Téma: FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Zdravím!
Vzhledem k neustále a dokola se zde opakujícím dotazům začátečníků zde na fóru jsem se rozhodl založit toto vlákno, které nám zkušenějším, doufám, ušetří hodně nervů.
Zde je seznam nejčastějších otázek a odpovědí na základě odpovědí uživatelů:
1. Motorka o objemu 125ccm pro začátečníka:
Jedno z nejčastěji omílaných témat. Pro začátečníky se bude hodit vědět, že my motorkáři těmto motorkám říkáme dvácy. Pokud vyjdu z předpokladu, že většina lidí ptajících se na tuto otázku chce jezdit hlavně po silnici, tak z reakcí uživatelů na tomto foru vítězí Honda CBR 125R a Yamaha YBR 125. Oba tyto stroje jsou ideální pro začátečníky. Rozhodně nedoporučujeme kupovat "no-name" motocykly čínské výroby – nízká pořizovací cena těchto strojů se u většiny modelů projevuje na nízké kvalitě zpracování, které může vést nejen k vysokým investicím do oprav, ale také k dopravní nehodě.
Na závěr tohoto tématu provedu hodnocení 2 nejdoporučovanějších mašin:
Honda CBR 125R: Pořizovací cena o něco málo vyšší než u YBRa, lepší jízdní vlastnosti, vyšší maximální rychlost (100-130km/h) i spotřeba (kolem 3-3,5l/100km), vysoká spolehlivost.
Yamaha YBR 125: Nižší pořizovací cena, celkově menší, nižší spotřeba, maximálka kolem 80-90km/h, se spolujezdcem moc nejede, jinak spolehlivá.
Pro začátečníky vyššího věku se obvykle doporučují stroje o objemu kolem 600ccm (slangově šestky) a o výkonu nepřevyšujícím 60kW – ideální je například Honda CB 500 nebo Suzuki SV 650N.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
Přes všechna tato fakta doporučuji pro začátečníky 4T motor – motorky s ním bývají snadno ovladatelné, vyjma čínských strojů neporuchové a ideální na naučení se základů jízdy na motorce – nižší provozní náklady hrají do noty mladým lidem, kteří nemají peníze na rozhazování.
Kůže vs. Textil:
Další téma, které je otázkou subjektivity každého motorkáře. Pro začátky na dvácách bohatě stačí textilní oblečení s dostatkem protektorů – rychlosti zde nejsou až tak extrémní, navíc pořizovací cena je oproti koženému oblečení i o víc jak polovinu nižší. Z koženého oblečení se doporučují dvoudílné kombinézy s možností sepnutí spodního a vrchního dílu. Tyto kombinézy jsou vhodné pro stroje s vyšším objemem i výkonem, u kterých se dají očekávat vyšší rychlosti při jízdě. Velké množství protektorů bývá samozřejmostí, kůže se málokdy prošoupe, ale za horkých letních dní v nich bývá docela horko. Pořizovací cena takovéto kombinézy samotné (tj. bez bot a rukavic) se pohybuje v rozmezí 8-20 tisíc korun.
Přestupy na silnější stroje:
Z názoru většiny plyne, že pokud má člověk dostatek rozumu a zkušeností na nižších kubaturách v aktivním provozu, tak by neměl být s přechodem problém. Důležité je si uvědomovat, že život i zdraví máme jen jedno – při jízdě musíme myslet hlavou.
Startování se spojkou nebo bez:
Obecně je názor na toto téma (jako u všech) rozdílný. Jako bernou minci je třeba brát to, co je napsáno v manuálu k danému motocyklu, ale všeobecně se doporučuje startovat se spojkou.
Řazení se spojkou nebo bez:
V běžném silničním provozu není důvod řadit bez spojky. V případě rychlé a sportovní jízdy se dá řadit bez spojky od rychlosti 2 směrem nahoru a to tak, aby při přeřazení nebyl motor v zátahu. Řadit bez spojky směrem dolů je nepřípustné, protože při tom dochází k vážnému ničení motoru.
