paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jaké pětikilo???co GPZ?
 
26.3.2007 v 17:48
Zdar bikeři,
chtěl bych si v blízké budoucnosti kupovat motku tak do 60 tis.. Lítám na jawce ale projel jsem i něco víc.
Líbí se mi GPZ 500 s ale oproti např. GS, ER5, CB jich je, bych řekl, nepoměrně méně! přitom sem slyšel že jsou to dobrý mašiny...??!!to nechápu :marod:
a ještě: jsou nějaky rozdíly(krom výkonu- gs je nejslabší, nejvic CB) mezi GS500, ER5,CB500s, GPZ 500s a XJ 600S????(moji favoriti :P )
dík moc za odpověď nebo info o nějakych srovnáních!!! :cool:

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

28.3.2007 v 17:22 | Nahoru | #31
Johny 79>GPZ 500 S *yes* Pro mě z pětistovek nejhezčí a nejrychlejší. Nezapomenu na to, jak jsem na dálnici předjel fároše a ujel :P :thmubup: Jinak během dvou let to byla bezporuchová motorka se spotřebou 4-6l s jistým nakopnutím v 8 tisicích.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

28.3.2007 v 21:00 | Nahoru | #32
GPZ jsem jezdil dva roky, ale budu vzpomínat do konce života, páč to byla naprosto úžasná mašina. Na úzký řidítka se dá zvyknou rychle a mě přišli i příjemnější než nějaký větve. Nevím proč se tady řešil vzducháč, když to má molitanovej, kterej stačí vyprat. Když bych měl srovnávat s Fazerem, tak bych radši GPZ. Kvůli ceně, údržbě a hlavně ten dvouvál, to se prostě musí zažít :thmubup:

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

28.3.2007 v 21:49 | Nahoru | #33
marwin3>>
Protože ani ten se nedá prát do nekonečna, jak si ostatně mysleli předchozí majitelé té mojí GPZ-ky.
Na druhou stranu: společně s olejovým filtrem a svíčkam to jsou asi jedné investive, které je potřeba do toho čas od času vrazit. Takže pokud někde výš byla nadhozena otázka vyšší ceny náhradních dílů na motor, tak si myslím že to je zbytečný strach, že je sice možná fakt, že píst stojí XY-balík, ale u tohodle motoru ho prostě kupovat nemusí. Pokud tedy nebude tankovat písek a místo stojanu používat krumpáč.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 10:22 | Nahoru | #34
Ricard> já ho tam měl minimálně 5 let a byl celkem v pohodě, takže bych to nebral že je dražší než papírák, kterej vyhazuješ každej rok

Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 11:11 | Nahoru | #35
No jestli se ti libi kapotaz tak se vyprdni na nejaky dvouvalcovy petikilo,to chce aspon sestistovku,at to poradne jede...petikila sou dobry v nahacich

2 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 12:01 | Nahoru | #36
je zjímavý jak každej zatracuje GS500 , přitom ty GS ER CB jedou +/- stejně žádnej závratnej rozdíl tam není, GPZ ta těch koníků má pár navrch ale to nejdůležiější co dělá rozdíl v max rychlosti je kapotáž

no a rychlosti na 150 mě na naháči teda moc nelákaj, bez větrnýho štítku , jednou jsem hnal svýho monstříka z jihlavy do brna kolem těch 180 (ne trvale) a v brně jsem netočil hlavou jak jsem měl namožený svaly na krku. a těch koní má monster 600 taky +/- stejně jako tyto pětistovky

krom toho brzdy a podvozek má to GS lepčejší nežli ostatní , GPZtu neznám , nicméně jezdí rychleji , tak bude mít určitě brzdy dimenzované na vyšší rychlost

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 13:21 | Nahoru | #37
*yes* DÍKY VŠEM ZA INFO!!!nicméně do ničeho nad 60tis. tento rok určitě nepůjdu. takže nejspíš zůstanu na zemi a raději si seženu dobrou pětistovku než vyběhanou 6ku. :cool:
Ještě namám moč přehled co kolik stojí, kolik tak dám na GPZ za rok za svíce, filtry atd???když počítám že víc jak 6tis. km nenalítám.
A taky jsem slyšel že ty sériový koncovky nemají zrovna extra zvuk, prý jak vysavač :lol: je to pravda a kolik bych tak dal za laďák?? :D
Jo a je něco na co si dát při koupi spešl pozor?nebo snad téměř nic...(když už né u gpz tak i u jinejch zmíněnejch moto - na 100%ještě nejsem rozhodnutej :rolleyes: ,jen to srdíčko jde k tý GPZce :shy: ) :D

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 13:26 | Nahoru | #38
Jo a nemáte náhodou někdo zmíněný moto v okolí Vranovský přehrady(okr.Znojmo)popř. Mor. Budějovic(okr.Třebíč)? že bych se kouk, pokecal, poslechl, popř. si sedl, ošahal(néé, tu motku a jemně :lol: )
Nebo taky pobývám v Olomouci, na škole...
díky *yes*

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 13:34 | Nahoru | #39
Johny 79>vsechny ty testy a srovnavani je pekny ale kazda masina je kus od kusu spolehliva ja mam cb max spokojenos na cestovani v poho pri delsi jizde trochu boli zadek :Vykonove bych rekl ze cb ujde. I kdyz znam lidi co s touto motorkou maji potize protoze se sni pred koupi spatne zachazelo. Tak at si koupis jakoukoliv tak ti preju spokojenos a hodne km bez nehod.

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 14:46 | Nahoru | #40
kat3> *yes* diky, doufam že si nekoupim žadnej šrot(asi jako každej) ;)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 15:42 | Nahoru | #41
Johny 79>No nevim jak u GPZ, ale protoze na KLE mam skoro stejny motor, tak naklady: olej vymena po 6tis (3l oleje cca 600, filtr 150), jednou rocne svicky - 200, filtr je molitanak, vyprat a nastrikat olejem (sprej denicol 200kc - asi na moc dlouho). Novy filtr jsem kupoval u louise za 14E, ale molitanak je skoro na vecny casy. Rozvody se delaji jednou za 12000km, steluje se sroubky (uplne stejne jak na skodovce). Jinak snad ani jako nic

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 15:48 | Nahoru | #42
Labakov> :D *yes* tak to vypada na provoz skoro zadarmo :thmubup: teda plus gumy, ale ty by možná mohly vydržet i 2 sezony...hmm? :|

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 16:09 | Nahoru | #43
Johny 79>gumy nevim, ja na kle mam Mitasky a tam se s celou sadou vcetne dusi vlezu do 3000

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 16:37 | Nahoru | #44
marwin3>Já když jsem svoji koupil, tak filtr byl zahnojenej vším možným, černej jak bota a motor šlapal jen díky tomu, že uprostřed filtru byla díra jak do prdele, a to přes ujišťování že předchozí majitel měnil všechny filtra před prodejem. Záleží na prostě na údržbě a on chce motorku teprve kupovat, takže mu nezaručíš, jak to kdo udržoval před ním. Takže já vycházím z toho že i u něj je reálný "riziko" že bude muset koupit novej filtr. Na druhou stranu to není žádná vražedná cena, která by ho měla položit a ve finále je pravda to: filtr je dražší na pořízení, ale ve srovnání s papírákama jsou celkový náklady na něj nižší.

Teď tam mám filtr taky asi už pátej rok, každou zimu ho jenom vyperu a pořád je jako novej. Jenomže já to nemůžu moc porovnávat, protože na tý GPZ-tce jezdím minimálně.
Na ZZR-ku mám taky molitan a ten třeba stojí nepoměrně míň.

Celkově bych to u toho GPZ-ka prostě neřešil, když si ho nechá dva, tři roky tak i když bude muset novej filtr koupit, tak se prostě nic tragickýho neděje. Já bych to asi srovnal s jakoukoliv baterkou: tu tak musíš čas od času koupit novou, taky není úplně laciná, ale v celkových provozních nákladech je to nula nula nic.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 16:44 | Nahoru | #45
Kdybych tam dával laďák, asi bych chtěl tohle: http://rdmoto.cz/li...detaily.php?id=13437 , případně něco od tenaxu, creptusu ..., kde by se to mohlo vejít do 8 000. Ale ty prachy radši vrazím do příští motorky, přeci jen GPZ není motorka na věky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 20:31 | Nahoru | #46
David 900SS>No nevím, ale u GPZ-ka je ta kapotáž spíš okrasná a cestovní. Obzvlášť při sériových řidítkách se za ní nesložíš ani náhodou. Ta motorka je spíš koncipovaná jako cestovní s trochu sportovním šmrncem. Takže tu rychlost bych spíš přičetl těm hemelkám, než kapotáži.
Brzdy: záleží na ročníku jakej koupí: montovaly se od jednostranného kotouče+ buben až po dvojitý kotouč+kotouč. Já mám třeba dvojitý kotouč+buben. Je fakt, že si nestěžuju.

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 21:03 | Nahoru | #47
Johny 79>Pokud předchozí majitel nebyl vyloženě prase, tak v podstatě na nic. Ty motory jsou fakt držáci, navíc ta motorka nikdy nebyla co by sportovní vyloženě in, takže si ji většinou lidi kupovali na normální svižný ježdění a ne na závodění, proto by ani ten motor neměl být ulítanej.

Provozní náklady jsme tady dost rozebírali, takže jen v kostce: svíce tak jednou za dva roky, vzducháč při pravidelný údržbě může být i téměř věčnej; gumy sice podle toho jak jezdíš, ale většinou se na to dávaj cestovky, který vydržej bez problémů k 15.000; brzdový desky: totéž co gumy, pokud jsou v pohodě kotouče aby je "nežrali" naprosto zbytečně. Vesměs se nejedná o žádný rakety a ty dražší věci jsou vždycky na více sezón, takže spíš řádově vícestovkový záležitosti.
Pozor si dej u oleje: první motory (tuším že do ročníku 1995, všechny motory A + motory D1 a D2) měly předepsanej interval 10.000 olej+filtr, novější to maj každejch 6.000 jenom olej, každejch 12.000 olej+filtr. Pokud motor nechčije tak by ani neměl brát olej.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 22:30 | Nahoru | #48
Ricard> tak nějak jsem to s tim filtrem myslel
Zvuk nemá špatnej už v sérii, ale já tam měl svody 2-1 z erpěťoura a koncovku domácí výroby a to byl neskutečnej kravál :thmubup:
Taky jde vo to, vo který se budem bavit, jestli o tom novim modelu, nebo starym. Starší jsem měl a proti novýmu, kterej má brácha mi ten starej přišel sportovnější, než novej kterej mi připadá už víc do cestovna, ale to asi dělaj ty větší kapoty.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

29.3.2007 v 23:11 | Nahoru | #49
marwin3>Co se týče laďáků, koncovek kuchanejch vejfuků a pod. já jsem trvale toho názoru, že řev nejezdí a navíc že výkon motoru je dán sladěním celý soustavy od vstupu sání po koncovou hranu výfuku, přičemž celou tu soustavu určitě vymejšleli lidi chytřejší než my. Takže v případě jakýhokoliv jednotlivýho a opravdu neodladěnýho zásahu by se měl člověk modlit aby se to zhoršilo co nejmíň. Pokud někdo chce aby mu to opravdu jezdilo, tak ať nejdřív pořádně a velmi pečlivě složí celej motor tak jak má bejt a dosáhne lepšího výsledku, než třeba jenom samotnou koncovkou. Ale říkám toť můj názor, byť letitý a odzkoušený, který nikomu nevnucuju.

Já mám ročník 93 a i ten se mi zdá spíš cestovní, nebo sportovně cestovní, než vyloženě sportovní. Když budu extra jemnej detailista, tak třeba ZZR-ko mi připadá rozhodně sportovnější, ale i to mám právě jako cesťáka, obzvlášť na dálky. Navíc v době kdy první GPZ-ky vznikly, tak kategorie supersportů, tak jak ji známe dnes, v podstatě nebyla. Podstatný ale je: každýmu se líbí něco jinýho, takže tohle to bych rozhodně neřešil, to ať si vyber každý podle svého gusta.

