globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Turbo jak pracuje atd. ?
 
19.5.2008 v 23:00
Zdravim chci se zeptat jak vlastně funguje turbo a co se k tomu všechno potřebuje a tak, jestli víte třeba jak se zapojuje nebo prostě co a jak. Jen mě to zajímá nic v tom nehledejte, Díky Moc !

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:29 | Nahoru | #31

Bago>Lada.s>Bludevil>Lada.s>Mega-CZ> náznak této myšlěnky měl Bago lol

"problémem bývá nedostatečná účinnost při nižších otáčkách z důvodu malé energie výfukových plynů"

nicméně turboefekt lze celkem efektivně odstranit systémem ALS
ALS je bezva! A ty světelný efekty! Jenže ta spotřebička... EVO IX s ALS systémem v plném nasazení bere přes 60L benzinu na 100km...

ale zas to jede...
tohle by tě možná mohlo zajímat
http://ladavtr.rajce...ba_Lancer_EVO_IX_N4/
krásný EVO!
já jsem takhle byl u stavby ,,Áčka" a musím říct že to byl ještě větší hukot!I když nepřeplňovaný, tak se měnilo vpodstatě úplně všechno lol



Tak u N-ek těch úprav moc dovolených není, na motoru v podstatě jen minimum, jsou tam spíše úpravy na brzdách, a podvozku. Ale "Áčko" to je jiný kafe, co to bylo zač?
U toho Lanceru se mě líbí jak ze "skoro totálky" udělali auto skoro jak nové

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:32 | Nahoru | #32

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:36 | Nahoru | #33

ChipTDM>CO JE TDI HDI JTD .... ?
TDI? I je intercooler nebo injection... pochybuju ze oktavka ma chlazeni

a zbytek nevim



TDI - Turbo Diesel Injection,označení dieselových přeplňovaných motorů koncernu VW (VW, Audi, Škoda, Seat). někdy taky zvané Tractor Diesel Inside...asi všichni víme proč, že Bago? lol

HDI - Hight Pressure Injection - označení dieselových motorů se systémem vysokotlakého vstřikování Common-Rail a vybavených turbodmychadlem(Peugeot,Citroen)

JTD - Jet Turbo Diesel - označení přeplňovaných dieselových motorů Fiat

Naposledy editováno 20.05.2008 20:37:43

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:41 | Nahoru | #34
Lada.s>

dik... takze asi vsechno stejny...
co je common rail?

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:46 | Nahoru | #35
ChipTDM> tak velice stručně: Common Rail je systém vstřikování paliva (common rail v překladu znamená "společné potrubí"). Je to jednoduché - systém se skládá z vysokotlakého čerpadla a zásobníku paliva. Palivo je dopravováno vysokotlakým palivovým čerpadlem do zásobníku který je společný pro všechny vstřikovače jednotlivých válců.
Celý proces vstřiku paliva (množství paliva a okamžik vstřiku) je řízen ŘJ. V hlavě jednotlivých válců je umístěn vstřikovač, který obsahuje elektromagnetický ventil. No a tento se otevírá na základe informací z ŘJ a tím odměřuje množství paliva. Jinak Common-rail je velice podobný vícebodovému vstřikování paliva zážehových motorů. Stačí tak?

Naposledy editováno 20.05.2008 20:47:25

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:54 | Nahoru | #36
Když už jste se tady zmiňovali o tich turbech co k tomu tak ještě dotaz co všechno by se potřebovalo k tomu abych měl celý turbo "jakoby" pohromadě a pak ho stačilo zapojit co všechno k tomu musí bejt i blow - off ventily ?

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:55 | Nahoru | #37
http://dimon.drummot...ocs/adjust_turbo.pdf kuci tady máte turbo, je tam vidět jak pracuje ragulace atp...

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 20:59 | Nahoru | #38

Pajitu66>Když už jste se tady zmiňovali o tich turbech co k tomu tak ještě dotaz co všechno by se potřebovalo k tomu abych měl celý turbo "jakoby" pohromadě a pak ho stačilo zapojit co všechno k tomu musí bejt i blow - off ventily ?



když seženeš turbo co se dává do 66Kw TD které nemá regulaci tak pořebuješ akorát vzít někde tlak oleje, a podtlak , ale je to kravina

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 21:09 | Nahoru | #39
OK Díky za vysvětlení ! Sice to moc nepobíram z toho souboru ale budu se na to snad déle koukat a snad pochopím takže blow-off je k hovnu ?

