E-34 píše: Chlapci mam tudle baterku http://www.mototrav...aterie-17ah-12v.html nabiji se to jako gelovka nebo normalni baterka .. koupil jsem to s motorkou a pan tvrdil ze to je gelovka ze to nemohu nabijet normal nabijeckou .. jinak mam taky nabíjecku 12V a dava 300mA tou by to popripade slo nebo je to slabe .. diky
bezudrzbova baterka. nabiji se jako vsechny baterky kterejm prodejci a kde kdo ostatni rika ze jsou gelove... tzn nabijeckou ktera limituje nabijeci napeti cca 14V .... tezko rict co myslis tim normalni nabijecka, dneska uz se jen zridka najde jina nabijecka nez tahle co to napeti hlida... problem muze byt jen s nabijenim nake prehistoricke samodomo nabijecky ala obrovsky trafo s usmernovacem....
nabijeckou co da 300mA to nabijes, jen to bude trvat veky
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
KarelIV píše: 3X> Omyl hlavně jde o proud protože nemají žádně odvětrávací otvory. Velkým proudem se zničí nebo i vybouchnou.
pleteš se
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Proč do vybité baterky v dobrém stavu mohu ládovat 20A a nic se nestane?
Naproti tomu po dosažení plného nabití baterie plynuje i při 200mA a nafoukne se.
Stručně. Jestliže se nebudete řídit BANDASKOU, zničíte baterku. Jedině jeho informace jsou správné.
Souhrn: baterie (PB+ H2SO4) jsou zhruba 4 základní typy.
Běžné, řekněme údržbové - to je zátky a doléváme.
Běžné bezúdržbové - to je stále šplouchá H2SO4,vylepšená konstrukce, tak nevytečou tak snadno a tolik neplynují
Gelovky - H2SO4 je neseno gelem a teda nešplouchá
Rounovky - H2so4 je nesena na skelný vatě se spec. povrchovou úpravou. Jsou značeny AGM
Většina zde uváděných baterek je údajně gelovka - jsou uzavřené... ve skutečnosti to ale jsou rounovky AGM. Nakonec to je ale skoro jedno. Gelovky i rounovky mají téměř stejné vlastnosti a tou nejdůležitější je, že při dobíjení NESMÍ dojít k překročení napětí
u gelovky 14.4 V a u rounovky AGM 14.6 V.
Je to proto, že při plně nabyté baterii PB(jakékoliv zde uváděné) dojde při napětí 14,6 V k plynování. To gelovky i AGM spolehlivě zničí.
O proud se starat nemusíte. Ten je dán kapacitou baterky a napětím. Baterka si to sama reguluje.
No a ty nabíječky z Lidlu mají se zdá nastavený napětí na 13,8 V a to je maximální přípustný napětí pro dlouhodobé udržovací dobíjení.
E-34 se ptal na baterku. Podle všeho to je AGM. Tak doporučuji pojednání co na něj odkazuji.
A jestli se Vám to nezdá, tak si pročtěte toto:
http://www.cezeta487...ents/akumulatory.pdf
Je to zatím asi nejlepší co jsem na dané téma četl. Nenašel jsem v tom chybu.
A tak doporučuji koupit k levné nabíječce levný voltmetr a měřit , měřit, měřit.
1 reakcí na tento příspěvek Nabíjení gelové baterie??
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
KareIV
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nabíjení gelové baterie??
assassin píše: romanov> všiml sis, ze odpovidas na neco co Pepa psal roku 2008 ? Mam takovej dojem, ze uz sem davno nechodi….
Bandaska píše: assassin> co nechodí....nemusí být ani naživu....16let
červenec 2023
To by ještě mohl být naživu.
Ale acheologii zdar.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)