paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda neHonda
15.4.2009 v 21:54
Tak jsem nějak z těch Honda modelů rozpačitý.
Dříve bych si jiný model nekoupil, ale po mojí loňské havárii si nejsem až tak jistý co příště pořídit. Jestli ještě bude nějaké příště. V srpnu koupená CBF1000, po koupi následně reklamovaná, že mezi kvalty se nachází falešný neutrál, mě v říjnu vyklopila. Od října do března v nemocnici, bylo to zlé

[url= zlomených žeber, 7 polámaných obratlů, mozek koukal na nebe,
zdevastované plíce...
V září jsme se s technikem domlouvali na zkušební jízdě - ten ujel cca 6km a nic. Já mu říkal, že to je otázka projetí cca 100km, někdy 2x někdy nic. A on po 6 km nic.
Tak že to necháme dojezdit do konce sezony a pak na prohlídku. Moje blbost. Po nehodě soudní znalec potvrdil (mám to písemně s fotkama), že falešný neutrál je mezi všema rychlostma. Je to jen otázka intenzity řazení. Soudní znalec mě přizval do servisu a ukázal mi, že falešný neutrál lze nastavit tak, že najdeš mrtvou polohu kulisy kterou na jednu stranu přetahují pružiny "A" a na druhou v protisměru pružiny "B".
Stejná převodovka jako u Fireblada.
Po nějaké době ti to skočí z falešného neutrálu dolů na nižší stupeň a to způsobí zvýšení otáček motoru, což na krátkou chvíli blokne kolo, změní trajektorii jízdy motorky a můžeš dopadnout jako já.


Naposledy editováno 16.04.2009 12:37:04

Honda neHonda

16.4.2009 v 08:04 | Nahoru | #31
Nevím, nebyl jsem u toho ale ve vší úctě, co jsi za pilota když tam necháš falešnej neutral? Jedu zařadím, nic, znova spojka a pořádně klepnu a je tam kvalt. Zablokovat zadní kolo, pokud nejsi ve vinglu není důvod to neustát. A hlavně když tam máš 5ku a přes "faleš" ti tam spadne třeba 4 tak to s tebou maximálně cukne...

na druhou stranu nevím jak má cbf poskládanou převodovku. Každopádně hláška že cbf ti nic neodpustí je spíš pro pobavení. CBF je imho právě motorka která je přímo vyrobená aby vše odpouštěla.

Hlavní je že žiješ, v rámci možností v pohodě, a že příště nebudeš řadičku lehtat ale pořádně tak kvalty doklapneš. Jako každý kdo nechce řadit falešné neutraly.

Honda neHonda

16.4.2009 v 09:40 | Nahoru | #32
Ahoj,

jezdím CBF600SA. Ano, velmi občasně se stane, že tam nepadne rycholst... ale zatím vždycky jsem to vyhodnotil jako vlastní chybu - příliš lehké řazení - většinou ze zbrklosti, rychle, rychle a prd... navíc to špatné řazení je i slyšet - je slyšet, že to nazaklaplo, jak mělo - jen člověk příliš automaticky (v rychlosti) pouští spojku - jinak by se tomu dalo vyhnout...

Proč by se mělo blokovat zadní kolo??? To mě nedělala ještě jedinkrát... vždyť není v tu chvíli žádná síla přenášená na zadní kolo (není tam kvalt) - kolo se točí docela volně -jen otáčky motoru letí strmě nahoru. Typuji, že právě díky běhu "naprázdno", bez odporu... Většinou se mi to stane, když letím vyloženě rychle a řadím z 5 na 6 či ze 4 na 5. Doklapnu a jedu dál - cestou si pak vynadám...

Hlavní je že žiješ, v rámci možností v pohodě, a že příště nebudeš řadičku lehtat ale pořádně tak kvalty doklapneš. Jako každý kdo nechce řadit falešné neutraly.

Honda neHonda

16.4.2009 v 09:49 | Nahoru | #33
Jestli to chápu dobře tak jsi nechal v zatáčce falešný neutrál a on ti po chvíli skočil dolů na nižší kvalt. To je pak spíš chyba pilota. Jinak těžko soudit co by se se stalo s jinou helmou, ale každopádně rozdělit přilbu štěrbinou na 2 půlky nepovažuju za šťastný řešení.

