aktuálně budu dělat motor na svým smc, problém je že některé ložiska se již nedají sehnat ani z KTM ani pres partsdepot, ale dají se sehnat klasicky v obchodech s ložisky.
vím že je to pro spoustu lidí asi divný dotaz, ale znepokojuje mě dost fakt že ložisko které v KTM nebo partsdepot stojí třeba 1300 tak stejné v obchodech s ložisky stojí klidně polovinu.
tak mě zajímá, jsou tyhle ložiska v něčem speciální, nebo když koupím ložiska daných rozměrů a vůle od např. SKF tak by neměl být problém?
protože než řešit že část ložisek objednám z KTM a část někdě jinde, tak bych radši vše vzal na jednom místě, to že mě to vyjde výrazně levněji je už jen hezký bonus.
doufám že mě neukamenujete za hloupý dotaz
1 reakcí na tento příspěvek nákup ložisek
https://loziskavilim...nfo/LoziskaVseob.pdf
1 reakcí na tento příspěvek nákup ložisek
Při objednávání ovšem pozor na to, aby to ložisko mělo vždy totožnou konsrukci. Nejde totiž jen o rozměry a třeba vůle, ale i o vnitřní konstrukci. Například Rotax (a jednu dobu i Jawa do 2T) originálně montoval do motorů kuličková ložiska s polyamidovou klecí. Konstrukčně to má více důvodů (hluk, tepelné dilatace klece...) - u motorů s klikovkama ve valivých ložiskách ta klec z hlediska hluku dělá fakt hodně. Taková ložiska taky u prodejců "univerzálních" ložisek koupíš, ale většinou jsou na speciální objednávku a je třeba je podle toho objednat (nestačí tedy jen označení typu 62xx C4 apod.).
(U jeholových zase pozor na to, aby to bylo ložisko s klecí nebo bez.)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) nákup ložisek
Sdílím tvůj pesimismus a dodávám, že je to dáno tím, že to byly motory ještě ze Strakonic .
Motory do Jawek se vyráběly prakticky celý socialismus ve Strakonicích a cca v roce 97 se předala výroba motorů ze Strakonic do Týnce. Tyto motory se poznají podle v. č. které je ve tvaru: "638-XXX-TXXXXX. Pokud je v čílse motoru písmeno "T", tak je to motor dělaný v Týnci.
To druhé tříčíslí značí "vnitřní" provedení motoru. Někde jsem měl kompletní rozpis vyráběných motorů, nicméně co si tak volně pamatuji, tak 328 byl motor do normální 640 ale na klice ložiska FAG, tuším 326 byl sajdovej s malým sekundárem a náhonem tacho pro side... každopádně co si určitě pamatuji, tak v tom trojčíslí se zohledňovala právě ložiska na klice.
Na doplnění - empirická zkušenost - cca do modelů 96 mají Jawky motory Strakonické, cca od roku 97 Týnecké.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr Supermoto KTM 660 SMC, KTM EXC 450, Husaberg FE 570, KTM 640 L... | Machy173 | 24 | 13.4.2020 v 09:48 hubis78 |
adaptér na změnu axiálního třmene n... KTM 660 SMC | adahaya | 1 | 31.10.2019 v 10:37 PETARDAK |
Motard do 120 tisíc KTM 660 SMC, KTM 690 SMC, Husaberg FE 570, Husaberg ... | Skypis | 18 | 17.6.2018 v 11:20 Svata5393 |
Spojka Magura [1, 2] KTM 660 SMC | Homer8 | 31 | 12.8.2017 v 21:01 gugo |
Koupě KTM 660 SMC KTM 660 SMC | Skypis | 9 | 13.7.2017 v 16:33 EL-GATTO |