paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 11:47 | Nahoru | #99421
pech.> Řeknu to takhle, nemusel jsem jet na vozíku a vždy jsem se domů nějak dostal. Vyčištění trysek je práce na 5min. Výměna lanka je taktéž OK. Nezadřel jsem, vždy to nějak jelo. Nikdy jsem prostě mašinu nikde nenechal a nemusel jsem volat odtah, vždy jsem si poradil a dojel domů s jawou (nebo došel). Takže to není rozpor, nikdy mě nikde nenechala. A nejdále jsem tlačil asi tak 1,5km, protože blbé fajfky a zatíkání do cívky. Jawa jezdí i teď, co se týče jízdních vlastností, tak až na ložisko v krku dobrý, zadní kyvka je bez vůle. Sám s tím jde jet docela svižně.
Ten motor je hodně divný, tak zaprvé to špatně startuje. Myslel jsem, že je špatný sytič, ale funguje OK. I teplé starty jsou problém, musím startovat přes sytič a pak ho hned vypnout, protože se uchlastá. Seřídit volnoběh je docela těžké. Otáčky se samovolně nezvyšují, volnoběh drží pokud je dostatečně zahřátá.
Motor byl určitě půlen, momentálně je na válcích 2 výbrus. Předchozí majitel nechal vyměnit budíky, staré se zasekly po přetočení tachometru. Takže jawka má najeto +- 130k km. Čelo je duté, plné tam není. Jestli budu dělat GO, tak tam hodím plné.
Elektriku si spravím sám, asi koupím X metrů kabelového svazku a udělám to samo domo. V elektrice je obří nepořádek, ale je relativně jednoduchá.

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 12:46 | Nahoru | #99422
SkotyCZ> Jako na víkendové ježdění to jde. Na dojíždění kamkoliv na čas už méně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 19:24 | Nahoru | #99423

SkotyCZ píše: pech.> Řeknu to takhle, nemusel jsem jet na vozíku a vždy jsem se domů nějak dostal. Vyčištění trysek je práce na 5min. Výměna lanka...



To oceníš, až pojedeš někdy na na něco důležitého, třeba pracovní pohovor, že to trvá jen 5 minut. Sice budeš od smíru a smrdět benzínem, ale dorazíš včas

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 20:25 | Nahoru | #99424

Milan1963 píše: Jawu 350 jsem měl dost let. A nemůžu proti ní napsat křivého slova. Věřím, že i ta tvoje bude zase jezdit jako zamlada.
A ještě postřeh, nebo připomínka. Pořád se píše místo Jawy japonec ....to se mi vůbec nelíbí. Copak neexistují motorky anglické, německé, italské...? Např. " Místo Jawy italka " zní lépe.
Prosím ale nekonkretizovat, MG 85 TT mně trochu zklamalo, uvidím, jak dopadne příští týden Triumph. K japonci bych šel až opravdu nakonec. A to nejlépe k Yamaze.



Existují, ale kvalit Japonců prostě stále nedosahují.... Taky mi dlouho trvalo, než jsem to pochopil, ale ono tě k tomu ty reálné zkušenosti poměrně jistě dovedou, nejsi li slepý, zaujatý nebo fanatický kořen

Pokud chce kvalitu Japonce, nemá cenu nadrátovat Jawu s Japonskými konektory, protože to bude pořád jen a pouze plesnivá stará a zanedbaná Jawa, ale obstarat si toho Japonce...

Vzhledem k tomu, že chce vylepšovat, zjevně ho to neustále jebání se zanedbaným starým werglem pomalu přestává bavit...

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 20:30 | Nahoru | #99425

Milan1963 píše: Tak jsem včera potěšil svoje oko. Byl jsem na Srazu starých strojů. Nedaleko Tábora. Jel jsem Popularem, ale o to nešlo, předválečné auto bylo jen moje, přijel ještě Citroen 11, ale ten poslední, z roku 1952.
Hezké byly motorky. I když... překývačkováno. 100 motorek, z toho 50 kývaček- deset s Pavem, deset se side, dvě modré, dvě růžové s bílými kolečky - prostě tak nějak podobně. Ale s tím už nic nenaděláme...přijely i krásné předválečné stroje - Jawa, ČZ, Ariel, BSA , BMW ...tak to bylo potěšující. Viz. foto.
Auta ? No...vidím přesun k 80. rokům. Žádná Felicie, jediná Octavia, asi dvě MB / MBX , a jinak stovky, stodvacítky, bohužel i pár favoritů, brouci atd. K vidění nic moc. To už bylo pěkné setkání traktorů, přijely Zetory 25, 4211 atd.
Nešlo o vyloženě veteránakci, ale jako setkání lidí podobné krevní skupiny - hezké.
Najezdil jsem nějakých 120 km, auto šlape hezky, letos už mám Popularem naježděno víc, než běžnou stodvacítkou.
NSU 100



No vida..... Když pomineš houf naprosto stejných, ohavných, červených, všudypřítomných, otravných a zbytečných kejchaček, bylo tam i pár pěkných věcí na podívání....

Fáčko v závodním looku je slušivé...

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 20:38 | Nahoru | #99426

SkotyCZ píše: pech.> Řeknu to takhle, nemusel jsem jet na vozíku a vždy jsem se domů nějak dostal. Vyčištění trysek je práce na 5min. Výměna lanka je taktéž OK. Nezadřel jsem, vždy to nějak jelo. Nikdy jsem prostě mašinu nikde nenechal a nemusel jsem volat odtah, vždy jsem si poradil a dojel domů s jawou (nebo došel). Takže to není rozpor, nikdy mě nikde nenechala. A nejdále jsem tlačil asi tak 1,5km, protože blbé fajfky a zatíkání do cívky. Jawa jezdí i teď, co se týče jízdních vlastností, tak až na ložisko v krku dobrý, zadní kyvka je bez vůle. Sám s tím jde jet docela svižně.
Ten motor je hodně divný, tak zaprvé to špatně startuje. Myslel jsem, že je špatný sytič, ale funguje OK. I teplé starty jsou problém, musím startovat přes sytič a pak ho hned vypnout, protože se uchlastá. Seřídit volnoběh je docela těžké. Otáčky se samovolně nezvyšují, volnoběh drží pokud je dostatečně zahřátá.
Motor byl určitě půlen, momentálně je na válcích 2 výbrus. Předchozí majitel nechal vyměnit budíky, staré se zasekly po přetočení tachometru. Takže jawka má najeto +- 130k km. Čelo je duté, plné tam není. Jestli budu dělat GO, tak tam hodím plné.
Elektriku si spravím sám, asi koupím X metrů kabelového svazku a udělám to samo domo. V elektrice je obří nepořádek, ale je relativně jednoduchá.



Že jsi nemusel jet na valníku, za cenu toho, že se s v tom musel několikrát vrtat, zdržovat se a špinit se, je dost otravné na to, aby mne ta motorka těžce srala...

Že to nechytá, je závada. Buď v zapalování, nebo v karburaci, nebo v motoru.... Když se něco děje, vždycky jako první zkontroluj jiskru, zda je sytá, pravidelná a ve správný čas. Pokud toto není, je to v karburaci, nebo v motoru...

Nedávno jsem sem psal takový elaborát, jak jsem dovedl k dobré funkci motorku, která prostě nechytala ani hovno a když už to někdo topíc se v potu nahodil, jela jak z prdele.... Přečti si to a pokud máš chuť, postup v tom, jak se posouvat k lepším výsledkům v tom najdeš.....

Pokud to nebude v karburaci, umí tyhle problémy dělat falešný vzduch (blbě namontované válce - u 638 klasika), těsnění karbce do sacího potrubí i do filtrboxu, no a umí to dělat i vyjebané čelo, vyjebaný labyrint a podobné příčiny, protože labyrint tam mohl dát někdo zkurvený, nebo ho tam lze namontovat blbě...

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 20:42 | Nahoru | #99427

PetrL3 píše: To oceníš, až pojedeš někdy na na něco důležitého, třeba pracovní pohovor, že to trvá jen 5 minut. Sice budeš od smíru a smrdět benzínem, ale dorazíš včas



A to je přesně to, proč je celé to Jawení na cestách, úplně nahovno.....

Když se ti to vyjebe někde během srandavýletu s motoimbecily v sobotu odpoledne, je to "zážitek" nebo sranda....

Když se ti to vyjebe cestou do práce, ouřadu, jednání..... Tak je to prostě všechno v píči.... A to nechceš...

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.8.2022 v 20:58 | Nahoru | #99428
Však on na to dojde. Jak jsem psal. Dávám třindě do podzimu

(reakce na) Jawablázni

14.8.2022 v 21:00 | Nahoru | #99429

Koudy01 píše: Však on na to dojde. Jak jsem psal. Dávám třindě do podzimu



Než začnou z nebe padat sračky v míře takové, že začne potřebovat auto

Naposledy editováno 14.08.2022 21:00:41

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

14.8.2022 v 21:54 | Nahoru | #99430
Včera 135km na Smolíku v záběhu, režimem Furtkilohlavanehlava



Naposledy editováno 14.08.2022 21:55:30

(reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 00:05 | Nahoru | #99431
pech.> Orlík už zase upustili, jo?

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.8.2022 v 00:14 | Nahoru | #99432
Značně

(reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 00:34 | Nahoru | #99433
pech.> To bych se tam měl vypravit, minule jsem to prošvihl.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.8.2022 v 01:30 | Nahoru | #99434
Nakonec možná vyjde všechno, auto, jawa i PC. Dostal jsem v práci něco málo navíc a jestli budou ještě dva pracovní víkendy, tak to možná všechno zmáknu. Ale auto už prostě není motorka, co se servisu týče. Kdybych musel kvůli nějaké závažnější poruše do servisu, bylo by to likvidační. Teď kamarád celý rok pracoval, našetřil si 70k kč a hodil to do auta, vyvařování + výměna turba a nějaké drobnosti na podvozku (octavia I 1.9tdi). Další kámoš má dvojkovou octavku (s tou jezdím často) a taktéž, za tento rok jen 30 000 utopeno v servisu. A to to ještě mechanici posrali, objednali nějaké čínské pneu a auto je nad stovkou nebezpečné. Neuvěřitelně plave a jsou hlučnější než zimáky. To že to vyvážili úplně špatně a kopalo to do řízení taky moc důvěru nepřidává. Tak tam jsou zase zimáky a OK. Jen těch 120km na těch čínských pneu dorazilo už načaté ložisko v pravém předním kole. Takže se s autem nejezdí a čeká se na servis.
Prostě tohle se mi nechce řešit a na auto už mi gola sada z lidlu stačit nebude. Nejsem naivní a auto "jen sednout a jezdit" v mém rozpočtu bude jako najít jednorožce.
V cliu jsem byl schopný pod dohledem kamaráda mechanika udělat těsnění pod hlavou a udělat rozvody, ale byl to boj, protože francouzi. Taky kolik to stálo.
Na opici mám, ale na banány už asi ne. Zatímco do motorek investuji furt něco málo, ale nejsou to velké dardy.

Naposledy editováno 15.08.2022 01:33:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 07:28 | Nahoru | #99435
SkotyCZ> To jsou jednoduchý počty. Jedna opice - jeden banán. Tři opice - tři banány. Auto mě stojí míň jak motorka při dost větším nájezdu. Páč na motorku je vše několikanásobně dražší a vydrží míň km. Např. přední kotouče s deskama na motorku cca 12 tis. Kč. Kotouče a desky na celý auto 7 tis. kč. Pneumatiky - auto 4 tis. kč na 50 tis. km. Motorka 5 tis. kč na 6 tis. km.....atd. atd.

U XJ mi servis vycházel asi na 1Kč na km. U MG asi na 2kč na km. U auta asi 80 halířu na km. A to si u motorek dělám vše sám. U auta jen něco a něco servis. Takže u auta v tom je i nějaká práce mechaniků a stejně to je levnější.

