Mam Hondu VFR 400 R. Ta má letmo uložené kolo, stačí povolit centrální matici a kolo sundat . Vůbec nemusim řešit vyndávání osy nebo povolování řetězu a jeho následné dopínání . Prostě práce na 2 minuty .
Naproti tomu u Hayabusy (oboustraná kyvka) to dá pěkně zabrat hlavně při nasazováni kola, pak ještě s dopínáním řetězu....
Z dizajnového hlediska u mě vede letmák . Ale nehodí se to ke každému stroji. Viděl jsem to třeba u Hayabusy, ale neskutečně odfláknutý . Kyvka+kolo z Triumphu Daytona.
Ale u takový Ducati 916/1098 , BMW HP2 Sport .....
Oboustraný kyvky jsou taky krásný . Třeba leštěná z RSV, nebo R1, CBR RR....
1 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.
kdyz menim pneu 2x za sezonu tak mi je celkem jedno ze u toho musim vytahnout osu a dosponovat retez....
a na vytrvalostni zavody se daji poridit prestavbove kity ktere umoznuji i do oboustrane kyvky mozna jeste snazsi vymenu kola...
1 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
jezek>Letmák sluši biku více,škoda že je to tak málo užívaný
proč málo?
Honda VFR
Hornet
Triupm
BMW
Guzzi
Ducati
a další a další...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
ja bych jednostranou kyvku na moji moto nechtel.
nekterejm motorkam to slusi.. ale cpat to na vsechno, zvlast kdyz to neni konstrukcne cisty mi prijde zbytecny.
1 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.
BTW: nejsem si tim moc jistej, na závody se moc nekoukám ale používá se letmý úchycení v MotoGP ?? myslim že sem to nikde neviděl a to taky o něčem vypovídá ... ale zase je to jen můj názor a dohad
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Dawe02>Letma kyvka? Technicky blbost (tuhost), designove dobre no...
Proč myslíš blbost když Ducati měla a má tolik úspěchů ve WSBK ?!
Jinak Max udělal na Hondě RS 250 R s letmákem taky titul....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Orgovany>Proč myslíš blbost když Ducati měla a má tolik úspěchů ve WSBK ?!
Proc? Kvuli geometrickemu usporadani. Clovek nemusi byt ani technicky vzdelan, aby "citil" ztratu tuhosti pri stejnych hmotnostnich pomerech. Nebudu tu rozvadet elementarni mechaniku, ani modelovat case studies v Ansysu.
Jestli nekdo vitezi, nebude jeho triumf zrejme spocivat v designu kyvne vidlice.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Dawe02>Orgovany>Proč myslíš blbost když Ducati měla a má tolik úspěchů ve WSBK ?!
Proc? Kvuli geometrickemu usporadani. Clovek nemusi byt ani technicky vzdelan, aby "citil" ztratu tuhosti pri stejnych hmotnostnich pomerech. Nebudu tu rozvadet elementarni mechaniku, ani modelovat case studies v Ansysu.
Jestli nekdo vitezi, nebude jeho triumf zrejme spocivat v designu kyvne vidlice.
Nojo, ale vem si že 999 měla oboustranou a nyní se vrátili k letmáku. Na jednu stranu to je z hledisky dizajnu/marketingu, ale vono to funguje ! Jak je to možný ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Orgovany>Nojo, ale vem si že 999 měla oboustranou a nyní se vrátili k letmáku. Na jednu stranu to je z hledisky dizajnu/marketingu, ale vono to funguje ! Jak je to možný ?
Spousta technickych reseni je poplatna oku, designu.
Neni mozne rict ze motivaci byly lepsi technicke parametry...a je to velmi nepravdepodobne.
Jak uz tu padlo, funguje to, pokud se to nadimenzuje vhodne a pouziji se spravne technologie...potom ale pri pouziti tehoz a klasicke koncepce dosahnes lepsi tuhosti a nebo nizsi hmotnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Orgovany>Dawe02>Orgovany>Proč myslíš blbost když Ducati měla a má tolik úspěchů ve WSBK ?!
Proc? Kvuli geometrickemu usporadani. Clovek nemusi byt ani technicky vzdelan, aby "citil" ztratu tuhosti pri stejnych hmotnostnich pomerech. Nebudu tu rozvadet elementarni mechaniku, ani modelovat case studies v Ansysu.
Jestli nekdo vitezi, nebude jeho triumf zrejme spocivat v designu kyvne vidlice.
