potřeboval bych na motorce dobít baterku, nemám ale nabiječku. Tak mě napadlo, že bych normálně přes kabely mašinu připojil na autobaterii a doplnil ji šťávu tímto způsobem. Nemám však ani žádnej voltmetr, abych uhlídal přebití...
Moje otázka tedy zní, jak dlouho můžu nechat baterku připojenou na autobaterii abych jí nijak neublížil?
Takže když máš 12A baterii tak ji nemůžeš nabíjet nabíječkou co má táta na avii Takže baterií z auta i když bude daleko silnější prostě malou baterii nenabiješ, leda nastartuješ a to ještě musíš mít pořádný kabely a ne ty z OBI.
RadoTP>2LEKO>RadoTP>abcman> Motorka jde na prodej, je kompletně vyčištěná a naleštěná, takže nějaka delší projížďka napřipadá v úvahu... :o
Akorát má baterku "v prdeli"!To bude mít nový majitel radost,až ji doma nenastartuje!
Přesně na někoho takovýho jsem tu čekal... Díky za dobrou radu.
Tak dobrá,tak ti poradím !Kup nabiječku/nebo pujčit/ a když to nenabiješ,kup baterku!Ale ty chceš baterku jen "oživit" a "ojebat " kupce,a pak nový majitel koupí novou,co!?
Znaky úplného nabití: baterie se jmenovitým napětím 12V je plně nabita, dosáhne-li napětí 15,00 - 16,5V při nabíjecím proudu 0,06 - 0,1 C, všechny články rovnoměrně plynují, hustota elektrolytu je 1,28g/cm3 a po dobu následujících 2 až 4 hodin se uvedené hodnoty nemění.
Tolik pro klasické "mokré" baterie.
motodoctor>Já ti radím dobře. Neryskoval bych to. To už to můžeš napíchnout rovnou na 220v. Určitě to půjde taky. Baterka se nabíjí určitým proudem a když tam prdneš místo třeba 7ampér z nabíječky rovnou 50 z byterky tak to asi nebude to pravý ořechový
místo 7 ampér??? tim se dobíjí tak leda tramvaj :D:D 7 ampár a gelovka do 30 min. exploduje ...
Normoš to napoj na to auto ale hlavně až po nastartování, jinak by si ji mohl oddělat vysokým proudem
RadoTP>motodoctor> jak myslis sucha? Je to gelovka, takze se do ni jentak nepodivam. Jinak nabijecka mozna casem, stara motka pujde z domu a ted na novy masine doufam, ze baterku budu resit az tak za 2 roky :)
gelovku lze bez problémů normálně nabíjet normální autobaterií a ten kdo říká že ne, tak ví prt ... Jen musíš dát pozor na voltáž a proud. Na každá baterce to je i napsaný.
Gelova baterka se muze nabijet upne stejne jako normalni oloveny akumulator s elektrolytem proudem 1/10 kapacity baterie, jen se musi hlidat napeti aby nepresahlo cca 15V, baterka pak zacne plynovat a muze dojit k nafouknuti popr expolzi baterie
Naposledy editováno 02.06.2008 23:37:10
Chtel bych videt, kdo z Vas ma opravdu ve sve motce gelovou baterku.I prodejci si pletou bezudrzbovou baterku s gelovou.
Nejlepe se to pozna ,kdyz ji prefiknete vejpul, teda tu baterku
motodoctor>Už toho mám dost. Já se vám to tedy pokusím zkráceně vysvětlit. Když napojíš prázdnou baterku na nabitou tak se stane, že nabitá baterie ve velmi krátké době vyrovná voltáž vybité baterie. Krz prudkou chemickou reakci začne baterie okamžitě vařit.
nezačne
Navíc u baterijí dost dobře funguje paměťový efekt. Kór gelovka. ...
to bylo fakt dobré !!!
z toho cos napsal předpokládám že jediná baterka kterou jsi v životě viděl byla tužková z rádia
Takže - spojením dvou baterek se nic zásadního nestane (samozřejmě + na +), jediný problém by byl pokud by jedna z nich měla třeba vnitřní zkrat. Malý rozdíl napětí nevadí, baterka s nižším napětím tu lepší rychle dožene a neublíží jí to. Olověné akumulátory mají totiž malý vnitřní odpor jen při vybíjení, nabíjecí procesy probíhají podstatně pomaleji.
Problém ale je že napětí dobré baterky, tj. cca +/-12,5 V
nestačí na nabíjení, nabíjecí proud bude příliš malý. Takže nezbývá vzít nabíječku, buď nějakou inteligentní, nebo obyčejnou (ale pak je dobré hlídat proud a napětí měřákem).
Nabíjecí proud se dá taky omezit sériově zapojenou žárovkou z reflektoru
Nabít se dá samozřejmě i jízdou (nenabije se ale nikdy na 100%) jízda ovšem musí trvat delší dobu, aspoň pár hodin podle stupně vybití