Honda neHonda

16.4.2009 v 10:25 | Nahoru | #34
je pekny hledat chyby vsude okolo,ale nekdy je potreba zacit u sebe,jiste muze se stat ze je to vada na moto ale jak se tady pise,spis to bude zbrklosti a to je pak tezky....,tak priste rad v klidu a nespechej tak

Honda neHonda

16.4.2009 v 10:29 | Nahoru | #35
Radit pred zatackou... v zatacce tam srat sileny kvalty, to je vo drzku... Ale ze by vyskocila rychlost se mi nestalo nikda.. A to mam motku starou pouze 15 let, takze radici vidlicky musej bejt zarucene jak vino.. : )) Pac teda sem pochopil, ze s tim CBF jel na neutral vinglem diky chybe razeni.. nebo, jestli tam spadnul kvalt pak zniceho nic? No nepochopil sem az tak...
Nicmene teda rceni, ze hlavou zed neprorazis konecne nekdo vyvratil a navic je na zivu

1 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda

16.4.2009 v 12:48 | Nahoru | #36
nazýval bych to "vyskakování rychlosti" buď vlivem neúplného zařazení nebo mechanickou vadou převodovky, tu by však soudni znalec musel vidět rozebranou a ne že si vycucá něco z prstu co je nejpravděodobnější... osobně se mi vyskočení rychlosti stalo u všech motorek a vždy jsem cítil že zařazení nebylo provedeno košér, no a opravdu vyskočila, třeba až po 2vteřinách....takže mou chybou, dohady... vzít na brzdu a řadit a řadit....

4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

16.4.2009 v 13:28 | Nahoru | #37
Cafeidilla>

Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.

(reakce na) Honda neHonda

16.4.2009 v 13:34 | Nahoru | #38

sekac>Cafeidilla>

Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.



to že je mezi kvaltama falešnej neutral je naprosto běžná věc

Honda neHonda

16.4.2009 v 14:01 | Nahoru | #39
Ta přilba vypadá slušně. Ono je to těžký, motopřilby jsou konstruovaný spíš aby co nejlíp ochránily když práskneš hlavou o zem. Když do něčeho ostrýho v rychlosti nazazíš, tak zklame jakejkoliv kýbl.

To co popisuješ s vyskočením kvaltu se mi stalo před několika lety taky. Najednou bylo ticho, motor bez záběru a motorka jela rovně, ikdyž jsem ji vší silou cpal do zatáčky. Naštěstí to byla pravotočivá a dost místa a proti nikdo nejel (ťuky ťuk), tak jsem to tak nějak dotočil/dobrzdil.
Od té doby se mi to ale už nestalo. Falešnej neutrál mi tam při řazení samo občas taky padne, ale jen když tam příliš laksně kopu kvalty.

2 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda

16.4.2009 v 14:12 | Nahoru | #40
Hele sekac, ta past na mamuty, co máš teď na hlavě, je fakt hustá. Neuvažuješ o plastice lebky?

Naposledy editováno 16.04.2009 14:13:00

(reakce na) Honda neHonda

16.4.2009 v 14:35 | Nahoru | #41
sekac>
Žiju v domění, že falešný neutrály má valná většina motorek. Že ti to z něj spadne o rychlost níž je sice blbý, ale musel bys mít imho sakra dobrýho právnika, nebo žít v trochu jinym státě, abys na Hondě vymohl, že jsi nevěděl, že nemáš jezdit s falešnym neutrálem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

16.4.2009 v 20:38 | Nahoru | #42
HarryPotter>
Už mám lebku - před několika dny - zadeklovanou.
Uvažuji napsat článek "Jak se opravuje proražená lebka", kde by byly popsány různé postupy při průrazu a variantní řešení opravy otvoru po průrazu. Vycházel bych ze svých zkušeností + co jsem odezřel od lékařů ve Fakultní nemocnici v Ostravě - Porubě, kam mě odnesl vrtulník, když v opavské nemocnici se rozhodli, že by mě nemuseli úspěšně udržovat při životě. Děkuji pánubohu, že to rozhodnutí učinili včas.

(reakce na) Honda neHonda

16.4.2009 v 22:37 | Nahoru | #43

sekac>Cafeidilla>

Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.

Soudní znalec asi viděl rozebranou 1. převodovku, protože jinak by musel vědět, že mezi jednotlivými rych. stupni je vždy místo, kdy je neutrál, ale není aretován.Aretován je jenom mezi 1.a 2. Jinak řečeno je to blb. Řadit s musí rázně a rychle. PS aprotože neutrál není aretován vždycky tam padne nějaká rychlost.

Honda neHonda

17.4.2009 v 12:15 | Nahoru | #44
Jenže u mě tam žádná rychlost nepadla

1 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda

17.4.2009 v 12:17 | Nahoru | #45
Mám hondu cbr 125, najeto mám přes 10 000 km a kvalt mi za tu dobu vypadl asi 20 krát. Většinou mezi pětkou a šestkou padá neutrál, dokonce mi to vypadlo aji mezi trojkou a čtyřkou. Jelikož mám taky po nehodě, do hondy už nepůjdu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

17.4.2009 v 13:01 | Nahoru | #46

sekac>Johny 89
z toho falešného neutrálu tam spadla nižší rychlost po několika vteřinách sama

...