Nojo, ale vem si že 999 měla oboustranou a nyní se vrátili k letmáku. Na jednu stranu to je z hledisky dizajnu/marketingu, ale vono to funguje ! Jak je to možný ?
tak on neni duvod aby to nefungovalo... jen je to pri stejne tuhosti tezsi nez kdyby to udelali jako na 999 ... ale ta vaha pro ne asi neni tak dulezita jako ten efekt na zakazniky.. ze je to ve stylu slavne 916 .... zakaznika nezajima ze to slo udelat o kilo lehci, ale ze je to "krasny"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
assassin>Orgovany>Dawe02>Orgovany>Proč myslíš blbost když Ducati měla a má tolik úspěchů ve WSBK ?!
Proc? Kvuli geometrickemu usporadani. Clovek nemusi byt ani technicky vzdelan, aby "citil" ztratu tuhosti pri stejnych hmotnostnich pomerech. Nebudu tu rozvadet elementarni mechaniku, ani modelovat case studies v Ansysu.
Jestli nekdo vitezi, nebude jeho triumf zrejme spocivat v designu kyvne vidlice.
Nojo, ale vem si že 999 měla oboustranou a nyní se vrátili k letmáku. Na jednu stranu to je z hledisky dizajnu/marketingu, ale vono to funguje ! Jak je to možný ?
tak on neni duvod aby to nefungovalo... jen je to pri stejne tuhosti tezsi nez kdyby to udelali jako na 999 ... ale ta vaha pro ne asi neni tak dulezita jako ten efekt na zakazniky.. ze je to ve stylu slavne 916 .... zakaznika nezajima ze to slo udelat o kilo lehci, ale ze je to "krasny"
Takže to dělaj hlavně kvůli marketingu, že ano ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
han>Dawe02> ale nebulíkuj, ono se to dá v pohodě udělat tak aby to bylo tužší než kde jaká oboustranná kyvka, ale je to složitější a hlavně dražší
A ja jsem tvrdil ze nejde udelat tuhou letmou? Nejdriv cti a pak pis ty buliku
Jo a zajmeno kdejaky se pise dohromady.
1 reakcí na tento příspěvek Letmák vs. oboustraná kyvka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
nooxice>já mám letmák a je to super... ale tu matici stejně nepovolim
Tu matici musíš povolovat klíčem ne rukou . Víš
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
Dawe02>han>Dawe02> ale nebulíkuj, ono se to dá v pohodě udělat tak aby to bylo tužší než kde jaká oboustranná kyvka, ale je to složitější a hlavně dražší
A ja jsem tvrdil ze nejde udelat tuhou letmou? Nejdriv cti a pak pis ty buliku
Jo a zajmeno kdejaky se pise dohromady.
cituji:
"Letma kyvka? Technicky blbost (tuhost), designove dobre no..."
"Proc? Kvuli geometrickemu usporadani. Clovek nemusi byt ani technicky vzdelan, aby "citil" ztratu tuhosti pri stejnych hmotnostnich pomerech. Nebudu tu rozvadet elementarni mechaniku, ani modelovat case studies v Ansysu."
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být
Orgovany>nooxice>já mám letmák a je to super... ale tu matici stejně nepovolim
Tu matici musíš povolovat klíčem ne rukou . Víš
nejsem tak blbá... ale me to nejde ani tim klíčem...mám malou sílu asi a tak mi nejde napnout řetěz
Naposledy editováno 03.02.2009 11:32:37
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Letmák vs. oboustraná kyvka.
han>...
a místo hmotnostních poměrů jsi to měl vztáhnout spíš na stejné mechanické a dynamické vlastnoti materiálů. No jistě jsi odborník na slovo vzatý a máš patřičné VŠ vzdělání v tomto oboru, takže to nechám být
To co jsi citoval sis mel vylozit jako "pouziti letmo ulozene kyvky neni motivovano vylepsenim technickych parametru ale ma jine duvody".
Myslim ze to je naprosto zrejme a netreba to dal rozpitvavat.
A na tve rypnuti ti tedy odpovim.
Termin hmotnost je tu pouzit naprosto spravne, jelikoz je srozumitelne vsem a do dynamiky prenositelny ve forme "zobecnene hmotnosti" do kmitani a jako "hmotnostni parametr" bez problemu dosaditelny do rovnic klasicke dynamiky jako je Newton, Lagrange ci metod odvozenych (redukce apod.)
Pokud jde o "mechanicke parametry materialu" (tebou pouzity termin) pak jsem od prvopocatku psal o tuhosti, ktera je pro dynamiku samozrejme nejvyznacnejsim parametrem spolecne s tlumenim a hmotnosti.
Samozrejme mam potrebne VS vzdelani a navic je to primo soucast meho oboru, ktery mimojine vyucuji na VS, kdyz uz jsi to nakousl. (ostatni prominou zbytecne chvastani)
Naposledy editováno 03.02.2009 11:41:46