Téma: Něco málo teče
Ahoj, už zase se ozývám s dalším problémem, o kterém jste určitě už slyšeli (aspoň doufám).

Po dnešní projížďce (100 km) jsem si všiml na kalhotech trošku kapiček na kalhotech viz foto.
Zkusil jsem kouknout, co by to mohlo být a nevím, přikládám 2 fotky, co by možná ta s tou hadicí, asi ne, ale ta druhá možná, je to okolo trošku mokrý. Olej nebo benzín nevím, záleží na tom problému, ale skoro bych řekl, že olej.

A jestli víte, co to je, nějaká snadná oprava? Není to nic vážného, vidíte, že kapek je to pár, ale radši dřív než pozdě.

Něco málo teče

8.4.2024 v 18:38 | Nahoru | #1


Tak že bych to našel?

Oproti druhé straně je toto docela čerstvé mokrý.
Věděl by někdo, co je to stříbrný nahoře? A co s tím mám sakra dělat?

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2024 v 18:43 | Nahoru | #2
Ta hadice je kabel ke svíčce.
To stříbrný nahoře je víko ventilů. Podle fotky (na mobilu) to nevypadá, že by tam prolínal olej. Pokud ano, odvez to do servisu - a pokud možno do jiného, než to bylo naposledy když byl někdo pod tím víkem

(reakce na) Něco málo teče

8.4.2024 v 18:44 | Nahoru | #3
FiZzeR> sprasený je to pěkně, už jsem to tak koupil, ale vytáčí mě, že jsem najel skoro 1k, nic nikde a najednou

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

8.4.2024 v 18:44 | Nahoru | #4
Čau, vyzerá to na ľavú stranu motorky. Tak siahni rukou dole pod nádrž a tam nahmatáš hadice a palivový ventil. Ešte tam môžeš mať veko palivomeru. Tak to všetko ošahaj a potom si oňuchaj prsty či ti nesmrdia od benzínu. Môže ti tam niečo tiecť, poškodené tesnenie , hadička a uniká ti benzín. Ten potom tečie na motor rozpúšťa starý usadený olej a ten ti potom strieka za jazdy na rifle. Keď ti ten benzín nedajbože natečie do štartéru alebo k sviečke a fajke prípadne do kabeláže tak ti motorka buchne pod zadkom. Mne tak tieklo tesnenie pod snímačom rezervy.

(reakce na) Něco málo teče

8.4.2024 v 18:53 | Nahoru | #5
krokoš> hele, kohout to určitě nebude, trubky též ne, to vede jinde, a jako benzín to nesmrdí ani trošku, skoro bych řekl, že to bude olej, ale teď mě zajímá, jak se olej dostává až tak vysoko. Jsem myslel, že vždycky zůstává dole u převodovky. Anyways, až to zchladne, checknu olej a dám update, jestli zmiznul nějakej (ale těch kapech je fakt pár, takže si myslím, že spíš ne.

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

8.4.2024 v 19:40 | Nahoru | #6
bych si tipnul vidlicu

Něco málo teče

8.4.2024 v 19:41 | Nahoru | #7
Tak Update

Malinko oleje chybí, není to nic drastického, ale trošku chybí.
Takže co s tím?

(reakce na) Něco málo teče

8.4.2024 v 19:51 | Nahoru | #8
emánek27> to mě napadlo jako úplně první, ale samotná vidlice je úplně v pohodě, nikde nic špatně. A to, co jsem posílal jako poslední je opravdu mokrý a jde přejet prstem a vzít z toho ten olej. Takže nevím

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2024 v 19:56 | Nahoru | #9
GS žere olej jako zjednaný. To že trochu chybí je tím, že vyletěl výfukem. Pravidelně dolívej ale nepřelívej maximum na měrce.
To na botě / na kalhotech tipuju na levou vidlici.
To ventilový viko je sice zprasený, ale že by tam prskal olej se mi moc nezdá.

EDIT: jestli je vidle suchá, když jí propružíš a myslíš, že je to z pod ventilovýho vika, tak ho nech přetěsnit. Rovnou si při tom nech zkontrolovat vršek (ventily a všechno co tam na tebe vykoukne)

Naposledy editováno 08.04.2024 20:01:46

(reakce na) Něco málo teče

8.4.2024 v 20:06 | Nahoru | #10
MartinXL650V> jakože to víko na ty levý části je trošku mokrý, na ty pravý úplně suchý, zkusím kouknout ještě na vidlici, ale nemyslím si.

Asi nevíš, na kolik by mě přetěsnění vyšlo +- nebo?

Něco málo teče

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2024 v 20:16 | Nahoru | #11
Kup si nové těsnění pod víko ventilů. Sundej nádrž a vyměň si ho sám.
1. Je to snadné. Při sundávání nádrže ji nadzvedneš, šroubovákem zavřeš servisní kohout na ní a stáhneš z něj hadičky. Zbytek je sranda.
2. Se starou motorkou se do servisu nejezdí. Zaprvé bys tam časem nechal víc peněz, než je cena motorky (20.000Kč?), zadruhé v garážových servisech často pracují tupí niemandi, co tomu rozumí ještě méně než ty a zkurví na co sáhnou.

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

Skvělá odpověď, děkuji! 8.4.2024 v 22:02 | Nahoru | #12
Já měl Suzuki v Suzuki a z kůže mě nestáhli. Cenu už nevím, za ty roky je to stejně všechno jinak, ale pamatuju si, že mi dali tenkrát slevu "na stáři" stroje. Zkontrolovali mi vačky, ventilové vůle, měnili mi určitě nějakou tu podložku, protože všechny nebyly v toleranci a rozhýbali jedno nemocný zdvihátko. Celkem jsem pak měl jistotu, že pod deklem, který mi dali na nový těsnění je všechno jakž takž v cajku.
Jinak těsnění samotný vyměníš sám, na tom nic není - jak píše Deadman výše.
Všechno si foť, ať víš jak co bylo pod nádrží zapojený.

Naposledy editováno 08.04.2024 22:02:54

(reakce na) Něco málo teče

9.4.2024 v 07:05 | Nahoru | #13
MartinXL650V> tak teď jsem na vážkách, vyměnit to fakt není problém a těsnění stojí asi 600, ale nechat to rovnou prohlídnout jsem taky stejně chtěl...

Něco málo teče

9.4.2024 v 16:20 | Nahoru | #14
Stiahni si manuál Haynes, tam to býva pekne popísané aj s fotkami. Treba vedieť anglicky.
Nové tesnenie pod hlavu motora a čierny tmel na motor /ten sa dáva pod tie gumové polkrúžky, čo máš na poslednej foto.

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

9.4.2024 v 16:41 | Nahoru | #15
Vsadil bych boty, ze to neni z motoru. Pretesni ty vidle. Jsou to klasicky vidle, ze kterych to tece jen pod tlakem na nejakem drncaku (strikne to smerem nahoru). A ty rifle vypadaji presne takto, kdyz je gufero mrtvy.. z vlastni zkusenosti..

Něco málo teče

9.4.2024 v 16:46 | Nahoru | #16
Na první pohled mi to přijde jak z vidlice..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco málo teče

10.4.2024 v 13:34 | Nahoru | #17
DrDNA01> a je to problém? Jakože teď jsem toho s tou motorkou řešil fakt hodně, tak mě zajímá, jestli se to může nějak zhoršovat nebo to prostě bude jen cákat pomalu občas

(reakce na) Něco málo teče

10.4.2024 v 15:59 | Nahoru | #18

Dejwidos píše: DrDNA01> a je to problém? Jakože teď jsem toho s tou motorkou řešil fakt hodně, tak mě zajímá, jestli se to může nějak zhoršovat nebo to prostě bude jen cákat pomalu občas



Jo no. Muze Ti to na nejakym vymolu vycaknout olej na brzdu.

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

25.4.2024 v 08:23 | Nahoru | #19
jak to dopadlo?

(reakce na) Něco málo teče

25.4.2024 v 19:36 | Nahoru | #20
emánek27> no čekám na moje boty vidle sucha i přes jízdu v klidu. Zítra mám v plánu moto úplně umýt a v sobotu projet. Když to bude furt dělat v nějakém nemalém množství, tak vyměním těsnění.

Každopádně jak bylo hnusně, tak jsem na to neměl chuť a přes školu ani čas.

Něco málo teče

28.4.2024 v 22:24 | Nahoru | #21
no tož tak to jo...

Něco málo teče

13.5.2024 v 19:07 | Nahoru | #22
Zdravím pánové
Připomíná mě to můj problém u kterého jsem snad dnes už přišel na příčinu. Taktéž začal zničeno nic a vykazuje stejné fleky oleje na botě. Po výměně gufera tyčky ovládání spojky a gumového ókroužku čidla neutrálu ze kterého se zdálo vzhledem k dlouholetému znečištění, že to je, se po důkladné očistě olej opět na botě vyskytl.
Dnes po 50km bylo zřetelné i po rozborce že jediný olej sáknoucí je pod víkem generátoru. Zde mam objednáno https://partsdepot.cz/
Zde je video co čekat při rozdělávání
Ted bych trošku mou zkušenost otočil v otázku na jaký moment dotáhnout opětovně šrouby víka generátoru. Ve videu sem o tom zmínku nenašel a v dílenské příručce je to chaotické (srovnáno s příručkou sv650).
Snad můj problém někomu ušetří čas a nervy. Děkuji za odpověď

1 reakcí na tento příspěvek Něco málo teče

13.5.2024 v 20:11 | Nahoru | #23
Utahovací momenty jsou v servisním manuálu. Pro šrouby M6 je to obecně 10Nm, pokud to není nějaký pevnostní nebo se speciální funkcí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Něco málo teče

13.5.2024 v 20:53 | Nahoru | #24
Deadman>
Děkuji v manuálu GS500 sem teď už hodinu listoval a jsem bud slepý nebo nato nekladou důraz.
Nic méně s novým těsněním bych to chtěl mít jak má. Došel jsem k závěru že dám těch 10Nm co jsi mě psal
jelikož v manuálu SV650 mají toto víko stažené stejným momentem.
Dík za pomoc

(reakce na) Něco málo teče

13.5.2024 v 21:08 | Nahoru | #25
Dave60> Obvykle jsou na začátku manuálu uvedeny obecné momenty pro šrouby dle velikosti, které platí pokud u konkrétního šroubu není uvedeno jinak. To proto, že 95% šroubů se utahuje obecným momentem. M6 - 10Nm, M7 - 14Nm, M8 - 22Nm, M10 - 40Nm (+-), všechny výpustné zátky 25Nm.
Zhruba stejné hodnoty najdeš u asi všech motorek i aut. +-10% nehraje roli nikde, pokud to není šroub hlavy nebo ojnice.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E Dejwidos 7 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E Dejwidos 10 4.10.2024 v 11:54 Metric
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E ViraxRider 18 12.9.2024 v 14:28 tun
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E ViraxRider 54 7.9.2024 v 21:43 TomasRA
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... jkprg 56 6.8.2024 v 15:18 TurboLover

TOPlist