AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Koudy01> Odpovím za Hrnouse : NIKDO. Protože Jawy 650 ani 660 se už docela dlouho nevyrábějí. Jawa už vyrábí pouze třistapadesátku. Ročně cca desítky kusů.
Lžeš
Naposledy editováno 02.01.2024 13:35:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Koudy01> Já byl vždycky trochu extrémista a exóti mně přitahovali, takže Jawa byla jasnou volbou. Navíc to má tolik konstrukčních chyb, že se na tom vždycky dalo realizovat.. Považuju se za technika, rozhodně ne motorkáře. Tudíž je to vždycky taková výzva co všechno se s tím dá dokázat O tom, že bych nechápal kdo si to kupuje úplně nevím. To bych musel vidět ty souvislosti okolo té věty. Za dobu, co mi rukama prošly hromady 650, 660 a dalších už mám jistou psychologickou sondu do duší techto pacientů. Kteří si tyto stroje kupují. Navíc o co jde.. když je tam něco naprd, tak to budu oprávněně kritizovat a naopak zase chválit. Nemám potřebu si pěstovat Jawí syndrom, jak někteří a pak sám sebe přesvědčovat o tom, že když to stálo násobek toho co o dva řády lepší stroj, tak musí být chyba ve mně a motorka je dokonalá. Snad jenom škoda, že jsem se na takovou dobu zadrbal se starym barákem a od přestěhování ani nedodělal dilnu, nevybalil krabice.. ty pohledy majitelů nových 660 po předělání, když jim zajiskřily očka řka jééé ono to startuje Sám teď se svým vytížením sedím na motorce párkrát do roka..
Už chápu. Díky
Odkládáš si prachy na pořízení a následný vychytání Jawy 1000/1200?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A ještě jedna věc : o tom, že moje Piaggio je kasička na peníze, přičemž už zase neukazují přístroje, takže ani po dvou opravách ve dvou servisech to není stoprocentní ( ale jezdí, zatím...) jsem tady psal. Joooo...ale vidím, že zdaleka nejsem sám. Příběhů - koupil jsem za 20, dal jsem do toho 30 a prodal za 25 je víc. O prodeji skútra stále přemýšlím, do inzerce určitě půjde, ale za kolik ? Že prodělám možná 35 tisíc, s tím už tak nějak počítám. A jsem zlomyslný, ale uspokojuje mě, že nejsem sám....
Edit : Kdybyste věděli o zájemci o mého skútra, at' se na mojí osobu obrátí. Stál mě už skoro 60 tisíc. Za 25 nechám...kromě karoserie a kol je na něm už snad všechno nové.
Naposledy editováno 02.01.2024 13:47:05
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Snad jenom škoda, že jsem se na takovou dobu zadrbal se starym barákem a od přestěhování ani nedodělal dilnu, nevybalil krabice.. ty pohledy majitelů nových 660 po předělání, když jim zajiskřily očka řka jééé ono to startuje Sám teď se svým vytížením sedím na motorce párkrát do roka..
Jen si to užij. Barák stavíš 1-2x za život!
Jezdit budeš pak už furt
Milan1963 píše: Příběhů - koupil jsem za 20, dal jsem do toho 30 a prodal za 25 je víc. O prodeji skútra stále přemýšlím, do inzerce určitě půjde, ale za kolik ? Že prodělám možná 35 tisíc, s tím už tak nějak počítám. A jsem zlomyslný, ale uspokojuje mě, že nejsem sám...
To rozhodně nejsi, ale většina z toho vyroste trochu dřív.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Valná většina budoucích majitelů 650/660 dopředu ví, že hned po koupi musí u franty překopat elektriku, u lojzy nové spice, nKoupit gumy z vysavače ke karbeci do zasoby aspoň na dvacet let, nejlíp rovnou shánět kolo z 660, které je konstrukčně dál a dalších 50 věci. Na setkáních se pak chválí kdo co postupně upravil, překopal, komu se z toho už zakouřilo.. nic z toho takto postižené jedince neodradí Takže jak říkává děda..klid a nohy v teple Kdo má doma 65x, tak si zcela jistě pořídí do foroty i čínskou, indickou a bůhví jakou motorku, pokud na tom bude Jawí logo.. a je úplně jedno co to bude stát, nebo jestli to bude vůbec fungovat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 02.01.2024 13:48:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A vidíš tu paralelu s Jawou 650 ( 660 ) ? Někdo přestavuje zříceninu. Někdo si přestaví nebo dá přestavět Jawu 650 / 660. Není to podobné ??
Jsou lidi, kteří by nikdy starou chalupu nepředělávali. Třeba já. Mám zkušenost.
Jsou lidi, kteří by Jawu 650 / 660 nikdy nepředělávali. Asi 95 % lidí.
Ještěže nejsme všichni stejní.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: PetrL3> kdybych ho stavil, tak už sem postavil nejmíň tři činžáky. Bohužel lepim starou zříceninu.. původně jsem su řekl, že tomu dám tři roky a začnu zase delat motorky - v pořadníku man zhruba 40 65x na překopání.. misto toho už pet roků lepím barák a dalších pět budu..
Do třoho bych nešel. Život letí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: Koudy01> neodkládám.. bo evropská legislativa bude vzdycky o cca 7 let před fabrikou.. takže to bude nekonečný maraton na "státní útraty" plus něco z vlastní kapsy.. ppdle toho jak budou zrovna vypadat dotační tituly..
Bohužel v tom máš pravdu. Jawa k modelu 1000 / 1200 vymyslela a zhomologovala brzdy. Poté vymysleli a dali zhomologovat elektriku. Jenže časový rozdíl mezi těmito dvěma homologacemi byl takový, že platnost homologace na brzdy vypršela. A podobně je to i s dalšími díly k Jawě 1000. Proto se vyvíjí už od roku 2008 ( to jsem o ní slyšel poprvé ) a stále není.
Naposledy editováno 02.01.2024 13:57:51
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ještě. Že sedím ve frontě u zubaře a mám čas psát bejkárny
Naposledy editováno 02.01.2024 13:59:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Dílů k Jawě 650 / 660 je dostatek !!
Žárovky, svíčky, pneumatiky, řetězy, benzín a olej. Koupíš to všude. To stačí, ne ?
A u těch ostatních italů je to tak, že se v nich člověk sice furt vrtá, ale to svezení pak zase stojí za to. Páč jsou technicky na vysoké úrovni.
V Jawě se vrtáš a svezení za to moc nestojí.
Naposledy editováno 02.01.2024 14:04:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Díky za info o Ještědu. Muzeum v Boleslavi zakládal Petr Hoštˇálek, právě proto že nemohl přenést přes srdce že je moravské muzeum Tatra. Olomoucká aréna měla expozici ještě větší než dneska ale některé vzácné doplnˇky už tam neuvidíte. Např. televizor do auta z roku 1936 atp. škoda.(USA)
(Procestoval jsem kus světa a na rivalitu našich regionů se dívám s úsměvem. Už doma jsem toho zažil dostatek. Nezajímá mě ani jak kdo mluví ale co tím chce sdělit.) To patrové uspořádání asi moc štˇastné není ale co dělat když jsou prostory omezené. V muzeu nákladních vozů je to vymyšlené solidně. Motocykly mají expozici pod stropem, kam se dá vyjít po roštovém schodišti a ještě si člověk prohlídne nákladní auta seshora. No každé muzeum se jednou přejí a rád bych taky navštívil zas něco směrem na západ.
hrnous píše: Koudy01> kdyby na tom byla alespoň nalepka Jawa, tak řeknu, že vyrobili alespoň tu.. jenomže neni.. a nechat si bouchat raznicí svoje logo na cizí samochod za výrobu nepovažuju..
Oni ano, protože jsou to neschopní a prolhaní megahyperzmrdi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: dave-lister> Článek jsem proběhnul a majitele 650/660 nechá naprosto chladnými. Článek je o tom, že kupujete echt gold motorku a vyklube se z ní šrot.
Valná většina budoucích majitelů 650/660 dopředu ví, že hned po koupi musí u franty překopat elektriku, u lojzy nové spice, nKoupit gumy z vysavače ke karbeci do zasoby aspoň na dvacet let, nejlíp rovnou shánět kolo z 660, které je konstrukčně dál a dalších 50 věci. Na setkáních se pak chválí kdo co postupně upravil, překopal, komu se z toho už zakouřilo.. nic z toho takto postižené jedince neodradí Takže jak říkává děda..klid a nohy v teple Kdo má doma 65x, tak si zcela jistě pořídí do foroty i čínskou, indickou a bůhví jakou motorku, pokud na tom bude Jawí logo.. a je úplně jedno co to bude stát, nebo jestli to bude vůbec fungovat
Což značí těžkou mentální poruchu....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Někdo počítá na srazech kolik udělal zemí, jiný zase kolik mu za rok prdlo špic.. upadnulo různých součástek.. nech brouka žít..
hrnous píše: pech.> Já bych to neviděl jako poruchu.. každý má jiné zájmy.. někdo si pořizuje motorku na to, aby se v ní pak mohl hrabat a realizovat se.. budiž mu to přáno..
Někdo počítá na srazech kolik udělal zemí, jiný zase kolik mu za rok prdlo špic.. upadnulo různých součástek.. nech brouka žít..
Je to porucha jménem OCD, která nutí postiženého, dělat nesmysly až do sebezničení a vždy si to nějak obhájit, aby si našel důvod, ke konání těch píčovin...
Pokud si někdo potřebuje hrát, jsou lepší cesty, než nákup a pokusy o užívání, natolik vyhlášeného, zpackaného a nefunkčního střepu, který nikdy nefungoval, a přes veškerou snahu, úsilí a finanční nároky, to bude vždy jen zdroj nemilých překvapení a zbytečných problémů....
Na hraní jsou mnohem lepší cizí střepy, které neohrožují moji vlastní mobilitu a dá se na tom i nějaká ta zlatka utržit...
Stěží se stačím starat o to, co v garáži teď mám a navíc ty prachy co servis takové Jawy stojí....To je určitě více než jedna dovolená v létě.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Kdyby nebylo těchto problémů, už bych nejezdil na Jawě 660, která začíná trochu zlobit, ale na Jawě 1000 nebo 1200.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |