Téma: celkove o retezech
18.10.2022 v 07:06
Vite co, ja si tak obcas ctu ty forumy a nedokazu pochopit, jak casto se setkavam s tim, ze nekdo meni retezovku napr. po 10 ci 20 tis. km. Sam jezdim na Africe retez jsem poprvé měnil loni pri nájezdu cca 53 tis. km.
Jo, je pravda, ze tehdy uz vydával úžasné zvuky a mel jsem strach, ze se to fakt rozpadne a roztrha mi karter.
A vůbec - přišel někdo na to, proc ten retez vlastně tak střílí? A proc se to (když řetězovka uz pomalu umírá) najednou zhorši po nasponovani řetězu?
No a ted hlavni myšlenka je taková. Přiznávám, ze celkove jezdim pomalu, moc to netocim do vysokých otáček, rozjezd z 0-100 davem bezne za nějakých 20 vteřin Po zadním nejezdim, v terénu take ne. Mazu často.
ALE me se proste zda, ze hlavni je něco jiného. Když pustim plyn (pri brzdění) a pak znova chci otevřít, tak ja to dělám tak, ze nejdříve otevřu plyn na nějakých 10% (fakt nevím přesně), at se tam vymezí vůle a az potom otevřu plyn třebas na polovinu.
Co si o tom myslite?
Dekovat nemusíte
Jo, je pravda, ze tehdy uz vydával úžasné zvuky a mel jsem strach, ze se to fakt rozpadne a roztrha mi karter.
A vůbec - přišel někdo na to, proc ten retez vlastně tak střílí? A proc se to (když řetězovka uz pomalu umírá) najednou zhorši po nasponovani řetězu?
No a ted hlavni myšlenka je taková. Přiznávám, ze celkove jezdim pomalu, moc to netocim do vysokých otáček, rozjezd z 0-100 davem bezne za nějakých 20 vteřin Po zadním nejezdim, v terénu take ne. Mazu často.
ALE me se proste zda, ze hlavni je něco jiného. Když pustim plyn (pri brzdění) a pak znova chci otevřít, tak ja to dělám tak, ze nejdříve otevřu plyn na nějakých 10% (fakt nevím přesně), at se tam vymezí vůle a az potom otevřu plyn třebas na polovinu.
Co si o tom myslite?
Dekovat nemusíte
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
a do kraje přišla zima, lid doufaje, že zimu přečká ve svých vymrzlých zemljankách shromáždivší, počal vymýšleti různé skazky a jednou z nich bylo i milé děti, zamyšlení yeuopovo o nesmrtelnosti řetězu
Prostě někdo jezdí na pohodu a vydrží mu dýl a někdo za to furt tahá a dělá wheelies přes spojku, tak to vydrží prd a taky někdo to mění dřív než to začne chrastit (je dobré koukat i na zuby koleček jakým mají tvar).
Jinak s tím šponováním u (c)endur musí člověk trochu opatrněji, když to má delší zdvihy a potřebuje to větší vůli, ale o zázrak člověk nemůže čekat. Mně řetězovka naposledy stála 2600, taková částka se nakonec ztratí vzhledem k dalším nákladům, netřeba zas tak oddalovat výměnu. Já myslím naposledy měnil po 35tkm (ale kvůli nerovnoměrnému vytahání).
Jinak s tím šponováním u (c)endur musí člověk trochu opatrněji, když to má delší zdvihy a potřebuje to větší vůli, ale o zázrak člověk nemůže čekat. Mně řetězovka naposledy stála 2600, taková částka se nakonec ztratí vzhledem k dalším nákladům, netřeba zas tak oddalovat výměnu. Já myslím naposledy měnil po 35tkm (ale kvůli nerovnoměrnému vytahání).
Jak píše Pedl. Když někdo jezdí kudlu tak jde řetěz prostě do hajzlu rychleji. Tam se to nemůže brát, že se musí řetězovka měnit až po určité vzdálenosti. Tak to prostě je. Za další je tam i důvod ten, že pro někoho je cena za sadu pakatel tak to třeba taky mění i když nemusí, ale jen pro klid v duši před dovolenou nebo i jen tak. To chrastění nebo takovéto zadrhávání dělají ohnuté zuby na rozetě či pastorku. To se mi stalo sned jen jednou, že sem to nechal dojít do tohoto stádia. Teď to měním bajvočko kolem 20 tis km bo mu dávám dost napít v terénu. Bláto, písek, voda a bordel. A s tím plynem to dělám podobně. Taky jen na moment trochu přidám ať se řetěz napne a až pak plnej. Něco mi říká, že toto vlákno bude dýchat až do března 2023
2 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
ja mam na Africe 30 tis a od 15 tis nadávám na tmavý DID řetěz .... jsou 2 typy DID řetězů z výroby, zlatý a tmavě hnedý, ten zlatý jsem viděl na všech DCT a trikolorách se zlatými ráfky, moje sociální verze s černými ráfky má řetěz tmavý..nejde jen o barvu ale má horší povrchovou úpravu nebo je to jiný matroš po 30 tis mám zatuhlé 2 články na 2 místech musím je při čištění rukou rozpohybovávat ....řetěz začíná korodovat....tedy je to spíš počínající oxidace, takové povrchové fleky, řetěz pravidelně peru čistím mažu , kolega má zlatý řetěz a ten občas otře hadrem a prostříkne sprejem a vše je ok...je jako nový
pokud jde o kolečka ta jsou ok, domnívám se že předčasné opotřebení vzniká nesprávným napnutím
Naposledy editováno 18.10.2022 10:41:44
pokud jde o kolečka ta jsou ok, domnívám se že předčasné opotřebení vzniká nesprávným napnutím
Naposledy editováno 18.10.2022 10:41:44
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
vydrž, BMW dělá řetěz, kterej se nemusí mazat
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
Pohrdám řetězy. Ta divná mastná součástka na kterou se lepí bordel nemá na motocyklu co pohledávat.
Naposledy editováno 19.10.2022 19:06:30
Naposledy editováno 19.10.2022 19:06:30
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
Mal som aj Guzzinu, s bezproblémovým kardanom.
Pohoda.
Čo bolo ale doteraz vymyslené, je reťaz stále najlepšia alternatíva sekundárneho prevodu.
Dôkazom toho sú motokrosové špeciály, trialové mašiny alebo motocykle MotoGP či WSBK.
Je bez pochýb, že reťaz má určité nevýhody, ale výhody to bohate prebijú.
U hobby jazdcov sú však priority (a tým aj názory) silne individuálne.
Ja reťazové sady mením sám, vrátane nítovania vlastnoručne vyrobeným náradím, je to super zábava.
Človek predsa nevydrží sedieť denne 24 hodín v sedle, občas treba aj nejaký relax...
Pohoda.
Čo bolo ale doteraz vymyslené, je reťaz stále najlepšia alternatíva sekundárneho prevodu.
Dôkazom toho sú motokrosové špeciály, trialové mašiny alebo motocykle MotoGP či WSBK.
Je bez pochýb, že reťaz má určité nevýhody, ale výhody to bohate prebijú.
U hobby jazdcov sú však priority (a tým aj názory) silne individuálne.
Ja reťazové sady mením sám, vrátane nítovania vlastnoručne vyrobeným náradím, je to super zábava.
Človek predsa nevydrží sedieť denne 24 hodín v sedle, občas treba aj nejaký relax...
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
...vy dva jaryni, motocykl bez řetězu, je jako chlap bez koulí!
Projížďka na půl dne s řetězem v pohodě, výlet na celý den je na hraně, na dva dny a víc údržbu řeším v garáži, ne někde na parkovišti Půl motorky opatlaný a ještě omotat motorku trubičkama, aby se to mazalo samo
Naposledy editováno 19.10.2022 16:16:35
Naposledy editováno 19.10.2022 16:16:35
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) celkove o retezech
ramlik>
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) celkove o retezech
ramlík ...vy dva jaryni, motocykl bez řetězu, je jako chlap bez koulí!
Jasný, rozvoďák stačí
karlos-transalp píše: ramlik>
Jasný, rozvoďák stačí
1 reakcí na tento příspěvek celkove o retezech
Retaz sa meni ked je opotrebovana - a to sa nezistuje tym ci je hlucna alebo ci motorka trha, ale meranim - kazdy manual k motorke obsahuje ake je maximalne predlzenie retaze.
najjednoduchsie je pouzit mierku retaze - jednoducho a rychlo si tym prebehnes retaz na viacerych miestach a hned vies ....
nieco taketo - https://i00.eu/img/...euj85yah/209296.webp
A ako bolo spomenute vyssie - farba retaz vobec neurcuje jej pevnost a podobne - takisto sa nedaju porovnavat znacky retazi bez urcenia konkretneho typu -kazdy vyrobca ma niekolko pevnostnych rad retazi. - napr. u DID je najpevnejsia ( aj najdrahsia ) ZVM-X
https://didchain.com...f-road-racing-chains
u ČZ je to rada SDZZ.
https://www.czretezy...sort_moto&lng=cs
najjednoduchsie je pouzit mierku retaze - jednoducho a rychlo si tym prebehnes retaz na viacerych miestach a hned vies ....
nieco taketo - https://i00.eu/img/...euj85yah/209296.webp
A ako bolo spomenute vyssie - farba retaz vobec neurcuje jej pevnost a podobne - takisto sa nedaju porovnavat znacky retazi bez urcenia konkretneho typu -kazdy vyrobca ma niekolko pevnostnych rad retazi. - napr. u DID je najpevnejsia ( aj najdrahsia ) ZVM-X
https://didchain.com...f-road-racing-chains
u ČZ je to rada SDZZ.
https://www.czretezy...sort_moto&lng=cs
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) celkove o retezech
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) celkove o retezech
assassin>
Pozeram ano 520 ERV7 pisu silu na roztrhnutie - 8800 lbs
https://didchain.com/product-series/520erv7/
Pre 520 ZVM-X o malicko menej - 8745 lbs
https://didchain.com/chains/520zvm-x/
Ale pozeram ze ERV7 stoji takmer dvojnasobok ZVM-X :)
Naposledy editováno 21.10.2022 13:43:04
Pozeram ano 520 ERV7 pisu silu na roztrhnutie - 8800 lbs
https://didchain.com/product-series/520erv7/
Pre 520 ZVM-X o malicko menej - 8745 lbs
https://didchain.com/chains/520zvm-x/
Ale pozeram ze ERV7 stoji takmer dvojnasobok ZVM-X :)
Naposledy editováno 21.10.2022 13:43:04
jojkoz> No a to navic srovnávas 520 a 530 … ale ono na tu pevnost v tahu ta šířka nema temer vliv.
To ja jen jako poznámku, ze se da u did utratit i vic ;) ale je to “racing”, neni to určené do provozu. Předchůdce toho erv7 (erv3) je jeste o kus lehčí. Ten mam na moto ted. Jeste se daji koupit řetězy ala 3D od EK a ty maji hmotnost jako ta erv3 a parametry jako ts sedmicka - ale cenovka dvojnásobná (proti did erv7) a to uz na me bylo moc :D
Naposledy editováno 21.10.2022 19:27:50
To ja jen jako poznámku, ze se da u did utratit i vic ;) ale je to “racing”, neni to určené do provozu. Předchůdce toho erv7 (erv3) je jeste o kus lehčí. Ten mam na moto ted. Jeste se daji koupit řetězy ala 3D od EK a ty maji hmotnost jako ta erv3 a parametry jako ts sedmicka - ale cenovka dvojnásobná (proti did erv7) a to uz na me bylo moc :D
Naposledy editováno 21.10.2022 19:27:50
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 6 | 23.10.2024 v 15:02 mi_psi |
Jaké vyhřívaní na Africu Honda CRF1000L Africa Twin | Markét111 | 1 | 21.10.2024 v 15:05 crestik |
OLEJ, olejovy filter, vzduchovy fil... [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | robozaho | 71 | 25.8.2024 v 12:20 DZARDINO |
Spojka CRF 1000 rv2019 Honda CRF1000L Africa Twin | Zbyněkl | 4 | 11.8.2024 v 20:15 Fratr |
Crf1000L servis na 20tis Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 22 | 24.7.2024 v 19:21 Juraj22 |