Vypínání motoru Klíčkem vs. Chcípákem:
Opět je důležité prostudovat návod – tlačítko vypnutí motocyklu v nouzi může být někdy mylně považování za chcípák. Pokud je Váš stroj chcípákem vybaven, tak se doporučuje motor vypínat s jeho pomocí, protože při vypnutí klíčkem dojde pouze k odpojení elektrického proudu, jehož důsledkem je stále se točící alternátor.
Výběr gum:
Gumy jsou považovány za jednu z nejdůležitějších součástí motorky, která mašinu drží na silnici, proto se nedoporučuje na gumách šetřit. Gumy by se měly měnit vždy, když hloubka dezénu je nižší, než zákonem stanovená minimální hranice 1,6mm (pro skútry a mopedy je to 1mm). Ježdění tzv. na plátno (tj. dokud na pneumatice není patrný žádný vzorek) je velmi nebezpečné, zvláště za deště. Pokud nemáte peníze na nové pneumatiky, tak je Vaší dobrou volbou kupovat tzv. okruhovky, což jsou gumy jeté závodně na okruhu – zde je potřeba si dávat pozor na případné poškození pneumatiky a také na skutečnost, že tyto pneumatiky nedrží při extrémních náklonech – pokud tedy chcete pneumatiky na obyčejné ježdění po silnici, tak jsou okruhovky dobrou volbou.
"Gelový" vs. Kapalinový akumulátor:
Kapalinové akumulátory mají tu nevýhodu, že se při reakci olova s kyselinou sírovou po delší době odštěpuje olovo z desek, jež se usazuje na dně baterie a hrozí zkrat. Toto se Vám u gelových baterií nestane - je však nutné upozornit na skutečnost, že ve většině případů se gelovkami mylně označují AGM akumulátory, které se u motorek vyskytují častěji - elektrolyt je v nich vázán na skleněné rouno bránící jeho pohybu. Nabíjení se provádí stejným způsobem jako u gelových baterií speciální nabíječkou, jelikož při nedokončení nabíjecího cyklu nebo při nabíjení větším proudem se akumulátor poškodí. AGM i gelové akumulátory jsou bezúdržbové, což se projeví na jejich vyšší ceně oproti akumulátorům kapalinovým.
Co můžete řídit - !!! EDIT 2015 !!!
Dle zákona jsou vymezeny jasné podmínky pro řízení motocyklů (vícekolová vozidla zde záměrně vynechávám):
15 let – skupina AM: Motocykly a skútry s maximálním objemem 50ccm a maximmální konstrukční rychlostí 45km/h.
16 let – skupina A1: Motocykly o maximálním objemu válců 125ccm, max. výkonu 11kW a maximálním poměru výkonu ku váze 0,1kW/kg.
18 let – skupina A2: Motocykly o maximálním výkonu 35kW nesníženém více než z dvojnásobku této hodnoty a zároveň o maximálním poměru výkon/váha činícím 0,2kW/kg.
20 nebo 24 let – skupina A: Všechny motocykly, včetně motocyklů s postranním vozíkem bez omezení výkonu. Podmínkou pro získání skupiny A ve 20 letech je držení skupiny A2 minimálně po dobu 2 let.
U těchto údajů platí to, co je zapsáno v TP.
Důležitá připomínka ke skupině A2: je nutné si uvědomit, že pokud chcete řídit motorku co má v TP výkon 25kW, tak v TP nesmí být údaj o výkonu původním, pokud byl větší než 50kW!!! Tento údaj je často v dodatku velkého technického průkazu. Rovněž je poměrně problematické řízení stroje, který má v TP uvedený výkon například 35,1kW. Takovou motorku s A2 řídit rovněž nesmíte a úprava výkonu v TP bohužel není vždy snadná ani levná.
