Za 6 týdnů mám na své vůbec první mašině (B6s) 4500km.
Klidně se tady opět přiznám pro zasmání nebo inspiraci.
Bod 1:
Po 1000km jsem brousil stupačky, náklony jsou jen o strachu. Problém mi přišel až teď kdy jakoby tlačím na pilu moc a přetahuju. Jako bych ztratil respekt. --- Po 1000km jsem to taky položil,že. Blbec, kterej zapoměl že je na cestě a ne na okruhu a tak kdyź jsem po třetí projížděl tu samou 180stupňů zatáčku tak jsem tam byl moc rychlej a začátečnicky jsem pustil brzdy v zatáčce příliš prudce. Hup a ležel jsem
Poučení:
Když už musíte brzdit i očima, nezapomeňte že z těch brzd je třeba něžně:) ...přenášet víc váhu do náklonu a kompenzovat tlak na vidlice. Osobní zkušenost je k nezaplacení:)
Bod 2:
Parádní ježdění posesti týdnech vy\vrcholilo třema chybama naráz.
1. ˇunava z předešlé noci (a velká chuť si ostře zajezdit)
2. předjíždění s nájezdem na přehlédnutou 90stupnu zatacku.
(normální laxnost a ztráta koncentrace)
3. stupačky hořely ale posral jsem se a v polovině zatvrdnul, kouknul před sebe a poslal to do pole (nutno říct že metrový násep a kukuřičné pole, stejně jako smích kolemjedoucích aut jsem i s mašinou přežil ve zdraví)
Poučení?
Tu trať jezdím 2x týdně a stejně jsem to posral. Prostě lidi, taky to mám rád natvrdo, jen se dívejte jestli je na výjezdu barák nebo pole. Pak se jede líp:)) ...chcíplo nás už letos hafo:(
Celkově postřehy nováčka:
- auto ti vjede do cesty naprosto kdykoliv. (já musel nedávno do protisměru) Prostě v obci 50km/h a počítej že každý řidič je sfetovaný kretén! (prostě zpomalit u křižovatek zas tolik času neztratíš)
- jezdit v trenkách je frajeřina pro debily. Už jsem viděl holku bez 30cm kůže. Nic moc!!! Takže napohodu bágl s hadrama na převlečení
- v momentu kdy se začneš honit s autem, dotahovat se na lepšího kámoše před tebou, dělat pi...iny, jsi jednou nohou v hrobě
- na (za) vesnicích parkují auta zásadně v zatáčce za horizontem!!!
- I LOVE IT !!!
Jeste muj kamos zrovna dodelava duvila, tak jsem pro trip o pristim vikendu:)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
to samý se dá říct i o těch 6týdnech a 4500
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
ale před tím nájezdem za 6týdnů teda smekám, to dá někdo za celou sezonu (já mám co rok 6-10tis km)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
a doufám, že třetí část křestu už tady nebude a sezonu dožiješ ve zdraví, dost často jsou místo "klidnýho" výletu na pole svodila, stráně nebo stromy
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
a za to rejpnutí na začátku sry, sem si nemoch pomoct
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/stock_smiley-18.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
P.S.
mušky mně baví víc než čmeláci a čmeláci mně baví víc než ptáci. Co mně vubec nebaví jsou kočky psi a králici. Každých 14 dní bych mohl mít oběd....
Dotaz mimo: brnčí mi plasty. Nemáte někdo typ na nějakou hmotu co by se to s ní dalo nějak ¨vystříkat¨ ať to nezní jak electric light orchestra? ...jedu do GB a tohle nechci poslouchat víc jak pár set km....
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
1. I u známých cest se musím všechny zatáčky učit znova. Jiná nájezdová rychlost, jiná stopa, zohledňovat mnohem více stav vozovky.
2. Rovinky - motorka "jede" oproti autu, do 140km/h předjedeš všechno (pak už ležíš za plexi a ER5 není na vyšší rychlosti). Pozn. není radno splést se a namísto nahoru zařadit dolů
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
3. je mi jasné, že 500 ccm mi bude stačit několik sezón a jediný důvod pro výměnu za jinou vidím v ochraně před větrem.
4. Sjeté gumy jsou pro začátečníka pěkné svinstvo, klouzalo to při každé příležitosti. Teď přezuté Dunlopky a hned je to v zatáčkách o 100% lepší.
5. Jelikož jsem byl dnes a denně v provozu, tak čtení situace není problém, stačí počítat s tím, že je člověk méně vidět.
6. V náklonech do dření stupaček mám daleko... jezdit jezdit jezdit.
7. O dření kolena ani neuvažuju
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
8. Denně jezdím cca 100 km do práce a z5. Oceňuji vysoce možnosti parkování a průjezd zasekaným městem.
9. Nesnáším mokrou vyfrézovanou cestu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/10.gif)
10. Pro všechny začátečníky - kromě těch co mají talent od boha a štěstí jako muška zlatá - je IMHO zcela zbytečné klátit litry. Kolikrát jsem již za posledních 14 dní byl rád, že plyn není přehnaně agresívní, že brzdy nejsou příliš ostré.
Při výběru motorky - opravdu si důkladně promyslete, kam a jak s motorkou budete jezdit. Já třeba ji momentálně z 90% mám na cesty do práce. Očekávám tedy - dobré zrychlení tak do rychlosti 110 km/h, snadnou ovladatelnost (málo kg), co nejnižší spotřebu (uvažuju, jestli by mi nestačila YBR250), kopec radosti (přece se nebudu na cestě nudit že
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Naposledy editováno 15.06.2008 23:52:25
...občas mi ale stejně lepí u řiti. Chce to se naučit číst cestu, předvídat zrady a soustředit se.
...stejně ji mám na cestování ne na rychlost, viz téma Trip do Čech (napíšu zítra)