1. chci se zeptat, jak je to s těmi vibracemi, co někteří zmiňují v diskusi pod testem této motorky na tomto webu?
Prý kolem 6 tisíc, nebo při vyšší rychlosti (asi po dálnici).
Na tomto Stromu jsem jel, nějak mi ty vibrace nepřišly, ale jel jsem jen chvíli a to tak člověk neotestuje. Nejel jsem po dálnici, abych jel delší dobou třeba 130. A to mě právě zajímá, pokud někdo po dálnicích někam dál, více hodin a nebo ideálně den nebo i více dnů.
Neptám se proto, že bych byl vyznavač dálnic, ale občas se člověk po dálnici někam musí přesunout, aby ušetřil čas (třeba letos do Norska). Jo a jak jsem na tomto Stromu jel, tak ovladatelnost na místě a při běžných rychlostech mi přišla parádní. Neotestoval jsem ale vyšší rychlost po delší dobu.
Jo a ještě další otázky:
2. kolik tento Strom vlastně točí otáček při rychlosti 100 a při 130 km/h ?
(samozřejmě na šestku)
3. jakou míváte spotřebu? (při jízdě po okolí a jakou při jízdě po dálnici?)
4. nepřekvapilo vás na tomto Stromu něco po pár měsících? ať už příjemně nebo nepříjemně
5. jo a je tu někdo, kdo má více najeto na Stromu 800DE a současně na TransAlpu 750? K tomu by mě zajímalo, jestli se nastavitelný podvozek na Stromu dá nastavit tak, aby nerovnosti uhlazoval jako na TransAlpu....
6. našel někde údaj o povoleném zatížení Stroma 800DE ?
díky za odpovědi
----
PS: pokud bych si tuto motorku vybral, tak bych ještě počkal na tu verzi s litými koly, prostě jen proto, že to má bezdušové pneumatiky.
Naposledy editováno 04.10.2023 09:06:47
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
2 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
2 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
https://motosvet.cz/...stovniho-endura.html
patypa píše: Suzuki V Strom 800RQ, teda pokud to je pravda.
https://motosvet.cz/...-endura.html [/quote]
Asi něco bude.
https://www.cyclewor...-strom-800-revealed/
Na novém V-Stromu jsem se svezl na akci Motoroute a asi pro všechny to bylo velké překvapení. Jak je "ošklivý", tak o to lépe se na něm jede. Opravdu parádní svezení. A větší štítek je za 1.500kč.
2 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Předem říkám,že je pouze můj subjektivní názor a někdo to bude vidět úplně jinak.
Po usednutí na transalpa se mi zdálo,že strom mi padnul do ruky a zadek tak nějak líp.Hlavně to sedlo.
Po rozjetí od prodejny předpisovou 50 mi přišlo že mi lehounce hází/vlní přední kolo.Motorka najeto 2500km.Možná to bylo gumou.Nevím.Takové lehké vlnění.Nic zásadního.
Jel jsem do zatáček-serpentýnek a jak jsem zvyknutý z tenerky, že bere motor pěkně odspodu, tady jsem byl docela rozčarovaný.Ne že by to nejelo ale ten spodek motoru u tenerky700/ 800de(jsou si projevem motoru hodně podobné) je lepší.Asi by pomohlo o zub menší řetěz.kolečko.
Pak přišla rovinka točky motoru se zvedly na 5 ,6 tis otáček.Motor začal víc a víc jet jako střelený.Rychlořazení ok.
Tlumiče na transalpu750 nejsou špatný ale 800DE je má lepší.Žehlí okrsky daleko lépe,pohodlněji.
Brzdy transalp/strom srovnatelné na dobré úrovni.Neměl jsem jim co vytknout.
Pak jsem jel i po dálnici.Transalp byl vybaven vyšším orig .plexi a deflektori jak plexi tak nádrže.Předpisová 130 komfortní při mojí výšce 182cm.Strom 800 s malým plexi dost foukal ale to si myslím,že lze řešit jinými plexi a deflektori.
Zvuk orig.výfuku transalpu proti stromu lepší ale zase lze řešit laďákem.
VIBRACE:jel jsem schválně ustálenými otáčkami asi 4000.A co se to děje?Brní mně podrážky.Tak se podívám na boty a byly zde namontovány rallye zubaté stupačky.Samozřejmně bez gum.To brnění mi přišlo snad větší než na stromu.Ale nic hrozného.V strom 800 měl v orig. stupačkách navíc gumy.Takže jak by brněl strom se zubatými stupačkami nevím.Ten kdo vlastnil ktm LC4/640 by mohl vyprávět co je skutečné brnění do stupaček
Vzhled je samozřejmně subjektivní záležitost ale tady bych já osobně se přiklonil víc k transalpu.
Váha nastrojeného transalpu byla ok.Na stromu 800 jsem jezdil v základu a díky nižšímu těžišti ok.
Osobně mi víc vyhovoval strom 800DE.Větším pohodlím,lepšími tlumiči,víc endurovým projevem motoru,přehledným displejem.
Původně,když vyšly oba nové modely jsem se přikláněl k transalpu.Teď po zkušebních jízdách osobně půjdu asi do v strom 800De.
Ale je to každého volba pro co se nakonec rozhodne.Proto jsou předváděcí motocykly.
A ještě jeden postřeh majitele transalpu co jsem se ním před prodejnou náhodou potkal.Říkal mi, že ho z transalpa po 150 km v kuse bolí zadek .Na každém z motocyklů cca za hodinu zkušební jízdy jsem najel asi tak stejně a strom mi přijde pohodlnější.
Naposledy editováno 03.10.2023 13:14:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) V-Strom 800DE delší zkušnosti
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Wenca24 píše: 222222> Můžu se zeptat co tě vede k výměně tenerky za stroma?
Do terénu nejedu vůbec .Ale hlavně větší silniční pohodlí na V stromu 800.Na zkušební jízdu jsem přijel na tenerce a postavil ji hned vedle stroma.Nekolikrat jsem si přesedl.Na t700 se mi sedí na motorce sportovně/krosově a na V stromu 800 víc v motorce/cestovně.Někdo třeba namítne tak si kup cesťáka.Ja ale chci zůstat v segmentu motocyklových SUV.Jezdim hlavně okresky a hlavním tahům se spíš vyhýbám.
Na tenérku nemůžu říct křivého slova.Po celou dobu bez jediného problému.Uvidime co strom 800.Má prodlouženou záruku 2+2 roky.Tak uvidíme jak velké bude mít mouchy nebo mušky.Ale zatím ho stejně nemám.Ptal jsem se v suzuce jaké bude mít barevné provedení pro rok 2024 jestli to náhodou nevědí.Řekli mi ,že naprosto stejné jako letos.
Naposledy editováno 03.10.2023 13:22:20
HonzaeR píše: 222222 - dobrý report. Netušíte, zda teď v říjnu někde ještě mají 800DE k zapůjčení? Praha a okolí nemají nic, až na jaře...
Předváděcí strom je v Suzuki Kladno.A taky HS moto Tábor.
Naposledy editováno 03.10.2023 12:43:47
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
oldyno - to si taky říkám, ohledně té ochrany před větrem. CO jsem četl různé srovnání těch 2 motorek, tak prý je na tom TransAlp lépe. Navíc má ten TransAlp možnost přikoupení "sady deflektorů", jsou to 4 plasty, 2 na plexi po stranách a 2 pod řidítkama a prý to odhání vzduch více do sran.
Nebo má o tom někdo více info?
Pedl - jo, to jo, ale říkám si, jestli u Stromu 800/800DE to nebudou jen plexi do výšky a nebo jestli někdo nabídne i širší, aby to nahradilo aspoň trochu jakoby chybějící kapotáž (protože to co tam je, je dost nízko)
Strider - díky za info
TransAlp 750 točí 3600 a 4700 otáček (při 100 a 130 km/h), jak jsem včera viděl
aStrom 800DE točí 4500 a 5860 otáček (při 100 a 130 km/h), pokud to ta tabulka ukazuje správně. Ale v jednom anglickém video, jak porovnávali tyto 2 motorky, tak to zmínili, že Strom točí v těch vyších ryhclostech o dost víc, tak asi jo.
No a jde z toho udělat závěr, že při několikadenní jízdě po dálnici se to musí projevit na spotřebě? Nebo ne?
222222 - souhlasím s tebou, že sedlo bude asi lepší u Stromu.
Vlnění předního kola jsem neměl (ani na jedné motorce).
Jo, TransAlp se musí více točit - což je zase zajímavá informace a jako by si to protiřečí s tím infem o otářkách při 100 a 130 .... že jo
Tlumiče - zajímavé, že jeden TransAlp mi přišel, že žehlí lépe než Strom (a také než druhý TransAlp), ale to jsme jeli ve dvou a třeba mohl být tlumič na TA s malým předpětím. Nevím, bohužel na to nebyl prostor (neměl jsem klíč na předpětí pružiny a nevím jestli by na to vyšel čas...).
Brzdy mi přišly na obou super a přišlo mi to naopak, že TA je má o kousek ostřejší. I v jednom anglickém videu to zmínili.
Plexi na dálnici - otázka, jestli na toho Stroma bude dostatečné... Zatím jsem viděl třeba toto plexi co je dole do šířky, ale nevím, jestli je dostatečně vysoké. A nebo jestli je dostatečně kolmo, že vyšší být nemusí.
No displej a jeho ovládání je jednoznačně lepší u Suzuki. TO dvojtlačítko, parádně jednoduché. A navíc to má teplotu vzduchu, to TA nemá.
Naposledy editováno 03.10.2023 20:47:43
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Naposledy editováno 04.10.2023 07:47:51
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Naposledy editováno 04.10.2023 09:03:17
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
např.:
Výměna oleje ................. Strom 800DE po 6 tis.km ....... TransAlp750 po 12 tis.km ... tady změna, viz dole edit
Výměna svíček .............. Strom 800DE po 12 tis.km ....... TransAlp750 po 48 tis.km
Ventily .............................. stejné u obou, po 24 tis.km
Otáčky při 100km/h ....... Strom 800DE 4602 ot. ............. TransAlp750 3808 ot.
střední pístová rychost ... Strom 800DE 10,74 ............. TransAlp750 8,06
Právě že ta střední pístová rychlsot je prý velká a má to vliv na opotřebení.
Ostatní motorky tu hodnotu mají nižší, pod 10
Tracer 700: 9,81
Cbf1000: 7,53
Afrika 1000: 8,94
Afrika 1100: 9,62
Vstrom 650: 9,91
Nejsem odborník na motory, tohle info mám od člověka, co si u motorů motorek porovnává i plochu pístu, plochu stěn válce, otěr stěn při 100km/h a další hodnoty společně se spotřebou. Nechci se tady o tomto přít, sám tomu takto technicky do hloubky samozřejmě nerozumím, oproti těmto lidem jsem jen obyčejný spotřebitel, obyčejný motorkář, co rád jezdí. Dal jsem to tu ale jen pro info, že i takové technické pohledy na tyto 2 motorky jsou.
edit:
Co se týče výměny oleje u Stromu 800DE, prý exituje jak příručka, kde se píše po 6 tis.km, tak i příručka, kde je co 12 tis.km. Prý je 6 tis. pro USA a 12 tis. pro Evropu. Jestli je to opravdu takto a proč tomu je, nevím.
Naposledy editováno 05.10.2023 05:53:00
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Údaje při 100km/h na šestku dle gearingcommandera (tedy dle GPS):
Strom 4510 ot/min .... 10,52 m/s
Transalp 3730 ot/min .... 7,90 m/s
Tenere 4525 ot/min .... 10,35 m/s
Otázka je, jestli ten Transalp při 100km/h na šestku pojede. Já si myslím, že ne a bude třeba řadit často pětku nebo dokonce čtverku. A na pětku to vychází na 4355 ot/min ... 9,21 m/s. Na čtverku 5245 ot/min .... 11,10 m/s.
Tenere i ten Strom (po)jedou na šestku 100km/h kopec nekopec při téměř jakýmkoliv zatížení.
Naposledy editováno 04.10.2023 10:27:03
1 reakcí na tento příspěvek V-Strom 800DE delší zkušnosti
Naposledy editováno 04.10.2023 10:37:27
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Aerodynamika- cestovní moto [1, 2] KTM 890 Adventure, Honda NT1100, Suzuki V-Strom 800DE | JAVR | 36 | 25.5.2024 v 15:04 Eddie83 |
Tenére World Raid vs alternativy - ... [1, 2, 3, 4] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 116 | 23.4.2024 v 08:48 bazin. |
Tenére World Raid vs alternativy - ... Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Yamaha Tenere... | Enky | 2 | 25.3.2024 v 17:47 Pedl |
Srovnání TA - T7 - Tuareg - V-Strom [1, 2] Yamaha Tenere 700, Aprilia Tuareg 660, Honda XL750 T... | TomasNBK | 42 | 5.3.2024 v 23:02 TomasNBK |
Suzuki v strom 800 DE [1, 2] Suzuki V-Strom 800DE | 222222 | 49 | 19.1.2024 v 11:30 222222 |