Téma: Komprese válců -hodnoty
31.5.2022 v 07:43
Ahoj lidičky nevíte jestli tyhle hodnoty komprese válců na Magně jsou ještě dobrý: přední válce 7,4 : 7,2 zadní: 8,2 : 8,0. Dle manuálu by měla být komprese 1300 +- 200 kPa. Motka startuje dobře jen mi zdá že má motor menší výkon.
Díky všem za odpovědi.
Díky všem za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
měla by mít cca 10,5:1
Měřil jsi na sucho, nebo jsi přidal trochu oleje?
E: menší výkon bych spíš viděl na problém v přípravě směsi.
Naposledy editováno 31.05.2022 07:52:36
Měřil jsi na sucho, nebo jsi přidal trochu oleje?
E: menší výkon bych spíš viděl na problém v přípravě směsi.
Naposledy editováno 31.05.2022 07:52:36
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
Měří se ale na studeném motoru pokud vím... Na teplém jsem to nikdy nezkoušel.
Ano, na každém válci, jak jinak? není ale tak moc podstatné, jestli má 10,5, nebo 9,5, hlavně aby se hodnoty moc nerozcházeli.
Pokud se rozchází tak to může být nedostatečným namazáním stěn válce tím, jak motor stojí, proto se použije trocha oleje.
Tohle mám vyzkoušené jen dvakrát tak třeba nám tu ještě někdo zkušenější přinese lepší informace.
Ano, na každém válci, jak jinak? není ale tak moc podstatné, jestli má 10,5, nebo 9,5, hlavně aby se hodnoty moc nerozcházeli.
Pokud se rozchází tak to může být nedostatečným namazáním stěn válce tím, jak motor stojí, proto se použije trocha oleje.
Tohle mám vyzkoušené jen dvakrát tak třeba nám tu ještě někdo zkušenější přinese lepší informace.
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
milor: pravda, trochu se v tom motám
Teď jen otázka...
správně podle manuálu by měla být komprese 1300 +- 200 kPa
A píšeš, že jsi naměřil přední válce 7,4 : 7,2 zadní: 8,2 : 8,0 - předpokládám barů, tedy mezi 720-820kPa
Škrtící klapka byla otevřená, baterka nabitá, všechny svíčky venku, vzduchový filtr odpojený, nebo alespoň zkontrolovaný, že je v pořádku.
Startování 10s a takhle malé hodnoty? Já tohle zkoušel na stříkačce, možná že v tom hrají roli ještě podtlaková šoupátka v karburátorech..
Teď jen otázka...
správně podle manuálu by měla být komprese 1300 +- 200 kPa
A píšeš, že jsi naměřil přední válce 7,4 : 7,2 zadní: 8,2 : 8,0 - předpokládám barů, tedy mezi 720-820kPa
Škrtící klapka byla otevřená, baterka nabitá, všechny svíčky venku, vzduchový filtr odpojený, nebo alespoň zkontrolovaný, že je v pořádku.
Startování 10s a takhle malé hodnoty? Já tohle zkoušel na stříkačce, možná že v tom hrají roli ještě podtlaková šoupátka v karburátorech..
grooll> Měl jsem venku vždy jej jednu svíčku tam kde jsem měřil, startoval jsem vždy dvakrát aby hodnoty na válec byli na max. Vzduchac je tam nový, nevyndaval jsem ho ,ty podtlakovy soupatka jsou zkontrolovany. Baterka nová
Díky za komenty
Díky za komenty
2 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
Komprese se měří na teplém motoru, a s plným plynem. Olej se nikam neleje, to možná když měříš orientačně použitelnost rok vymontovaného motoru, který nemá možnost běžet.
Naměřený tlak má být vždy alespoň o atmosféru větší než kompresní poměr (kvůli ohřevu vzduchu stlačením)
Tlak nižší než kompresní poměr (v tomto případě o hodně) je špatný. V lepším případě jsou jen podpálené ventily (stačí zabrousit), v horším sjeté pístní kroužky (víc práce a pořád to není drahé opravit).
V nejhorším případě, pokud jsou vyběhané válce, obvykle je levnější sehnat jiný motor než shánět drahé výbrusové písty, kroužky a dělat výbrus. Záleží na dostupnosti obojího.
Naposledy editováno 31.05.2022 10:43:56
Naměřený tlak má být vždy alespoň o atmosféru větší než kompresní poměr (kvůli ohřevu vzduchu stlačením)
Tlak nižší než kompresní poměr (v tomto případě o hodně) je špatný. V lepším případě jsou jen podpálené ventily (stačí zabrousit), v horším sjeté pístní kroužky (víc práce a pořád to není drahé opravit).
V nejhorším případě, pokud jsou vyběhané válce, obvykle je levnější sehnat jiný motor než shánět drahé výbrusové písty, kroužky a dělat výbrus. Záleží na dostupnosti obojího.
Naposledy editováno 31.05.2022 10:43:56
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
A porovnával ji výkon se svezení na jiné moto? Pokud jezdí nesahal bych do toho..
karavanista> Zdá se ti u Magny 700, 4V, rychlost 140km/h max. normální? To nemusím porovnávat , má letět jako vítr- maximálka je u sedmistovky 190km/h. Jinak jsem rád že jede , a jede krásně čistě plynule jen je trochu slabší na srdce Každopádně vím že karbíky jsou OK a problém je v motoru ale to zatím řešit nebudu.
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
Já jen že zvědavosti... Dávno tomu, když se ještě hodně opravoval jedničkova golfi 1,6 nafta... Měl jsem v rukách kousek, najeto 400-500 tis, tlaky nic moc.. Jezdil jak vítr... A jiny, moto po go, origo vybrusove písty, tlaky 26..nove vstriky, udělané čerpadlo.. A byla to lemra líná.. Nikdy se na to nepřišlo proč..
1 reakcí na tento příspěvek Komprese válců -hodnoty
Jsem pod vlivem, hoďte mi ban.
Ale komprese je pouze příznak, čím větší komprese, tím větší odpory. Prostě to tak nějak musí být sladěný.
Držet se striktně tabulek ... .
Je to divný, ale z globálu myslím že nejlepší je sledovat úbytek oleje, agilitu a zbytek je peří.Možná příliš fuku do odvětrání kartelu
A na zbytek srát a věnovat se zlepšení směsy a zlepšování teplot na výfuku. Teploty výfuku dávají hodně dobrý náhled na efektivitu procesu. Skoro myslím že sledovat bohatost a rozptýlení směsy je zbytečně obtížné, že stačí jednoduše ladit na teploty výfuku. Ale jaký jsou ty správné toť otázka.
Ale komprese je pouze příznak, čím větší komprese, tím větší odpory. Prostě to tak nějak musí být sladěný.
Držet se striktně tabulek ... .
Je to divný, ale z globálu myslím že nejlepší je sledovat úbytek oleje, agilitu a zbytek je peří.Možná příliš fuku do odvětrání kartelu
A na zbytek srát a věnovat se zlepšení směsy a zlepšování teplot na výfuku. Teploty výfuku dávají hodně dobrý náhled na efektivitu procesu. Skoro myslím že sledovat bohatost a rozptýlení směsy je zbytečně obtížné, že stačí jednoduše ladit na teploty výfuku. Ale jaký jsou ty správné toť otázka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců -hodnoty
Julip2 píše: ...
Ale komprese je pouze příznak, čím větší komprese, tím větší odpory. Prostě to tak nějak musí být sladěný.
...
Komprese je příznak míry úniku hořící směsi skrz ventily a/nebo pístní kroužky. Obojí je špatně a postupně zhoršuje situaci.
Podpálené ventily - únik tlaku - ventily se podpalují ještě více až shoří talířek. To je sebezničující smyčka.
Netěsné kroužky/válce - přehřívání kroužků (ztráta pružnosti), spotřeba oleje, profuk do bloku a zpět do sání - opět spotřeba oleje. Spotřeba oleje - zapékání kroužků i ventilů karbonem - opět ztráta těsnosti a podpalování.
Jasně, jezdí to dál, ale zkracuje to životnost motoru. Pokud se s tím nedělá nic do okamžiku než motor umře, často se dostane do stavu, kdy už se nevyplatí opravit. Nikomu se do toho samozřejmě nechce, ale vyplatí se ten motor rozebrat včas, pokud s ním počítám dlouhodobě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Komprese válců -hodnoty
Deadman> Add ten olej - test s olejem ve valci vs test bez oleje - pokud se lisi tlaky da se soudit na kroužky vs ventily - netesnost na krouzcich ten olej částečně utesni…
assassin píše: Deadman> Add ten olej - test s olejem ve valci vs test bez oleje - pokud se lisi tlaky da se soudit na kroužky vs ventily - netesnost na krouzcich ten olej částečně utesni…
To bohužel funguje v podstatě jen u stojatých a mírně skloněných válců. Případně na vymontovaném motoru, kde si ty válce jde postavit rovně. Na V4 v motorce nepoužitelné, proto jsem to raději nezmiňoval..
Ano, ale ne výrazně, pokud to není nějaký extrém typu uřízlá trubka na chopperu.
Otevřený výfuk je obvykle potřeba doladit o kousek větší hlavní tryskou. U běžného laďáku je to ale o pár procent větší tryska a rozdíl na maximálce asi 5km/h. Bez měření jen podle citu ten rozdíl nepoznáš.
To že motor je ve stavu na generálku, už poznat je.
Otevřený výfuk je obvykle potřeba doladit o kousek větší hlavní tryskou. U běžného laďáku je to ale o pár procent větší tryska a rozdíl na maximálce asi 5km/h. Bez měření jen podle citu ten rozdíl nepoznáš.
To že motor je ve stavu na generálku, už poznat je.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
drážkované obložení paken Honda Magna 750 | romel70 | 4 | 29.4.2023 v 17:12 combust |
cívka- hodnoty Honda Magna 750 | romel70 | 4 | 2.11.2022 v 17:08 combust |
výkon motoru při vyšších kvaltech Honda Magna 750 | romel70 | 24 | 30.3.2022 v 18:44 assassin |
synchro karbeců Honda Magna 750 | romel70 | 14 | 3.3.2022 v 18:05 crestik |
Rad bych se ucil od zkusenych Honda Magna 750 | DrMarty | 18 | 14.9.2020 v 16:29 Gahan37 |