Ahoj,
także zde se pokusím sepsat svoje dosavadní dojmy z posledních 4 let.
Można si nekdo vzpomene, ze uz driv jsem tady dělal test R1 a asi se některým docela líbil
Motorku jsem koupil 4 roky zpátky. Byla to moje první úplně nova motorka po tolika letech ježdění. Predtim jsem najel cca 174k km na XTcku, takže přechod na Afriku byl poněkud sok. Ihned po koupi jsem ji trosku dovybavil, takže tam sly padáky, boční kufry a mazání řetězu. Za nějakou dobu jsem koupil navigaci TomTom a letos pak ještě i centrální kufr. Motorku mam prakticky pouze na cestování, kolem komína uz nejezdim, nemam čas ani chuť. Byl jsem na ni 5x v Norsku, pak jsem ještě byl ve Švýcarsku, Itálii, Finsku, pobalti, Balkánech atd. Hodne často na ni jezdim 600-800km denně. Někdy jezdim pres 1200km na jeden zátah (Nizozemsko - Česky Tesin), da se to. Všimnul jsem si, ze pro člověka me vysky (179cm) je sedlo na nižší pozici přilis nízké a na vysoké příliš vysoko. Když jezdim pres 600-700km denně, tak citim kolena. Asi na XTcku byl jiny uhel. Nejvíc jsem najel pres 1800km na jeden zátah, ale to uz nechci nikdy udělat (z Tesina do Francie, trajekt to UK, pak posledních 340km domu). Casto jsem bral dva týdny dovolené a během nich jsem najel 7-9k km a bylo to v pohodě.
Co se posralo?
Letos hned na zacatku cesty mi odešla pojistka od 12v zásuvky. Byl jsem zrovna někde v Německu, tak jsem dojel nějak do Slovinska, tam mi to opravili v servisu (to jsem ještě nevěděl, co s tím je). To je asi vše. Jinak nic. Jede, startuje, brzdi, zataci. Nekteri měli problémy s rezivejicima dratama - me se tento problem netýka. Jiní měli problem se strilenim do výfuku - ano, toto se mi stalo celkem možná 20-30x. Obvykle pri rychlejší jizde.
Udrzba
Gumy vydrzi necelych 20k km, coz je super. Retezovku jsem měnil pri 53k km. Svicky se ma měnit po 48k km, měnil jsem je pri cca 42k km, jsou nechutné drahé. Olej každých 12k km, měním častěji podle toho, jak zrovna vyjde nějaká cesta. Vzduchovy filtr každých 24 tis. km, měním častěji. Baterka stale původní. Přední desky vydržely pres 60k km. Letos v zimě necham udělat přední vidlici (gufera, olej), brzdovou kapalinu, chladicí kapalinu atd. Spojka samozřejmě původní, ložiska v kolech take.
Motor
Ja si obvykle jen tak brumlám do 3500 otáček. Když se to umí, tak se motorka vůbec neklepe. Pokud se chce jet vice dynamicky, nesmí jít otáčky pod nějakých 4500. Není to žádná sportovní motorka, ale na tu si Afrika ani nehraje. Pri cestování není problem jít se spotřebou na 4 litry. Stalo se mi asi 2x (někde ve Švédsku), ze jsem na nádrž dal cca 480km, coz bylo mile překvapení (přiznávám, ze podmínky byli ideální). Na dálnici jde spotřeba rychle nahoru, takže to asi ani moc nemá cenu jezdit pres 150 km/h. Třebas letos jsem jel na dovolenou (UK - Cernahora - Nordkapp - UK) a za tech 13k km mi spotřeba podle počítače vyšla asi 4,9 - coz bude realne kolem 4,7.
Podle me ma ten motor dost siły pro klidnou jízdu do 130km/h. Po dalnici do nejakych 160km/h se to jeste da, ale pri vyšších rychlostech uz to není ono, kdejaké silnější auto vas klidně předjede, na to uz ten malinky motor afriky nemá silu. Občas si rikam, ze by mu vůbec neškodilo, kdyby mel o 30 koni vice. Jenže to uz by byla asi úplně jiná motorka. Jinak pokud je prázdná dálnice, není problem se schovat za stitek a jet porad 190km/h.
Podvozek
Nejvíce ze všeho se mi lidi přední brzda, to je paráda. Ta je naprosto progresivní a děla to, co chci ja. Zadní brzda by tam vůbec nemusela byt, ona proste vůbec nefunguje. Celkové mi přijde, ze je motorka tuha tak akorát. Na rozbitých cestách je to ideální, tam by v zatáčkách slo ujet komukoliv na sportu. Ja to teda neumím, protože se bojim, ale celkové (kromě zadní brzdy) na me tato motorka děla hodne dobry dojem. Stabilita je vynikající a to i se vsema kuframa pri 200km/h.