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:02 | Nahoru | #40
Pajitu66> blow-off samozrejme k hovnu neni, eliminuje ti turbodiru (turboefekt), ktery nastane, pokud se zavre skrtici klapka, ptz se zastavi lopatky turba a musi se pak znovu po otevreni klapky roztocit, tudiz v tu chvili mas dokonce i o neco mensi vykon, nez bez turba, resi se to ruzne, treba blow-off ventilem, ktery se pri pretlaku otevre a je slyset ono super zasyceni (viz treba F&F), nebo treba Calibra ma turbo s naklapecima lopatkama (v te dobe revolucni koncepce), takze si to predstavuju tak, ze ony se pri zavrene skrtici klapce proste nejak natoci, aby se turbo neprestalo tocit .... jinak krome toho, ze male (nizkotlake) turba do aut stoji kolem ctvrt mega, tak do toho zapocitej jeste silnejsi spojku a upravu vicemene celeho motoru i s elektronikou .... za dalsi, jak uz nekdo psal, tak otacky turba jsou az 100000ot/min, takze je treba se o neho pekne starat a hlavne nejezdit stylem: ted to jedu rozhucet na dalnici a pak se zastavit treba na odpocivadle a vypnout motor, na auta se treba prodavaji casovace, ktere nechavaji motor jeste ctvrt hodky v behu, aby turbo pomalu zchladlo

- jeste jsem si vzpomnel, ze jsem nekde cet, ze se turbo neda dat na 2T, ze by pry cast smesi tim tlakem vyletela pres kanalky rovnou do vyfuku

... a v souvislosti s turbem (turbocharger) bych jeste zminil supercharger, coz je "varianta" hnana myslim od kliky => hlavne to byva na amerikach a na nem je nasazeny ten obrovsky nasavac vzduchu

Naposledy editováno 20.05.2008 23:07:10

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:07 | Nahoru | #41
Taky mne prislo zajimavy ze se driv nepouzivaly tlakovy karburatory (kde je plnici tlak dovedenej i do plovakovejch komor a turbo cpe do karbce vzduch) ale turbo bylo az za karbcem a tlacilo hotovou smes...

mirek> sem unavenej a nako mne to nedochazi: na co 66 TDI turbo potrebuje podtlak?

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:28 | Nahoru | #42
powl> šlo mi o to,někde vzít podtak na ovládání ventilů atp...

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:44 | Nahoru | #43
Lada.s> Škoda Fóbia na skupinu A1400 stavěná na závody do vrchu...
to ti bylo něco!komplet nová Fábie se do šroubku rozebrala a pak to začlo
komplet vymyslet, nakreslit, vytvořit přední nápravu
sekvence Sadev+keramická spojka
do motoru písty, ventily, klika, vačka (všechno dělaný na zakázku)
vpodstatě co šlo tak se udělalo v karbonu, titanu, horčíku...

dalo by se zjednodušeně říct že původní byl jen tvar karosérie

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:45 | Nahoru | #44
Stavca> čtvrt mega za turbo?
ale ale, to je nějak moc ne? lol

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:54 | Nahoru | #45
Bago> co jsem se dival pred par lety na turba pro auta, tak ano nepocitam-li "prditka" kolem 50000,- a kdyz jsem se pak dival na cenu velkych turb, tak uz jsem byl nekde u pul mega (HKS)

Turbo jak pracuje atd. ?

20.5.2008 v 23:57 | Nahoru | #46
dneska turbo v klidu za 16 nové

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 08:16 | Nahoru | #47
Bago> hezké hezké

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 08:34 | Nahoru | #48
Stavca> jj uz sem to jednou videl na vlastni oci, jdeme po ulici a slysime uplne zvireci rev motoru...koure a smradu a koukame ze stoji na miste jednickova oktavka chudinka vymotana ne do cervenyho ale uplne do bledemodryho a borec okolo ni zmatene pobiha s klickem od auta v ruce Asi je vam jasny co se stalo...tomu rikam turboefekt lol

mirek> toz to ja

Naposledy editováno 21.05.2008 08:35:39

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 12:06 | Nahoru | #49
Co se stalo? Vysypala se turbína a přes turbo si začala spalovat motorovej olej. Chytla samozápal. Ale tato možnost je jedna 1000 000. Pokud nejsi technický antitalent,tak si pomůžeš ucpáním sání a zdechne to.Pro ovládání regulace se používal jak podtlak,tak přetlak. Podtlak se bere z podlakové vývěvy ,která je užitá i na výrobu podtlaku pro posilovač brzd.
Jinak předělávat atmosferu na přeplňování je blbost.

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 12:18 | Nahoru | #50
mira_xj: stryc dela dieselovy motory a potkanejch pretocenejch ropaku uz sem tam videl nekolik...takze 1:1000000 asi ne, ale je fakt ze to byly asi prevazne atmosferaky a oil si nasaly oddechem... takze pokud to 1:1.... bylo na jednickovy oktavky... tak asi jo, u ty sem to taky jeste nevidel...

jedne chlapik to tam mel jen na predelani oddechu, kdyz se mu to takhle rozjelo udusil to na kvalt/brzdu....

mira_xj: tak u ropaku - starsich uz sem videl predelavat atmosferaka na preplnovanej, u motorek je to bezny, v soucasne dobe se moc preplnovanejch moto seriove nedela...

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 12:59 | Nahoru | #51
mira xj> tak tak akorat nevim jestli se da u dieselu mluvit o samozapalu

Naposledy editováno 21.05.2008 13:00:51

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 13:02 | Nahoru | #52
powl: no proc ne? podle me to samozapal je ne? s TDi tenhle jev nema nic spolecnyho, palivo tam nejde pres cerpadlo at uz je jakekoliv konstrukce, ale zere to olejovou napln motoru kterou to nasava z motoru... at uz turbem nebo oddechem... a ta se tam "sama vzniti" stejne jako nafta...

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 13:05 | Nahoru | #53

ChipTDM>CO JE TDI HDI JTD .... ?
TDI? I je intercooler nebo injection... pochybuju ze oktavka ma chlazeni

a zbytek nevim



TDi,HDI,JTD,CDI ... jsou casto jen obchodni znacky jinak totozneho systemu vstrikovani paliva... a to treba u koncernu VW se pod znckou TDi muze schovat klasicke cerpadlo-vstrik, system cerpadlo-tryska i common rail....

jo a oktavka s turbodieselem (neznam samo vsechny varianty, ale 81KW urcite) intercooler (chladic staleceneho vzduchu ma) v narazniku pred kolem, ale ted si nevzpomenu jestli pred levym nebo pravym...(prednim samo)

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 13:22 | Nahoru | #54
assassin> No to je taky fakt. Je to trochu OT ale jestli znate traktor TK 14, jednovalce dvoutakt jednobuch. Kamos mne rikal ze mu po odstaveni skapala nafta tryskou pod pist. Kdo vi jakej to dela bordel na provozni otacky at si predstavi jakej to chytlo kalup kdyz to nastartoval Prej takhle rychle neutikal ani kdyz ho honilo divoky prase lol Ale motor vydrzel
edit: teda az na to ze to vystrelilo trysku

Naposledy editováno 21.05.2008 13:31:14

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 13:33 | Nahoru | #55
Turbo nebo kompresor ? To jsou dva odlisne pojmy

[img]

Naposledy editováno 24.05.2008 21:55:05

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 15:08 | Nahoru | #56

dedek new>Turbo nebo kompresor ? To jsou dva odlisne pojmy



no a někdo snad tyto dva pojmy spojuje?

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 15:46 | Nahoru | #57
mira xj> proč je blbost předělávat atmosféru na přeplňovanej?např u felicie 1,9D to jde bez větších problémů a výkon o dost stoupne!

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 16:18 | Nahoru | #58

Cíba.07>mira xj> proč je blbost předělávat atmosféru na přeplňovanej?např u felicie 1,9D to jde bez větších problémů a výkon o dost stoupne!



tak to bych ctěl vidět, ten motor je pěkná sračka!!

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 16:28 | Nahoru | #59

Lada.s>ChipTDM>CO JE TDI HDI JTD .... ?
TDI? I je intercooler nebo injection... pochybuju ze oktavka ma chlazeni

a zbytek nevim

TDI - Turbo Diesel Injection,označení dieselových přeplňovaných motorů koncernu VW (VW, Audi, Škoda, Seat). někdy taky zvané Tractor Diesel Inside...asi všichni víme proč, že Bago? lol

HDI - Hight Pressure Injection - označení dieselových motorů se systémem vysokotlakého vstřikování Common-Rail a vybavených turbodmychadlem(Peugeot,Citroen)

JTD - Jet Turbo Diesel - označení přeplňovaných dieselových motorů Fiat


S tím že TDI je traktor vážně nesouhlasím. Ochcávka sice tak zněla, ale co? Máme doma taky TDIčko a je to super
Předtím jsme měli dcičko a předtím dvě tdi vochcávky.

Naposledy editováno 21.05.2008 16:29:34

Turbo jak pracuje atd. ?

21.5.2008 v 16:35 | Nahoru | #60
RomanSS> voe to bylo rejpnutí, nechci aby se tu zase řesilo jestli TDI nebo benzín nebo něco jinýho
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist