matrixbiker>tak to máš náký špatný pač homologační vložka je tam kuly homologaci a ne zvýšení výkonu
to bylo na me? ono zase neni pravidlo ze cim min prekazek ve vyfuku tim lip to jede .... ostatne muzu pujcit, to ze to "bez" jede hur nez "s" pozna kazdy.... seriove svody(lehce upravene) a koncovky BOS (coz bych nevidel jako extra "neznacku")
Indigo>Nevíte, jestli se dá přeprogramovat řídící jednotka co je v motorce nebo je třeba kupovat Power Commander?
no seriove jednotky vetsinou pregprogramovat nejdou... ale jsou vyjimky, treba u suzuki jde s mapou v urcitejch mezich hybat... ducati,aprilka atd zas maji vymene EPROMky s mapama... jak FZ1 nevim, ale rekl bych ze tam bude PC asi nejjednodussi reseni jak si hrat se smesi...
misut22>Indigo>Nevíte, jestli se dá přeprogramovat řídící jednotka co je v motorce nebo je třeba kupovat Power Commander?
Power Commander... Tj misto řídící jednotky a zvyseni vykonu?.?
PowerComander je tam soucasne s ridici jednotkou... ridici jednotka "vypocte" kolik paliva ma vstriknout do motoru v tom rezimu kde se zrovna nachazi (otacky, kolik plynu atd...) a power commander tuhle hodnotu nejakym zpusobem zmeni... aby ta origo ridici jednotkou "spocitana" davka odpovidala upravam na motoru.. ktere vyzaduji v danou chvili napr vice benzinu nez je tam "origo"
misut22>assassin> aha, diky za vysvetleni... takze kdyz chci davat K&N filtr a koncovky od Akrapovice, tak bych o tyhle hracicce mel vazne premyslet, ze? A palivove mapy, pod tim si mam predstavit co? Tj vlastne prubeh cely ty upraveny motorovy charakteristiky? Takze kazda motka ma svou palivovou mapu podle toho jaky tam jsou upravy? Snad jsem ted neplacnul nejakou kokotinu:( Moc se v tom neorientuju:)
mapy- ano, je to upravený průběh charakteristiky, jen tuším když máš lambdu tak podle manuálu nad nějaký otáčky a do nějaký polohy plynu ti bez odpojení té lambdy bude power commander poslouchat řídící jednotku, jinak já mám KN, BOSe a teprve s Commanderem to jede líp, lépe to táhne a necuká
misut22>assassin> aha, diky za vysvetleni... takze kdyz chci davat K&N filtr a koncovky od Akrapovice, tak bych o tyhle hracicce mel vazne premyslet, ze? A palivove mapy, pod tim si mam predstavit co? Tj vlastne prubeh cely ty upraveny motorovy charakteristiky? Takze kazda motka ma svou palivovou mapu podle toho jaky tam jsou upravy? Snad jsem ted neplacnul nejakou kokotinu:( Moc se v tom neorientuju:)
hele obecne... vetsinou koncovky a filtr vetsinou nerozhodi to naladeni tolik aby to delalo nekou neplechu, tim doladenim spis dostanes treba to "neco navic" co se z toho da dostat.. ale je to pripad od pripadu...
jinak mapa vstrikovani ... ridici jednotka (vetsinou) prirazuje nejakym otackam a otevreni skrtici klapky urcite mnozstvi paliva... kdyz si predstavis tuhle "funkci" jako graf gde mas na ose x otacky motoru, na y otevreni klapky.. tak body na plose xy v podstate popisuji vsechny moznosti ktere mohou nastat - pul plynu v 6tis, plnej ve 2tis...atd... a v souradnici z mas nejake odpovidajici mnozstvi paliva temhle "stavum" kdyz se to vykresli jako graf tak to pripomina 3d "mapu" proto se tomu tak rika... dal bych obr, ale kleknul mi tu disk s obrazkama... tak treba pozdeji:)
power comander pak to mnozstvi v te "z - souradnici" zvetsi nebo zmensi... a to o kolik je zase ulozene pro kazdej ten stav kterej muze nastat... takze ti pro ten commander vyjde taky nejaka mapa... ale budou to jen "zmeny" te puvodni....
takze pro pripad jak pises je tu moznost ze vyfuk i filtr motoru "sednou" a pojede te to OK a pridani powercommanderu skoro nic nezmeni.. nebo naopak a pridani commanderu bude znat... to uz zalezi na konkretni moto a upravach...
ale rekl bych ze vyrobci vyfuku a filtru se snazi aby to ty nepotrebovalo vetsi zmeny, aby zakaznik kterej nedava PC nebyl nespokojenej po montazi treba jen koncovky...
u systemu ktery to vyzaduji se vetsinou uvadi ze jsou "racing only" a ze budou dost mozna potrebovat nastavit vstrikovani...