Jenže u mě tam žádná rychlost nepadla



To jsem z toho zmatenej jak lesní včela.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

17.4.2009 v 13:10 | Nahoru | #47
MKucik> Rozepíšu do podrobna
Martin1310-
PS aprotože neutrál není aretován vždycky tam padne nějaká rychlost.
Moje reakce:
Jenže u mě tam žádná rychlost nepadla - myšleno tak že se tam objevil falešný neutrál.

Naposledy editováno 17.04.2009 13:17:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

17.4.2009 v 13:18 | Nahoru | #48
sekac> a smyk jsi teda dostal z čeho?

(reakce na) Honda neHonda

17.4.2009 v 13:27 | Nahoru | #49
Stev>
Když ti hapruje převodovka nevíš co se ti zrovna objeví, jestli trojka, nebo falešný neutrál, případně ti to spadne až na dvojku, tak potom je jen otázka náhody zda ti zadní kolo půjde/nepůjde do mikrosmyku.

Honda neHonda

17.4.2009 v 17:44 | Nahoru | #50
Rukou na kulise zařadit neutrál mezi rychlostmi není problém u žádné motorky. Je to dáno konstrukcí převodovky. Kdyby to tak nebylo běžně by se stávalo, že při přeřazení si zařadíš 2 kvalty naráz a očešeš kolečka.
Jako nejpravděpodobnější bych viděl, že jsi nedořadil na celý pohyb mechanismu. Potom se může stát, že ti pružinka zařadí zpátky rychlost co jsi už tam měl.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

18.4.2009 v 00:23 | Nahoru | #51
Nopepe> Že máš po nehodě, není Hondou, ale rukama...!
Řadit se musí rázně, do konce. A vždy při řádném roztažení, což je nad 4000ot/min.
Když se budeš rozjíždět z jedničky, kolem 4000 tam kopneš dvojku, roztahneš ji a kolem 4000 kopneš trojku a tak dál až do šestky, nikdy tam falešný neutrál nezůstane.
Při kopání kvaltů dolů, se nikdy neutrál neprojeví.
Při řazení nahoru stylem "v tahu" se ani neozve kovové klepnutí, jako když pojedeš ve městě od červené k červené a budeš řadit ležérně, pomalu, třeba mezi 3-4000. V tak nízkých otáčkách se hnusným kovovým klepnutím projeví i dvojka, nejen jednička při rozjezdu.
Kvalty se tam holt musí "kopat" pořádně.

(reakce na) Honda neHonda

18.4.2009 v 10:14 | Nahoru | #52
hondacbf1000> přesně a hezky popsáno

Honda neHonda

18.4.2009 v 12:12 | Nahoru | #53
divný, hondy mají obecně dobrý převodovky. Je úžasné, že existuješ ale :) jsem rád

Honda neHonda

18.4.2009 v 12:25 | Nahoru | #54
Falešnej neutrál je dán konstrukcí převodovky kterou mají snad všechny moto stejnou. Ze všech motorek co jsem měl tak zrovna honda měla převodovku asi nejlepší. A tohle co popisuješ není žádná výrobní vada ale prostě nedořazenej kvalt. Jinak přeju co nejmíň následků z havárky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda

22.5.2009 v 11:59 | Nahoru | #55
hondacbf1000>

...pěkně popsáno, asi to tak bude

(reakce na) Honda neHonda

23.5.2009 v 08:52 | Nahoru | #56
sekac> Ty mi hlavně napiš, kdes to sakra tak "testoval"...? Vždyť jsi mi na podzim psal...
A mě pořád bylo divný, že Tě tu nevidím a že nic nepíšeš...
Co následky? Jak Ti je?

Honda neHonda

23.5.2009 v 09:51 | Nahoru | #57
K tý helmě..nemyslim, že by ti jiná helma dala výrazně lepší ochranu..Nevim přesně cos to měl za typ, ale tipuju Justissimo GT-v Sharp testu dostala 4 z pěti hvězdiček(třeba Trip-předchůdce justissima dostal dokonce 5 z 5).
Jinak docela smůla no..hlavně, žes to přežil.

(reakce na) Honda neHonda

23.5.2009 v 23:24 | Nahoru | #58
sekac>

(reakce na) Honda neHonda

23.5.2009 v 23:25 | Nahoru | #59
HarryPotter>

(reakce na) Honda neHonda

23.5.2009 v 23:31 | Nahoru | #60
sekac> Že bys poděkoval i někmu jinému než lékařům a bohu? To tě ještě asi nenapadlo, že???!!!S pozdravem tvoje žena
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist