Deadman píše: Měřit rychost s přesností alespoň na celé kilometry není až takový problém. Kdyby to přeměřovalo o 3%, nikdo by to neřešil. Ale o 10%+4km/h je už moc.
Já bych ocenil, kdyby se u těch digitálních budíků dal nastavit obvod kola jako na cyklotachometru. V principu ten budík funguje stejně a ta hodnota je jen konstanta uložená někde v paměti.
proto to řeším, standardní odchylka, jaká je v autech kolem 5 - 7km je OK, ale 10% je fakt hodně
2 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů
Text jsem odněkud zkopíroval. Tady to máš včetně vzorce od Combusta.
U mé moto přeměruje třeba při šedesátce o 5 km/h. Tacho ukazuje 60, navi 55.
Max odchylka měření rychloměru je tak definovaná vzorcem 0 <V1 – V2 < (V2/10) + 4 km/h
V1 je to co ukazuje tacho, V2 je skutečná - pokud to jede 50km/h tak to může ukazovat maximálně 59.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
KubaLC8 píše: Řešení bych pro 1050/1090/1190/1290 měl = upravené kroužky ABS
O víkendu se mi snad podaří je hodit na moto a vyzkouším
Pak jich pár bude k dispozici
A ted je otazka, o kolik ti bude kecat ujeta vzdalenost? Zhorsi se reakce ADS a trakce? Jakym zpusobem to na 1290 ovlivni tempomat?
on je tam ještě jeden háček - pro vozidla se stanovují testovací rychlosti pro kontrolu přesnosti měření podle udané konstrukční rychlosti vozidla.
Zkušební rychlosti v km/h v závislosti na konstrukční rychlosti Vmax:
pro Vmax do 45 je testovací rychlost 80 % Vmax,
pro 45 < Vmax ? 100 je to 40 km/h a 80 % Vmax (je-li výsledná rychlost ? 55 km/h),
pro 100 < Vmax ? 150 je to 40 km/h, 80 km/h a 80 % Vmax (je-li výsledná rychlost ? 100 km/h),
pro 150 < Vmax je to 40 km/h, 80 km/h a 120 km/h - což znamená že při rychlostech vysoko nad 120km/h se to v podstatě neřeší a je na libovůli konstruktéra co to bude ukazovat.
Naposledy editováno 04.04.2024 11:50:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů
KuboLC8, opravdu mně zajímá, jak to dopadne. Obávám se ale, že, jak už tady někdo psal, bez přeprogramování jednotky tachometru to nepůjde. Když změníš počet pulsů na otáčku, přiblížíš se sice skutečné rychlosti, ale všechno ostatní bude mimo. A nebo taky ne. Dokud to nezkusíš, tak se to ani ty ani my nedozvíme. Jsem technik, i když je assassin přesvědčen že ne, a upřímně fandím takovým lidem jako jsi ty, kteří to nevzdávají. Nejde přece o peníze ani o čas, ale o to jestli to jde. Po škole jsem pracoval pár let ve výzkumu a právě takovéhle výzvy mně tam držely. Dneska mám na hrbu šest křížků a přeci jenom časem už začínám šetřit. Každopádně držím palce a dej vědět
Naposledy editováno 04.04.2024 15:00:59
Při testování na dynu se jede většinou jen na zadní a asistenti se vypínají pokud víš jak anebo si systém prostě stěžuje, ale většinou to ničemuneškodí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
Koudy01 píše: A ted je otazka, o kolik ti bude kecat ujeta vzdalenost? Zhorsi se reakce ADS a trakce? Jakym zpusobem to na 1290 ovlivni tempomat?
samozřejmě provedu vysoce sofistikovaná měření za účasti státního notáře a o výsledku napíšu
jandaxx píše: KubaLC8> a vyplatí se to? Nemyslím finančně, spíš tu práci s tím. Já jezdím v 99% s telefonem v držáku, kde je zapnutá navi, nebo mám zapnutou apku Android Tachometr. Takže je mi skoro jedno, jaká rychlost je na displeji motorky.
díky za info
JMan píše: KuboLC8, opravdu mně zajímá, jak to dopadne. Obávám se ale, že, jak už tady někdo psal, bez přeprogramování jednotky tachometru to nepůjde. Když změníš počet pulsů na otáčku, přiblížíš se sice skutečné rychlosti, ale všechno ostatní bude mimo. A nebo taky ne. Dokud to nezkusíš, tak se to ani ty ani my nedozvíme. Jsem technik, i když je assassin přesvědčen že ne, a upřímně fandím takovým lidem jako jsi ty, kteří to nevzdávají. Nejde přece o peníze ani o čas, ale o to jestli to jde. Po škole jsem pracoval pár let ve výzkumu a právě takovéhle výzvy mně tam držely. Dneska mám na hrbu šest křížků a přeci jenom časem už začínám šetřit. Každopádně držím palce a dej vědět
já tohle nevymýšlel, nepočítal, tyhle kroužky už dlouho jezdí v mnoha motorkách v mnoha modifikacích, jediný do vím, že ve 150 je rozdíl 1km/h
1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
U motorky bude prokluz vetsi kvuli vetsimu aerodynamickemu odporu. Mysleno prokluz pri ustalene rychlosti. Prokluz pri akceleraci je dalsi vec, ten se da pomerne snadno pozorovat treba na brzde - otacky valce jsou snimane uz z principu, otacky na motoru jdou snimat take… obvykle je software brzdy vybaven merenim tohoto jevu a dokaze s nim pracovat - kompenzovat chybu v namerenych datech…
Naposledy editováno 06.04.2024 06:59:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
Veškeré prezentované výsledky (v médiích, tiskových zprávách apod.) jsou z měření prováděných na dynamometrech. Při těchto měřeních tě aerodynamika nezajímá vozidlo se nehýbe.
Prokluz na pneu je dán dvěmi zásadními faktory a to hmotností a styčnou plochou. Auto má minimálně dvě pneu s násobně větší styčnou plochou a násobně větší hmotností, proto má moto mnohem větší prokluz než auto. To samé platí i o spojce - auto má většinou jednu lamelu moto více.
Měření výkonu na brzdě se (na profesionální úrovni) téměř výhradně měří staticky (konstantní rychlost). Dynamické měřené obnáší velké množství proměnných, které se v sw nedají kompenzovat. Proto když si necháš změřit výkon na brzdě dynamicky budeš mít 5-10 možná i více % odchylku od statického měření. Měřením někde v "garáži" nebo na srazech moc nevěřím, vždy u nich naměříš více než ve slušné laboratoři.
Tohle je fórum a nechce se mi zde vypisovat laboratorní práce o přenosu výkony na přímočarý pohyb. Někde u pokecu u piva bychom asi zjistili, že mluvíme o velmi podobné věci
Naposledy editováno 06.04.2024 12:28:33
U KTM předchozích generací existuje způsob jak nastavit obvod kola pro rychloměr, stejně jako treba u cyklocomputeru.
Využíval jsem to na 690R, protože jsem jezdil motardy i klasiku.
Musel se tam vystřihnout jeden drát z konektoru pod budíkem, aby se to odblokovalo a pak podržením tlačítek v nějakém pořadí se to spustilo a nastavilo.
Návod jsem našel někde na zahraničních webech, ale už zaboha netuším kde... Hledat speedometer settings ktm...
Návod na staré tachometry mám, kdyžtak. Nový jsem už neřešil
Naposledy editováno 06.04.2024 12:07:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
Souhlasit nemusíš, nicméně o měření výkonu na dynamometru něco málo vím
Naposledy editováno 06.04.2024 13:36:31
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přeměřování tachometrů
Auto ma mensi prokluz na spojce kvuli tomu ze ma jednu lamelu, motorka ma vetsi prokluz protoze ma vic lamel?
V laboratoři - v našem pripade motorarna Nissanu - je zase motor prisroubovany primo na dynamometr, tzn zadne prokluz kol.
Jsou i brzdy ktere se takhle sroubuji na naboje misto kol - používají je dost casto ladici, i ti co to vozi po srazech. Vetsina se toho měří dynamicky, ty tisíce koni musis nekam vyzarit v podobě tepla a to neni tak snadny…
Naposledy editováno 06.04.2024 14:12:45
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM SAR 1290 r (2018) KTM 1290 Super Adventure R | vDeviant | 20 | Dnes v 23:41 MartasUS |
Tlumič řízení Zaddox LD1 (wwwmoteac... KTM 1290 Super Duke R, KTM 1290 Super Adventure, KTM... | riderr3 | 1 | 6.9.2024 v 15:28 Gahan37 |
Voda v blinkrech KTM 1290 Super Adventure | runis | 19 | 27.8.2024 v 19:56 runis |
Tool box Ktm 1290 super adventure KTM 1290 Super Adventure | jirkabouda | 12 | 27.8.2024 v 19:55 runis |
Jaké pneu na KTM 1190 Adventure R KTM 1190 Adventure R | Mates008 | 27 | 22.8.2024 v 10:02 Mates008 |