globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Jak přezout gumy?
 
22.9.2008 v 18:24
Ahoj, chci se zeptat, doteď jsem jezdil "Jawky" a gumy jsem si přezouval sám. Teď jsem přešel k čtyřtaktům a na seznámení jsem koupil Hondu CBF 250. No a protože jsem šikula tak jsem se do výměn pneu chtěl opět pustit, ale kamarád mě zrazuje že u bezdušáku bych mohl poškodit ráfek a pak by mě nedržel tlak v pneu. Vyvažovat se prý ani nemusí, v rychlostech do 130 to prý není poznat... Takže jak to tedy je?? Jezdíte všichni do servisu??

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 18:32 | Nahoru | #1
Chlape určitě do servisu,taky si dělám hodně oprav sám,ale bezdušáky bez přezouvačky to fakt nejde.A každopádně vyvážit,může se třeba stát pokud kolo není vyvážené že ti mašina bude tahat na jednu stranu.A cena je myslím si přijatelná 150-200kč

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 18:33 | Nahoru | #2
ani tak ne rafek jak patku gumy

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 18:54 | Nahoru | #3
Aha, no tak jo, je tedy rozhodnuto. V sobotu jsem se stavil na rozumy taky v motopneuservisu a tam mě řekli že zadní není třeba vyvažovat a přední jen vyjímečně.... a cena práce za obě 500. Jo a jak je to s tím rychlostním indexem (M,L,P atd), je někde nějaká tabulka, nebo musím obout stejný co tam bylo??

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:11 | Nahoru | #4
Já si gumy přezouvám sám a zatím jsem nikdy nic nezkurvil,v servisu jsem s tím byl jen jednou(gumy jsem dostal darem včetně přezutí)a poškrábali mi lak a jako bonus zapomněli dotáhnout brzdič

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:15 | Nahoru | #5
do servisu s tím

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:28 | Nahoru | #6
vozíme sundaná kola...

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:29 | Nahoru | #7
ViDo> Ten index znamená rychlostní limit a zatížení-vyčteš na starých gumách.Určitě přezuj v pneuservisu-s vyvážením.Pokud jseš z Rosic -u Brna,tak se mě osvědčil pneuservis v Brně v Kohoutovicích-pod origo Barum pneuservisem je po pravý straně druhý pneuservis-menší,asi soukromý a max.spokojenost(i s cenou).

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:34 | Nahoru | #8
Vem tri pajsery do ruk a prezujes to sam

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:39 | Nahoru | #9
ViDo> Přesný rozměr gum, rychlostní index a tlak nalezneš na zadní kyvce na straně řetězu. Od toho bych se prozačátek odrazil, protože jinak nemusíš projít na technický.

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:39 | Nahoru | #10
Malp> Jo jsem z těchto Rosic a sondoval jsem v tom servisu v Neslovicích. A na starých gumách i v manuálu jsem index vyčetl, jen nevím jestli ho musím striktně dodržet a taky co které písmeno znamená..
to all: Opravdu je lepší kola sundat a vézt v plechovce samostatně? proč, kvůli ceně?

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 19:51 | Nahoru | #11
ViDo> Co přesně které písmenko znamená najdeš tady: www.pneumatiky-prodej.info/rychlostni-index.php. Na svoji Sevenfifty mám v techničáku rychlostní index ZR (300 km/h a výše), ačkoliv bych takový rychlosti nikdy nedosáhnul Každopádně co jsem zjišťoval přes známýho na STK, jiný rychlostní index, než je v TP, by netolerovali, ale to asi jak kde. Jinak s moto jezdím přímo do servisu, tam mi kola sundaj přezujou a znovu nandaj

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:07 | Nahoru | #12
jaroleks> super, dík za vyčerpávající odpověď

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:13 | Nahoru | #13
tak tak,do pneu servisu-bez odražečky gumy od rafku nejsi schopen ji vyzout....ja mam pneuservis cca 20metru od baraku,kolo shodim,zanesu tam i s gumou na přezuti,během 4minut mam hotovo,stoji to 40kč,zadek nevyvažuju,předek obvykle jo-je to lepši-aspon zhruba...

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:16 | Nahoru | #14
ViDo> S těma limitama už máš jasno,takže jen pohled z mý strany ohledně přezutí-kola si sundám v klidu a suchu doma v garáži,očistím,hodím do auta a ráno kolem půl osmý(než se lidi rozjezdí)je vyložím na přezutí-na počkání.Do půl hodiny odjíždím přezutý.Lepší,než se s tím prcat na místě.

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:26 | Nahoru | #15
Malp> OK a do těch Kohoutek jezdíš přezouvat proto, že máš cestu kolem, nebo proto že ty poblíž v našem okolí nestojí za nic?? Pokud vím, tak v okruhu 10km je asi osm pneuservisů - teda předpokládám, že tam přezouvají i motorky.....

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:35 | Nahoru | #16
ViDo> Udělám si cestu kolem,nečekám,vyvažují a solidní cena.Do předešlých bych se už nevracel.Ale je to na tobě.

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:40 | Nahoru | #17
Malp> dobrá, dobrá, už v tom mám tedy trošku jasno a na závěr mě tedy jen tak pro zajímavost a srovnání prozraď tu solidní cenu. a jinak díky všem za rady

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:48 | Nahoru | #18
ViDo> do dvou kil za obě se vydáš-ještě v červnu to platilo.

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:49 | Nahoru | #19
vždycky nosím zadek na přezutí a předek jsem si nechal delat po škaredé zkušenosti(zalopeném šroubu v třmenu) v pneuservisu u BK budu nosit jenom kola.Zadek nevyvažuju předek jo.U tvé mašiny bych to i vyvážil co me to děla je že ti brní stupačky me je to jedno kolo mením co chvilu (zadní)a předek nevyvažovat je blbost me to tedka pos**** a od 150 a vejš se klepe celá mašina.

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 20:53 | Nahoru | #20
lepší pneuservis než moto-pneu servis - ceny jsou většinou mnohem nižší a hlavně udělají na počkání, což u spousty motoservisů neplatí.
cena je směšná a drbat se s tím doma se nevyplatí

Jak přezout gumy?

22.9.2008 v 22:02 | Nahoru | #21
Pokud je pro tebe prezout dusovou gumu na Jawe hrackou, prezout tenhle bezdusak je jen dalsim stupnem dovednosti. Pri zouvani gumy se ti ji zrejme nepodari zdupnout patou. Asi nejsetrnejsi je nahlonit masinu na hlavnim stojanu, strcit pod stojan kolo a postavit masinu na gumu. Pri trose sikovnosti to jde i v jednom. Kdyz seskoci patka na jednom miste, zbytek uz zdupes patou. Pri zouvani si mezi montpaku a rafek strkej kus hadru. Patka a cela bocnice bezdusaku byva zejmena u cestovnich gum pekne tuha (napr na GT501 se alespon na lehcich motorkach v nouzi da celkem dobre jezdit i na pichly gume uplne bez tlaku). Kdyz si ji dusledne seslapujes do stredovyho zlabu, sundas i obujes ji (pri trose citu) bez poskozeni rafku i gumy. Na nafouknuti je potreba kompresor s trochu slusnym proudem vzduchu (zdarma k pouziti u kazdy benzinky). Vyvazis to na sroubovaku za pomoci starych zavazicek, ktere prilepis oboustranou lepici paskou. (na origo zavazicku neni nic jineho nez oboustranna lepici paska). Vyvazeni kol poznam i na Jawe, natoz na tomhle. To neznamena ze s nevyvazenym kolem nejde jezdit.
Ja si bezdusak prezouvam sam jen vyjimecne kdyz se kvuli mizerne otviracce nedostanu do zadneho z blizkych pneuservisu. Jinak radeji obetuji 120kc nez se s tim prcat.

Co se tyce rychlostniho indexu a indexu nosnosti, spravne musi byt stejny nebo vyssi nez je uvedeno v technicaku. Nesetkal jsem se s tim ze by to nekdo kontroloval, me nikdo jeste nikdy nic nerekl na rozdilnou sirku ani prumer rafku. Nicmene u tve motorky indexy neres, mas lehkou pomalou motorku, s vyjimkou drapaku tezko narazis na gumu s nizsim indexem nez mas predepsanej.

Jak přezout gumy?

2.10.2008 v 20:00 | Nahoru | #22
ViDo> Jax dopadnul s přezouváním-nějaký poznatky?

Jak přezout gumy?

2.10.2008 v 20:55 | Nahoru | #23
u bezdušáků máš dva problémy¨:
1) odražení gumy..na nějaké skákání po tom zapomeň, já mám skoro sto kilo a nehnu s tím. Musíš prostě buď mít odrážečku, nebo montpákama a to je dřina
2) montpákama dojebeš ráfek. nejde se tomu vyhnout. Guma pak nemusí držet tlak (ačkoliv těsní na spodní hraně, ne na bočním lemu) a hlavně budeš mít ten ráfek domlácený.
..nehledě na to, že se nadřeš jako kůň..

Jak přezout gumy?

2.10.2008 v 21:03 | Nahoru | #24

RUTAN>u bezdušáků máš dva problémy¨:
1) odražení gumy..na nějaké skákání po tom zapomeň, já mám skoro sto kilo a nehnu s tím. Musíš prostě buď mít odrážečku, nebo montpákama a to je dřina
2) montpákama dojebeš ráfek. nejde se tomu vyhnout. Guma pak nemusí držet tlak (ačkoliv těsní na spodní hraně, ne na bočním lemu) a hlavně budeš mít ten ráfek domlácený.
..nehledě na to, že se nadřeš jako kůň..


souhlas
zkoušel jsem to o víkendu a zasekl jsem se u bodu číslo 1)
prostě sem to neodrazil ani kdybych se posral a to sem měl montpáky

Jak přezout gumy?

3.10.2008 v 11:47 | Nahoru | #25
Poradím Vám fintu na odrážení,sežeňte si svěrák s dostatečně širokým rozevřením čelistí a skřípněte do něj bok gumy a utahovat. Po odskočení i na druhý straně a natřít gumu mejdlem,pak jí strhnu normálně rukou. Hadr mezi montpákou a ráfkem je na hovno,já mám páky polepený kůží.Jinak přezuto mám do dvou hodin i se sundáním a nandáním kol a nemusím se handrkovat s ušmudlaným joudou jestli má čas.Jediný co,tak ty gumy v tom svěráku asi trpí,ale gumu po mě by stejně nikdo nechtěl
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist