globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Kmitání řidítek
27.2.2009 v 16:58
Ahoj, prosím poraďte. Mám cruiser Honda VTX 1300, s doplňky to musí vážit cca 350 kg + mých 90 kg. Mezi 40-80 km/h se rozkmitají řidítka,ale dají se snadno udržet.Mám novou přední gumu ( Dunlop - najeto cca 7 tis km a vydrží ještě tak 2 tisíce).Moto má najeto 14 tisíc, nebouraná. Mám hodně sjetou zadní gumu, nejsem si jistý jejím vyvážením.Budu dávat novou.
Prosím poraďte 1/ jak odstranit to kmitání a 2/ je to normální, když přední guma vydrží jen cca8-9 tisíc?
(Nejezdím nijak moc divoce, ale často ve dvou a brzdím na předek.)
Díky za radu Dan.
P.S. už aby tu bylo sluníčko...

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:13 | Nahoru | #1
1- bude to nejspíše tou přední gumou, můžeš jí mít nerovnoměrně sjetou a pak to začne kmytat..
2- je to normál, ještě taková těžká motorka.. to pak mizí samo

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:13 | Nahoru | #2
Kmitání může způsobovat-bouraná moto,nerovnoměrně sjetá guma +vyvážení,špatně nahuštěné pneu,špatná funkce tlumičů,a v neposlední řadě křivé brzdové kotouče.
Pokud guma vydrží 8-9 tisíc km tak je to luxus.Mě guma vydrží tak 7 000km.Je to hodně o stylu jízdy,druhu motorky a kvalitě pneu.

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:17 | Nahoru | #3
souhlas 5 tis a je mrtvá

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:19 | Nahoru | #4
máš nafouklý gumy ?

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:20 | Nahoru | #5
Mě to taky dělalo a to na Hornetu. Pak sem se nasral a vyměnil olej ve vidlích,gumy(když jsem je sjel),destičky a nakonec jsem nandal vidle do "brejlí" pomocí posuvky na desetinu Mě to pomohlo ale netuším co jsem udělal správně

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:20 | Nahoru | #6
Esly to njebudu f prdely svysle čepi ??A njebo kulaki ? :\

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:29 | Nahoru | #7
Takze kde zacit.
Jestli ma ta predni guma uz 7000 km, tak uz bych ji nepovazoval za novou.
Vibrovat to muze proto, ze uz je ojeta a muze byt ojeta nepravidelne, nebo je vybrzdena na jednom miste vic nez jinde, dale to muze byt kvuli prednim tlumicum, nebo vybite loziska v krku rizeni nebo loziska kola, ale to spise ne.

Takze byt tebou jako PRVNI VEC, bych nechal znova vybalancovat predni kolo, nebo uz rovnou kup novou gumu. pak bych resil ostatni veci. Jestli to kolo uz bude mit na balancovacce, tak pozna jestli mas napriklad vuli na loziskach kola.

A dalsi co mne udivilo je ze moc nepouzivas predni brzdu. Je to prave ta predni brzda ktera je aktivnejsi a brzdi celou vahu motocyklu, zatimco zadni jenom smykuje. Zadni je dobra na mokru a sterku, ale zase v kombinaci s predni brzdou, vice viz forum o brzdeni. Ja jsem na zadni brzdu nesahl ani nepamatuju.

Zivotnost predni gumy zalezi na agresivnosti jizdy, hlavne na ostrem brzdeni, u tveho typu moto myslim ze to co pises je optimalni.

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:34 | Nahoru | #8
mě to taky dělalo ,vyměnil jsem pneu za novou a je po třepotu ,ono stačí chytit nějakou díru na silnici a múže se ti rozhodit vycentrování a je to. Neřeš to dojeď pneu hoď tam jinou a uvidíš

1 reakcí na tento příspěvek Kmitání řidítek

27.2.2009 v 17:40 | Nahoru | #9
Pokud na delší stání nemáš servisní stojan jak na předek tak na zadek tak se ti mlže snadno stát, že se na gumě udělá boule, která je znatelný právě při nižších rychlostech

(reakce na) Kmitání řidítek

27.2.2009 v 19:03 | Nahoru | #10
Salo> Moc děkuju za radu. Nechám to zkontrolovat a uvidíme.Pokud jde o přední brzdu,používám jí hodně, zadní málo.Asi jsem to tam napsal nesrozumitelně.
Ještě jednou díky. DAn

(reakce na) Kmitání řidítek

27.2.2009 v 19:05 | Nahoru | #11
sharkis> No myslím že to je spíš o tlaku. Když ji máš dobře fouknutou tak to nemuže vadit. Jak dlouho stojí stroje ve skladech a pak na prodejně než se dostanou k nám . Nemyslím si žeby prodejci všechny motky postrkovali po prodejně :\

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 20:19 | Nahoru | #12
jo no na pickovi mi to po zimě delalo taky . jinak na cbr při plné bagáži a že ji nebylo málo + spolujezdec se kmitání oběvovalo také nebylo to moc cítit jen pokud sem pustil řídítka tak začali kmitat po složení nákladu a spolujezdce přestalo ( jinak tlak pneu byl v pořádku)

Kmitání řidítek

27.2.2009 v 20:24 | Nahoru | #13
No mě kmitají a doufám že přestanou, guma OK (nedávno jsem dával novou)- vyváženo, házivost ráfku minimum, ložiska v kolech OK, vůle ve futrech vidlic OK, ložisko v krku řízení - poškozeno(půlka misek otlaky od kuliček + nepatrná koroze), čekám až mi dojdou poštou nový, doufám pak že to zmizí (mělo by) ...





Naposledy editováno 01.03.2009 13:42:39

Kmitání řidítek

9.3.2009 v 01:26 | Nahoru | #14
Tak ložiska v krku vyměněny a závada odstraněna, rozkmitávání zmizelo - tak zkus a uvidíš, jinak ložiska i s poštovným jsem sehnal za 880,-

Kmitání řidítek

12.6.2013 v 16:36 | Nahoru | #15
ja si myslim,ze to bude gumou..pokud teda nemas nikde tlumice od oleje nebo neco. Taky mi to pomalu zacina delat protoze predni guma uz se louci

Kmitání řidítek

19.8.2014 v 21:55 | Nahoru | #16
Ja mám ten istý problém na cbf 125 má rok a tak neviem čím to môže byť
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda VTX 1300 seřízení karburátoru Honda VTX 1300 Gad 5 3.4.2024 v 17:07 Lucky_Boy
Chopper / Cruiser nadlitr pro dva -... [1, 2] Honda VTX 1300 riderr3 49 19.3.2024 v 21:05 H-D82
Pneumatiky Honda VTX 1300 Black72 5 1.9.2023 v 17:09 Krautkopf
Binkr na VTX 1300 Honda VTX 1300 matylda125 3 29.8.2023 v 20:48 poslední
Honda VTX 1300 - Otevřené sání Honda VTX 1300 Tyr_cz 1 4.8.2023 v 13:07 Ppepek


TOPlist