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 02:56 | Nahoru | #50
*yes* *yes* *yes* dik všem za info, bude se hodit :D no a ještě jsme nezmínili řetězovou sadu. jak to s ní je?kolik vydrží a jaká cena?(asi) :cool: díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 07:17 | Nahoru | #51
Stev>> http://rdmoto.cz/li...detaily.php?id=13437
za 7 litrů máš homologovanýho leo vince!!!!!!

možná za 8

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 07:23 | Nahoru | #52
Ricard>

to by ses divil jakej je rozdíl i když ta kapota není "ala busa" a podobný. pokud máš možnost tak zkus max rychlost s kapotáží a na stejným úseku s podobnejma povětrnostníma podmínkama bez kapot. a pak můžeš říct. je fakt že průběh výkonu , koník navrch bude hodně znát , ale nejvíc přidá na top speed kapota

na SSku mám vyzkoušený že když jedu v polosedu trvale 120 , pak zalehnu s plynem nehnu tak rycholost vylítne o nějakejch 20km/h navrch , tak uberu plyn ať jedu zase stejně , ať mě zbytek kolony stačí .-)

zalehnutí na monstříku i bez štítku to bylo taky znát, a pokud vím tak SS620 jezdí taky rychleji než monster 620 a to maj ty motorky naprosto totožnej motor včetně naladění

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 10:27 | Nahoru | #53
David 900SS> Těch 8 jsem počítal za 2 koncovky ... U creptusu by to teda vyšlo tak za 6 - 7. Nijak detailně jsem to ale nezkoumal.

Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 10:38 | Nahoru | #54
Za řetězovku dáš od 2 500 za O kroužek. Kolik vydrží nevím, mám ji teprv od minulé sezony

Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 10:54 | Nahoru | #55
Hele oni všechny tyhlety pětikila mají super provozní náklady.

Svíce, filtr, atd stojí všechno hovno. Ventily se štelujou šroubkama jako u Š120. Se všema se dá jezdit do 5 L / 100 km.
Gumice můžeš obout Conti Twisty SM, které stojí celá sada 2,5t CZK a vydrží skoro 10tkm.

Jsou to prostě super motorky pro lidi, kteří mají hlouběji do kapsy. V provozních nákladech nevyjdou dráž, než týnecká střela.

1 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 14:52 | Nahoru | #56
Ricadr> tak s tim laďákem nesouhlasim, mě to rozhodně nic na výkonu neubralo, výrazně se zlepšil průběh a spotřeba zůstala stejná. Navíc to ještě luxusně řvalo :P

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 14:57 | Nahoru | #57
Jinak takhle to vypadalo, ještě když byla moje: http://moji.motorkari.cz/?30711

(reakce na) Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 17:38 | Nahoru | #58

David 900SS píše: Ricard>
na SSku mám vyzkoušený že když jedu v polosedu trvale 120 ,


No jo, jenž to Tvoje SS-ko má řidítka jako třeba moja ZZR-ka - skolněný dost dolů, kdežto za GPZ-kový řidítka prostě nezalehneš. Teda aspoň já určitě ne, a to je fakt vyzkoušený a není to jenom vejškou. Mluvíme-li tedy o sériových řidítkách - ty jsou normálně vodorovně. Je fakt, že když na tom jela známá, která normálně jezdí na malým Viragu, tak tý sice připadalo, že na tom leží, jenomže jednak je prťavá a jednak Virago samozřejmě zas úplně jinej styl.

Třeba u ZZR-ka zalehnout samozřejmě jde, jenomže tam musíš zalehnout spíš kvůli tomu aby Ti to neutrhlo hlavu, než kvůli maximálce, nebo nedostatku koníků. Těch má dostatek na to aby upalovala naložná, ve dvou, vítr nevítr.

Ale stejně si myslím, že u toho GPZ-ka to není podstatný, to prostě není "závoďácká" motorka. Je to pohodlná motorka na svižný ježdění. Je fakt, že dřív jsme ji brali i na delší štreky, taky bez problémů, byť samozřejmě přiznávám, že jednáctka ZZR-ko je na dlouhý cestování, obzlášť ve dvou, lepší: pohodlnější, svižnější, těžší.

Jaké pětikilo???co GPZ?

30.3.2007 v 18:40 | Nahoru | #59
Ricard> nevim kolik měříš ty, ale já se svejma 187 cm sem zalehával úplně v pohodě, sice sem na tom asi vypadal trošku komicky, ale to i při normální jízdě.

2 reakcí na tento příspěvek Jaké pětikilo???co GPZ?

11.5.2007 v 10:35 | Nahoru | #60
tak už sis vybral? já jsem natom byl asi takhle : chtěl jsem po ČZ 175 něco většího, ne moc ptže nato nemám postavu. Rozhodoval jsem se mezi 6kily - 4 válci. Vyhrál FZS600. Jel jsem ho zkusit a měl jsem z něho rozpačité pocity. Po prvních pár metrech jsem se málem natáhl - sáhnul jsem totiž na přední brzdu a to byl docela šok po té ČZ co to udělalo. Ale ustál jsem to. Pak jsem jel po takové rozbité cestě no a nějak sem nebyl schopnej s tím ject pomalu a zárověň plynule. Prostě sem tak jako poskakoval. Stím že to semnou škubalo jako blázen. Pak jsem vyjel na cestu a hroznej kravál. Na moto jsem se cítil při výšce 178cm jako prcek a řídítka byly poměrně daleko. Moto jela jako dábel, netocil jsem víc jak 6 tisíc a nejel rychlejc jak 90. Nakonec jsem ji nevzal ptže sem cítil že to do začátku je dost blbě ovladatelné a držkopádem silně hrozící. Rozhodl jsem se že slevím a zkusím pětikilo. GS mi přišla hrozně malinká, uzoučká taková dětská. ER-5 příliš zastaralá (ty pružiny vzadu hlavně) a honda CB500 sice vyhrávala ale jenom do chvíle, než jsem přišel na GPZko. Nebylo co řešit. Design, kapota 2 výfuky. Výkon. Nádhera. Už první pohled na motorku mi stačil abych věděl, že to je můj favorit. Očekával jsem od něj přesně to, co jsem dostal. Po prvním nasednutí, mě (po fazerovi) ihned trklo několik věcí - řídítka se lépe drží - jsou menší a nemusím se tak natahovat. moto je celkově (pro mě) mnohem lépe ovladatelné - tudíž bepečnější a to hlavně při manipulaci na místě. Když sáhnu na plyn tak ihned nevyletí do 6 tisíc jak tomu bylo u fazera. Když se tedy mě, jakožto začátečníkovi (na velkých moto) stane, že mírně zazmatkuje a otočí více plynem (stalo se mi to během 500 Km celkem 2x), tak se nemusí bát, že moto skočí na zadní a jezdec spadne. Co se výkonu GPZ týče - naprosto stačí. Jako, jestli moto dělá z 0-100 za 5.5 nebo za 3.5 sekundy je mi vcelku jedno, ptže s plným plynem se stejně nerozjedu. Moto má dost síly. Absolutně nepoznám rozdíl jestli jedu sám, nebo ve dvou. Tak i tak když jedu 90 a chci někoho předjet, tak zalehnu otočím plynem a za pár sekund mám na tacháči 170. Nejvíc jsem zatím jel 180 ve dvou - sám sem to zatím moc nerozjížděl, nebyla příležitost. Jediná věc, která mě trošku na této motorce mrzí je zvuk - při jízdě městem je to ok. kolem té 50ky si zvuk užijete, ovšem problém nastane při vyšší rychlosti - kolem 90 absolutně není slyšet. Slyším akorat jak fouká vítr. jako bych jel na kole. Ostatní mě určo slyší, ale mě to dost vadí že se neslyším sám(teda pokud to není moc vytočené - pokud tam mám těch 9 tisíc tak to slyšet už je - ale ne zas moc). Jsou tam origo laufy a tak mám v plánu koupit tyhle :

http://winweb373.sr...p?album=8&pos=11

vypadá to hodně slušně a zvuk by mohl být taky dobrý :D .
Spolujezdkyně si také pochrochtává, že má spoustu místa v zadní části na sezení a nesjíždí dolů. Spotřeba kolem 5 litrů, nároky na údržbu minimální, náhradní díly by taky neměly být drahé a navíc nejsou potřeba. Jako další výhodu považuji to, že když zastavím mezi silnějšíma motorkama, tak nevypadám jako chudej příbuznej, což bych se například s GSkem nebo ER-5 kou určitě cítil. Takhle se cítím vcelku jako motorkář, ikdyž FZS600 určitě působí lepším dojmem ale jenom za ten pocit to určitě nestojí. Monžá po roce, po dvou změním názor ale prozatím jsem naprosto spokojený GPZkař.
Pokud máte někdo dotaz tak se ptejte, rád zodpovím i na icq 267527266.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist