na stará kolena jsem si rozhodl splnil dlouholetý sen a konečně si udělal řidičák na moto. Vůbec nevím, jak to chyte mě, rodinu,... Do teď stále hledám a vybírám, na čem vlastně začít. Chtěl jsem začít na Versysu 650 2016..., ale kapku se bojím, že jsem prcek, pouhých 170cm. Hodně lidí mi říká, že mi pak těch cca 50 kw pak bude málo. Po bláznivým nárůstu cen mi ale padl do oka V strom a nedá mi spát. Recenze úžasný a vzhled se mi líbí moc. Chtěl bych malinko poradit, jestli je lepší shánět na začátek 650 nebo rovnou skočit do 1000. Nebo jestli to vzít úplně oklikou, na rok dva starého versyse 650, vrazit do toho do 100000 a pak přejít do litru stromíka. A ještě otázka, má smysl ještě teď na skoro závěr sezóny shánět nebo si počkat a zkusit, jestli se přes zimní přestávku neuklidněj ceny, sehnat stromíka a na jaře už se "učit" rovnou na silnější?
Díky moc předem za nějakou odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
2) Kdyz zacinas a nebo i kdyz uz jezdis dlouho, tak ocenis kazde kilo dolu a proto V Strom nebo Versys v 650 rozhodne lepsi volba
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
je to totiž snad 3. podobný dotaz za 10 dnů.
jinak, menší objem, menší hmotnost, lepší ovladatelnost. Samozřejmě, ti kámoši, co říkají, že 50kW na 200kg motorku je málo a že vše je jen v hlavě, že plyn ovládá ruka atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
Raddyz píše: puffybodie> Děkuji za radu. Prosím ještě o radu, jestli lepší počkat nebo už najít a koupit teď.
No poslednich par let nepozoruju zrovna nejak moc vyrazne slevy "po sezone". Rosnicka nejsem, ale obecne kdyz koupis ted, tak jeste neco pojezdis. Kdyz koupis na jare, tak se pres zimu zcvoknes a nebudes vedet uz co.
Ale pokud te tahne Versys/VStrom, tak bych se toho drzel, zkusil si na to nekde minimalne sednout at vis jak na to pasujes a pak to rovnou koupil. Sezonu, dve pojezdis a bud si to nechas nebo pujdes do silnejsiho a nebo do uplne jine kategorie. Pokud si neveris s vyskou a doslapem, tak vsechno se to da naucit samozrejme jezdenim, ale u motorky s plasty se to muze i prodrazit a muze tak byt lepsi nahac. Ale za sebe davam prednost tomu nepadat vubec
jestli je pro nějakého začátečníka ca 60 koní málo, pak je to buď talent, který by měl druhou sezonu "dávat brno pod 2:15", nebo - a přiznejme si, takových je většina i po letech ježdění - neumí řídit a snaží se to dohnat na rovinkách.
výkon/krouťák, umíš-li řadit, tě nebude limitovat do ca 150 km/h.
k versysu 650 - velmi příjemná motorka, hravá, roztomile škaredá, vhodná pro začátečníka který má naježděno dost na kole a autem.
k v-stromu - příjemná, ale trochu těžší motorka, spíše cesťák (několikrát vyhrál anketu o nejlepší univerzální (cestování/zábava) motorku
k "mám 170, jsem prcek" - sesedej jednou nohou, podobně jako když jsi jezdil na kole
nejdřív se svez, ne každému sedne každá motorka (ale jdeš správnou cestou, choppery a supersporty jsou na naučení se horší)
ceny jsou nejnižší, resp. lze cenu nejvíce ukecat, na konci sezony - ca říjen až prosinec. ale ne o tolik, aby se člověk stresoval. občas jsou naopak dobré ceny na jaře, kdy se někdo zakouká do jiné motorky, a aby na ni měl, rychle prodává tu svou.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Ohledně těch cen, co mám vykoukaný, tak nejlépe je kupovat na konci sezony, jak začně hnusný počasí, to se dá koupit za nejlepší cenu. Prostě letos dojezdil a chce prodat.
Pak během zimy tam zůstanou spíš ležáky.
Naposledy editováno 12.09.2021 20:43:39
Podle mě se vyplatí buď funglovka, ale jenom v případě že už máš zkušenosti a přesně víš co chceš a plánuješ tu moto provozovat fakt hodně roků. Nebo když už, tak klidně něco 20 let starýho. To už se dá pořídit za lepší peníze, 2, 3 roky ojezdis, ziskas zkušenosti, když to padne že stojánku, tak to nebude tak bolet a pokud budeš mít štěstí, tak vymenis akorát jednou gumy, desky, řetězovku a pošleš to dál do světa s přiměřenou ztrátou
Nepíšeš, jak hodláš motorku používat. 50 kW je pro rozumně jezdícího sólo jezdce naprosto dostatečná. A to vážím 120 kg. Silnější bych bral pokud bych jezdil často dlouhé trasy ve dvou a naložený. Sám jsem letos zkoušel V-Strom 1050, Hondu AT 1100, GS 1250 Adventure a došel k závěru, že silnější možná chci, ale opravdu nepotřebuji. Při mém současném ježdění ji fakt nevyužiji a byl by to ekonomický nesmysl. Navíc nejsem žádný střelec a i současná motorka má limity vysoce nade mnou. Můj kamarád je lepší jezdec, má sice "jen NC se 40 kW", ale když jedeme spolu trasu s více zatáčkami, musí na mě čekat
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
2 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Každopádně se mi nezdá úplně rozumný kupovat stroma za 190 s nájezdem 30, když nový základ XT stojí 220
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Raddyz píše: Ještě mám jedno místo, kde si můžu dokonce vybrat i tu (barevně), která se mi líbí.
Každopádně se mi nezdá úplně rozumný kupovat stroma za 190 s nájezdem 30, když nový základ XT stojí 220
Jako je fakt, ze pri tech nesmyslnych cenach endur (nejen tech novejsich, ale i klidne 20/30 roku starych) bych nez Strom za 190 s najezdem 30 bral to NC 750X za 159 s najezdem 19
Kopu ľudí kúpi na jar s pár doplnkami a potom to predáva ešte drahšie, ako to kúpiš na jeseň vo výpredaji /možno oželieš tie doplnky/. Tak je to zo všetkých priplatíš si pár drobných a máš niečo lepšie, výkonnejšie, novšie. Ale ak človek nevie čo chce jazdiť, kupoval by som ojazdenú, pojazdil 2-5 rokov a uvidíš, kam Ťa to zavedie. A o 5 rokov rovno budeš kupovať nadliter aby Ti vydržal dlho.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr první motorky
Dnes proběhlo trochu cestování po prodejcích a prvotní dojmy zajímavé pro mě.
Vrbovka naprosto super lidi, přístup,...
Nejdřív versys a musím říct že po nasednutí jsem měl hrozně divný pocit. Ta výška je fakt komplikace. nejdřív pocit strachu, že musím okamžitě snad spadnout. Po chvíli uklidnění, ale stejně nesvůj. Sedlo ale luxusní, pohodlný. Hned se řešilo, že by šlo dát nižší sedlo, případně i kit sadu, ale tam už pak kapku jiná geometrie,... Ale cenově by to nebylo úplně super. Asi se dá sehnat levněji, ale moto holá 218, sedlo 11, kit cca 5.
Stromík mnohem jistější při nasednutí, ale sedlo už tak hezky pohodlné nebylo. Prodejce zase navrhnul buď sedlo (4 000), případně kontakt přímo na sedláře, který by asi upravil pro mě lépe na míru a dokonce i levněji. Každopádně pocit na stromíku byl mnohem klidnější.
Takže to vypadá, že se vydám pro nové XT, dokud ještě to o kterým vím je a pak se to doladí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr první motorky
realne ma provozovnu v Brandyse nad Labem
jeste doporucuju pred upravou u sedlare na puvodnim sedle neco najezdit, abys presne vedel co chces udelat, jestli jen snizit, nebo, aby te to v posedu posunulo dopredu/dozadu, nebo jestli nekde zozsirit/zuzit atd
Naposledy editováno 15.09.2021 12:46:50