![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Prvně sem si vzpoměl že mi kolega řikal, jak má na VTXu roztahovací brašny, cca o 10cm že to roztáhne na stranu.. Se ho přeptám, leč sem je nenašel.. Při pátrání sem narazil na BMW Vario..
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/04/625126_b5d25172ac1c4f33adafc384bbabce10.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/04/625127_093a01e4e92a8696055558ea1a46b7f6.jpg)
Maj i Topcase co se asi o 10cm uvětší na vejšku, rozdíl asi 10l na kufr, složený 20l levej, 30l pravej a 25l topcase.. Ale je to plastový a leze se do kufrů zboku..
Pak sem objevil Shad SH59X, ten se roztahuje 46-58l, a párujou se designově s Shad SH35.. Boční už se ale neroztahujou nijak..
Jako supr, už jen kvůli aerodynamice a průjezdnosti, když toho zrovna moc nevezeš..
To nikdo eště neudělal hlinikáče co něco takovýho umí? Máte někdo něco takovyho?
Měl bych eště od Vás kluci slyšet, z jakýho důvodu vozíte stabilně jen topcase/bočáky a ne obráceně? Zkrátka výhody/nevýhody, poznatky.. Tu na fóru sem to prolez a moc toho tu není..
Taky bych chtěl poprosit Tri, jestli by mohl vyfotit dno toho SH58x zevnitř a zvenku, abych si udělal obrázek jak sou ty plasťáky pevný, jestli se o to dá opřít baťůžek, když už tam dávaj opěrku, protože se mi to pevnostně nezdá, na čopru za to mužu zapřáhnout vozejk žejo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
Na starou motorku jsem ale musel řešit Topcase. Protože se mi úplně nechtělo utrácet, ale chtěl jsem hliník, koupil jsem Big Husky velikost L za cca 3000,-. Úplně novej za tuhle bezkonkurenční cenu. Je skvělej, kvalitní, bytelnej, obrovskej.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/04/625204_96267309864061951717fa973683d9c9.jpg)
Problém je, že kufr se musí přišroubovat napevno. Pro mě limitující nepraktičnost, kterou jsem si dopředu neuvědomil. Koupil jsem tedy zase kvůli ceně levnej plastovej Shad SH46 za zhruba 3200,-. Je i s plotnou. Plně funkční dostatečně velikej. Problém je ale v síle plastu a obecně u mnoha plastových kufrů nelogické dělení spodní části a hloubky víka kufru. Věci dovnitř musíte dávat tolik nad okraj kufru, aby efektivně vyplnily i hluboké víko kufru. V mém případě Shadu to bylo asi 2/3 ku 1/3 víko. Jednu třetinu věcí musíte skládat v otevřeném kufru do výšky nad hranu spodní části kufru. V tomhle jsou výrobci plastových kufrů poměrně dost nepraktičtí.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/04/625207_7344e16b08c046cdd6f65b1dec91126e.jpg)
Nakonec jsem ideální řešení stejně dohledal teprve u hliníkového topcase a stálo to nadbytečnou energii a starší kufry jsem samozřejmě prodával se ztrátou. Konečný řešení vyšlo na 4000,- za plotnu, zato bytelnou a 8500,- za kufr 48 litrovej Kapa a příslušenství (síťka, zámek pro předělání na origo BMW klíč od motorky). Kappa je kvalitní, díly jsou totožné s kufry Givi, jen Givi je trošku dražší. Zámek lze upravit pro klíč od BMW motorky, takže mi pasuje ke všemu jeden, kufr lze během okamžiku sundat.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/04/625209_7f2ef00e1bb4a6a4336e6a38fd10b733.jpg)
Ještě poznámka k různým textilním taškám. I tu jsem si pořídil. Ale ochrana samotné tašky i věcí v ní je trochu problematická. Při první jízdě s taškou jsem si zastavil pro pivko ve Vimperku u Tesca. Zrovna se v okolí pohybovaly osoby podivného vzezření. Málem jsem si kvůli strachu o svoje snadno přístupný věci pivo nekoupil.
Přeju šťastnou ruku, i výběr kufru může bejt docela alchymie.
Givi Trekker jsou hezký kufry, ale mám za to, že i ten nejmenší má cca kolem 25cm na šířku a to bych podle mých představ bral jako ten větší. Proto jsem spíš uvažoval o AluMilánek, než jsem se začal dívat i po brašnách.
Ano, bezpečnost proti debilům a ochrana toho co je vevnitř, bude největší u alu kufrů, ale právě typ TR40 má zamykání i pro přezky. Zase kdokoli s nožem se dovnitř dostane hned, ale už musí vynaložit alespoň nějaké úsilí. Třeba když to bude chtít otevřít na tom parkovišti ve Vimperku, už bude víc nápadný s nožem v ruce, ale to vlastně cikán kolem motorky i bez nože a proto bych se nebál a šel na nákup. Podle toho, co jsem našel, jsou brašny bezpečnější pro nohy při manipulaci a pádech mimo asfalt. Nejvíc by mě zajímala právě zkušenost z pádů a poškození věcí vevnitř.
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/08/627602_0e0eb5961ac2c81e96de64efe2f5cbc2.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/08/627603_9b9fe3ab10e7f3d7716248a027a169d3.jpg)
![](https://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2023/08/627604_75cc97e22c7e97f385507d3ae15d5df8.jpg)