máte někdo zkušenosti s enamelovými barvami na motor, jako třeba VHT Enamel? Je to opravdu odolnější než klasická barva nebe jen leštěnej prd? Potřebuju stříknout nebo natřít litinovej blok a uvítám zkušenosti.
Díky.
...tváří se to jako něco na způsob nitrokombinančního1K (jednokomponentní) běžnýho spreje
...pokud máš možnost stříkací pistole, tak je na to vhodnější 2K barva s posunutým prahem teplotní odolnosti, kterou dáváme na motory běžně, natírat štětcem by se dala taky, ale není to tak komfortní
No je to tak, že mám litinovej motor, kterej potřebuju natřít něčím, co se bude dát časem i lehce dát opravit, pokud to někde škrábnu nebo barva odpadne.
Co jsem viděl na jednom YT kanále, tak to borec nejdřív celý ošlehne MAPP hořákem, čímž z pórů vypálí mastnotu. A pak to natře štětcem, protože tvrdí, že se to líp dostane do těch nerovností na povrchu, kterých má litina požehnaně.
Proč koukám po teplotně odolnejch barvách je to, že srkz sání jdou pod karburátorem výfukový plyny, který ho ohřívaj, a klasickej lak se tam už odloupal. Občas taky z karbce kape benzín, prostě ta barva dostává na prdel, takže možnost jednoduchý opravy štětcem mě láká. Dole na foto motor, vršek jsem nechal kdysi lakovat a dobře to drží jen na plechu (víka ventilů a vzduchovýho filtru). Sání je litina a tam už to jde dolů. Pod nánosem bordelu je pak vidět původní barva z fabriky, kterou bych rád měl na celým bloku.
Naposledy editováno 24.01.2024 12:54:30
1 reakcí na tento příspěvek Enamel barvy na motor zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek Enamel barvy na motor zkušenosti
...např. něco podobně červenýho (třeba RAL 2012) co máš na své fotce vychází litr kolem 1400,- (každý odstín stojí jinak)
...k tomu tužidlo a ředidlo celkem za další cca stovku, nebo dvě
...jestli ji chceš poslat, tak mi buď napiš do soukromé zprávy, nebo si to objednej tady:
https://www.komplex3.cz/eshop/chemie-barvy/namichane-odstiny/namichany-odstin-ppg-selemix-1k-nebo-2k-leskla-matna-dle-odstinu-od-kc/detail_308.html
a do poznámky v košíku uveď že to chceš ve specifikaci na motor
...jo a konkrétně té RAL 2012 jde namíchat nejmenší množství 0,6 litru (zase každý odstín lze od různého množství)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enamel barvy na motor zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enamel barvy na motor zkušenosti
Litina je porézní a bude nacucaná mastnotou.Když se generálkovaly bloky motorů tak se bloky vyvářely v louhu,tím se z nich dostal všechen bordel.
Nejdřív bych změřil v létě za provozu lejzrovým teploměrem jaká je teplota bloku a podle toho zvolil barvu.
1 reakcí na tento příspěvek Enamel barvy na motor zkušenosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enamel barvy na motor zkušenosti
FJRPEPA píše: Svody nech upravit šopováním.
Co to je? Já přemýšlel o cerakotě, dává se to i na hlavně zbraní, tak by to snad někdo měl umět.
Edit: Už na to koukám, metalizace hliníkem. Vydrží to, neprorezne to skrz?
Naposledy editováno 25.01.2024 11:25:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enamel barvy na motor zkušenosti
Redguy píše: Co to je? Já přemýšlel o cerakotě, dává se to i na hlavně zbraní, tak by to snad někdo měl umět.
Šopování má jinej význam pro ženskou a jinej pro chlapa, ženská ti zrujnuje konto.
Za sociku sem měl našopovaný díly na autě i moto.
Pokud bys chtěl dělat litinovej svod co máš na motoru tak to chce nejdřív perfektně odstranit rez.
www.janhauzr.eu/metalizace-sopovani
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Enamel barvy na motor zkušenosti
kratkej01 píše:
Pokud bys chtěl dělat litinovej svod co máš na motoru tak to chce nejdřív perfektně odstranit rez.
[/url]
Což se bude dělat složitě, protože ten povrch má do hladkosti dost daleko, samej kráter a zbytky z formy.
Redguy píše: Což se bude dělat složitě, protože ten povrch má do hladkosti dost daleko, samej kráter a zbytky z formy.
Když víš jak tak to nemusí bejt problém.
Pokud chceš hrubé nerovnosti odstranit tak obrousit,rez spolehlivě odstraní HCL a povrch sjednotit pískováním a stříknout hliníkem.
Já sám budu dávat po sezóně motor,svod,brzdiče do cerakotu.
Je to hodně odolná věc a na svodu to vydrží i gumování kdy je svod rozžhavený do ruda.
Odřít cerakote je taky docela náročná věc.
V čr to dělá pár firem a nechtěj za to uplně málo proto budu volit cestu nového cerakotu který firma představila nedávno.
Dá se objednat z ebay sada kde máš vše co k lakování potřebuješ krom kompresoru a nevyjde to tak draho.
A však nevím jak to jens litinovým motorem a cerakote ale když napíšeš přímo do cerakote tak komunikujou na jedničku.
Nový cerakote se nemusí vypalovat ale schne na vzduchu a co se týká starého cerakote tak na youtube je i video jak to chlapík vypejká doma v troubě.
Řeším to aktuálně se svým lakýrníkem tak možná kdyby ještě chvilku vydrželo to hnusný počasí tak se dokopu k prvnímu testu a udělám třeba svod na zkoušku ještě před sezónou
Na motorkách to vozí mraky lidí zejména na motokros protože ta odolnost je fakt neuvěřitelná.
Kdyby si chtěl můžu poslat odkazy ma ty sady cerakote z ebaye kde to prodává přímo cerakote a né žádný přeprodej.
1 reakcí na tento příspěvek Enamel barvy na motor zkušenosti
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Oprava izolace cívky Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 12 | 15.3.2024 v 08:52 xb |
Moto guzzi Special 2013 - převodovka Moto Guzzi V7 Special | Ferino99 | 12 | 7.5.2023 v 11:16 krokoš |
Moto Guzzi V7 Special r v 2016 rozm... Moto Guzzi V7 Special | jarda24 | 14 | 2.1.2023 v 13:27 chabm |
Olej s vysokým obsahem zddp [1, 2] Moto Guzzi V7 Special | Redguy | 38 | 16.9.2022 v 10:45 Midloch2 |
Moto Guzzi V7 chrastění od spojky Moto Guzzi V7 Special | chabm | 7 | 5.11.2021 v 18:15 Pája19 |