globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
 
11.5.2008 v 08:59
Pochlubte se jak kdo řadáte na vyšší kvalt, jak nejlépe řadit...
Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

29.4.2009 v 13:29 | Nahoru | #511
No jako mam na motorce prepacko takze to razeni na vyzsi stupne by melo jit lehce slapat dolu ale stejne tu spojku mackam jak cecky...nedela mi to problem a prevodovka mi mylsim taky podekuje...Mozna kdybych jel na sprintu a bylo to napnuty ale stejne nevim...

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

29.4.2009 v 13:39 | Nahoru | #512
Řadím podle nálady, většinou se spojkou a s "meziplynem". Když náladu nemám, tak ze dvojky vejš řadím jen s prudkým ubráním plynu, antihop spojku zmáčkne za mě a padá to tam jak po másle Dolů vždycky se spojkou a meziplynem, zkoušel jsem to i bez ale antihop zasahuje příliš pozdě a lambáda mě nebaví

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

30.4.2009 v 12:00 | Nahoru | #513
všechno dobrý ale proč neřadite rukou jde to o hodne líp hahaha

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

30.4.2009 v 12:41 | Nahoru | #514
Jawa má jak známo poloautomat, ale když jedničku moc vytočim tak na dvojku tu spojku stejně zmáčnu. Poloautomat se vypíná souběžně s tím jak se vychyluje řadicí páka, takže nikdy neni spojka zcela vypnutá když začínaj přecházet kvalty. A já cejtim že se šaltka jakoby trochu zastaví a chce větší sílu, tak ji netrápim a při přechodu z 1 na 2 ji zmáčknu - stačí lehce, ne naplno. Další kvalty tam jdou s popoautomatem jak po másle, tak ho nechám pracovat.

Když řadím dolu, tak jen uberu plyn a podřadím, šaltpáku (a tedy poloautomat) ještě dole držím a vrknu plynem, aby až ji pustim se to chytlo bez rázu a plynule ve správných otáčkách. Cejtim že jí to dělá dobře a ten hladkej přechod se příjemně poslouchá.

Kdybych měl motorku bez poloautomatu, tak bych se vykašlal na jakýkoliv vymýšlení cypovin a normálně bych mačkal spojku jak se sluší a patří.

Ikdyž v autě někdy když chci vyřadit, najdu si otáčky který netáhnou ani nebrzdí a vyřadim bez spojky... ale nějak nevim proč - u motky bych to nedělal

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

30.4.2009 v 21:33 | Nahoru | #515
Já řadím bez spojky skoro pořád.Kdo nenajde v jakýchkoli(podotýkám jakýchkoli) otáčkách moment kdy motor ani netáhne,nebo nebrzdí tak ten ať to ani nezkouší.Moto-převodovky jsou bez synchronů,tudíž když se to správně řadí,tak se může i bez spojky.Spojka tím zůstává jen na rozjezd a samozřejmě podřazování.Ten kdo tvrdí,že podřadí a až pak dá meziplyn jen ať zvýší otáčky motoru,tak jen akorát ojíždí spojku a jde to lidově řečeno přes zubiska,pádž meziplyn se dává právě kvůli podřazení ať se vyrovnají rychlosti otáčení hřídelí v převodovce.Chce to jen cit.Řazení nahoru:lehce přitlačit řadící páku ve směru který chci řadit(někdo nahoru,někdo dolů-podle přepákování) a pak už jen ubrat plyn a ejhle je tam další(vyšší) rychlost(bez zubaře) a můžu přidat plný plyn.Když se podřazuje tak opatrně.Když brzdím tak asi těžko budu přidávat plyn,ale u tohohle se to musí.Takže mám ubráno na minimum a brzdím.Přitlačím řad.páku ve směru podřazení,pustím brzdu a lehce přidám(mezi rychlostma motor občas zařve),ale máme podřazeno(opět bez zubaře).Jezdím takhle na všem a vše je v pohodě i po 95 tis.km(VFR 750).Když to umíte,tak už jen to řazení dolaďujete(zrychlujete) aby bylo rychlejší.A kdo z vás když ráno přijde k motorce do garáže rozlepí spojku na jedničku pohybem tam a zpět než nastartuje?Sami sobě se přiznejte.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

1.5.2009 v 07:47 | Nahoru | #516

diddy>Já řadím bez spojky skoro pořád.Kdo nenajde v jakýchkoli(podotýkám jakýchkoli) otáčkách moment kdy motor ani netáhne,nebo nebrzdí tak ten ať to ani nezkouší.Moto-převodovky jsou bez synchronů,tudíž když se to správně řadí,tak se může i bez spojky.Spojka tím zůstává jen na rozjezd a samozřejmě podřazování.Ten kdo tvrdí,že podřadí a až pak dá meziplyn jen ať zvýší otáčky motoru,tak jen akorát ojíždí spojku a jde to lidově řečeno přes zubiska,pádž meziplyn se dává právě kvůli podřazení ať se vyrovnají rychlosti otáčení hřídelí v převodovce.Chce to jen cit.Řazení nahoru:lehce přitlačit řadící páku ve směru který chci řadit(někdo nahoru,někdo dolů-podle přepákování) a pak už jen ubrat plyn a ejhle je tam další(vyšší) rychlost(bez zubaře) a můžu přidat plný plyn.Když se podřazuje tak opatrně.Když brzdím tak asi těžko budu přidávat plyn,ale u tohohle se to musí.Takže mám ubráno na minimum a brzdím.Přitlačím řad.páku ve směru podřazení,pustím brzdu a lehce přidám(mezi rychlostma motor občas zařve),ale máme podřazeno(opět bez zubaře).Jezdím takhle na všem a vše je v pohodě i po 95 tis.km(VFR 750).Když to umíte,tak už jen to řazení dolaďujete(zrychlujete) aby bylo rychlejší.A kdo z vás když ráno přijde k motorce do garáže rozlepí spojku na jedničku pohybem tam a zpět než nastartuje?Sami sobě se přiznejte.



moc hesky napsane

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

1.5.2009 v 09:41 | Nahoru | #517
diddy> další člověk od kterého si nekoupím motorku ani za nic.

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 07:40 | Nahoru | #518

Číkus>diddy> další člověk od kterého si nekoupím motorku ani za nic.


teš pjěkně napsane heske moc

2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:15 | Nahoru | #519
to číkus:vždycky se mi líbí jak někdo,kdo někde něco slyšel a pomalu ani neví o čem mluví kritizuje. .Osobně bych nekupoval motorku od někoho,kdo ji na srazech točí do bezvědomí se studeným motorem.

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:21 | Nahoru | #520
diddy> točení do mrtva za studena neobhajuju, ale tohle téma je o řazení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:24 | Nahoru | #521
diddy: Četl jsi Číkusův rozbor na mp.cz? Asi ne, jinak bys nemohl psát "někdo,kdo někde něco slyšel a pomalu ani neví o čem mluví".
Zkus mi prosím s čistě strojařského hlediska popsat, v čem se Číkus mýlí. Máš vůbec ponětí něco o termínech "pružná deformace", "plastická deformace" atakdále? Už z logiky uvažování nemůže být řazení bez spojky nikdy šetrnější, než bez ní. A uchem to opravdu nezměříš.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:35 | Nahoru | #522
1100virago:netvrdím,že je to šetrnější,ale když se to umí,tak je jedno,jestli se spojkou,nebo bez ní.nejsou synchrony,takže pořád je to o zubech.i se spojkou.jen si to zkus.

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:51 | Nahoru | #523

ale když se to umí,tak je jedno,jestli se spojkou,nebo bez ní.


Není pravda. Přečti si tohle

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 14:53 | Nahoru | #524
1100Virago> Děkuji náčelníku že ses mě zastal. Od tebe to beru jako zvláštní poctu

Jinak, ono je to možná pro některé tady moc složitě napsané, ale pouhému "řazení bez spojky opravdu způsobuje (nejen) převodovce nadměrné opotřebení" prostě neuvěří.

edit: tak aspoň napodruhé se text vloží?

Naposledy editováno 02.05.2009 14:56:35

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 15:29 | Nahoru | #525
No,četl jsem to a máš tam pár nesrovnalostí jak hnací(hnaný)hřídel,princip moto-převodovky,zvláště to o okamžiku přeřazení(dva rychl.stupně prakticky v jeden okamžik atd.Jestli si za tím opravdu stojíš,tak já zahazuju svoje technické vzdělání do kytek a jdu pást ovce.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 16:26 | Nahoru | #526
syncy napyště fyrobcovy tych skurwenych motorek a teho se zeptejte naco to tam montuje jak to něpotřebujetě aspon to bude lěvnějšy taka hujda

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 19:56 | Nahoru | #527
diddy> pást ovce nemusíš, stačí když napíšeš v čem mám nesrovnalosti a jak to teda v reálu je. Já jsem jen IT, ne strojař.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 20:08 | Nahoru | #528

Stařec>diddy>Já řadím bez spojky skoro pořád.Kdo nenajde v jakýchkoli(podotýkám jakýchkoli) otáčkách moment kdy motor ani netáhne,nebo nebrzdí tak ten ať to ani nezkouší.Moto-převodovky jsou bez synchronů,tudíž když se to správně řadí,tak se může i bez spojky.Spojka tím zůstává jen na rozjezd a samozřejmě podřazování.Ten kdo tvrdí,že podřadí a až pak dá meziplyn jen ať zvýší otáčky motoru,tak jen akorát ojíždí spojku a jde to lidově řečeno přes zubiska,pádž meziplyn se dává právě kvůli podřazení ať se vyrovnají rychlosti otáčení hřídelí v převodovce.Chce to jen cit.Řazení nahoru:lehce přitlačit řadící páku ve směru který chci řadit(někdo nahoru,někdo dolů-podle přepákování) a pak už jen ubrat plyn a ejhle je tam další(vyšší) rychlost(bez zubaře) a můžu přidat plný plyn.Když se podřazuje tak opatrně.Když brzdím tak asi těžko budu přidávat plyn,ale u tohohle se to musí.Takže mám ubráno na minimum a brzdím.Přitlačím řad.páku ve směru podřazení,pustím brzdu a lehce přidám(mezi rychlostma motor občas zařve),ale máme podřazeno(opět bez zubaře).Jezdím takhle na všem a vše je v pohodě i po 95 tis.km(VFR 750).Když to umíte,tak už jen to řazení dolaďujete(zrychlujete) aby bylo rychlejší.A kdo z vás když ráno přijde k motorce do garáže rozlepí spojku na jedničku pohybem tam a zpět než nastartuje?Sami sobě se přiznejte.

moc hesky napsane



to je strašný. jeden nesmysl vedle druhýho. jen na ukázku, kdyby měl být meziplyn skutečně tak jak píšeš, aby srovnal skutečně rychlost hřídelí, musel by si ještě stihnout pustit při tom spojku. s vymačknutou spojkou se hřídele nesrovnají. nestihnou to, protože je odděluje právě ta spojka. ale i celkově úžasnej blábol.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 21:51 | Nahoru | #529
jim.bim:víš o čem se bavíme?zkoušel jsi někdy jízdu bez spojky?víš co je to jízda bez synchronů,příp.se synchrony?víš jak fungují synchrony a proč jsou v převodovce?Jestli ano,tak bys tohle nemohl napsat,jestli ne,tak se jednoduše mezi nás nepleť.tohle je náš boj.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:23 | Nahoru | #530
číkus:už jse řekl(napsal).neznám převodovku,kde by byly dvě rychlosti prakticky v jeden okamžik a ostatní fungovalo na jakémsi prohnutí hřídelí.jednoduše řečeno,podotýkám.mám jiný názor a ten se týká ozubových spojek,ale o tom až jindy.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:39 | Nahoru | #531
Já spojku v 99% řazení mačkám. V normálním provozu mi to připadá jako zcela nepodstané zdržení. Ale mám samozřejmě vyzkoušeno, že u R1 (ač to výrobce nedoporučuje) to jde bez spojky zcela bez problémů.

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:43 | Nahoru | #532

diddy>jim.bim:víš o čem se bavíme?zkoušel jsi někdy jízdu bez spojky?víš co je to jízda bez synchronů,příp.se synchrony?víš jak fungují synchrony a proč jsou v převodovce?Jestli ano,tak bys tohle nemohl napsat,jestli ne,tak se jednoduše mezi nás nepleť.tohle je náš boj.


na všechno zní odpověď ano. i tak píšeš píčoviny. neříkám že nejde řadit bez spojky. ale jinak.... hrůza. no hlavně že to umíš dobře vysvětlit. .

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:45 | Nahoru | #533
u auta teš nemačkaš spojku

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:46 | Nahoru | #534

Stařec>u auta teš nemačkaš spojku

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:46 | Nahoru | #535
Bez problémů.To je to o čem tady mluvím(píšu).Za skoro 20 let jsem toho už vykoušel asi dost a nikdy to neodnesla převodovka.

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:47 | Nahoru | #536
Tučný textStačí?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:48 | Nahoru | #537
Stačí?

Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:52 | Nahoru | #538
ne

(reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:53 | Nahoru | #539
jim.bim> To jo, ale ne u motorky. Meziplyn je k tomu, aby roztočil převodovku (jak zde napsáno), ale v tu chvíli tam musí být neutrál a puštěná spojka, což u motorky jaksi dost dobře nejde, když mezi kvaltama neutrály nejsou. Pokud jedeš s nějakým náklaďákem, tak to samozřejmě smysl může mít, za předpokladu, že tam synchrony už neplní svoji fukci. A pokud u mašiny při odřazování dolů dám meziplyn, dělám to právě proto, abych spojku šetřil, když už nemám antihoping. Převody se sice řadí při rozdílných otáčkách koleček, ale meziplyn smysl má i na motorce, páč se mi po uvolnění spojky "neutrhne" zadní guma od asfaltu. Možná jsi to tak myslel.

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt

2.5.2009 v 22:54 | Nahoru | #540
Nikdo tohle nedoporučuje,ale nikdo s tím nesouhlasí.viz vypínač zapalování při přeřazení u sbk,motogp atd.hned se najdou takoví,co budou tvrdit,že jejich převodovky jsou jinak stavěné.NEJSOU.jsou to také jen kolečka na hřídelích a s ozubovými spojkami.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist