globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyhřívané hefty Daytona
7.1.2009 v 22:50
V MTT Brno jsem koupil hefty Daytona( momentálně jé mají za zajímavou cenu). Sada ovšem neobsahuje ani pojistku ani spínací relé. Pokouším se je zapojit na Hondu 750 Africa rd04. Ralé tam chci použít proto, aby se hefty nedaly zapnout bez běžícího motoru(ochrana baterie). Mužete mi někdo poradit, jak je máte zapojené na Africe, popř. poslat nějaké schema? Dík Petr. soldanpetr@seznam.cz

1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívané hefty Daytona

7.1.2009 v 23:36 | Nahoru | #1
Stačí ti obyčejné spínací autorelé relé 12 V 20 A, pojiska na kabel, pár faston konektorů a očka na baterii.
Spínací kontakty relé zapoj paralelně třeba na zadní světlo – tzn. pokud zapneš světla, tak se relé sepne a vyhřívání půjde zapnout.
No a na jeden spínaný kontakt zapoj kabel vedoucí od + pólu baterky, přes pojistku. Na druhý spínaný kontakt + drát vedoucí na vyhříváky a mínus drát vyhříváků dej na mínus baterky .
Můžeš nakouknout na moje řešení na SV: http://suzukisv.cz/gallery/main.php?g2_itemId=5160

//edit
Tady máš schéma zapojení přepínacího relé (proti spínanému má jen o konektor 87a navíc):

Na konektory 85 a 86 se zapojí napájení ze světla (jsou to spínací kontakty), záleží na polaritě, takže pokud to nebude spínat tak jednoduše ty 2 dráty přehoď
Na konektory 30 a 87 se pak zapojí kabel s pojistkou na baterku a + pól vyhříváků (tady na polaritě nesejde)

Jo a samozřejmě relé můžeš použít i přepínací, jen nezapojíš kontakt 87a...

Naposledy editováno 07.01.2009 23:41:01

1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívané hefty Daytona

7.1.2009 v 23:40 | Nahoru | #2
...moc ti nepomůžu, ale pro tenhle případ jsi mohl zvolit tlačítkový oxfordy s mikroprocesorem chránícím baterii proti vybití
...jinak použít můžeš koupený relé přes který to protáhneš
...někdo volí i ne moc ideální řešení (no jak se to vezme, motorka taky není na 200 let provozu, tak i to se dá případně přežít) s připojením přes relé světel nebo přes spínací skříňku, větším odběrem ale dochází k mírnýmu opalování kontaktů zmíněnejch věcí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

7.1.2009 v 23:44 | Nahoru | #3
osiris> No ty Oxfordy baterku sice chrání, ale vypnou až když napětí klesne až pod 11,5 V a to už zrovna taky není moc. Ale je to určitě lepší než kdyby to baterku vycuclo úplně .
Lepší řešení je to přes to relé, stejně jako u autozapalovačové zdířky – jednoduše vypneš zapalování a vše se vypne

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

7.1.2009 v 23:59 | Nahoru | #4
jirin.sv> jak komu co vyhovuje, vypne to na hodnotě která ti stačí k nastartování (během chvíle po nuceným vypnutí se baterie částečně vzpamatuje) ...jde mi totiž o to, že u novějších modelů motorek máš se zapnutým zapalování automaticky rozsvícený světla, pro mne je tudíž žádoucí aby mi to hřálo i při vypnutým zapalování, čili se zhasnutejma světlama při čekání někde u pankejtu ...pro případ odstávky motorky někde přes noc na blbým místě mám ještě připojenej vypínač heftů, i vytažením pojistky by se dalo zamezit nenechavcům

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 00:03 | Nahoru | #5
osiris> Tak nevím jak ty Daytony, ale Oxfordy musím po každém zapnutí zapalování ručně nahodit (mám ty digitální). Takže to automaticky nehřeje při zapnutí světel.

1 reakcí na tento příspěvek Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 00:08 | Nahoru | #6
Já ti neporadím, jen mě zajímá, za kolik jsou a zda mají i coulové.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 00:24 | Nahoru | #7
jirin.sv> no to jsi mě nepochopil ...když budu chtít mít zapnutý vyhřejvání, tak budu muset mít zapnutý zapalování a tím pádem protože budu mít zapnutý zapalování, tak budu i nucenej svítít, protože při zapnutým zapalování jsem psal mají novější modely motorek automatický rozsvěcení světel tzn. nechci-li při čekání a vypnutým motoru svítit, musím mít vypnutý zapalování

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 00:29 | Nahoru | #8
osiris> No moc nechápu kam míříš . Chceš aby ti to hřálo i bez zapnutých světel? To si nedovedu představit moc situací, kdy by se mi to hodilo. Primárně potřebuju vyhřívat za jízdy a když jedu tak i svítím .

(reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 01:11 | Nahoru | #9
fort> Předpokládám, že pet má tyhle:

http://www.evron.cz/eshop/hzmoto/cz/v553-Vyhrivane-rukojeti-Daytona/?idecko=303762&slovo=daytona&zpet=hledej.php
Ale asi za lepší cenu. Na HZMoto je mají docela drahé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 01:13 | Nahoru | #10
jirin.sv> kam bych mířil ? jasně jsem napsal, že při čekání někde na někoho nebo něco, prostě z jakýhokoliv důvodu stojím, mám vypnutej motor, nepotřebuju a nechci svítit když si při tom stání chci ohřejvat ruce, už je to jasný ? a nepiš mi že můžu bejt shrbenej a ohřejvat si je o motor

Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 06:52 | Nahoru | #11
já to měl zapojenéné když jsem moto už koupil plus vzaté od řidítek z brzdového spínače a mínus od klaksonu. takže funguje bez až s klíčem a bez relé.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 09:30 | Nahoru | #12
osiris> Tak tuhle „funkci“ jsem ještě od vyhříváků ještě nepožadoval. Mně bohatě stačí, když mi to topí za jízdy .
Ale proč ne, každý od toho požaduje něco jinýho.

lukfa> Je to lepší zapojit přes relé než napřímo. Vyhříváky přecejenom mají slušný odběr (až 50 W), teoreticky to nemusí zvládnout původní dráty (brzdové světlo bere 21 W a když tam dáš vyhříváky, tak je to najednou až 70 W). Ale určitě to tak taky jde zapojit .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 11:28 | Nahoru | #13
jirin.sv> tak netvrdim ze je to nejidealnejsi ale velmi pohodlne zapojeni. ja zatim problem nemel. tech az 70W tam pujde opravdu kratce... ani brzda ani rukojete nebezi porad a na plno

(reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

8.1.2009 v 21:24 | Nahoru | #14
lukfa> Je fakt, že těch 70 W tam půjde jen výjimečně, ale řečení s relé a vlastní pojistkou mi minimálně přijde čistší

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

20.1.2009 v 11:43 | Nahoru | #15
jirin.sv> Zdravim,tak jsem nasel co jsem hledal (zapojeni spinaciho rele) a koukam ze se v tom vyznas urcite lip nez ja a jelikoz si nejsem jist tak prosim o radu ....na mym bmw chci predelevam blinkry a puvodni klasicke rele (prerusovac tam neni ale chlapci z BMW tam maji jiz nejake chytrou ridici jednotku misto relatka ktera ovlada blinkry a ja tuhle jednotku potrebuji nahradit a navic moto nema klasicke ovladani prepinacem na blinkry,ale na kazde strane (na leve i na prave strane spinac ktery je signalni,tim chci rict ze nezustane prepnuty,ale vrati se hned do puvodni polohy a jednim opet signalnim se blinkry vypinaji)....mozna se to nazyva spinac,a tudiz nema prepinac.. ale k veci...nejsem si jist ktery vyvod na ktery pripojit na rele,tak mozna me pomuzes a budes me moct rict ktery kontakt na ktery.pokusim se nejak popsat kontakt ktere vyvody potrebuji napojit.Budu psat jen jednu stranu motorky...na te druhe bude zapojeni stejne

Do spinaciho rele bych potreboval dostat tyhle vyvody z motorky: Kabel A-signal pro sepnuti rele,Kabel B-signal pro odpojeni rele,na ktere svorce se mi po sepnuti objevi stabilni napeti? Kontakt 86 by mel byt kostra?na ktery kontakt privest stabilni napeti?
...no spatne se to nazyva,kdyz jsem elektro nevzdelanec ale snad je to srozumitelneteda aspon mi to tak pripada...pak budu nasledne zapojovat prerusovace atd,ale to vim jak na to..jen s timhle si nejsem jist.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

21.1.2009 v 22:14 | Nahoru | #16
munsterland> Tak na tohle zapojení ti mnou zmiňované relé nebude fungovat. Klasická relé fungují tak, že pokud mezi 2 spínací svorky pustíš napětí, tak se spínané kontakty sepnou. Pokud jsou spínací kontakty pod proudem tak jsou spínané kontakty sepnuté. Jakmile zdroj proudu odebereš, tak se kontakty rozepnou.
Ovládání blinkrů na BMW jsem viděl na 1150RT – celkem zajímavý mechanizmus :). K tomu zapojení co popisuješ ti bohužel klasické relé nebude stačit.
Potřebuješ tzv. bistabilní relé – toto relé si po pouhém impulsu tuto hodnotu „pamatuje“ a při dalším stisku se rozepne. Našel jsem tohle schéma, které by ti mohlo pomoci: http://pandatron.cz/?515&jednotlacitkove_ovladani, případně si pročti tohle téma: http://diskuse.elektrika.cz/index.php/topic,5082.0.html
S tímhle zapojením bohužel praktické zkušenosti nemám, ale teoreticky by to tak jak jsem to popsal mělo chodit. Pokud to bude číst někdo kdo o tom ví víc, tak se prosím podělte o informace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

22.1.2009 v 18:05 | Nahoru | #17
jirin.sv> diky,po hodinovem experimntu jsem pochopil, ze spinaci rele funguje jen jako jakysi automaticky spinac...a tudiz, jak jsi mi to potrvdil, k memu ucelu nevhodny....a jak pises dal ze potrebuju bistabilni nebo klopny obvod......problem jsem uz vyresil......prodavac ,u ktereho jsem schanel marne vhodne impulsni spinaci rele, se nabidl ze mi to na zakazku postavi za cca 500kc za oba kousky....coz je pro me elktro-analfabeta idealni reseni,ale diky moc za ochotu a snahu.

(reakce na) Vyhřívané hefty Daytona

22.1.2009 v 23:50 | Nahoru | #18
munsterland> Nemáš zač
Já jsem v tomhle taky jen teoretik (složit dokážu max. nějakou elektro stavebnici )

Vyhřívané hefty Daytona

18.3.2009 v 09:52 | Nahoru | #19
Nejideálnější, ale tím i nejsložitější zapojení je přímo na baterii a jištěné spínacím relé, které je ovládané spínací skříňkou. Kontakt 15. Musíš sice protáhnout napájení heftů až k baterii a ještě k tomu přidat jeden vodič, který ovládá relé. Ale je to i doporučované zapojení. Nejde to přes žádný jiný spotčebič, ale přímo z baterie. A tím, že relé sepne až po zapnutí zapalování, máš chráněné i nechtěné zapnutí při odstavení motorky.

Naposledy editováno 18.03.2009 09:53:22
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist