paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zablokování zadního kola zajízdy
31.10.2021 v 17:24
Ahoj ,chtěl bych se zeptat . Mám Yamahu mt03 s motorem 660 minarelli a dneska jsem jel a zničeho nic mi jakby chcípl motor a začlo mi podklouzoavat zadní kolo. První co mě napadla je že je motor zadřeny ale motor jak jsem ho zkousel nahodit naskočil jako normálně ,problém je že klepal . Nevíte co se mohlo stát ? mám najeto 37k, kdyby byly ložiska na klikove hřídelí KO tak by se to nebloklo kdy by byl zadřeny píst tak by to nechytlo hned maximálně za studena a postupně při jízdě ztrácelo výkon. Díky za rady
1 2

1.11.2021 v 19:17 | Nahoru | #31
Kohlstein> Je to ostrej stroj, blokovani kol se nedivim.. naopak kdyz se to splasi tak to urcite powersliduje

1.11.2021 v 23:10 | Nahoru | #32

assassin píše: pokud jel cca 80 a zablokovalo to kolo, tak to nebylo jen chcipnuti motoru. zdechlej motor brzdi jen o neco vic nez pokud zavres plyn... a neznam moc motorek kde clovek zavre plyn (brzdeni motorem) a zablokuje se kolo... popravde jsem na takove jeste nejel...

jak sem psal, otazkou zustava jak zasadni jezdeckej zazitek povazuje dotycnej za terminus technicus "zablokovani" kola.. rekl bych ze cernou caru na silnici asi neudelal, to by nam napsal,i kdyz se muzu plest

2.11.2021 v 07:51 | Nahoru | #33
Nešlo mi tu dát to video tak jsem aspoň fotky udělal z videa snad to nějak pujd vidět .

2.11.2021 v 08:04 | Nahoru | #34

vilemx píše: assassin> nazuj E-08 na něco s větším objemem a menším počtem válců a zaklapni, když bude mokro....

pokud Big splnuje definici "něco s větším objemem a menším počtem válců", tak to nefunguje. Pred casem jsem koupil druhou sadu kol a byly na tom E-08. Jelikoz jsem sporivej clovek, tak jsem je dojel na asfaltu. Sice jsem nedelal ten tvuj test cilene, ale pri ceste do prace nastorc Prahou clovek zaklapne milionkrat ... a nikdy nic. Jedina situace, kdy to spolehlive ujede je, kdyz do zatacky podrazujes a pustis spojku uz trochu v naklonu ... a nemusi byt ani mokro ... a nemusi to byt ani E-08 .

2.11.2021 v 08:08 | Nahoru | #35
kerut> já vím taky se mi to nezdá že by se to bloklo, ale rozhodně jsem to ne podtočil ani nic,chci to dneska zavést ke známému co má stejný motor a poslechnout zvuk toho klepání a porovnat. Jestli nic neuslyší tak to jestě jednou zkusím se stim rozjed a chcípnout v té reálné rychlosti na stejný kvalt s mými 60kg. Jestli dojde k blokaci můžu mechranicky problém dočista vyloučit a budu se soustředit na elektriku. Sám jsem stoho jelen asi ty prachy na rozebrání a kontrolu do toho dám pro klid .

2 reakcí na tento příspěvek Zablokování zadního kola zajízdy

2.11.2021 v 10:38 | Nahoru | #36
Nevím jak tenhle motor,ale u biga při ostrý jízdě v serpentinách úplně běžně při podřazování popiskovalo kolo,a když by se nechal chcípnout při zmáčklý spojce třeba i na trojku a pustit spojku tak se motor neroztočil a kolo zústalo bloklý,muselo se ťuknout o startér aby to zatáhlo dekompresor

2.11.2021 v 10:47 | Nahoru | #37
Jasne, ze jsem zazil smykani kola pri podrazeni apod… ale to nebylo za stejnych podminek jako popisovany pripad - suchy asfalt, jizda v primce cca 80 - tzn nejakej vyssi kvalt…

2.11.2021 v 11:05 | Nahoru | #38
dejfhondak> nemám ale myslím si, že poznám jestli to klepání tam patří nebo ne.

2.11.2021 v 11:14 | Nahoru | #39
milor> ty motory jsou hlučnější ale nevím jestli tak jak mi to cvaka. Jsem z Havířova tak se můžu stavit .

2.11.2021 v 11:30 | Nahoru | #40
To sem zvedavej co z toho vyleze

2.11.2021 v 14:04 | Nahoru | #41

PetrL3 píše: Maxipes_Fík> Ani na jedničku při pomalé jízdě? Já viděl kluka držet se za koule naražený o nádrž, když to chcíplo na jedničku při jízdě krokem a to byla jednoválcová 350.

Mě to jede na jedničku na volnoběh rychlostí asi 12 km/h, když chcípnu chcípák, tak to samozřejmě citelně zpomalí a zastaví, ale kolo se nezablokuje.

2.11.2021 v 14:08 | Nahoru | #42

dejfhondak píše: Maxipes_Fík> Já už slyšel o MT03 ze když si člověk podřadi třeba o 2 stupně může se stát že se to blokne .

O surovém podřazování nebyla řeč, samozřejmě, že když tam někdo v 80 km/h nakope jedničku a pustí spojku, tak pojede zadní kolo smykem, ale nebude zablokované, jen se bude točit mnohem pomaleji než by odpovídalo rychlosti jízdy.

2.11.2021 v 14:12 | Nahoru | #43
Maxipes_Fík> me to v rychlostech kolem 10kmh na nizke kvalty (1-2) kolo zablokuje, kdyz to zdechne... ale porad to neni ten modelovy pripad....

ad ten smyk pri podrazeni - jasny, nemuselo to byt uplne zablokovane, taky to asi neni uplne zarafly, ale jen pridreny

Naposledy editováno 02.11.2021 14:13:29

2.11.2021 v 17:00 | Nahoru | #44
dejfhondak> pošli zprávu a můžeme se domluvit.

3.11.2021 v 15:08 | Nahoru | #45
Sice některý motory dokážou přibrždovat zadní kolo až nečekaně, ale na rovný a suchý silnici, bloknout při pouhém chcípnuti zadní kolo až gumuje, mi přijde extrém.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zablokování zadního kola zajízdy

3.11.2021 v 15:28 | Nahoru | #46

VlaHa píše: ... a když by se nechal chcípnout při zmáčklý spojce třeba i na trojku a pustit spojku tak se motor neroztočil a kolo zústalo bloklý ...

3.11.2021 v 15:50 | Nahoru | #47
assassin> OT - 80 na vyssi kvalt jezdi akorat moje kolobezka, slusny motorky jezdej 80 na dvojku, ty slusnejsi na jednicku v pulce otackovyho spektra

3.11.2021 v 16:43 | Nahoru | #48
Zadní kolo za jízdy, se mi zablokovalo asi při 160 km/hod, důvod byl prasklej rozvodovej řemen a potkaný ventily s pístem, než jsem vymáčknul spojku, byla dlouhá černá čára za mnou.

4.11.2021 v 03:50 | Nahoru | #49
Medved> Tak asi nemáš tu komprésy Nevím já si pamatuju že se mi tohle stalo,a asi záleží i kde zústane píst při chcípnutí

4.11.2021 v 06:47 | Nahoru | #50
VlaHa> ty vole kompreze tam mam, ze se ti o ni ani nezda ... netvrdim, ze se to stat nemuze, ono bude zalezet na vic vecech ... krome polohy pistu i na rychlosti a na tom, ze zatimco ty jsi vyrysovany slachovity prcek, ja jsem urostly muz s pekacem buchet na brise (akorat ho tam mam dany opacne) .

4.11.2021 v 12:32 | Nahoru | #51

Medved píše: Nejak se mi tohle tvoje tvrzeni nezdalo - vim, zes Bigy mel - a tak jsem to sel zkusit . Gumy mam dvacet let stary Metzeler Tourance, tvrdy jak Rumcajzovo pero, kdyz se Manka svlikne, venku bylo nejakych 12st.C, hladky, vloni novy asfalt, suchy, cisty. Rozjel jsem se tak na 60 - 70 na trojku, zmacknul jsem spojku, zdechnul to klickem, zapnul klicek a pustil spojku. Trosku to skublo zadkem (nejakou stopu na asfaltu jsem pak nasel, ale nevim, jestli to byla ta moje) a naskocilo to.

Tady se řešilo, jestli je možné, že se za jízdy, vinou vynechání zapalování zablokuje zadní kolo, což se může stát třeba při jízdě po ledu, ale ne na suché silnici (s běžným motocyklem, určeným k provozu na pozemních komunikacích).

6.11.2021 v 06:42 | Nahoru | #52
Tak nakonec to bylo podle slov mechanika povolené primární kolo na klikove hridely ktere vyjelo a zbrzdilo všechno kolem. Takze škoda kolem 3000.

6.11.2021 v 08:50 | Nahoru | #53
Na to gufero ve víko bacha, obvykle se tím přivádí tlakový olej do klikovky a když selže, jde ojnice, píst a válec do kytek.

6.11.2021 v 08:54 | Nahoru | #54
Zajímavé, že se povolila jenom matice a neuvolnilo kolo. Obvykle to uvolněné kolo klepe na čepu a dává znamení ještě dřív, než dojde k zastavení motoru.

8.11.2021 v 11:59 | Nahoru | #55
To je vůbec zajímavý, že se ta matice povolila, když má být zajištěná zajišťovací podložkou. Normálně se u tady toho motoru napřed vymačká podložka mezi vnitřním kroužkem ložiska kliky a ozubeným kolem pohonu vyvažovací hřídele a potom se vytvoří vůle mezi drážkou v klikovém čepu, perem a drážkama v ozubených kolech a pak začne motor pořádně mlátit a rachotit, jako by byl v posledním tažení, to musí slyšet každý, kdo není totálně hluchý.

8.11.2021 v 16:38 | Nahoru | #56

Maxipes_Fík píše: O mačkání spojky se tady vůbec nemluvilo, takovým postupem, co píšeš se to kolo může zablokovat velice snadno nebo může klouznout spojka, která jinak neklouže, protože kroutící moment od běžícího motoru je menší než ten, který by musela přenést na jeho roztočení z klidu.

10.11.2021 v 11:27 | Nahoru | #57

Medved píše: Mas pocit, ze jsem to psal tobe? Odpovidal jsem Vlastovi, ty si muzes klidne trousit dal svoje teoreticka moudra jak chces. Mne si proste nevsimej a nereaguj na to, co se te netyka.

Omlouvám se, to jsem nějakým nedopatřením (k jakému dochází maximálně třikrát za deset let) přehlédl.
1 2
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Výfuk Yamaha mt-03 Yamaha MT-03 Matyáš1234 2 19.5.2024 v 12:42 kokoška.
Jak vyměnit rozdvojený výfuk, Umí t... Yamaha MT-03 Svipe 12 1.5.2024 v 09:11 Medved
Yamaha MT-03 vysoké otáčky při star... Yamaha MT-03 Radik55 10 18.4.2024 v 10:24 Radik55