VeFeRák>misut22>assassin> aha, diky za vysvetleni... takze kdyz chci davat K&N filtr a koncovky od Akrapovice, tak bych o tyhle hracicce mel vazne premyslet, ze? A palivove mapy, pod tim si mam predstavit co? Tj vlastne prubeh cely ty upraveny motorovy charakteristiky? Takze kazda motka ma svou palivovou mapu podle toho jaky tam jsou upravy? Snad jsem ted neplacnul nejakou kokotinu:( Moc se v tom neorientuju:)
mapy- ano, je to upravený průběh charakteristiky, jen tuším když máš lambdu tak podle manuálu nad nějaký otáčky a do nějaký polohy plynu ti bez odpojení té lambdy bude power commander poslouchat řídící jednotku, jinak já mám KN, BOSe a teprve s Commanderem to jede líp, lépe to táhne a necuká
jj lambda dela zpetnou vazbu..tzn podle vyhodnoceni vyfuk plynu nejakym zpusobem koriguje dodavku paliva ... kdyz ale chces dodavku paliva nejaku jinou nez jak to "hlida lambda" tak se ti snazi to predelat... proto se pri ladeni na max vykon a pri montazi vyfuku bez katalyzatoru ta lambda odpojuje..
assassin>
jj lambda dela zpetnou vazbu..tzn podle vyhodnoceni vyfuk plynu nejakym zpusobem koriguje dodavku paliva ... kdyz ale chces dodavku paliva nejaku jinou nez jak to "hlida lambda" tak se ti snazi to predelat... proto se pri ladeni na max vykon a pri montazi vyfuku bez katalyzatoru ta lambda odpojuje..
ještě teda prosím tě- napadlo mě vyndat svody s katalyzátorem (mám 2001 a zdá se že je tam) a dát tam ze staršího provedení holé trubky, mám z rezistorů díky Zilovi udělené náhražky oxygen eliminatorů na odpojení lambdy. myslíš že by výměna svodů něco změnila?
"Otevřená koncovka" to není laďák.A je jenom o "náhodě" ,že po montáži zustane vše v optimu,případně se zvýší výkon!I když se dnes už prodávají "koncovky" na danný typ mota,které jsou už uzpůsobeny na tento typ,aby "rozhození" nebylo!
"Láďák" je celý vyfukový system s řídicí jednotkou,popřípadě "naladěno" kombinací u starších typů "filtr" a "trysky" a vše měřeno a "doladěno" pomocí "brzdy!"/A doladěno mechanicky či elektronicky !/
Takže ,když si koupíš "otevřenou koncovku - průchozí",tak to může u některých typů celý "chod" motoru rozházet!Potom se musí "ladit"!A "ucpávka" v některých případech může působit i pozitivně na průběh motoru!Po odstraněni se tedy zvýší "hluk" ,ale může se právě "průběh" chodu motoru rozhodit /odpory výf.plynů,bohatost smesi,poměr vzduchu a paliva aj./Další kapitola je funkce "přívěry",která většinou se potom "odpojuje" po montáži koncovek.Specielní systémy/Yoshimura/ jako komplet obsahují i přívěru.Ale cena je už úplně jinde .To je nápsáno ryze amatérsky a odborně to máte cca viz.Assassin!
Naposledy editováno 08.07.2008 14:35:32
VeFeRák>teoreticky by to pak mělo být čistě na Power Commanderu a jeho mapách, resp. na mapě vzniklé při ladění na brzdě, je to tak?
no hele asi takhle, ten katalyzator ve svodech dela odpor, coz pro dosazeni max vykonu neni dobry, ale na urcitej odpor vyfukoveho potrubi je motor navrzenej, takze pri odstraneni nejake restrikce ktera je tam origo muzes jit nahoru s vykonem ve spicce ale dost mozna se ztrati nakej kroutak v nizsich otackach (cast smesi vylita diky hodne "ostrejm" vackam ven) (proto se delaji vyfukove privery) .... tim commanderem tam ale muzes v tomhle kritickem miste ten chybejici benzin nalejt, takze se da v dost pripadech ta dira co vznikla po montazi "ladaku" odstranit timto zpusobem (pisu zjednodusene, bude to trosku slozitejsi)
u toho VTEC ale v tech nizkejch nejdou vsechny ventily, tak by to nemuselo bejt pri vykuchani katu nejak tragicky...
jinak ta lambda sonda tam vetsinou nebyva proto aby vytvorila idealni smes z hlediska vykonu..ale aby hlidala smes tak aby nedoslo ke zniceni katalyzatoru...
takze jak rikas, svody bez katu..dummy misto lambdy a doladit to pres PC...
nechat tam kat, a premostit sondu a ladit to PC tak mozna znicis ten kat.. to neni ok varianta...