Dříve bych si jiný model nekoupil, ale po mojí loňské havárii si nejsem až tak jistý co příště pořídit. Jestli ještě bude nějaké příště. V srpnu koupená CBF1000, po koupi následně reklamovaná, že mezi kvalty se nachází falešný neutrál, mě v říjnu vyklopila. Od října do března v nemocnici, bylo to zlé
[url= zlomených žeber, 7 polámaných obratlů, mozek koukal na nebe,
zdevastované plíce...
V září jsme se s technikem domlouvali na zkušební jízdě - ten ujel cca 6km a nic. Já mu říkal, že to je otázka projetí cca 100km, někdy 2x někdy nic. A on po 6 km nic.
Tak že to necháme dojezdit do konce sezony a pak na prohlídku. Moje blbost. Po nehodě soudní znalec potvrdil (mám to písemně s fotkama), že falešný neutrál je mezi všema rychlostma. Je to jen otázka intenzity řazení. Soudní znalec mě přizval do servisu a ukázal mi, že falešný neutrál lze nastavit tak, že najdeš mrtvou polohu kulisy kterou na jednu stranu přetahují pružiny "A" a na druhou v protisměru pružiny "B".
Stejná převodovka jako u Fireblada.
Po nějaké době ti to skočí z falešného neutrálu dolů na nižší stupeň a to způsobí zvýšení otáček motoru, což na krátkou chvíli blokne kolo, změní trajektorii jízdy motorky a můžeš dopadnout jako já.
Naposledy editováno 16.04.2009 12:37:04
na druhou stranu nevím jak má cbf poskládanou převodovku. Každopádně hláška že cbf ti nic neodpustí je spíš pro pobavení. CBF je imho právě motorka která je přímo vyrobená aby vše odpouštěla.
Hlavní je že žiješ, v rámci možností v pohodě, a že příště nebudeš řadičku lehtat ale pořádně tak kvalty doklapneš. Jako každý kdo nechce řadit falešné neutraly.
jezdím CBF600SA. Ano, velmi občasně se stane, že tam nepadne rycholst... ale zatím vždycky jsem to vyhodnotil jako vlastní chybu - příliš lehké řazení - většinou ze zbrklosti, rychle, rychle a prd... navíc to špatné řazení je i slyšet - je slyšet, že to nazaklaplo, jak mělo - jen člověk příliš automaticky (v rychlosti) pouští spojku - jinak by se tomu dalo vyhnout...
Proč by se mělo blokovat zadní kolo??? To mě nedělala ještě jedinkrát... vždyť není v tu chvíli žádná síla přenášená na zadní kolo (není tam kvalt) - kolo se točí docela volně -jen otáčky motoru letí strmě nahoru. Typuji, že právě díky běhu "naprázdno", bez odporu... Většinou se mi to stane, když letím vyloženě rychle a řadím z 5 na 6 či ze 4 na 5. Doklapnu a jedu dál - cestou si pak vynadám...
Hlavní je že žiješ, v rámci možností v pohodě, a že příště nebudeš řadičku lehtat ale pořádně tak kvalty doklapneš. Jako každý kdo nechce řadit falešné neutraly.
Nicmene teda rceni, ze hlavou zed neprorazis konecne nekdo vyvratil a navic je na zivu
1 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.
sekac>Cafeidilla>
Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.
to že je mezi kvaltama falešnej neutral je naprosto běžná věc
To co popisuješ s vyskočením kvaltu se mi stalo před několika lety taky. Najednou bylo ticho, motor bez záběru a motorka jela rovně, ikdyž jsem ji vší silou cpal do zatáčky. Naštěstí to byla pravotočivá a dost místa a proti nikdo nejel (ťuky ťuk), tak jsem to tak nějak dotočil/dobrzdil.
Od té doby se mi to ale už nestalo. Falešnej neutrál mi tam při řazení samo občas taky padne, ale jen když tam příliš laksně kopu kvalty.
2 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda
Naposledy editováno 16.04.2009 14:13:00
Žiju v domění, že falešný neutrály má valná většina motorek. Že ti to z něj spadne o rychlost níž je sice blbý, ale musel bys mít imho sakra dobrýho právnika, nebo žít v trochu jinym státě, abys na Hondě vymohl, že jsi nevěděl, že nemáš jezdit s falešnym neutrálem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
Už mám lebku - před několika dny - zadeklovanou.
Uvažuji napsat článek "Jak se opravuje proražená lebka", kde by byly popsány různé postupy při průrazu a variantní řešení opravy otvoru po průrazu. Vycházel bych ze svých zkušeností + co jsem odezřel od lékařů ve Fakultní nemocnici v Ostravě - Porubě, kam mě odnesl vrtulník, když v opavské nemocnici se rozhodli, že by mě nemuseli úspěšně udržovat při životě. Děkuji pánubohu, že to rozhodnutí učinili včas.
sekac>Cafeidilla>
Soudní znalec to měl rozebráno a skutečně se mu tam mezi všemi rychlostmi podařilo ručně nastavit kulisu do polohy, kterou nazývám falešný neutrál.
Já mám podobný pocit jako ty - když se k tomu člověk chová něžně tak to zlobí. Nesrat se s tím.
1 reakcí na tento příspěvek Honda neHonda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
sekac>Johny 89
z toho falešného neutrálu tam spadla nižší rychlost po několika vteřinách sama
...
Jenže u mě tam žádná rychlost nepadla
To jsem z toho zmatenej jak lesní včela.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
Martin1310-
PS aprotože neutrál není aretován vždycky tam padne nějaká rychlost.
Moje reakce:
Jenže u mě tam žádná rychlost nepadla - myšleno tak že se tam objevil falešný neutrál.
Naposledy editováno 17.04.2009 13:17:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
Jako nejpravděpodobnější bych viděl, že jsi nedořadil na celý pohyb mechanismu. Potom se může stát, že ti pružinka zařadí zpátky rychlost co jsi už tam měl.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
Řadit se musí rázně, do konce. A vždy při řádném roztažení, což je nad 4000ot/min.
Když se budeš rozjíždět z jedničky, kolem 4000 tam kopneš dvojku, roztahneš ji a kolem 4000 kopneš trojku a tak dál až do šestky, nikdy tam falešný neutrál nezůstane.
Při kopání kvaltů dolů, se nikdy neutrál neprojeví.
Při řazení nahoru stylem "v tahu" se ani neozve kovové klepnutí, jako když pojedeš ve městě od červené k červené a budeš řadit ležérně, pomalu, třeba mezi 3-4000. V tak nízkých otáčkách se hnusným kovovým klepnutím projeví i dvojka, nejen jednička při rozjezdu.
Kvalty se tam holt musí "kopat" pořádně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda neHonda
...pěkně popsáno, asi to tak bude
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 29.4.2024 v 15:42 Bubo32 |
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 | Bubo32 | 9 | 22.4.2024 v 18:25 Malp |
sena 50s Honda CBF 1000 | Krtek215 | 17 | 10.4.2024 v 14:31 Luba007 |
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 | CBF1000ABS | 2 | 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS |
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 | Bubo32 | 15 | 23.3.2024 v 23:00 kalous72 |