globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Privareni zubu na ozubene kolo na klice...
 
27.4.2007 v 23:46
Neznate nejakou firmu,ktera toto dela a dela to nejak dobre? Jde o to,ze mam na klice na to velkym ozubenym kole vylomeny jeden zub:-/ zub mam a pristup je k tomu dobrej...vim,ze je to vsechno o domluve s tou firmou,akorat bych potreboval doporucit nejakou s kterou mate treba dobre zkusenosti nebo aspon o ktere vite...u aut se to dela s tema zubama na jakymkoliv ozubenym kole ke kterymu je solidni pristup..vim,ze to nebude zadna prdel to privarit,tak aby to melo tuhost a odolnost jako to melo neposkozene,ale...rad bych to aspon zkusil...diky za rady..

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 08:04 | Nahoru | #1
tak tohle slyším prvně,pochybuju,že se něco takovýho dělá a pokud náhodou - jako že ne - se něco takovýho někde bastlí,tak tozhodně ne ve složeným stavu

(reakce na) Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 09:04 | Nahoru | #2
Viktor ZZR600>pokud ti někdo zavaří zub kola na motorce,tak je "dobytek" a né opravář.
Pokud nevíte co je modulace a co se po takto opraveném kole musí ještě vše udělat aby kolo bylo schopné zapadat do protilehlého nebo správně vést řetěz,tak se na to vykašlete.
Totiž tuto opravu jsem několikrát prováděl,ale u převodovky traktorů a jiných zemědělských strojů,ale nikdy bych to neudělal u motorky hlavně né na klice.Nezapomeň že každým svářením vzniká pnutí v materiálu a mění se struktůra i vlastnosti,proto je nutné takto opravená kola dále strojně a tepelně upravit.Což nikdy bez demontáže toho kola neuděláš.
Za celou svojí praxi jsem se s těmi to opravami v normálním režimu nesetkal.
Vždy jen u strojů,kde nebyla náhrada,což ZZR600není.
Ona totiž oprava Tě výjde na více než nákup nového kola.
Jen elektroda se kupuje po kusech a né v celej balikách a musíš jí mít opravdu v ruce.

No a kdybys přece jen se do toho sváření na motocyklu pustil,tak nezapomeň odpojit CDI,a všechny kabely od motoru.
Pro dobré provaření budeš potřebovat vysokou teplotu a tím se rozluč se všemy simeringi na svařované hřídeli. *no* *no* :(

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 09:23 | Nahoru | #3
asi se to napsal hodne moc blbe,kdyz mi takto radite...klika je z motoru venku...ozubene kolo se neda demontovat z klikove hridele..je to proste jak na svinu jeden celek:-/ dale se mi v zadnem pripade nejedna o zadne bastleni,ale o kvalitni praci provedenou profi firmou (nikoliv mnou nebo kymkoliv v garazi),ktera na tyto veci ma technologie a po svareni by se material dale upravoval...samozrejme,ze by to muselo sednout jak prdel na hrnec...no a co mi radil dotycny,ktery mi toto poradil,tak mluvil o cene okolo 2-3 tisic,takze zadna prdel za jeden zoubek,ale urcite by to vyslo levneji nez nova klika..

1 reakcí na tento příspěvek Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 10:50 | Nahoru | #4
dej to někam do nástrojárny,kde ti kolo z kliky odfrézují,vyrobí nové a vymyslí způsob,jak zajistit přenos točivého momentu - drážky - pera ..... rozhodně nevařit,možná obrobit protikusy v patřičných tolerancích a slisovat za rozdílných teplot.To by šlo,páč klika by šla do mrazáku,kde by se jí nic nestalo :)

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 11:30 | Nahoru | #5
Mě by zajímalo, jak si přišel k tomu zubu - to se válel někde v motoru? :)

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 15:39 | Nahoru | #6
hm...nevim no...ten znamy mi tvrdil,ze by se to dalo atd..ale koukam,ze se tu potvrzuje moje domnenka,ze asi ee...to znamena,ze mam problem jak svina...:-/

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 15:46 | Nahoru | #7
nebo pomozte vyresit problem...mam 2 kliky navic....jenze je tam ten problem,ze hlavni cepy...ty kteryma je klika ulozena ve skrini maji rozmer v poradku,ale ty na kterych jou pridelany ojnice jsou o 2mm vetsi,takze do nich nedostanu puvodni ojnice...navrhoval jsem zbrouseni,ale bylo mi receno,ze 2mm jsou opravdu hodne a ze hrozi ze by klika praskla

1 reakcí na tento příspěvek Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 15:57 | Nahoru | #8
navařením zubu by sis určitě problémy ještě přidělal, ulítlo by to při druhým otočení ...