Cestovani
Pro me asi ideal. V tuto chvíli si nedokážu představit nic lepšího. Jsou tady věci, které me serou (kolena, zadní brzda), ale celkové uz to lepší asi byt nemůže. BMW jsem zkoušel, vůbec me to neoslovilo. KTM není pro me, to akusticky působí tak, ze to za chvíli vybouchne. Navíc je KTM zcela odlišná filosofie. Se spolujezdcem nejezdim, takže tady nevím. Pro me je hlavni, ze je ta motorka relativně velká, takže mohu na ni dat tři kufry, tasku pres sedlo spolujezdce a motor to furt uveze. Spotřeba pri cestování 4-5 litru. Lehký terén projede, tezsi jsem nezkoušel, ani nemam zájem. Spolehlivost je super, snad to tak i vydrží. Lidi se mi, ze tam není tolik elektroniky jako v nove Africe nebo jiných motorkách.
Pokud mate nějaké dotazy, klidně piste.
Pohrdam vsema.
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
Ale slabý jazdný výkon. Teraz sa v SR predáva Suza GSXS1000 2018 so 110000km.
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
nevo7 píše: V kľude to nakopíruj do sekcie MOTORKÁŘI. Nehanbi sa. V diskusii to človek o týždeň nenájde, ak niekto hľadá recenziu motky, tam si ju nájde.
Ale slabý jazdný výkon. Teraz sa v SR predáva Suza GSXS1000 2018 so 110000km.
Ja uz nemam tolik casu, penez a bohuzel ani chuti jezdit vice, także to ani nebyl pokus pochlubit se. Motorky jsou hezky konicek, ale jsou i lepsi veci.
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
Jinak jak ti funguje to mazadlo Nemo 2? Já si ho dal na motor a stává se mi, že to často blije samo, aniž bych točil víčkem, někdo to vyteče atd...
ZdeněkS píše: Parádní popis :) Myslím, že fakt sedí.
Jinak jak ti funguje to mazadlo Nemo 2? Já si ho dal na motor a stává se mi, že to často blije samo, aniž bych točil víčkem, někdo to vyteče atd...
Mi to nejlepe mazalo ze zacatku, pak jsem pri nejakem off roadu urval ten kabel a uz to nikdy nebylo idealni. Me se taky stało, ze to vyteklo, obvykle v lete, kdy je ten olej ridsi. Take se mi zda, ze dolit ten olej se musi hodne rychle, jinak od spodu se tam udela bublina a pak to vytece. Neni to idealni, ale pro linę lidi je to fajn.
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
Ale jinak mě překvapuje kolik lidí píše, že ta Africa není moc výkonná. Asi sto koní není jako sto koní u jiné motorky, u stokoňové Bandita jedu přes 200 jako nic, myslím že i tachometrových 260 jsem jel. Ale i tak co píšeš u takové cestovní motorky s dobrou spotřebou je to dostatečné. U B12 jezdím aspoň za 6 litrů na sto.
V budoucnu možná Africu koupím Nebo nového Transalpa co připravují
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
Líbí se mi ty servisní cykly, např. gumy skoro 20 tis.km, olej 12 tis.km, apod.
Jinak co jsou to nechutně drahé svíčky? O kolik oproti běžným?
Jo a těch 1800 km ujetých na jeden zátah, to je masakr
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
yeuop píše: Ja uz nemam tolik casu, penez a bohuzel ani chuti jezdit vice, także to ani nebyl pokus pochlubit se. Motorky jsou hezky konicek, ale jsou i lepsi veci.
Máš konečně babu?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
https://www.webike.cz/products/23847605.html
4 svíčky z japonska s dopravou a proclením vyjdou na 2 ks koupené v ČR
Najeto 30 tis bez závad, MENŠÍ problém je s původním tmavým řetězem DID, po 4 letech provozu jdou cca 2 články dost ztuha.....a to pravidelně čistím a pečlivě mažu....kolega s DCT má zlatý řetěz DID , čistí málo, maže občas a žádný podobná problém nemá.....
Naposledy editováno 10.10.2022 13:03:57
2 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
a vykon? Asi zalezi na ridicovi, ale ten styl jizdy a radost z cestovani a klidnejsi tempo je pro nekoho naprosto ideal. za celou sezonu jsem nemel potrebu zkouset maximalku.
V ČR se dá koupit náhrad od Brisku
https://www.2hmoto.c...risk-ceska-republika
iridiová NGK vCR za cca 1100-1200
https://www.2hmoto.c...dium-ix-ngk-japonsko
Naposledy editováno 13.10.2022 08:21:36
1 reakcí na tento příspěvek CRF 1000 (model 2017) - test 70k km
Jak často se měněj?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
jakou spojkovou sadu a Africa Twin ... Honda CRF1000L Africa Twin | Yurii | 11 | 7.3.2024 v 21:52 T4C0 |
Bliká kontrolka ABS Honda CRF1000L Africa Twin | Davidrak | 7 | 1.3.2024 v 19:50 Davidrak |
Africa Twin CRF1000 odstín barvy Honda CRF1000L Africa Twin | Drak-09 | 2 | 27.2.2024 v 19:50 Drak-09 |
připojení kabelu [1, 2, 3] Honda CRF1000L Africa Twin | šlauch0 | 69 | 26.2.2024 v 16:33 LiborGSXR |
Rovnání / oprava ráfku Honda CRF1000L Africa Twin | Scottpalda | 26 | 6.2.2024 v 21:49 Drak-09 |