chystam se měnit olej. Mam tam dat 10W40 nebo 10W60?? Jedna se o znacku denicol.
V manualu je 10W40 az 20W50.
Diky za nazory a pomoc.
MartyCBR>Do vsech motorek (ZX10R, ZX9R, CBR600F) leju Repsol 10w40, nikdy jsem nemel zadny problem, nikdy jsem nemusel dolejvat ani deci. Nevim proc bych tam mel cpat cokoli jineho a resit jestli je to lepsi nebo horsi, porovnavat znacky a jiny blbosti Pouzivam co doporucuje vyrobce a ono to kupodivu funguje vyborne. A to i v extremnich podminkach jako je kazdodenni prazska zacpa lol nebo stuntriding na 600F, kde jezdim skoro porad s vetrakem a teplotou kolem 100-110 stupnu.
přesně tak! O to mi šlo. Proč výrobce něco doporučí,a český Pepa má tendence to "vylepšovat"? lol
Ještě s pocitem,že udělalněco,co výrobce nenapadlo.. lol
Malorozsahový olej je rozhodně pro motor lepší,pokud jeho rozsah odpovídá jeho režimu,jak vícerozsahový. Proč,to rozepisovat neminím,ale jako příměr uvedu,že pokud mám motorku,co jede 80,tak taky by jí nevadil tachometr do 320ti,ale proč,to nechápu... lol
Ani olej 20W40 u nás nikdo naplno nevyužije, protože pochybuju o tom, že bude někdo venku jezdit při teplotách pod nulou nebo při teplotách nad 40°C lol lol lol
10W začíná někde u -25°C jezdí někdo z vás při těchto teplotách??
15W někde kolem -10až-15°C
rozsah 50 je při teplotách vyšších jak 50°C
všichni jezdíte teda asi na severním pólu a v poušti, že tam potřebujete širokorozsahové oleje?????
Naposledy editováno 06.09.2008 09:11:17
chrosh>O odborniky nejde, to ja na oleje urcite nejsem, cely to vzniklo tim, ze sem napsal, ze na Motul 5100 10W/50 mi prijde motor i prevodovka hlucnejsi nez na Motorex PowerSynt 10W/50 a ty tvrdis, ze to neni mozny i kdyz sou to jiny kvalitativni tridy, ze na vsechny oleje se motor chova stejne...
Já ti tvrdím,že to možný není,protože to mám odzkoušeno. Nic víc. Já se za odborníka na oleje taky nepovažuju,ale vzhledem k tomu,že s nimi léta pracuji,a prodávám je,tak mám odzkoušeno kde co. To co píšeš není prostě reálný. Naopak- moje zkušenosti jsou ty,že oleje vyšší třídy vykazují spíše větší hlučnost,nepatrně,protože jsou v zásadě o něco řidší. Z tohoto důvodu když naleješ "lepší"olej do motoru,co má hodně za sebou,žečne ti více žrát olej. Taktéž vícerozsahový olej,což 10w50 je vykazuje tendence k tomu,aby se toto dělo,klouzala spojka apodobně. Nejvhodnější je opravdu to,co píše výrobce,tedy 20w50,10w40,nebo 10W30.vyjmečně 15w50,protože ten je naopak hustší,jak 10WXX...
Nic nemám proti tomu,co tam dáváš ty,nebo kdokoliv jiný. Osobně zastávám názor ten,co jsem výše uvedl,protože to mám dlouhodobě odzkoušeno.
Lidi,co ke mě chodí pro oleje dělím na ty,co si chtějí nechat poradit,a ty,co "vědí". Těm druhým prodám cokoliv. Je mi to prostě fuck.
Když ke mě přijde týpek pro 300V do CB500,usměju se pod vous a klidně mu ho dám. Radší prodám 300V za 350,než 5100ku za 180.
Jediné,na čem si trvám je,že do R1 speciálně je nejlepší olej 15W50,nebo 10W40. Rozhodně než tyto dva není lepší 10W50. Dál o tomto fakt debatovat neminím,protože pokud budeš vycházet z toho,že čím "lepší" olej,tím lépe,tak se nikam nedostanem. U olejů toto prostě neplatí.
15W/50 bych klidne nalil, ale jak sem psal, Motorex PowerSynt ji nenabizi, takze bych musel zmenit znacku. Ja neprosazuju za kazdou cenu Motorex, neprodavam ho , pristi rok vyzkousim neco jinyho...
Ale dneska sem zjistil, ze na 5100 10W/50 sem pred vymenou na spodni rysce, takze mi to sezralo nekolik decek oleje. Na Motorex PowerSynt to nezralo olej (skoro) vubec. OK, sem blb, mel sem to kontrolovat, poslednich 2-3t km sem se na to vy..., pravda dal sem to za necely mesic a jak to na ten motorex nezralo, tak sem to trochu podcenil. Este nez budu delat zavery, tak vymenim za PowerSynt 10W/50 a budu kontrolovat hladinu. A co Motul 7100, taky uplne zbytecny podle tebe?
To co píšeš je jen laborace se slovy. Já při svém zkoušení došel na úplně jiné závěry. Opravdu nemám náladu o tom už debatovat. Mysli si třeba,že blbec jsem já.
Mám doma 8 motorek a 300V dávám jen do dvou. Do ostatních jen 5100. A věřím,že i ty dvě by umazala 5100 spolehlivě.
Pro mě je 10W50 neštastná viskozita,protože potírá výhody obého. Ale už jsem to psal výše,přečti si to.
Motorex a Motul jsou testově naprosto shodné oleje!!!
U oleje je nejdůležitější,jak byl skladován.
Ideální je bez přístupu vzduchu,ve stálé teplotě,pokud možno a lepší ve tmě,jak na světle.
Otázkou je,jakou má olej minimální trvanlivost,protože na obalech se píše spíše datum výroby,než datum "doporučené spotřeby".
Pokud je olej skladován ve výšeuvedených podmínkách,měl by vydržet cca 5 let.
Ale upřimně- zkažený olej jsem ještě neviděl.. lol lol
Nikde jsem nevyčetl o jaké "vlastnosti" v připadě crosche pravnika a Pavla R1 jde při použití toho slavného motorexu ?
Když jde o tak markantní zlepšení tak napíšu co přesně konkretně se vylepšílo.
Přijde mi že každej by rád vylepšil něco co nejspíš podle nich ty blbci inženýři vymysleli.když tam je kurva něco psaný tak to asi stačí a rozhodně to není na hraně.určitě tam je dost veliká rezerva.
prakarr:ze más na to nervy....nejhorsi je se hadat s blbcem který má ovsem predstavu od sve inteligenci
2 reakcí na tento příspěvek Olej do R1
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 20, 21] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 607 | Dnes v 13:35 Ariete |
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1196, 1197] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35891 | Včera v 23:31 oxygen |
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 | StillFlyingMust | 6 | 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust |
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 | Blacky94 | 7 | 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf |
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 | Richard65 | 3 | 13.4.2024 v 20:57 Richard65 |