2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
1100Virago>ifin: Lidi, doprčic, přestaňte už mást a panikařit. Za prvé se s kýmkoli rád vsadím, že v motorce žádnou gelovku nemá. A za druhé, klidně s tou udržkovačkou nabíjejte jakoukoli motobaterii, nic se jí nestane. Nemá to tak vysoké napětí, aby to mohlo baterii ublížit přebíjením!
Lidi se na to ptají furt dokola a furt v tom nemají jasno.
ok, klidně se s tebou vsadím, že tam mám gelovku o kolik? o litr?
jo a k tomu připínání a odepínání baterky co jsem četl - dost jsem se vyděsil! Mě vždycky učili připojovat prvně mínus a pak plus (aby proud, který + přivede do baterky měl kam odtéct a baterka nedostávala šoky) a odpojovat zase prvně plus a pak mínus (ze stejnýho důvodu... baterka by neměla kam posílat ty elektrony)..
tak mi teď řekněte kdo má pravdu..
a pro tu nabíječku se asi teda zastavim když nabíjí vpohodě aji gelovky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
To taky dost lidí nechápe - že ta udržovačka z Lidlu má sice proud 600 mA, ale to je maximální proud, který teče do vymlácené baterie. A ten během nabíjení klesá.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
1100Virago>prackarr: Nejsme ve sporu. Protékající proud je dán rozdílem napětí mezi nabíječkou a akumulátorem. A jak napětí na akumulátoru dobíjením roste, zmenšuje se rozdíl a tím i protékající proud.
To taky dost lidí nechápe - že ta udržovačka z Lidlu má sice proud 600 mA, ale to je maximální proud, který teče do vymlácené baterie. A ten během nabíjení klesá.
Já to beru. Taktéž si nemyslím,že bychom ve sporu byli. Ale pravdu máš v jednom- kolikrát tu napíše někdo takovou kravinu,že bych se posr...
Třeba o nutnosti odpojit nejdříve +,aby zbylé elektrony měly kam utíkat
Já přesně jak jsi popsal dobíjím. Mám baterku vymlácenou,pustím do ní cca 1/10 provozního proudu a nabíjením to klesá. Nabijím cca 15 hodin. Na konci už do ní teče třeba 1/30 či 1/40 proudu.
Ještě dotaz: myslíš,že je lepší nabíjet normálně připojením,nebo jí více vyhovuje přerušované nabíjení. Mám doma bazmek,co dokáže cca 10sec. sepnout a pak na pár vteřin rozepnout. Myslíš,že je lepší ho dát do série,nebo se na to vysr..?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
Mám pocit, že to přerušování má umožnit dobíjení vyšším proudem, než slavná 1/10. Prudší reakce pak rozpouští sulfáty a jiné úsady, ale nesmí se to zase nechat trvale, aby se nezahřívaly a nedeformovaly desky, tak se to řeší těmahle pauzama.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
1100Virago>prackarr: Osobně bych volil variantu b), vysr* Ono to možná je v něčem lepší, baterka třeba bude žít o rok déle nebo tak něco, ale má to v dnešní spotřební době smysl?
Mám pocit, že to přerušování má umožnit dobíjení vyšším proudem, než slavná 1/10. Prudší reakce pak rozpouští sulfáty a jiné úsady, ale nesmí se to zase nechat trvale, aby se nezahřívaly a nedeformovaly desky, tak se to řeší těmahle pauzama.
A kolik na motorkové bateterii mám tedy hlídat ten nabíjecí proud? 13,8?
Já mám doma velikou nabíječku,nástěnnou z lokomotivního depa na 6-24V. Má 30 rozsahů,takže se s ní dá nabíjet poměrně přesně. Dokonce i dvě baterie v sérii.
Nabíjel jsem baterii jen na DRZ. Na CRF jezdím furt,tam se nevybije,a na Bladovi vždy zimu přečkala bez dobíjení.
Připojím klasicky nabíječku,měřím proud a napětí a jak klesá I a zvyšuje se U,tak to ukončím. Do konečné fáze si baterku "naladí" už motorka.
Nabíjím poměrně pomalu. cca 250mA.Ten bazmek jsem tam dal. Pracuje,jak jsem psal cca 10sec. a pak cca 5 sec pauza. Je to servem ovládaný mech.kontakt- (starý programátor z pračky)
1 reakcí na tento příspěvek Motoakce v Lídlu
včera jsem nabíjel yuasu 8Ah 12V nabíječkou z lídlu, počáteční naměřený proud na baterii 12,28V , po cca 6ti hodinách kontrolka na nabíječce zhasla tzn. že baterie je nabitá, baterii jsem odpojil.. dnes ráno měření baterie multimetrem 12,58V což vypadá že baterie si asi neudrží napětí a je k.o.
jinak pří nabíjení jsem sem tam změřil proud bylo tam něco pod 14V, tak nějak 13,8...
dnes nabíjení započato znovu, po cca 4h nabíječka signalizuje že baterie je nabitá, zajímalo mě jestli když kontrolka znasne, jde z nabíječky nějaké napětí, když je zároveň pripojená k baterii, myslel bych že žádné, multimetr ukázal něco kolem 13,8 V a teď nevím jestli je to správně nebo špatně, znamenalo by to že nabíječka nabíjí baterii i když kontrolka signalizuje že baterie je nabitá ? nebo to má nějaký udržovací režim i když by to žádný míti nemělo ?
volty waty Ah .. moc se v tom nevyznám, takže nekamenovat za nějaký nepřesnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
ineverexist>od teorie k praxi...
včera jsem nabíjel yuasu 8Ah 12V nabíječkou z lídlu, počáteční naměřený proud na baterii 12,28V , po cca 6ti hodinách kontrolka na nabíječce zhasla tzn. že baterie je nabitá, baterii jsem odpojil.. dnes ráno měření baterie multimetrem 12,58V což vypadá že baterie si asi neudrží napětí a je k.o.
jinak pří nabíjení jsem sem tam změřil proud bylo tam něco pod 14V, tak nějak 13,8...
dnes nabíjení započato znovu, po cca 4h nabíječka signalizuje že baterie je nabitá, zajímalo mě jestli když kontrolka znasne, jde z nabíječky nějaké napětí, když je zároveň pripojená k baterii, myslel bych že žádné, multimetr ukázal něco kolem 13,8 V a teď nevím jestli je to správně nebo špatně, znamenalo by to že nabíječka nabíjí baterii i když kontrolka signalizuje že baterie je nabitá ? nebo to má nějaký udržovací režim i když by to žádný míti nemělo ?
volty waty Ah .. moc se v tom nevyznám, takže nekamenovat za nějaký nepřesnosti
Ne že mě nařkneš zase z toho,že špatně čtu! :
Tvoje 12V baterie má po pár hodinách po nabíjení 12,58V a ty si myslíš,že je k.o. a neudrží si napětí?
Kolik by jako měla dle tebe mít? 20V
A proud 12,28 V taky těžko změříš, V jsou volty,to je napětí.
Naposledy editováno 17.03.2009 12:22:38
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
prackarr>ineverexist>od teorie k praxi...
včera jsem nabíjel yuasu 8Ah 12V nabíječkou z lídlu, počáteční naměřený proud na baterii 12,28V , po cca 6ti hodinách kontrolka na nabíječce zhasla tzn. že baterie je nabitá, baterii jsem odpojil.. dnes ráno měření baterie multimetrem 12,58V což vypadá že baterie si asi neudrží napětí a je k.o.
jinak pří nabíjení jsem sem tam změřil proud bylo tam něco pod 14V, tak nějak 13,8...
dnes nabíjení započato znovu, po cca 4h nabíječka signalizuje že baterie je nabitá, zajímalo mě jestli když kontrolka znasne, jde z nabíječky nějaké napětí, když je zároveň pripojená k baterii, myslel bych že žádné, multimetr ukázal něco kolem 13,8 V a teď nevím jestli je to správně nebo špatně, znamenalo by to že nabíječka nabíjí baterii i když kontrolka signalizuje že baterie je nabitá ? nebo to má nějaký udržovací režim i když by to žádný míti nemělo ?
volty waty Ah .. moc se v tom nevyznám, takže nekamenovat za nějaký nepřesnosti
Ne že mě nařkneš zase z toho,že špatně čtu! :
Tvoje 12V baterie má po pár hodinách po nabíjení 12,58V a ty si myslíš,že je k.o. a neudrží si napětí?
Kolik by jako měla dle tebe mít? 20V
A proud 12,28 V taky těžko změříš, V jsou volty,to je napětí.
včerejšek v pohodě
když do ní teče dejme tomu 13,8 V tak něco okolo 13,8V třeba i 13 V nebo něco přes 13V, jestli ne tak mě opravte, ale takhle to dává smysl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
ineverexist>prackarr>ineverexist>od teorie k praxi...
včera jsem nabíjel yuasu 8Ah 12V nabíječkou z lídlu, počáteční naměřený proud na baterii 12,28V , po cca 6ti hodinách kontrolka na nabíječce zhasla tzn. že baterie je nabitá, baterii jsem odpojil.. dnes ráno měření baterie multimetrem 12,58V což vypadá že baterie si asi neudrží napětí a je k.o.
jinak pří nabíjení jsem sem tam změřil proud bylo tam něco pod 14V, tak nějak 13,8...
dnes nabíjení započato znovu, po cca 4h nabíječka signalizuje že baterie je nabitá, zajímalo mě jestli když kontrolka znasne, jde z nabíječky nějaké napětí, když je zároveň pripojená k baterii, myslel bych že žádné, multimetr ukázal něco kolem 13,8 V a teď nevím jestli je to správně nebo špatně, znamenalo by to že nabíječka nabíjí baterii i když kontrolka signalizuje že baterie je nabitá ? nebo to má nějaký udržovací režim i když by to žádný míti nemělo ?
volty waty Ah .. moc se v tom nevyznám, takže nekamenovat za nějaký nepřesnosti
Ne že mě nařkneš zase z toho,že špatně čtu! :
Tvoje 12V baterie má po pár hodinách po nabíjení 12,58V a ty si myslíš,že je k.o. a neudrží si napětí?
Kolik by jako měla dle tebe mít? 20V
A proud 12,28 V taky těžko změříš, V jsou volty,to je napětí.
včerejšek v pohodě
když do ní teče dejme tomu 13,8 V tak něco okolo 13,8V třeba i 13 V nebo něco přes 13V, jestli ne tak mě opravte, ale takhle to dává smysl
Baterie je 12V,proto 12V. Těch 13V tam "teče" proto,aby tam něco teklo.
Teče proud,ne napětí. Napětí prostě jenom je.
Pokud chceš nabít baterii,musí tect proud,ne napětí,proud. A aby tekl,musí být na 12V baterii přiváděno vyšší napětí z nabíječky,než je napětí baterie,proto těch 13,8V.
Jestli je baterie k.o. nepoznáš měřením naprazdno,ale měřením při zátěži. Tobě bude stačit,když zkusíš zastartovat a víš to i bez měření,jestli je k.o.,nebo ne.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
takže muzu mit dvě uplne stejny baterky obe nabity terba na 12,50V a nepoznam ktera je dobra a ktera spatna, jestli to dobre chapu...
takze tech 12,50V je v pohode, vic baterka nabit nejde ?
vratil bych se jeste k tomu, proc ta nabijecka zene do baterie neustale proud, kdyz signalizuje ze nenabiji
ineverexist>prackarr> hele jsem psal nekamenovat ale dík za vysvětlení pojmů
takže muzu mit dvě uplne stejny baterky obe nabity terba na 12,50V a nepoznam ktera je dobra a ktera spatna, jestli to dobre chapu...
takze tech 12,50V je v pohode, vic baterka nabit nejde ?
vratil bych se jeste k tomu, proc ta nabijecka zene do baterie neustale proud, kdyz signalizuje ze nenabiji
Nekamenuju,vysvětlu.
Ty si jen pleteš proud a napětí.
Rozdíl je jako u vody. Tlak ve vodovodním řádu je to napětí. To tam je,i když máš zavřený kohoutek. Prod teče,až otočíš kohoutkem. Stejné je to u vody ve vodovodu,i u elektřiny.
Napětí si drží skoro stejné naprazdno špatná i dobrá baterie. Rozdíl je v kapacitě. Špatná baterie ji nemá. Pokud chceš posoudit baterii,tak nejjednodušší je vyzkoušet v prkači.
Voltmetrem to bez zátěže nezjistíš.
Proč nabíječka pouští proud do "nabité" baterie?
Protože pokud má baterie dejme tomu tvých 12.5V a nabíječka 13,5,tak proud prostě teče. To je snad logické,ne?
3 reakcí na tento příspěvek Motoakce v Lídlu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
Ale u CB radiostanic je pár problémů - pro slušný dosah potřebují dost velkou anténu a navíc podléhají přihlašovací povinnosti (aspoň to tak vždycky bylo, novely v tomhle oboru moc nesleduju), takže je oříšek s tímhle jezdit v zahraničí. PMR je volné, člověk papír nepotřebuje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
prackarr: A kolik na motorkové bateterii mám tedy hlídat ten nabíjecí proud? 13,8?
13,8 je podle mě naprosto bezpečné pro jakýkoli olověný akumulátor a do klasiky bych se nebál ani 14,2-14,3.
(Elektriku laikům taky vysvětluju na vodě. Napětí = tlak, proud = vodní tok, odpor = zúžení hadice nebo ventil... A pochopí to každý blbec )
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motoakce v Lídlu
Cobra357>Zed750S>Kua, tak vyzkoušel už někdo ty vysílačky v provozu???by mě zajímalo jestli to stojí za to kupovat!!!
Fyzika je svině
Pokud bys chtěl spojení mezi dvěma motocykly vysílačkou tak doporučuji koupit radiostanice v pásmu 2m a vysílat na tzv."sdíleném" kanálu kde nemusíš mít průkaz radiooperatéra.
Dosah těhto stanic s výkonem 5W i víc je až 30km.
Dají se koupit i "jeté".
Sdílený kanál na "dvoumetru" pokud vím neexistuje
Na dvoumetru MUSÍŠ mít průkaz operátora. Tj. složit zkoušky a mít přidělenou značku...
A s 5W výkonu dosah 30km je možný, ale ne ve spojení motorka motorka. tj. s "pendrekovou" anténkou.
1100Virago>prackarr: A kolik na motorkové bateterii mám tedy hlídat ten nabíjecí proud? 13,8?
13,8 je podle mě naprosto bezpečné pro jakýkoli olověný akumulátor a do klasiky bych se nebál ani 14,2-14,3.
(Elektriku laikům taky vysvětluju na vodě. Napětí = tlak, proud = vodní tok, odpor = zúžení hadice nebo ventil... A pochopí to každý blbec )
Dík za to U. Až budu nabíjet,poměřím to.
Mám nabíječku s tvrdým zátěžovým trafem. U se tam skoro nehne.
Jinak s tou elektrikou. Nenapadá mě lepší přirovnání,jak voda. Chovají se stejně. Tak to vysvětluji i svým dětem.
1 reakcí na tento příspěvek Motoakce v Lídlu
jen na jaře?
dik
Naposledy editováno 17.03.2009 16:47:40
Co si o tom myslíte? Můžou bejt nějaký popotahovačky např. s PČR, že nemáš lékárnu, která splňuje českou normu?