da dost prace..
BlackDevil>MilanR1>Tak nechápu o čem je vůbec řeč. Stáčet čí nestáčet kotouče ???? Zásadně nestáčet , ale vyhodit. Přední kotouče = život !!!! Na co je ti mašina s dojebanejma brzdama ?? na zabití ?? - pak si je stoč a nebo demontuj rovnou. Stojí to pár korun, tak nechápu, proč někdo uvažuje takhle blbě a riskuje tím život svůj a i životy ostatních. Brzdy jsou základ. ještě nikdy nikoho nezabila rychlost, ale jen to, že neuměl včas zabrzdit.
Nejlepší názor jaký sem tady četl...
Se stáčením kotoučů na brzdách mám letité zkušenosti,na postupně 4 autech asi 7x.
Vždy na soustruhu,o pokusech na magnetce sem v životě neslyšel.
Jde totiž o to, že obíráš materiál cca ve stovkách - 0,01 mm a dělá se to tak, že se musí
kotouč obrábět na jedno upnutí z obou stran a to je ZÁSADA !!!!!
Pokud se ten kotouč sundá po srovnání jedné strany,je to jako bys nic neudělal.
Ono se totiž tvoří dvě rovnoběžné roviny vúči středu a proto nějaké podkládání na
magnetce..... podle mně Pyčovina,už vidím krabičku desetinových nebo stovkových podložek
a technoligiiju kterou to měříš a na 0,01 mm usazuješ....
Chlapík co mi to už dlouhá léta dělá má spoustu
přípravků na různé tloušťky a šířky kotoučů,když sem jednou přišel s OFFROAD Pajero, dělal
první kotouč 4 hodiny,každý další pak cca 30 min !!!
Pokaždé mu koukám pod ruce abych se přiučil a strojní zámečničina je trošku moje hobby tak o tom něco vím.
Pokud to někdo vezme na soustruh, tak 0,3 až 0,5 mm je rozmezí o kolik se po srovnání v nejlepším případě a nevelké křivosti nebo probržděnosti kotouč zúží.
MINIMÁLNĚ !!!!
Pak si spočítej, kolik Ti dle doporučení na bezpeč. funkci zbude.
Finančně tě to u fakt ODBORNÍKA a to bych dal na 1. místo !!! bude stát stejně tak na 2000,- a víc když počítáš
650,- až 800,- na hodinu !!!
Nepočítám roznýtování a zpět nanýtování
Prostě házej každou kačku z kapes do prasátka a kup nové !!!!
ZABIJEŠ SE JENOM JEDNOU, a ještě v tomto případě vlastní vinou.....
srovnavas nesrovnatelne - auto vs moto ... plovouci kotouc u moto vs pevnej u auta.... litinovej vs nerezovej...
to ze nekdo ubrousi par stovek z kotouce snad neznamena ze dojebal brzdy a ze se zabije ne? na kotouci je predepsana min tloustka , kdyz nejde pod tak se nic nedeje... ono brzdenim se kotouce taky "obrusuji" a to jakmile se trochu obrousi brzdenim tak je taky hned vymenite za nove protoze jsou dojebane a hrozi to ze se zabijete?
tohle straseni nechapu... jsou lidi co jsou schopny kotouce varit atd, to uz je podle me zbesilost, ale trochu ubrat na tloustce kotouce, co tim riskuju?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stáčení kotoučů
BlackDevil>MilanR1>Tak nechápu o čem je vůbec řeč. Stáčet čí nestáčet kotouče ???? Zásadně nestáčet , ale vyhodit. Přední kotouče = život !!!! Na co je ti mašina s dojebanejma brzdama ?? na zabití ?? - pak si je stoč a nebo demontuj rovnou. Stojí to pár korun, tak nechápu, proč někdo uvažuje takhle blbě a riskuje tím život svůj a i životy ostatních. Brzdy jsou základ. ještě nikdy nikoho nezabila rychlost, ale jen to, že neuměl včas zabrzdit.
Nejlepší názor jaký sem tady četl...
Se stáčením kotoučů na brzdách mám letité zkušenosti,na postupně 4 autech asi 7x.
Vždy na soustruhu,o pokusech na magnetce sem v životě neslyšel.
Jde totiž o to, že obíráš materiál cca ve stovkách - 0,01 mm a dělá se to tak, že se musí
kotouč obrábět na jedno upnutí z obou stran a to je ZÁSADA !!!!!
Pokud se ten kotouč sundá po srovnání jedné strany,je to jako bys nic neudělal.
Ono se totiž tvoří dvě rovnoběžné roviny vúči středu a proto nějaké podkládání na
magnetce..... podle mně Pyčovina,už vidím krabičku desetinových nebo stovkových podložek
a technoligiiju kterou to měříš a na 0,01 mm usazuješ....
Chlapík co mi to už dlouhá léta dělá má spoustu
přípravků na různé tloušťky a šířky kotoučů,když sem jednou přišel s OFFROAD Pajero, dělal
první kotouč 4 hodiny,každý další pak cca 30 min !!!
Pokaždé mu koukám pod ruce abych se přiučil a strojní zámečničina je trošku moje hobby tak o tom něco vím.
Pokud to někdo vezme na soustruh, tak 0,3 až 0,5 mm je rozmezí o kolik se po srovnání v nejlepším případě a nevelké křivosti nebo probržděnosti kotouč zúží.
MINIMÁLNĚ !!!!
Pak si spočítej, kolik Ti dle doporučení na bezpeč. funkci zbude.
Finančně tě to u fakt ODBORNÍKA a to bych dal na 1. místo !!! bude stát stejně tak na 2000,- a víc když počítáš
650,- až 800,- na hodinu !!!
Nepočítám roznýtování a zpět nanýtování
Prostě házej každou kačku z kapes do prasátka a kup nové !!!!
ZABIJEŠ SE JENOM JEDNOU, a ještě v tomto případě vlastní vinou.....
Jeden nesmysl za druhým.Srovnávat brzdové kotouče auta s motorkou je jako srovnávat jabka s rybízem.Materiálově i konstrukčně jsou každý z jiného světa.
Kotouče se klidně můžou opracovávat s každé strany extra,jen je třeba použít indik.hodinky při středění.Holt ne každý strojní zámečník umí tuhle věc používat.
Na mag. brusce se dají kotouče srovnávat,právě za pomocí tenkých plíšků.Eliminuje se tím prohnutí po přitažení magnetem.Kotouč je ovšem třeba několikrát obracet.Přesné plíšky bývají v každé slušné nástrojárně.Běžně se takhle brousí tenké součásti.
Pokud je kotouč prohnutý z důvodu přehřátí,nemá cenu jej srovnávat.Pomůže to jen krátkodobě.
Kotouče naražené při havárii se srovnávají jen v případě že deformace je opravdu jen v řádu desetin.Do oprav ohnutých bych se nepouštěl.(takové lidi jsem obvykle posílal rovnou pro nové)
Pokud je kotouč z materiálu který si rozumí s magnetem,je nejlepší srovnávat jej na mag.sklíčidle soustružením.(geniální,ale hříšně drahá pomůcka )Samozřejmě s odpovídajícím nástrojem.
Veškeré opravy jsem dělal jen v rámci limitu určeném výrobcem.Nikdy za něj.Nejspíš věděl proč limit nastavil na určiý rozměr.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Stáčení kotoučů
Pánové, nechci tu dělat chytrého, ale jen podotýkám, že u stáčení - srovnání kotoučů jde vždy o to, oby na jednom místě a to po celém obvodu měl kotouč na cca 0,01 - 0,03mm stejný rozměr.
Jestliže toto není dodrženo, potom jsou čelisti při brzdění roztahovány a tlakem kapaliny zase stahovány ke kotouči a TOTO SE MUSÍ PŘI JAKÉMKOLI OBRÁBĚNÍ DODRŽET !!!
Já fakt nevím jakým způsobem chceš na Magnetce vypodložit i třeba trošku křivý kotouč tak aby si měl důkladnou rovinu proti nástroji ve stovkách....
Je to na dýl a klidně se můžu rozepsat, ale hodně lidí si tu plete křivost a nestejnou tloušku kotouče.Bavíme se o koze a o voze.
Samo sebou že vím jaký je rozdíl plovoucích třmenů a pevných na autě a motorce.
Jen že v zásadě pokud mám v určitém limitu prohlý kotouč nebo disk
který mi svou vůlí třmen pobere nebo je tato nerovnost odladěna nýtovou vůlí na kotouči a jiných systémech,je to OK. Pokud dojde z jakýhkoli příčin k nestejné tloušťce
kotouče, je to průser a dává to rány jak do pedálu nebo pačky na motorce !!!
Fakt jsem neviděl nikoho kdo umí na magnetce brousit třeba trochu křivý kotouč tak, aby měl
na všech místech po obvodu stejný průřez - tloušťku a kdy obráběcí hlava kopíruje křivost kotouče.Pokud ovšem nemáš na stole magnet o síle několike set KG,který ti kotouč narovná....
Rád se ovšem nechám poučit,jsem hlava otevřená a nebudu dělat chytrého za každou cenu.
BlackDevil>restore> Tak nějakých pár set hodin za obráběcíma mašinama mám za sebou a trošku vím o čem mluvím....
Pánové, nechci tu dělat chytrého, ale jen podotýkám, že u stáčení - srovnání kotoučů jde vždy o to, oby na jednom místě a to po celém obvodu měl kotouč na cca 0,01 - 0,03mm stejný rozměr.
Jestliže toto není dodrženo, potom jsou čelisti při brzdění roztahovány a tlakem kapaliny zase stahovány ke kotouči a TOTO SE MUSÍ PŘI JAKÉMKOLI OBRÁBĚNÍ DODRŽET !!!
Já fakt nevím jakým způsobem chceš na Magnetce vypodložit i třeba trošku křivý kotouč tak aby si měl důkladnou rovinu proti nástroji ve stovkách....
Je to na dýl a klidně se můžu rozepsat, ale hodně lidí si tu plete křivost a nestejnou tloušku kotouče.Bavíme se o koze a o voze.
Samo sebou že vím jaký je rozdíl plovoucích třmenů a pevných na autě a motorce.
Jen že v zásadě pokud mám v určitém limitu prohlý kotouč nebo disk
který mi svou vůlí třmen pobere nebo je tato nerovnost odladěna nýtovou vůlí na kotouči a jiných systémech,je to OK. Pokud dojde z jakýhkoli příčin k nestejné tloušťce
kotouče, je to průser a dává to rány jak do pedálu nebo pačky na motorce !!!
Fakt jsem neviděl nikoho kdo umí na magnetce brousit třeba trochu křivý kotouč tak, aby měl
na všech místech po obvodu stejný průřez - tloušťku a kdy obráběcí hlava kopíruje křivost kotouče.Pokud ovšem nemáš na stole magnet o síle několike set KG,který ti kotouč narovná....
Rád se ovšem nechám poučit,jsem hlava otevřená a nebudu dělat chytrého za každou cenu.
jj s tim souhlasim a psal sem to vyse, mensi prohnuti si pobere to ze system je plovouci... naky velky kramle nema smysl rovnat... problem s cukanim je zpusobenej nestejnou tloustkou kotouce a podle meho na tohle neni magnetka vhodna a spis se to podarilo na nakym secialnim pripravku do brusky na kulato... brousili jsme takhle uz jeden kotouc ale na nakyho skutra nebo neco takovyho.. takze jestli by to slo i na moto je otazka, ja to chtel zkusit na svjech ale jsem uz na limitu takze schanim nove...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
TL1000R/S zadní napínák rozvodu - k... Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R, Suzuki TL1000R Als... | Wanislav | 4 | 29.7.2023 v 19:16 assassin |
TL1000R střílí do výfuku [1, 2] Suzuki TL 1000R | Wanislav | 35 | 7.5.2023 v 16:09 assassin |
Hledá se mý bývalý Tele [1, 2] Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | dewwil | 39 | 15.4.2023 v 19:21 dewwil |
Motor TLR/TLS Suzuki TL 1000S, Suzuki TL 1000R | Rolda89 | 2 | 23.10.2022 v 09:06 Rolda89 |
Seřízení motoru Suzuki TL1000R a Tl... [1, 2] Suzuki TL 1000R | JENDA426 | 31 | 2.9.2021 v 10:24 Anti |