Úprava výkonu v TP:
Doba pokročila a oproti dřívějším velmi omezeným možnostem škrcení motorek je dnes možné škrtit prakticky libovolnou motorku na 25kW pomocí sad Alpha technik, které v ČR získaly před pár lety homologaci. Cena škrcení je přibližně 8000Kč včetně zápisu do TP. Tyto sady se montují hned na několika místech v ČR Otázka škrcení motorek od začátku platnosti nové vyhlášky není zcela jasná, informace o škrcení konkrétních modelů Vám jistě podá autorizovaný servis Vaší značky - cena uškrcení se velmi liší v závislosti na značce i použité technologii
Přepisy 2015 - !!! EDIT 2015 !!!
Přepis se provádí v místě pobytu prodávajícího za přítomnosti prodejce i kupujícího. Přítomnost kterékoli smluvní strany může být nahrazena zástupcem, který má od dané osoby úředně ověřenou plnou moc, což se dá zvládnout na CzechPointu, který je např. na každé poště
Před přihlášením je třeba udělat na kupujícího evidenční kontrolu a motorka musí mít v době převodu uzavřené platné povinné ručení. Dále je k přepisu potřeba velký a malý technický průkaz, občanka a správní poplatek (obvykle do 500Kč). Vše by se mělo stihnout do 10 dní od prodeje, jinak hrozí tučná pokuta SPZ zůstává původní i pokud jste motorku koupili z jiného kraje
Pokud Vás ještě napadne nějaké téma, co jsem sem nedal, tak mi písněte PMko a určitě to doplním!
Díky všem za Vaše komentáře a názory!
EDIT: oprava gramatických chyb a interpunkcí + doplňování textu, doplnění skupin dle aktuální vyhlášky
Pro začátečníky, kteří nevědí očem se tu mluví je tady Motorkářský slang
Článek který zodpoví mnoho otázek ohledně technických detailů a běžné údržby motorky
Vzhledem k neustále a dokola se zde opakujícím dotazům začátečníků zde na fóru jsem se rozhodl založit toto vlákno, které nám zkušenějším, doufám, ušetří hodně nervů.
Zde je seznam nejčastějších otázek a odpovědí na základě odpovědí uživatelů:
1. Motorka o objemu 125ccm pro začátečníka:
Jedno z nejčastěji omílaných témat. Pro začátečníky se bude hodit vědět, že my motorkáři těmto motorkám říkáme dvácy. Pokud vyjdu z předpokladu, že většina lidí ptajících se na tuto otázku chce jezdit hlavně po silnici, tak z reakcí uživatelů na tomto foru vítězí Honda CBR 125R a Yamaha YBR 125. Oba tyto stroje jsou ideální pro začátečníky. Rozhodně nedoporučujeme kupovat "no-name" motocykly čínské výroby – nízká pořizovací cena těchto strojů se u většiny modelů projevuje na nízké kvalitě zpracování, které může vést nejen k vysokým investicím do oprav, ale také k dopravní nehodě.
Na závěr tohoto tématu provedu hodnocení 2 nejdoporučovanějších mašin:
Honda CBR 125R: Pořizovací cena o něco málo vyšší než u YBRa, lepší jízdní vlastnosti, vyšší maximální rychlost (100-130km/h) i spotřeba (kolem 3-3,5l/100km), vysoká spolehlivost.
Yamaha YBR 125: Nižší pořizovací cena, celkově menší, nižší spotřeba, maximálka kolem 80-90km/h, se spolujezdcem moc nejede, jinak spolehlivá.
Pro začátečníky vyššího věku se obvykle doporučují stroje o objemu kolem 600ccm (slangově šestky) a o výkonu nepřevyšujícím 60kW – ideální je například Honda CB 500 nebo Suzuki SV 650N.
2T vs. 4T:
Opět pro neznalé podotýkám, že se jedná o otázku zda zvolit dvoutaktní nebo čtyřtaktní motor. Odpovědi na tuto otázku bývají subjektivní, proto zde napíši fakta ke každému motoru a na závěr můj komentář (údaje se vztahují na motocykly o objemu 125ccm):
2T: Vyšší výkon (až 22kW = +-160km/h), lepší akcelerace, vyšší spotřeba (+-5l/100km), vyšší pořizovací cena (v případě, že chceme mít motorku otevřenou a zároveň mít 11kW v TP), ne příliš vhodný na delší cesty, nižší hmotnost, snažší opravitelnost, dražší provoz.
4T: Nižší výkon (až 11kW = +-110km/h), nižší spotřeba (+-3,5l/100km), vyšší ceny náhradních dílů, výborný na delší cesty, levný provoz, vyšší hmotnost.
Přes všechna tato fakta doporučuji pro začátečníky 4T motor – motorky s ním bývají snadno ovladatelné, vyjma čínských strojů neporuchové a ideální na naučení se základů jízdy na motorce – nižší provozní náklady hrají do noty mladým lidem, kteří nemají peníze na rozhazování.
Kůže vs. Textil:
Další téma, které je otázkou subjektivity každého motorkáře. Pro začátky na dvácách bohatě stačí textilní oblečení s dostatkem protektorů – rychlosti zde nejsou až tak extrémní, navíc pořizovací cena je oproti koženému oblečení i o víc jak polovinu nižší. Z koženého oblečení se doporučují dvoudílné kombinézy s možností sepnutí spodního a vrchního dílu. Tyto kombinézy jsou vhodné pro stroje s vyšším objemem i výkonem, u kterých se dají očekávat vyšší rychlosti při jízdě. Velké množství protektorů bývá samozřejmostí, kůže se málokdy prošoupe, ale za horkých letních dní v nich bývá docela horko. Pořizovací cena takovéto kombinézy samotné (tj. bez bot a rukavic) se pohybuje v rozmezí 8-20 tisíc korun.
Přestupy na silnější stroje:
Z názoru většiny plyne, že pokud má člověk dostatek rozumu a zkušeností na nižších kubaturách v aktivním provozu, tak by neměl být s přechodem problém. Důležité je si uvědomovat, že život i zdraví máme jen jedno – při jízdě musíme myslet hlavou.
Startování se spojkou nebo bez:
Obecně je názor na toto téma (jako u všech) rozdílný. Jako bernou minci je třeba brát to, co je napsáno v manuálu k danému motocyklu, ale všeobecně se doporučuje startovat se spojkou.
Řazení se spojkou nebo bez:
V běžném silničním provozu není důvod řadit bez spojky. V případě rychlé a sportovní jízdy se dá řadit bez spojky od rychlosti 2 směrem nahoru a to tak, aby při přeřazení nebyl motor v zátahu. Řadit bez spojky směrem dolů je nepřípustné, protože při tom dochází k vážnému ničení motoru.
Vypínání motoru Klíčkem vs. Chcípákem:
Opět je důležité prostudovat návod – tlačítko vypnutí motocyklu v nouzi může být někdy mylně považování za chcípák. Pokud je Váš stroj chcípákem vybaven, tak se doporučuje motor vypínat s jeho pomocí, protože při vypnutí klíčkem dojde pouze k odpojení elektrického proudu, jehož důsledkem je stále se točící alternátor.
Výběr gum:
Gumy jsou považovány za jednu z nejdůležitějších součástí motorky, která mašinu drží na silnici, proto se nedoporučuje na gumách šetřit. Gumy by se měly měnit vždy, když hloubka dezénu je nižší, než zákonem stanovená minimální hranice 1,6mm (pro skútry a mopedy je to 1mm). Ježdění tzv. na plátno (tj. dokud na pneumatice není patrný žádný vzorek) je velmi nebezpečné, zvláště za deště. Pokud nemáte peníze na nové pneumatiky, tak je Vaší dobrou volbou kupovat tzv. okruhovky, což jsou gumy jeté závodně na okruhu – zde je potřeba si dávat pozor na případné poškození pneumatiky a také na skutečnost, že tyto pneumatiky nedrží při extrémních náklonech – pokud tedy chcete pneumatiky na obyčejné ježdění po silnici, tak jsou okruhovky dobrou volbou.
"Gelový" vs. Kapalinový akumulátor:
Kapalinové akumulátory mají tu nevýhodu, že se při reakci olova s kyselinou sírovou po delší době odštěpuje olovo z desek, jež se usazuje na dně baterie a hrozí zkrat. Toto se Vám u gelových baterií nestane - je však nutné upozornit na skutečnost, že ve většině případů se gelovkami mylně označují AGM akumulátory, které se u motorek vyskytují častěji - elektrolyt je v nich vázán na skleněné rouno bránící jeho pohybu. Nabíjení se provádí stejným způsobem jako u gelových baterií speciální nabíječkou, jelikož při nedokončení nabíjecího cyklu nebo při nabíjení větším proudem se akumulátor poškodí. AGM i gelové akumulátory jsou bezúdržbové, což se projeví na jejich vyšší ceně oproti akumulátorům kapalinovým.
Co můžete řídit - !!! EDIT 2015 !!!
Dle zákona jsou vymezeny jasné podmínky pro řízení motocyklů (vícekolová vozidla zde záměrně vynechávám):
15 let – skupina AM: Motocykly a skútry s maximálním objemem 50ccm a maximmální konstrukční rychlostí 45km/h.
16 let – skupina A1: Motocykly o maximálním objemu válců 125ccm, max. výkonu 11kW a maximálním poměru výkonu ku váze 0,1kW/kg.
18 let – skupina A2: Motocykly o maximálním výkonu 35kW nesníženém více než z dvojnásobku této hodnoty a zároveň o maximálním poměru výkon/váha činícím 0,2kW/kg.
20 nebo 24 let – skupina A: Všechny motocykly, včetně motocyklů s postranním vozíkem bez omezení výkonu. Podmínkou pro získání skupiny A ve 20 letech je držení skupiny A2 minimálně po dobu 2 let.
U těchto údajů platí to, co je zapsáno v TP.
Důležitá připomínka ke skupině A2: je nutné si uvědomit, že pokud chcete řídit motorku co má v TP výkon 25kW, tak v TP nesmí být údaj o výkonu původním, pokud byl větší než 50kW!!! Tento údaj je často v dodatku velkého technického průkazu. Rovněž je poměrně problematické řízení stroje, který má v TP uvedený výkon například 35,1kW. Takovou motorku s A2 řídit rovněž nesmíte a úprava výkonu v TP bohužel není vždy snadná ani levná.
Úprava výkonu v TP:
Doba pokročila a oproti dřívějším velmi omezeným možnostem škrcení motorek je dnes možné škrtit prakticky libovolnou motorku na 25kW pomocí sad Alpha technik, které v ČR získaly před pár lety homologaci. Cena škrcení je přibližně 8000Kč včetně zápisu do TP. Tyto sady se montují hned na několika místech v ČR Otázka škrcení motorek od začátku platnosti nové vyhlášky není zcela jasná, informace o škrcení konkrétních modelů Vám jistě podá autorizovaný servis Vaší značky - cena uškrcení se velmi liší v závislosti na značce i použité technologii
Přepisy 2015 - !!! EDIT 2015 !!!
Přepis se provádí v místě pobytu prodávajícího za přítomnosti prodejce i kupujícího. Přítomnost kterékoli smluvní strany může být nahrazena zástupcem, který má od dané osoby úředně ověřenou plnou moc, což se dá zvládnout na CzechPointu, který je např. na každé poště
Před přihlášením je třeba udělat na kupujícího evidenční kontrolu a motorka musí mít v době převodu uzavřené platné povinné ručení. Dále je k přepisu potřeba velký a malý technický průkaz, občanka a správní poplatek (obvykle do 500Kč). Vše by se mělo stihnout do 10 dní od prodeje, jinak hrozí tučná pokuta SPZ zůstává původní i pokud jste motorku koupili z jiného kraje
Pokud Vás ještě napadne nějaké téma, co jsem sem nedal, tak mi písněte PMko a určitě to doplním!
Díky všem za Vaše komentáře a názory!
EDIT: oprava gramatických chyb a interpunkcí + doplňování textu, doplnění skupin dle aktuální vyhlášky
Pro začátečníky, kteří nevědí očem se tu mluví je tady Motorkářský slang
Článek který zodpoví mnoho otázek ohledně technických detailů a běžné údržby motorky
Naposledy editováno 21.05.2015 17:53:08
lowriderka> Tohle už je zase z trochu jiného soudku - otázky na toto téma nejsou mezi nejfrekventovanějšími - pro přehled stačí najít na fóru něco jako "motorkářský slovník" nebo založit vlákno s konkrétním dotazem
Naposledy editováno 26.01.2009 15:42:19
Naposledy editováno 26.01.2009 15:42:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Zdenek.FZS600> Díky moc, konečně po delší době pozitivní ohlas
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Otas1, 1100Virago, Anims>
Přesně jak se tu přete - né u všech motorek je zapojení těchto dvou prvků sériové, tudíž né vždy je jedno, čím to vypnout Proto většina zde doporučuje chcípák
EDIT: k tématu gum - asi těžko si budou začátečníci kupovat na dvácy okruhovky A vzhledem k tomu, že to jsou začátečníci, tak se nepředpokládá závodní styl jízdy, ke kterému je dostatečné prohřátí pneumatiky nutné (chtěl bych vidět začátečníka dávat v každý zatáčce kolínko ) . Proto se dá s klidnou duší doporučit, navíc tu nikdo nemluví o slickách, nebo jiných specialitách - na okruhu se jezdí i "normální" pneumatiky typu supercorsa
Naposledy editováno 26.01.2009 15:49:32
Přesně jak se tu přete - né u všech motorek je zapojení těchto dvou prvků sériové, tudíž né vždy je jedno, čím to vypnout Proto většina zde doporučuje chcípák
EDIT: k tématu gum - asi těžko si budou začátečníci kupovat na dvácy okruhovky A vzhledem k tomu, že to jsou začátečníci, tak se nepředpokládá závodní styl jízdy, ke kterému je dostatečné prohřátí pneumatiky nutné (chtěl bych vidět začátečníka dávat v každý zatáčce kolínko ) . Proto se dá s klidnou duší doporučit, navíc tu nikdo nemluví o slickách, nebo jiných specialitách - na okruhu se jezdí i "normální" pneumatiky typu supercorsa
Naposledy editováno 26.01.2009 15:49:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> Ikdyz jsem Ti to "zkritizoval" tak je jen dobre ze tady neco takovyho vzniklo
Uroven moderovani, offtopicu a duplicitnich temat je na tomhle foru desna, snad to predznamenava dobu kdy se sekce zacnou trochu moderovat. Na slovni vyzvraceni se je tady sekce ostatni. Kdyz chce clovek neco vyresit nebo vyhledat co uz vyreseny bylo je to tady jen k nas...tvani
Naposledy editováno 26.01.2009 16:59:19
Uroven moderovani, offtopicu a duplicitnich temat je na tomhle foru desna, snad to predznamenava dobu kdy se sekce zacnou trochu moderovat. Na slovni vyzvraceni se je tady sekce ostatni. Kdyz chce clovek neco vyresit nebo vyhledat co uz vyreseny bylo je to tady jen k nas...tvani
Naposledy editováno 26.01.2009 16:59:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> Je to hezký počinek a jak jsem pochopil, tak pro začátečníky,což je o to lepší(než se vysmívat,že třeba neumí vyměnit kolo, apod.).Doplňuj další info ,jinak bych asi nedoporučoval(pneu,motku,baterku,apod.),to ti pak každý bude vnucovat svoje .Další podle výrobce(pneu,bat.)
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Mam technickej dotaz: můžu z Hayabusy přesedlat rovnou na 125ku, nebo je lepší postupně 1300-600-125 ???
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
SHARKIS: dobrá budu stát na straně proti všem.
Tak mě ještě ukaž jakejkoliv datasheet k baterce, nebo nějaký doporučení pro nabíjení pulsní nabíječkou..
Ne kašlem na to, pořád dokolečka, už aby byla sezóna.
Já bych udělal FAQ a tam naházel odkazy na témata kde se to řešilo.
Tak mě ještě ukaž jakejkoliv datasheet k baterce, nebo nějaký doporučení pro nabíjení pulsní nabíječkou..
Ne kašlem na to, pořád dokolečka, už aby byla sezóna.
Já bych udělal FAQ a tam naházel odkazy na témata kde se to řešilo.
Jurawood> milerád TADY máš vlákno o rozdílech - o nabíjení pulsní nabíječkou se dočteš ihned v odpovědi #1
EDIT: koukám, že je dokonce pár odpověďí od Tebe
ehm budu Tě citovat:
"bezúdržbovýmu AGM
edit: najdeš ho pod názvem gelový, v podstatě všechny motoshopy ho vedou pod tímto označením , což je smutný a dokazuje to motorkářskou neinformovanost"
Takže pokud je obchodní označení GELOVÁ, tak nemáš jedinej důvod tady kritizovat použitý název gelová baterie, která bez diskuzí existuje, ještě navíc když jsou pod tím tématem upřesnění ohledně AGM
Naposledy editováno 26.01.2009 19:11:16
EDIT: koukám, že je dokonce pár odpověďí od Tebe
ehm budu Tě citovat:
"bezúdržbovýmu AGM
edit: najdeš ho pod názvem gelový, v podstatě všechny motoshopy ho vedou pod tímto označením , což je smutný a dokazuje to motorkářskou neinformovanost"
Takže pokud je obchodní označení GELOVÁ, tak nemáš jedinej důvod tady kritizovat použitý název gelová baterie, která bez diskuzí existuje, ještě navíc když jsou pod tím tématem upřesnění ohledně AGM
Naposledy editováno 26.01.2009 19:11:16
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Sharkis: článek rozhodně chválím 1*
Ono kritizovat něco je vždy daleko lehčí než něco dát dohromady.
Věcné připomínky proč ne, ale uvědomte si, že sposta kluků neví ani kde si má dolejt brzdovku a kde vyměnit pojistky.............. Takže aspoň pár rad je pro ně dobrejch. O všem se dá diskutovat jestli to je či není ono. Viz chcípák - když tam je od výrobce ať ho používaj nic jim to neudělá. A spíš se zamyslet a z vlastních nešvarů a chyb vytáhnout to na čem by si mohli začínající bikeři - "vylámat zuby"
Ono kritizovat něco je vždy daleko lehčí než něco dát dohromady.
Věcné připomínky proč ne, ale uvědomte si, že sposta kluků neví ani kde si má dolejt brzdovku a kde vyměnit pojistky.............. Takže aspoň pár rad je pro ně dobrejch. O všem se dá diskutovat jestli to je či není ono. Viz chcípák - když tam je od výrobce ať ho používaj nic jim to neudělá. A spíš se zamyslet a z vlastních nešvarů a chyb vytáhnout to na čem by si mohli začínající bikeři - "vylámat zuby"
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Pro lidi, co si nedají pokoj - zaměňuji slovo PULSNÍ nabíječka za slovo SPECIÁLNÍ + kompletně předělávám odstavec o akumulátorech.
Doufám, že teď už dáte pokoj, protože není nic příjemnějšího než poslouchat věčné stížnosti na názor, který vlastně není ani tak úplně můj
Naposledy editováno 26.01.2009 19:26:56
Doufám, že teď už dáte pokoj, protože není nic příjemnějšího než poslouchat věčné stížnosti na názor, který vlastně není ani tak úplně můj
Naposledy editováno 26.01.2009 19:26:56
2 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> nemáš zač, on je každej přechytralej jak rádio, ale nic vlastního nenapíše to mám hrozně rád
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> hele neber si to osobně, já to chválím je to dobré shrnutí - ale připomínky k aku jsou opravdu technicky správné, jde o to, jestli budeme akceptovat technicky nekorektní, ale lidově všeobecně zaužívané pojmy a to i v "učebních" textech pro nováčky ...problém totiž nastává v případě kdy ten lidový pojem má opravdu technický význam
Prostě technicky je gelový akumulátor ten co má elektrolyt zhuštěný do gelu pomocí silikátu takže tam nic neteče
a mezi motorkářskou veřejností a zde na M.cz je gelový akumulátor všechno co se dá dát do motorky, nemusí se dolévat destilka a nezničí je ani převrácení a je jedno co je uvnitř
a podobně je to i s nabíječkama
Prostě technicky je gelový akumulátor ten co má elektrolyt zhuštěný do gelu pomocí silikátu takže tam nic neteče
a mezi motorkářskou veřejností a zde na M.cz je gelový akumulátor všechno co se dá dát do motorky, nemusí se dolévat destilka a nezničí je ani převrácení a je jedno co je uvnitř
a podobně je to i s nabíječkama
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Gaverick>sharkis> nemáš zač, on je každej přechytralej jak rádio, ale nic vlastního nenapíše to mám hrozně rád
Moje řeč
Tyhle nekonečné boje např. o tom která moto je lepší apod. jsou fest unavný. Člověka už skoro ani nebaví číst forum protože nakonec si každej hají to své a nedokáže přijmout názor druhého..
sharkis --> povedený článek a myslím si že pro začátečníky přínosné
Jestli někoho zajímá něco konkretního tak at už si dohledá patřičné forum
2 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis: jinak by nebylo špatné se zaměřit pro ty mladší a začínající i na jiná odvětví viz. údržba moto, základní návyky při jízdě na moto atd. mohlo by to tvořit celkem plodný a přínosný celek.
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> Jen bych ještě doplnil k Tvému přehledu, který považuji za suprový, jednu doplňující informaci: Honda pro letošní rok bude mít v nabídce CBF 125, která má být protiváhou k YBR 125. Viděj jsem ji již na prodejně, cena je stanovena na příznivých 55 000,- Kč, moto se vstřkováním, výkon 8,3 kW, spotřeba lehce přes 2 l/100 km. Suchá hmotnost 128 kg, celková 308 kg, výška sedla 792 mm (opsáno s katalogu).
Naposledy editováno 26.01.2009 22:58:17
Naposledy editováno 26.01.2009 22:58:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
HonzaČ> Určitě tenhle stroj podle toho, jak ho popisuješ vypadá zajímavě, ale jak je na tom po "fyzické stránce" ukáže až čas, třeba se dočkáme chvíle, že právě tahle dváca bude ta nejdoporučovanější
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis> Oceňuji tvou snahu a především trpělivost. Je dobře, že admin to připíchl, nicméně jako nováček stejně bude otravovat i jnde, protože se zde dopídí toho, jak se tu někteří dohadují. Je opravdu škoda, že tu admin neudělá moderovaný FAQ
jinak ale dobrá práce - vydrž
jinak ale dobrá práce - vydrž
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
sharkis: svatá pravda velebnosti
1 reakcí na tento příspěvek FAQ - aneb vše pro začátky na motorce!
Dobrá tedy ale tu pulsní nabíječku dej do pryč to je nesmysl
edit: No a to že v motoshopech sou blbci neznamená že my taky a necháme se zbulíkovat gelovkama ..
Hezky tam napiš MF - majtens frý woe , rejsing pi*o!!
MF Gelovky EXISTUJÍ, do moto se dávají MF typu AGM se špunty, kde je nápis do not open cover, nebo špunty nemají a prodejce LŽE že je to GEL ale je to zase AGM...
Mimochodem gel nemá proti agm žádnou výhodu, takže proč nám lžou mi není známo.
A už mě to nebaví, připadám si jak psychouš už
Koukám už si to opravil, děkuji pane
Naposledy editováno 27.01.2009 15:30:32
edit: No a to že v motoshopech sou blbci neznamená že my taky a necháme se zbulíkovat gelovkama ..
Hezky tam napiš MF - majtens frý woe , rejsing pi*o!!
MF Gelovky EXISTUJÍ, do moto se dávají MF typu AGM se špunty, kde je nápis do not open cover, nebo špunty nemají a prodejce LŽE že je to GEL ale je to zase AGM...
Mimochodem gel nemá proti agm žádnou výhodu, takže proč nám lžou mi není známo.
A už mě to nebaví, připadám si jak psychouš už
Koukám už si to opravil, děkuji pane
Naposledy editováno 27.01.2009 15:30:32
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.