Teď jsem si četl Tvůj profil a jestli jezdíš stylem který popisuješ tak výměna asi dřív!!! Tak max při 50t.
Naposledy editováno 09.11.2014 22:52:58
2 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Naposledy editováno 12.11.2014 07:37:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
Teď ještě jedno info, když jsem napínák vyndal nemohl sem ho zaboha vysunout dál, musel sem kleštěma zatlačit na tu západku která byla asi zatuhlá nebo co a pak se teprve podařilo ten napínák vysunout, takže hádám správně že ten údaj nemusí být přesný a měl bych to např po sobotní projížďce zkontrolovat celý znovu ? když už teď není zatuhlý a může se díky pružině vysunout :)
Můj jízdní styl je takový celkem napohodu výlety, když je dobrej povrch a přehledný tak to práskám ale většinou jedu v klídku a na pohodu :) dává smysl třeba v 60 000km zas vyndat napinak a kontrolovat to takhle po xxx km ? už teď šetřím na servis kde to dám do dílny musím nechat udělat nový závity na svíčky tak bych pak rovnou nechal udělat rozvody těsnění pod hlavou seřízení ventilů vičištění motoru atd atd :) což bude tak 20 - 25 000 :D prej .. ale kdyby ty rozvody dali ještě další sezonu tj cca 16 000Km tak to by mělo smysl ? s tím že bych napínák kontroloval periodicky.
Naposledy editováno 12.11.2020 22:07:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
...na najeté kilometry se vybodni stejně jako na procenta a řiď se počtem zubů na napínáku a hlavně hlasitostí rozvodu samotného...rohatka se západkou na napínáku musí chodit volně...je divný, že západka byla zatuhlá, celý napínák je v mastném prostředí, takže není důvod aby "zamrznul", pokud není mechanicky poškozený, určitě ho důkladně zkontroluj...pokud je napínák v pořádku a rohatka vysunutá tak, že zbývá 7 zubů do konce, neměl by být rozvod hlučný a vše by mělo být ok...za předpokladu, že je vše v pořádku, bych další kontrolu prováděl nejdříve při dalším velkém servisu, tzn. po 12 t km...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
Nicméně otázka je, kdyby nebyl napínák zatuhly jak moc by se vysunul, když jsem to včera zase složil pro klid duše jsem nastartoval, nakocila (po týdnu stání) na první dobrou a žádné rachtani sem neslyšel, takže pro jistotu se v sobotu pořádně projedu, tak 400km.. A v neděli to rozeberu a schválně jak bude vysunuty, demontáž není zas tak náročná.
Díky za reakci ?
Pro zajímavost přikládám foto:
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
...to s tím pootáčením přes kvalt nevidím jako nejlepší nápad a ani k tomu není důvod, pokud si nastavíš motor tak jak bys měl a nehýbeš s ním, což silně nedoporučuju s vyndaným napínákem...naopak se ti lehce může stát, že si s tím poskočíš o zub a máš zaděláno na problém...logicky, když nastavuješ motor přes kliku,, tak šponuješ rozvoďák mezi klikou a výfukovou vačkou a po vyndání napínáku ti zůstane rozvoďák prověšený mezi klikou sací vačkou, kde na něj tlačí napínák...a nemůže se to změnit, pokud nebudeš hýbat motorem s demontovaným napínákem...
2 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Jinak ještě k tomu co psal Filous> pootáčení přes kvalt s vyndaným napínákem je přímo doporučeno v servisním manuálu suzuki, nečetl jsem to někde bůhví kde a myslím že výrobce ví zda je to bezpečné nebo ne. osobně sem to párkrát takto udělal a bez problému.
Rád bych výměnu provedl "zhora" bez nutnosti půlit motor, sundám ventilové víko (samozřejmě dodržím pořadí ve kterém se povolují šrouby) , roznýtuju řetěz (v tom okamžiku se musí řetěz držet napnutý aby "nespadl") připojí se nový řetěz tak aby pořádně držel a pomocí starého se protáhne motorem (samozřejmě zařazený neutrál), poté se odpojí od starého a nový se snýtuje (mám na to spešl nýtovačku kompatibilní konkrétně s tímto řetězem). Jako krok č. 2 seřídím ventilové vůle, mám na to spárovou měrku a taky manuál v jakém pořadí seřizovat jaké ventily a jak si nastavit (otočit) motor.
Osobně se mi líbí jak je to u tohoto stroje řešené, jak je to přístupné a také hayness servisní manuál který je naprosto skvěle zhotoven včetně obrázků tipů hodnot atd.
Chtěl bych se ale zeptat, pokud by jste měl radu nebo tip na co si dát bacha, budu mít k ruce pomocníka takže celkem 4 ruce, myslím že by to mělo klapnout :)
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Naposledy editováno 21.05.2021 13:48:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
On filous uz par motorek opravil... obcas taky vidam jak prijde na dilnu zakaznik vyzbrojen moudry z netu nebo z manualu a zacne mekanikovi vysvetlovat jak to ma delat kamos mekanik se mi pak smeje, prej "vidis co za kokotiny pises na forum?"
Naposledy editováno 21.05.2021 20:55:53
A jen pro zajímavost trochu mimo téma - na začátku roku jsme prodávali Transita 2.0 TDCi (kupován jako nový v 2006) s nájezdem přes půl milionu km. V motoru bylo vše původní, včetně propíraného rozvoďáku, a sice nějaký ten kůň na výkonu ubyl, ale pořád jezdil a zněl úplně normálně. Stačil pravidelný servis a trochu rozumné zacházení.
Naposledy editováno 21.05.2021 22:04:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F
Korado50 píše: Ahoj, tak přišel ten čas - výměna rozvodů, prošel sem si manuály a rozhodl sem rovnou i seřídit ventily.
Jinak ještě k tomu co psal Filous> pootáčení přes kvalt s vyndaným napínákem je přímo doporučeno v servisním manuálu suzuki, nečetl jsem to někde bůhví kde a myslím že výrobce ví zda je to bezpečné nebo ne. osobně sem to párkrát takto udělal a bez problému.
Rád bych výměnu provedl "zhora" bez nutnosti půlit motor, sundám ventilové víko (samozřejmě dodržím pořadí ve kterém se povolují šrouby) , roznýtuju řetěz (v tom okamžiku se musí řetěz držet napnutý aby "nespadl") připojí se nový řetěz tak aby pořádně držel a pomocí starého se protáhne motorem (samozřejmě zařazený neutrál), poté se odpojí od starého a nový se snýtuje (mám na to spešl nýtovačku kompatibilní konkrétně s tímto řetězem). Jako krok č. 2 seřídím ventilové vůle, mám na to spárovou měrku a taky manuál v jakém pořadí seřizovat jaké ventily a jak si nastavit (otočit) motor.
Osobně se mi líbí jak je to u tohoto stroje řešené, jak je to přístupné a také hayness servisní manuál který je naprosto skvěle zhotoven včetně obrázků tipů hodnot atd.
Chtěl bych se ale zeptat, pokud by jste měl radu nebo tip na co si dát bacha, budu mít k ruce pomocníka takže celkem 4 ruce, myslím že by to mělo klapnout :)
Ahoj. Zopar postrehov z tohoto celeho. Tiez som to robil, sice iny stroj, no tiez r4 a retaz v strede. Kawa zr7.
Veko vyber a aj veci nad, aby nezavadzali. Budes potrebovat priestor. Umna cievky a regulator museli ist prec., poradie odkrutenia nehra rolu. Zmeraj ventilove vole a zapis. Nastav kluku podla manualu na rysku. Pozri v akej polohe su vacky, podla rysiek a odfot si to. Porovnaj s manualom ako by mali byt.
Vyber sponovak, vsetko co retaz drzi a aj vacky. Pri navliekani novej retaze ti budu robit problem. Bez sponovaka a poriadneho napnutia vacky nepretocis. Roznituj retaz, prichyt staru, kludne hocicim, ja som pouzil upraveny klinec. Pretacaj kluku kym retaz nevymenis. Potom ju rozpoj a zanituj novu spojku.(Odporucam pri rychto hrach poriadne upchat motor v miestach kde by don mohlo nieco padnut. Osobne som pouzil este magneticku podlozku pri skladani noveho nitovacieho clanku. Oplatilo sa ) ked je zanitovana, nastav kluku zasa na rysku podla manualu. Teraz mozes pristupit k ventilovym podlozkam. A potom k zborke podla manualu.
Ventily bud opatrny. Dal som niektore na hornu toleranciu a teraz chodim ako sijaci stroj. Lepsie ak budu v strede tolerancii.
Pořadí povolování je jedno, utahovat by se mělo do kříže a postupně, to je v servisním manuále taky popsáno. Ale u víka na tom až tak nutně nezáleží. Spíš si zkontroluj stav těsnění pod víkem hlavy a taky těsnících podložek pod šrouby, které víko drží, může to začít prolínat.
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Když to vezmu teda od píky, proč sem to začal vlastně řešit, protože kolem 4.9tis ot se při povoleni plynu začal ozývat středně hlasitý kovový zvuk jak kdyby se něco brousilo (i na neutrál když motka stojí), po čem by jste šli?
Mam i novou pruzinu do napínáku, muzu ji tam dát třeba to pomůže, v porovnání se starou ale vypadá štejně a také je stejně dlouhá...
K povolování sroubů víka ventilů, poradí je v manualu, myslim ze je lepší kdyz nekdo dodrží takovou radu (v jakem pořadí atd) nez aby tupě povoloval nejprve jednu a pak druhou stranu :), kor kdyz se viko nechavalo pretesnit cca rok a pul zpet tak to nebude uplne zapečené po 20let, rozhodně tu nechci nikoho ale poucovat, naopak budu rad když se neco priucim nebo mi nekdo poradi můžu se samozřejmě plést.. :)
Nicmene tak ci tak se chci na přípravu výměny rozvodu připravit, ohledně vyndani vacek myslim ze to je zbytečné, ceho tim docilim? Pokud to chápu správně, po rozpojení origo a připojení nového budu točit motorem (a zaroven vackami) takze v ideálním případě si nic "nerozhodím" a vačky se budou vlivem tahu řetězu točit přirozeně. Celou tuto operaci bych ocekaval ze je nutno provést s demontovanym napinakem.
Samozřejmě před zasahem dat pod řetěz ciste hadry aby nic do motoru nespadlo a po rozpojení řetězu ho co nejvíce držet napnutý aby se v dolní části nepovolil a nejak nepřeskočil.
Pres kámošku sem se dozvěděl ze jeji děda byl motorář a mohl by třebas poradit na místě, tak uvidime :)
Naposledy editováno 28.05.2021 09:51:19
S klikovou hřídelí jen tak rukou skrze řetěz neotočíš, vačkové hřídele by se pohnout mohly. Ale ono to až tak ničemu nevadí - už to tu možná někdo psal - stačí, když ti bude sedět poloha klikové hřídele vůči polohám vačkových hřídelí. Je to v manuálu (Haynes, kap. 2.19), do jaké polohy máš nastavit klikovku a vačkové hřídele proti sobě.
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Ps. : je to tak že se vždy měří vůle před sundáním vaček? A proč když se oak stejně seřízuji vule dle doporučených hodnot?
1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivoměr Suzuki GSX 750 F | Tkolda | 7 | 31.3.2024 v 13:31 Tkolda |
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 14 | 27.9.2023 v 16:04 Balthus |
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 17 | 4.5.2023 v 20:41 Balthus |
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... | djpajovka | 11 | 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1 |
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F | Balthus | 9 | 21.8.2022 v 16:31 Balthus |