(reakce na) Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 19:08 | Nahoru | #9
Nečetl jsem to tu celé,ale tak nějak jsem pochopil to,že si každej myslíte,že se to nedělá....omyl... Dělal jsem mechanika pro nákladní auta a celkem běžně nám nějaká firmička navařovala ozubení na diferáky... já vím není to to samé,ale jak jistě uznáte namáhaní tam taky není zrovna malé.... Je pravdou,že tam je to kus materiálu a a tah se postupně opírá jen o část zubu ,nikdy né o celý naráz,ale za zeptání by jsi nic nedal... Pokusím se ti v pondělí sehnat telefon,ale jelikož už ve zmíněné firmě nedělám,nic nezaručuju.... ;)

(reakce na) Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 19:23 | Nahoru | #10
Viktor ZZR600>nE A NE A NE PROSTĚ NE JELIKOŽ DĚLÁM VE ŽĎASE NA OZUBÁRNĚ,A TAK ASI VÍM CO ZHRUBA TO KOLEČKO MUSÍ VYDRŘET.dYCKY SEM SI ŘÍKAL KURVA ONO TO NĚJAK PUDE ALE PRAXE UKÁZALA ŽE NAVAŘOVANÝ VĚCI SE BĚHEM PÁR MĚSÍCŮ VRACÍ ZPÁTKY A DE VŠECHNO NA NOVO.
JEZDIT S NĚČÍM TAKOVÍM JE SEBEVRAŽDA.TO RADŠI INVESTUJ NĚJAKOU TU KAČKU NAVÍC A KUP SI ORIGINÁL NEBO SI NECH UDĚLAT NOVÍ POKUD MÁŠ NĚJAKÝHO ZNÁMÍHO ALE DO TOHOTO BYCHSE NEPOUŠTĚL.......

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 21:21 | Nahoru | #11
jo no..je mi to jasny..seru na to...no novou...nemam predstavu co by stala uplne nova od dealera Kawasaki,ale levny by to asi nebylo nemate nekdo predstavu co by to tak kostovalo? Kawasaki ZZR600 r.v.1992..na tuto motorku by to melo byt...

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 21:25 | Nahoru | #12
Myslim ze nejlepsi reseni je sehnat jiny motor a ne vytvaret nejake lego kombinaci klika + zbytek motoru. Brousit kliku o dva milimetry no to uz je mazec - pro nazornost kdyz prebrousis cep z 30mm na 28mm zvysis napeti v cepu o 23%, a pri tom mernem objemovem vykonu jaky ZZR600 ma, ti ten cep urcite praskne. I kdybys mel 35mm cep a brousil to na 33mm porad jsi nekde na 19%...vim presne o jakem ozubenem kole mluvis, v podstate ho tvori ozubeny setrvacnik. Tam neco varit je silenost presne jak rikaji kluci prede mnou. A stacet setrvak a pak na nej lisovat rozetu...ech, jak zajistis axialni posun? Rozhodis vyvazeni kliky a jeste se ti pak rozeta nekde smekne a motor skonci v totalni destrukci.

Sezen si jiny motor a tenhle poskozeny si nech na ND. Kdyz uz bys chtel pouzit jinou kliku, stejne te cekaji i nova loziska kliky a ojnic (jedno cca 700kc - predpokladam ze jich mas celkem 9 - 5 klikovy + 4 ojnicni). To mas dalsich x tisic + kliku + dalsi podruzny material. http://cgi.ebay.de/...eZWD1VQQcmdZViewItem
Tady sice je motor za 800EUR, ale myslim ze v motopuzzle.cz ma motor ZZR600. Mozna neni uplny ale kdyz bude mit ok kliku + ojnice + kartery pro tvuj ucel bude stacit. Nak

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

28.4.2007 v 22:01 | Nahoru | #13
super!!!diky moc...uz jsem poslal mejla na to motopuzzle.cz a ve vsedni den tak brnknu...diky moc...

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

29.4.2007 v 10:11 | Nahoru | #14
hele borci,kdyby jste meli jeste kontakt na nekoho kdo rozprodava motory na nahradni dily nebo s nekym mate dobrou zkusenost,tak pls doporucte...

Privareni zubu na ozubene kolo na klice...

30.4.2007 v 21:03 | Nahoru | #15
Mě napadá je to jak tady padlo, nechat udělat nový kolo dát ho tam ne na pero, ale na víc per a pak to proti posunu zajistit přivařením.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist