proč na jedné straně firma BMW vyvine motorku, která je v řadě ohledu dobrá (nebo výborná nebo třeba i nejlepší, pokud to chce někdo slyšet) a na druhou stranu při vývoji nebo při konstrukci něco jiného totálně zkazí?
Teď nebudu řešit malý prostor pod sedlem, to je prý trend a dělají to tak prý všichni.
Ale co ten průtok vodou????
Tedy našel jsem v jedné diskusi, že díry ve spodní části prostoru pod sedlem jsou schválně, aby prý voda mohla odtéct (tato informace působila to jako chytrý nápad, jako že je to dobře....).
Ale vždyť je to blbý následek.
Na první místě by měli vyřešit příčinu, aby tam ta voda vůbec netekla, nebo ne?
Pak by nebyl důvod nechávat v tom prostoru díry na odtok vody....
Když sundám sedlo z japonské motorky, tak plasty mají zvýšený okraj a sedlo je tvarem přes to. Takže když motorka jede a nebo stojí při dešti venku (při kempování), tak voda mezi sedlem a plastem steče dokola a dolů, ven z motorky a pod sedlo se nedostane ani kapka. Tedy aspoň na Stromu 650 jsem tam nidky neviděl vodu, nebo zbytky po vodě.
Ale v BMW si asi řekli nééééé, tak to tedy nééééé, my necháme vodu téct přímo pod sedlo. Jak z cesty od zadního kola (proto písek a prach pod sedlem ), tak nejspíš i při dešti sezhora.
BMW PROČ?
má někdo odpověď na tuto jednoduchou otázku?
-
Při velkém zájmu mohu doplnit fotku, jaký binec se ze silnice dostává pod sedlo
Naposledy editováno 03.06.2023 23:46:43
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
Tak si uvedom, že BMW nie je jediné čo vŕta dierky.
Naposledy editováno 04.06.2023 05:21:09
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
A proč jsou ty díry tak velké a ještě směrem na kolo (a ne třeba do strany, nebo po směru tečení vody dolů), teď přímo od zadního kola těmi otvory stříká ta voda přímo dovnitř, pak tam vidím prach, písek. A člověk tam jen tak nemůže nic dát.
Prostě jsou to 2 konstrukční chyby, teče tam a odtok je špatně vyřešený.
Roman2bk píše: krokoš> Tak proč u japonské značky tam za voda neteče?
A proč jsou ty díry tak velké a ještě směrem na kolo (a ne třeba do strany, nebo po směru tečení vody dolů), teď přímo od zadního kola těmi otvory stříká ta voda přímo dovnitř, pak tam vidím prach, písek. A člověk tam jen tak nemůže nic dát.
Prostě jsou to 2 konstrukční chyby, teče tam a odtok je špatně vyřešený.
Čau, na tvojom mieste by som bol rád, že máš len takéto chyby. Ja som majiteľom motorky Husqvarna, z roku 2012 keď firmu - Huusqvarnu vlastnilo BMW , to ja by som ti mohol tu písať o konštrukčných vadách a blbostiach čo porobili a ešte sa tým chválili, že aké zázraky vymysleli.
Keby je zima, tak to pochopím, ale teraz......
Naposledy editováno 04.06.2023 09:24:53
Že si to kupuje reklamama zmasírovaný stádo,vúbec neznamená že je nejlepší.To je prostě realita.Jen přeceněnej zmetek,to je celý
2 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
To co jsem tu popsal, je ale taková blbost, že fakt nechápu, proč to tak udělali.
Prostě chci to pochopit a zatím jsem nenašel argument, který by mě přesvědčil.
kratkej01 - jo, tomu rozumím. Prostě se tachometr rosil, tak udělali opatření, aby voda odtekla a vlhkost se dostala ven. Toto je ale jiný případ, ta voda tam stříká zespodu a nejspíš i teče sezhora. A díry pro odtok nejsou nějaké malé dírky, ale velké otvory asi 2x2 cm, prostě velké, že tam proleté i kus bahna....
Rumy - zkusím ji najít, nikdy jsem si ji nevšiml. A o tom to je, pokud je malá, tak to účel splní a nejde přes ní hodně vody dovnitř. Ale jak teď píšu o odstavec výše, dva otvory o velikosti asi 2x2 cm jsou prostě moc.
Navíc ty otvory jsou skoro kolmo ke kolu... kdyby to aspoň udělali nějak zakrytě, aby voda zevnitř mohla odtéct, ale voda (a špína) od kola by se v tom směru neměla šanci dovnitř dostat. Prostě nechápu, proč to neudělali lépe.
VlaHa - no, působí to tak....
bandita1 - už jsem o tom přemýšlel, že bych ten otvor zalepil necelý, pokud to je čtverec 2x2 cm, tak že bych to zalepil tak, aby v jednom spodním rohu zůstalo malé místo na odtok vody.
ThomasDRZ - no ale třeba motor je u 850 lepší než u 800 , aspoň co se týče vibrací, ne? Jako že opustili to řešení kyvadla a přešli na to samé, co všichni ostatní u řadových dvojválců, tzn. že je ojnice udělaná tak, aby písty byly od sebe o 270° (pokud jsem to dobře napsal)
ThomasDRZ píše: Měl jsem F800GS, ale bohužel u 850 se už dost šetřilo a je to taková doplácaná Čína za německý peníze.
A je to venku! Měnil, měnil, spekuloval, ... až vyměnil japonce za číňana. Tady bude každá rada drahá a pomoc nemožná.
1 reakcí na tento příspěvek BMW F850 GSA - proč protíká voda pod sedlem
Sema - no čekal sem, jestli mi to tu někdo nevysvětlí, proč když sundám sedlo, je to rovný plast (bez vyvýšeného rantlu-okraje u díry, jako u japonským motorek), možná to má nějaký důvod... ale asi budu muset najít nějakou diskusi fanoušků bmw, nebo nevím.
Každopádně to, že se protory pod sedlem dělají malé až skoro žádné, je prý trend skoro u všech výrobců motorek, ale pršet by tam nemuselo a odtokový otvor fatk staší malý, na kapku (popř. odtoková trubička) a ne tak velká díra. Pořád nevím, co ty konstruktéry k tomu vedlo.... chybí vysvětlení
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Úprava originál držáku navigace BMW... BMW F 750 GS, BMW F 850 GS Adventure | Vikou | 2 | 27.4.2024 v 09:10 Woodpec |
Cenduro kubatura 850-900 vs 1100-1290 [1, 2] KTM 1290 Super Adventure, Moto Guzzi V85 TT, BMW F 8... | Edien | 60 | 8.3.2024 v 23:39 Metric |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |
časovaná bomba jménem ESA [1, 2, 3] BMW F 850 GS Adventure | Roman2bk | 77 | 14.7.2023 v 21:45 Navrcc |
BMW GS 2013-2019: ovladač pro mobil... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW F 850 GS... | ulw-czech-s.r.o. | 1 | 6.7.2023 v 08:34 Krutorgrim |