koukám po BMW RT a nevím jestli je 1100 pro servis jednodušší než 1150? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Jde mi hlavně o jejich spolehlivost a náročnost na údržbu/servis.
Váhám totiž, zda prodat svojí Deauville a pořídít RT. Ale mám pocit, že se rozhoduji mezi spolehlivostí a kasičkou na peníze...
Děkuji, Marv
Má jenom horší přední světlo. To já mám ale vyměněno z S-ka.
A 5 rychlostní převodovka je také dostatečná, ono řazení na boxeru není nic lehkého a nakonec jsi rád, že máš jenom 5 stupňů.
Pozor ale, myslím že skok z Deauville na RT je docela dost o manipulaci a váze. A pak zejména o mechanické hlučnosti. Myslím, že ti RT bude připadat jako rozpadající se hromada železa oproti šeptající Hondě. Je to fakt propastní rozdíl. Jde ale o běžný jev, že Boxer cvaká, klepe, atd. Já bych ale neměnil.
A navíc většinou vše si uděláš sám. Ve skupině jsou jak 1150 tak 1100, můžem se domluvit a dám ti zjet.
Braňo
ABS není úplně stejné? Poruchové je ale stejně jako u 1150, nebo ne?
Jinak děkuju za nabídku, věřím, že se svezu na nějaké z bazaru. Na jedné jsem se byl už podívat a první dojem je, že je neskutečně obrovská Ale byla za dalšíma motorkama, tak jsem ji ani neviděl pořádně.
Ono ty stroje nic nechtějí jenom řádnou údržbu. Jinak jsou velmi odolné.
Třeba brzdovku kdo mění každé 2 roky? Nikdo.
Olej v kardanu každých 10 tis. Olej v převodovce každých 20 tis. Seřízení ventilů 10 tis. Olej v motoru já měním každý rok, i když najedu jen 6 tis. km.
A když měníš ten olej v kardanu, vidíš, zda tam jsou kovové částice. Jak se tam něco objeví, musí se měnit ložiško v kardanu. Jinak vydrží 90 tis. km. Samozřejmě při preventivní výměně oleje a hlídání vúle na zadním kole. Nic se ti nestane jen tak hned, ani to gufero hned neklekne. Ale když někdo jede naložený na dovolenou a ani nevymění olej v kardanu (blbé 2 dcl) a nepřekontroluje vúli zadního kola, tak se diví, že se mu to vysype.
Toto samé jsem slýchával o Škodovkách 100, 105, 120L. Jak jsou to nespolehlivé, poruchové auta. Měl jsem jich několik, nikdy mě to nikde nenechalo, protože jsem se o to staral a dělal jak preventivní tak preditktivní údržbu, ne jako soused co se divil, že mu svíčky nevydrží 100 tis. km a že se musí chladící kapalina také občas měnit
Asi tak.
A to ložisko v kardanu ti vymění každý autoservis, nebo skoro všechno běžný servis udělá, teda když tam zrovna nedělá servisáka nějaký zedník, co tomu nerozumí. Nic proti zedníkům
Tak už vím i jaký rok hledat.
Ještě bych měl jeden dotaz, jak poznám, že jsou vyhřívané rukojeti? Na palubce je tlačítko? V některých inzerátech jsou vyhřívané rukojeti udávané, ale na palubce tlačítko bez symbolu. Uživatelský manuál ke stroji jsem zatím nenašel, ani zda na motorkářích není.
Já mám 98 a v převodovce ty lepší ložiska a i tak to hučelo. Musíš tam dát Castrol 75W140 a máš pokoj. Ale v horku to také bude trošku hlučnější, zejména při zátahu na 3. stupeň. Je to dáno tím, že boxer točí s převodovkou otáčkama 1/1. Tedy hřídele v převodovce se točí víc jak dvounásobnou rychlostí oproti ostatním strojům. Nemá totiž primární převod.
Za mě bude v ojetinách velký rozdíl jen z důvodu přístupu k servisu stroje. Ale jinak se také řídím heslem, že výběhový model je vychytaný.
Uživatelé mají v denníkách fotky, třeba jako já. A tak poznáš servisovaný stroj, koupený zde na Motorkáři. cz
B.
https://www.motorkar...=BMW%20R%201100%20RT
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.
tomcruise77 píše: Marv1>
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.
No ono na těch fotkách z inzerátů to právě vidět není, zda z nich vede kabel nebo ne. Ale když nebude vyhřívání, dá se koupit. Děkuji za rady, pomohlo mi to
Ahoj, myslím, že ten kabel vychází z řidítek ve spod v místě, kde začíná ta hliníková část.
Je tam dírka. Zde je foto
https://www.google.c...7YEDFQAAAAAdAAAAABAQ
- Viskozitu a normu pro olej do motoru jsem se nikde nedočetl. Do vzducháče Intrudera 1400 dávám 10w40 API vyšší než požaduje výrobce - klasika dnes už. Dává to někdo i do RT?
- v manuálu SAE90 hypoid GL5 pro převodovku - a to nechápu, tam přeci žádné hypoidní soukolí není?!
- A ten samý v manuálu pro koncový převod - to je v pořádku.
Tomcruise77 píše o Castrol 75W140 do převodovky, proč ne.
Co tam dáváte vy? Děkuji
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
BMW R1150 RT odvzdušnení brzdy BMW R 1150 RT | frool | 7 | Včera v 10:55 JMan |
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 49 | 28.5.2024 v 09:27 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy, výmě... BMW R 1100 RT | Martin50 | 16 | 28.1.2024 v 11:12 Martin50 |
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS | Martin50 | 3 | 19.1.2024 v 10:21 xbabka |
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... | oration | 2 | 7.11.2023 v 11:25 ja1 |