1 reakcí na tento příspěvek Úprava válce Jawa 50
1. šířka výfuku by neměla být větší, než třetina obvodu válce, jinak vyletí litinové kruhy ven - proto se kanál moc nerozšiřuje, spíš se použijí pomocné,
2. šířka sání může být nejvýš taková, aby byl v něm píst dostatečně spolehlivě vedený a aby "nezakopával" o spodní hranu.
Nakonec to nejdůležitější, vyzkoušené i doporučované předpisateli - je dobré se obrátit na někoho, kdo to umí a udělá, byť za peníze - vždy je to levnější a výsledek je zaručený. Teda někdy .
Zdenalbenal píše: ... šířka výfuku by neměla být větší, než třetina obvodu válce, jinak vyletí litinové kruhy ven ...
Třetina obvodu kruhu je asi jeden jeho půměr. To pravidlo bude muset být jinak. Dvě třetiny průměru?
Ale k věci. Výška výfukového kanálu je o trochu výš, než seriová - cca 165° úhel výfuku pro 27,8 mm (serie 29,5 mm / 155°). S tím by se snad ještě dalo se třema kvaltama jezdit, ale obávám se, že se po té úpravě do šířky začnou rozpadat kroužky.
Válec bez jakékoliv úpravy, tj. přední hrana výfukového kanálu min. 29mm, přední hrana přepouštěcích kanálů min. 36mm, zadní hrana sacího kanálu max. 68mm, rozšiřování jakéhokoliv kanálu rovněž zakázáno. Vrtání válce max. 40mm (8. výbrus), zdvih 44mm. Hlava válce originální, bez úprav spalovacího prostoru a kompresního poměru. Píst dvou nebo tříkroužkový s výškou kroužku 2mm, bez jakékoliv úpravy zkracováním nebo odlehčením. Kliková hřídel průměr 100mm, výplň (podkova mezi setrvačníky) zakázána. Ojnice původních parametrů, smí být s horním jehlovým ložiskem. Primární převod originální (14/34 zubů), spojka originální 1 nebo 2 lamelová, třecí materiál libovolný, kolíky pružin možno upravit (nahradit segrovky maticemi). Převodovka originální s původními rozestupy mezi rychlostmi. Sekundární kolo libovolné.
Pro srovnání, dávná úprava nulapětky z r. 1964:
Sem si skočil pro kružítko a spíš bych se přikláněl k těm dvěma třetinám průměru...a u větších vrtání bych byl asi eště přísnější...
Nicméně potahnůt výfuk o dva milimetry je sice dost, ale nekeří eště o půl milimetru přitvrdí...
Kamarád starý závodník mě říkal, že stačí potahnůt výfuk a na ostatní kanály nešahat, trochu zvýšit kompresi, dat karbec ze Zetky a pořádně poštelovat.
Sem měl superzávodní peklostroj á la Kreibich - jelo to dobře, ale ta spotřeba benzínu a ojnic .
To eště nebyly navrchu jehly, tak to za chvílu bylo docela slyšet...
Ale jelo to, a aj na ty tři kvalty se to celkem sbíralo, nebylo to jak když ho hodit do studně...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké řetězové kolečko na pionýra Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/05, Jawa 50/23 Mustang, J... | HonzaH08 | 9 | 3.5.2024 v 13:33 FJRPEPA |
Fichtl nejede Jawa 50/23 Mustang | Hanz647 | 4 | 29.4.2024 v 07:17 Bugs |
Jawa 23 mustang vypadává trojka za ... Jawa 50/23 Mustang | Chlebnik1 | 8 | 28.4.2024 v 20:02 Frantas |
Jawa 23 Mustang vynechává na trojku Jawa 50/23 Mustang | jirkaven | 13 | 12.4.2024 v 08:48 jirkaven |
JAWA 21 problém s předstihem Jawa 50/20 Pionýr, Jawa 50/23 Mustang, Jawa 50/21 Pi... | moje-moto | 13 | 25.3.2024 v 11:50 papiboy |