Já samozřejmě preferuju řazení na vyšší kvalt bez vymáčknutí spojky. Jaký kdy máte fíhly, zkušenosti atd. ....
Když řadím dolu, tak jen uberu plyn a podřadím, šaltpáku (a tedy poloautomat) ještě dole držím a vrknu plynem, aby až ji pustim se to chytlo bez rázu a plynule ve správných otáčkách. Cejtim že jí to dělá dobře a ten hladkej přechod se příjemně poslouchá.
Kdybych měl motorku bez poloautomatu, tak bych se vykašlal na jakýkoliv vymýšlení cypovin a normálně bych mačkal spojku jak se sluší a patří.
Ikdyž v autě někdy když chci vyřadit, najdu si otáčky který netáhnou ani nebrzdí a vyřadim bez spojky... ale nějak nevim proč - u motky bych to nedělal
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
diddy>Já řadím bez spojky skoro pořád.Kdo nenajde v jakýchkoli(podotýkám jakýchkoli) otáčkách moment kdy motor ani netáhne,nebo nebrzdí tak ten ať to ani nezkouší.Moto-převodovky jsou bez synchronů,tudíž když se to správně řadí,tak se může i bez spojky.Spojka tím zůstává jen na rozjezd a samozřejmě podřazování.Ten kdo tvrdí,že podřadí a až pak dá meziplyn jen ať zvýší otáčky motoru,tak jen akorát ojíždí spojku a jde to lidově řečeno přes zubiska,pádž meziplyn se dává právě kvůli podřazení ať se vyrovnají rychlosti otáčení hřídelí v převodovce.Chce to jen cit.Řazení nahoru:lehce přitlačit řadící páku ve směru který chci řadit(někdo nahoru,někdo dolů-podle přepákování) a pak už jen ubrat plyn a ejhle je tam další(vyšší) rychlost(bez zubaře) a můžu přidat plný plyn.Když se podřazuje tak opatrně.Když brzdím tak asi těžko budu přidávat plyn,ale u tohohle se to musí.Takže mám ubráno na minimum a brzdím.Přitlačím řad.páku ve směru podřazení,pustím brzdu a lehce přidám(mezi rychlostma motor občas zařve),ale máme podřazeno(opět bez zubaře).Jezdím takhle na všem a vše je v pohodě i po 95 tis.km(VFR 750).Když to umíte,tak už jen to řazení dolaďujete(zrychlujete) aby bylo rychlejší.A kdo z vás když ráno přijde k motorce do garáže rozlepí spojku na jedničku pohybem tam a zpět než nastartuje?Sami sobě se přiznejte.
moc hesky napsane
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
2 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Zkus mi prosím s čistě strojařského hlediska popsat, v čem se Číkus mýlí. Máš vůbec ponětí něco o termínech "pružná deformace", "plastická deformace" atakdále? Už z logiky uvažování nemůže být řazení bez spojky nikdy šetrnější, než bez ní. A uchem to opravdu nezměříš.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Jinak, ono je to možná pro některé tady moc složitě napsané, ale pouhému "řazení bez spojky opravdu způsobuje (nejen) převodovce nadměrné opotřebení" prostě neuvěří.
edit: tak aspoň napodruhé se text vloží?
Naposledy editováno 02.05.2009 14:56:35
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
Stařec>diddy>Já řadím bez spojky skoro pořád.Kdo nenajde v jakýchkoli(podotýkám jakýchkoli) otáčkách moment kdy motor ani netáhne,nebo nebrzdí tak ten ať to ani nezkouší.Moto-převodovky jsou bez synchronů,tudíž když se to správně řadí,tak se může i bez spojky.Spojka tím zůstává jen na rozjezd a samozřejmě podřazování.Ten kdo tvrdí,že podřadí a až pak dá meziplyn jen ať zvýší otáčky motoru,tak jen akorát ojíždí spojku a jde to lidově řečeno přes zubiska,pádž meziplyn se dává právě kvůli podřazení ať se vyrovnají rychlosti otáčení hřídelí v převodovce.Chce to jen cit.Řazení nahoru:lehce přitlačit řadící páku ve směru který chci řadit(někdo nahoru,někdo dolů-podle přepákování) a pak už jen ubrat plyn a ejhle je tam další(vyšší) rychlost(bez zubaře) a můžu přidat plný plyn.Když se podřazuje tak opatrně.Když brzdím tak asi těžko budu přidávat plyn,ale u tohohle se to musí.Takže mám ubráno na minimum a brzdím.Přitlačím řad.páku ve směru podřazení,pustím brzdu a lehce přidám(mezi rychlostma motor občas zařve),ale máme podřazeno(opět bez zubaře).Jezdím takhle na všem a vše je v pohodě i po 95 tis.km(VFR 750).Když to umíte,tak už jen to řazení dolaďujete(zrychlujete) aby bylo rychlejší.A kdo z vás když ráno přijde k motorce do garáže rozlepí spojku na jedničku pohybem tam a zpět než nastartuje?Sami sobě se přiznejte.
moc hesky napsane
to je strašný. jeden nesmysl vedle druhýho. jen na ukázku, kdyby měl být meziplyn skutečně tak jak píšeš, aby srovnal skutečně rychlost hřídelí, musel by si ještě stihnout pustit při tom spojku. s vymačknutou spojkou se hřídele nesrovnají. nestihnou to, protože je odděluje právě ta spojka. ale i celkově úžasnej blábol.
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
1 reakcí na tento příspěvek Jak správně přeřadit na vyšší kvalt
diddy>jim.bim:víš o čem se bavíme?zkoušel jsi někdy jízdu bez spojky?víš co je to jízda bez synchronů,příp.se synchrony?víš jak fungují synchrony a proč jsou v převodovce?Jestli ano,tak bys tohle nemohl napsat,jestli ne,tak se jednoduše mezi nás nepleť.tohle je náš boj.
na všechno zní odpověď ano. i tak píšeš píčoviny. neříkám že nejde řadit bez spojky. ale jinak.... hrůza. no hlavně že to umíš dobře vysvětlit. .