Naposledy editováno 15.08.2022 07:38:21

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

15.8.2022 v 08:50 | Nahoru | #99436
Skoty -- jestli schanis auto ,bez větších investic tak Megane je na prodej a zatím mi na něj stačila Gola sada vždy. Motor,převodovka podvozek na to delší dobu nesahnes.
https://www.sbazar.c...ult-megane-grandtour

(reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 10:45 | Nahoru | #99437

SkotyCZ píše: Nakonec možná vyjde všechno, auto, jawa i PC. Dostal jsem v práci něco málo navíc a jestli budou ještě dva pracovní víkendy, tak to možná všechno zmáknu. Ale auto už prostě není motorka, co se servisu týče. Kdybych musel kvůli nějaké závažnější poruše do servisu, bylo by to likvidační. Teď kamarád celý rok pracoval, našetřil si 70k kč a hodil to do auta, vyvařování + výměna turba a nějaké drobnosti na podvozku (octavia I 1.9tdi). Další kámoš má dvojkovou octavku (s tou jezdím často) a taktéž, za tento rok jen 30 000 utopeno v servisu. A to to ještě mechanici posrali, objednali nějaké čínské pneu a auto je nad stovkou nebezpečné. Neuvěřitelně plave a jsou hlučnější než zimáky. To že to vyvážili úplně špatně a kopalo to do řízení taky moc důvěru nepřidává. Tak tam jsou zase zimáky a OK. Jen těch 120km na těch čínských pneu dorazilo už načaté ložisko v pravém předním kole. Takže se s autem nejezdí a čeká se na servis.
Prostě tohle se mi nechce řešit a na auto už mi gola sada z lidlu stačit nebude. Nejsem naivní a auto "jen sednout a jezdit" v mém rozpočtu bude jako najít jednorožce.
V cliu jsem byl schopný pod dohledem kamaráda mechanika udělat těsnění pod hlavou a udělat rozvody, ale byl to boj, protože francouzi. Taky kolik to stálo.
Na opici mám, ale na banány už asi ne. Zatímco do motorek investuji furt něco málo, ale nejsou to velké dardy.



Když máš 70, nemůžeš si koupit auto za 70... A když chceš auto, je lepší si koupit něco, co je ve slušném stavu, což je nadřazeno tomu, co to vlastně je...

Je naivní a tupé, koupit si za poslední peníze takovou debilitu, jako je 20 let starý a proto už často shnilý krumpl pro beznohé s turbodehtem, v podobě jedničkové ovce, nebo choulostivý jeb s problémovými motory i podvozkem, v podobě dvojkové ovce, které jsou pro pomatenost venkovanů drahé a přesto poměrně dost špatné, už jen proto, že je většině kusů už cca 20 let a tam už je kovomorka a jiné zhoubné procesy dochází do fatálního stavu naprosto běžně....

Když máš 70, musíš koupit auto tak za 40... Protože budeš potřebovat patrně dvě sady pneumatik, to je přinejmenším desítka i v obyčejných patnáctkách na nejběžnějších autech. Budeš potřebovat olej, filtry, to je dvojka, rozvody 5-10 000, možná sadu kotoučů a destiček.... A to je furt scénář, že si koupíš auto které je relativně v pořádku, že nemá nějakou vyloženě závadu.

(reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 10:51 | Nahoru | #99438

Koudy01 píše: SkotyCZ> To jsou jednoduchý počty. Jedna opice - jeden banán. Tři opice - tři banány. Auto mě stojí míň jak motorka při dost větším nájezdu. Páč na motorku je vše několikanásobně dražší a vydrží míň km. Např. přední kotouče s deskama na motorku cca 12 tis. Kč. Kotouče a desky na celý auto 7 tis. kč. Pneumatiky - auto 4 tis. kč na 50 tis. km. Motorka 5 tis. kč na 6 tis. km.....atd. atd.

U XJ mi servis vycházel asi na 1Kč na km. U MG asi na 2kč na km. U auta asi 80 halířu na km. A to si u motorek dělám vše sám. U auta jen něco a něco servis. Takže u auta v tom je i nějaká práce mechaniků a stejně to je levnější.



Asi tak, dobré auto nemusí být úplně černá díra...

Každý další wergl je další pojistka, další údržba, další náklady a čím míň ten který wergl jezdí, tím víc vlastně chřadne.... I proto je Roadster ve světě... Mám jednu motorku starou, jako vstupenku do prostředí přátel starého železa a druhou na běžné ježdění a k tomu auto na ježdění s dětmi....

Jako student jsem si to nemohl dovolit.... Měl jsem auto, staré, za pár korun a k tomu motorku, starou, za pár korun a spravoval jsem to sám, protože servis byl je a bude vždy drahý...

(reakce na) Jawablázni

15.8.2022 v 10:52 | Nahoru | #99439

Vlasťák1973 píše: Skoty -- jestli schanis auto ,bez větších investic tak Megane je na prodej a zatím mi na něj stačila Gola sada vždy. Motor,převodovka podvozek na to delší dobu nesahnes.
https://www.sbazar.c...ne-grandtour [/quote]

No vida.... Tohle je hozená rukavice...

A všechny soudobé ovce jsou proti tomu nepovedený šus...

Jawablázni

15.8.2022 v 11:39 | Nahoru | #99440
Taxem si to tady čtl - a že Sucháč si připravil motorku předem - no a to jako kdy?!
I když - sů takoví střelci, keří to neřeší a nechajů to osudu - asi aby měli co dat na fejsbůk... .

No ale aj Sucháč se asi ptal na nesprávných místech.
Páč ten přední blatník a urvaná nohavica u zadního krytu o nečem svědčí...

Jawablázni

15.8.2022 v 13:19 | Nahoru | #99441
Auto versus motorka...cítím, co Skoty chce, jak to vidí. Pro mně je motorka hlavním dopravním prostředkem. Auto je po TK a už měsíc stojí. Tedy - pokud potřebuju něco dovézt nebo jet ve pro něco většího , jedu veteránem, to nepopírám. Ale 120 prostě stojí. A jezdí Adenium. Poslední týden cca 400 km. Když z 95 % jezdím sám, je auto zbytečné. Jestli servis motorky něco stojí , je mi jedno. Jde o pocit. A jízda na motorce je svobodná, volná, kdežto v kleci auta to není ono. Byt' třeba u Populara sudám střechu a jedu v kabrioletu.
Nelze všechno přepočítávat jen na peníze, tedy většinou. U Skotyho ano, ale jak píšu - je nutné brát v úvahu i pocity.

Jawablázni

15.8.2022 v 13:40 | Nahoru | #99442
Nejlepší pocity jsou, když v zimě cestou na zkoušku nejede autobus nebo vlak, protože chumelí jak sviňa nebo mrzne až prašti a člověk má v garáži k dispozici dvě až tři motorky a nula aut. Takovej propadnutej termín na škole ve vyhazovacím předmětu nebo cesta po rozsolené silnici v kvádru a - 10°C to je pocit k nezaplacení ale každý si libuje v něčem jiným

Naposledy editováno 15.08.2022 13:40:40

Jawablázni

15.8.2022 v 21:31 | Nahoru | #99443
No nevím. Mondeo jsem koupil když byly holky malé za 18 Feldu 1,9D za za 19 Fábku SDI za 15 -kombík s klimou a tažným. Vlastně všechny kombíky jen ná Feldě se tažné dělalo. Investice do toho byla vždy až po nějaké době něco málo. Nájezd 55 tisíc a 45 tisíc a s Fábkou ještě najíždím, ivestice nějaká ta výměna oleje, 3 kila repas startéru materiál dál výměna motorku ostřikovačů.
Cesta letos k Balatonu v pohodě. Každý nemá takové zdroje na auta ale za 50 se dá pořídit dost.

Naposledy editováno 15.08.2022 21:33:54

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.8.2022 v 07:03 | Nahoru | #99444

Asi tak, dobré auto nemusí být úplně černá díra...


Moje auto je z roku 2001 a ve 2019 jsme ho kupoval za 20000. Zatím mnou najeto 55 tis. km. Za tu dobu jsem jel jednou dom na laně a praskl radiátor (500Kč), který vytekl na podlahu. Na laně jsem jel, protože se protočila spojka poloosy (550Kč a dvě hodiny práce) - a teď už někteří tuší, co za značku to je páč ta spojka je stará známá věc u skoro všech aut této značky z doby před 20 lety. Ano, je to Renault. Akorát já o této bolesti nevěděl, tak jsem nedojel. Což nic neomlouvá. Ale který auto nějakou tu dětskou bolest nemá, že....Nedávno jsem tu spojku měnil preventivně po asi 40 tis. km. Jinak jsem na rozdíl od motorek na auto dost lajdák. Jen jednou za čas na tom něco udělám/vyměním, ať nemám pocit, že na to úplně prdím.

Takže ano. Jde to i za málo peněz a poměrně málo starostí při dost dobré spolehlivosti. Ale nový auto to samozřejmě není. A chce to mít štěstí při výběru.

Naposledy editováno 16.08.2022 07:04:10

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2022 v 12:30 | Nahoru | #99445
Koudy01> Štěstí, nebo smůlu ? Můžu vyprávět...Astra z Rakouska, jediný majitel, najeto asi 80 tisíc za 20 let, přibližně. Koroze nepřítomna, proti Š 120 jela skvěle. Tak jsem koupil...a během tří let do ní "nalil" , možná přes 50 tisíc. Rozvody, kompletní výfuk, oleje, brzdy dokonce dvakrát celé, pneu, elektrika...radši ani nechci vědět, kolik to dohromady bylo.
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2022 v 15:18 | Nahoru | #99446

Milan1963 píše: Koudy01> Štěstí, nebo smůlu ? Můžu vyprávět...Astra z Rakouska, jediný majitel, najeto asi 80 tisíc za 20 let, přibližně. Koroze nepřítomna, proti Š 120 jela skvěle. Tak jsem koupil...a během tří let do ní "nalil" , možná přes 50 tisíc. Rozvody, kompletní výfuk, oleje, brzdy dokonce dvakrát celé, pneu, elektrika...radši ani nechci vědět, kolik to dohromady bylo.
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.



Během tří roků jsi nechal dělat 2x kompletně celé brzdy, tak to Tě někdo pěkně natáhnul.

Jawablázni

16.8.2022 v 16:28 | Nahoru | #99447
A nebo tomu Milan pěkně zatápí a ty brzdy prostě oddělá.
Asi by to chtělo změnit styl jízdy a nejezdit stylem brzda - plyn

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

16.8.2022 v 16:47 | Nahoru | #99448
Spis si myslim, ze to je tim, ze to auto nejezdi… kdyz se to necha nekde lezet tak casto odejde neco co na aute ktere jezdi neodchazi…

(reakce na) Jawablázni

16.8.2022 v 17:07 | Nahoru | #99449

assassin píše: Spis si myslim, ze to je tim, ze to auto nejezdi… kdyz se to necha nekde lezet tak casto odejde neco co na aute ktere jezdi neodchazi…


Tak. Pro auto je nejhorší, když nejezdí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

16.8.2022 v 17:12 | Nahoru | #99450

Milan1963 píše: Koudy01> Štěstí, nebo smůlu ? Můžu vyprávět...Astra z Rakouska, jediný majitel, najeto asi 80 tisíc za 20 let, přibližně. Koroze nepřítomna, proti Š 120 jela skvěle. Tak jsem koupil...a během tří let do ní "nalil" , možná přes 50 tisíc. Rozvody, kompletní výfuk, oleje, brzdy dokonce dvakrát celé, pneu, elektrika...radši ani nechci vědět, kolik to dohromady bylo.
Ted' už je bez problémů, ale mít skoro 25leté auto za bratru 150 tisíc ? To bych nikomu nedoporučoval.
Takže - ne vždy se podaří dobrá koupě.



Jestli ti přijde za 3 roky 50 moc, když jsou v tom rozvody, oleje, pneu..., tak tomu se musím zasmát

Naposledy editováno 16.08.2022 17:13:04
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist