Téma: Rozvody GSX 750F
Čau. Mám GSX 750F r.v.1999 . V kolika km dělat rozvody? Mam najeto cca 34000 km. Dík za odpověď
Předchozí
1 2
Následující

Rozvody GSX 750F

9.11.2014 v 21:17 | Nahoru | #1
co to podle tebe znamená, dělat rozvody?

Rozvody GSX 750F

9.11.2014 v 22:47 | Nahoru | #2
Rozvodový řetěz na takové mašině musí vydržet 80000 km. Je slyšet jak cvaká nebo chceš měnit preventivně? Jsou kilometry pravdivé?
Teď jsem si četl Tvůj profil a jestli jezdíš stylem který popisuješ tak výměna asi dřív!!! Tak max při 50t.

Naposledy editováno 09.11.2014 22:52:58

Rozvody GSX 750F

9.11.2014 v 23:40 | Nahoru | #3
ja delal pri 50tacho....ale jen preventivne, clovek dneska nevi kolik ma z druhy ruky realne najeto....ale podle toho jak vypadal by jeste tak 30 vydrzel

2 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

10.11.2014 v 20:30 | Nahoru | #4
...zdemontuj napínák rozvoďáku a spočítej zuby do konce rohatky...čtyři zuby před koncem je rozvoďák na výměnu...doporučenej interval je 48t km, ale je to jen doporučení a záleží právě na vysunutí napínáku a hlučnosti...v Bandasce je "stejnej" motor, já ho dělal ve 42, ale za prvý, muj motor byl na rozvodu hlučnej už od novoty a za druhý, dostává každej rok dost často za uši na dromech, takže záleží na konkrétním kusu...a dovolim si jen drobnou poznámku...fakt máš jistotu v najetých km???

Naposledy editováno 12.11.2014 07:37:37

(reakce na) Rozvody GSX 750F

11.11.2014 v 13:38 | Nahoru | #5
Filous> To jsem nejak nepobral,muzes to rozepsat prosim podrobneji?Thx

Rozvody GSX 750F

Skvělá odpověď, děkuji! 12.11.2014 v 08:09 | Nahoru | #6
...rozvod je mezi 2 a 3 válcem, uprostřed v zadní části bloku válců je mechanickej napínák rozvoďáku (rohatka, západka, pružina),ten je potřeba zdemontovat a zkontrolovat vysunutí rohatky...pokud má rohatka oproti západce 4 a míň zubu do konce, je řetěz rozvodu vytahanej a je potřeba výměna...když to budeš dělat, tak si nastav motor jako když děláš ventily, tzn. "palec" zapalování proti značce "T", na napínáku rozvodu vyšroubuj napínací šroub pružiny, vyndej pružinu a teprve pak povol dva imbusy, které drží tělo napínáku...no a pak zkontroluj počet zubů do konce...až to budeš skládat zpět, "vyresetuj" napínák, tzn. zasuň ho nadoraz, tzn. zamačkni ho, našroubuj tělo napínáku na blok, vlož pružinu a našroubuj zpět napínací šroub pružiny...je to srozumitelný???

Rozvody GSX 750F

26.1.2015 v 19:44 | Nahoru | #7
Dík za rady...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

12.11.2020 v 21:43 | Nahoru | #8
Filous> Ahoj, mám také GSX 750F (já 2001 ale to je totožný model). Řešil jsem právě stejnou otázku jako TomHery a proto jsem demontoval napínák a spočítal ty zuby, jedná se o 7 zubů do konce, 16 jich bylo už vysunutých, mám najeto 55 000Km, dá se z toho nějak rozpoznat v jaké % životnosti řetěz je ? znamená to že 70% ? dá se nějak hrubě odhadnout že když je 70% = 55 000 tak by řetěz měl vydržet cca 78 000Km , já bych to radši ponížil na 70 000Km dává to trochu smysl nebo to je totální blbost ? :D

Teď ještě jedno info, když jsem napínák vyndal nemohl sem ho zaboha vysunout dál, musel sem kleštěma zatlačit na tu západku která byla asi zatuhlá nebo co a pak se teprve podařilo ten napínák vysunout, takže hádám správně že ten údaj nemusí být přesný a měl bych to např po sobotní projížďce zkontrolovat celý znovu ? když už teď není zatuhlý a může se díky pružině vysunout :)

Můj jízdní styl je takový celkem napohodu výlety, když je dobrej povrch a přehledný tak to práskám ale většinou jedu v klídku a na pohodu :) dává smysl třeba v 60 000km zas vyndat napinak a kontrolovat to takhle po xxx km ? už teď šetřím na servis kde to dám do dílny musím nechat udělat nový závity na svíčky tak bych pak rovnou nechal udělat rozvody těsnění pod hlavou seřízení ventilů vičištění motoru atd atd :) což bude tak 20 - 25 000 :D prej .. ale kdyby ty rozvody dali ještě další sezonu tj cca 16 000Km tak to by mělo smysl ? s tím že bych napínák kontroloval periodicky.

Naposledy editováno 12.11.2020 22:07:45

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

13.11.2020 v 11:16 | Nahoru | #9
Korado50>
...na najeté kilometry se vybodni stejně jako na procenta a řiď se počtem zubů na napínáku a hlavně hlasitostí rozvodu samotného...rohatka se západkou na napínáku musí chodit volně...je divný, že západka byla zatuhlá, celý napínák je v mastném prostředí, takže není důvod aby "zamrznul", pokud není mechanicky poškozený, určitě ho důkladně zkontroluj...pokud je napínák v pořádku a rohatka vysunutá tak, že zbývá 7 zubů do konce, neměl by být rozvod hlučný a vše by mělo být ok...za předpokladu, že je vše v pořádku, bych další kontrolu prováděl nejdříve při dalším velkém servisu, tzn. po 12 t km...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

13.11.2020 v 11:42 | Nahoru | #10
Filous> po té co jsem západku uvolnil už se napínák hýbal plynule tam i zpět a západka už normálně cvakala, celkově vypadal napínák normálně ale otázka je co zapricinilo zatuhnuti západky...ještě sem se dočetl že před vrácením napinaku mám zařadit vysoký stupeň a pootocit zadním kolem ve smeru jízdy, tím se přenese napnutí řetězu mezi klikovkou a vackou z přední části na zadní kde se nachází napínák,udelal sem to tak.

Nicméně otázka je, kdyby nebyl napínák zatuhly jak moc by se vysunul, když jsem to včera zase složil pro klid duše jsem nastartoval, nakocila (po týdnu stání) na první dobrou a žádné rachtani sem neslyšel, takže pro jistotu se v sobotu pořádně projedu, tak 400km.. A v neděli to rozeberu a schválně jak bude vysunuty, demontáž není zas tak náročná.

Díky za reakci ?

Pro zajímavost přikládám foto:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

13.11.2020 v 13:58 | Nahoru | #11
Korado50> hlavně až ten napínák budeš vyndávat, tak si musíš být jistý, že nejsou stlačené některé pružiny ventilů. Jinak se ti lehce může stát, že se ti protočí jedna vačka .. Vlastní zkušenost (z dvouválce). Naštěstí jsem na to přišel a nepotkalo se mi to

(reakce na) Rozvody GSX 750F

13.11.2020 v 15:47 | Nahoru | #12
Slávek-TDM>

...u víceválcových motorů máš vždycky některé ventily otevřené, ale třeba u řadového 4V to co popisuješ nijak zvlášť nehrozí.

(reakce na) Rozvody GSX 750F

13.11.2020 v 15:52 | Nahoru | #13
Korado50>

...to s tím pootáčením přes kvalt nevidím jako nejlepší nápad a ani k tomu není důvod, pokud si nastavíš motor tak jak bys měl a nehýbeš s ním, což silně nedoporučuju s vyndaným napínákem...naopak se ti lehce může stát, že si s tím poskočíš o zub a máš zaděláno na problém...logicky, když nastavuješ motor přes kliku,, tak šponuješ rozvoďák mezi klikou a výfukovou vačkou a po vyndání napínáku ti zůstane rozvoďák prověšený mezi klikou sací vačkou, kde na něj tlačí napínák...a nemůže se to změnit, pokud nebudeš hýbat motorem s demontovaným napínákem...

2 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 12:12 | Nahoru | #14
Ahoj, tak přišel ten čas - výměna rozvodů, prošel sem si manuály a rozhodl sem rovnou i seřídit ventily.

Jinak ještě k tomu co psal Filous> pootáčení přes kvalt s vyndaným napínákem je přímo doporučeno v servisním manuálu suzuki, nečetl jsem to někde bůhví kde a myslím že výrobce ví zda je to bezpečné nebo ne. osobně sem to párkrát takto udělal a bez problému.

Rád bych výměnu provedl "zhora" bez nutnosti půlit motor, sundám ventilové víko (samozřejmě dodržím pořadí ve kterém se povolují šrouby) , roznýtuju řetěz (v tom okamžiku se musí řetěz držet napnutý aby "nespadl") připojí se nový řetěz tak aby pořádně držel a pomocí starého se protáhne motorem (samozřejmě zařazený neutrál), poté se odpojí od starého a nový se snýtuje (mám na to spešl nýtovačku kompatibilní konkrétně s tímto řetězem). Jako krok č. 2 seřídím ventilové vůle, mám na to spárovou měrku a taky manuál v jakém pořadí seřizovat jaké ventily a jak si nastavit (otočit) motor.

Osobně se mi líbí jak je to u tohoto stroje řešené, jak je to přístupné a také hayness servisní manuál který je naprosto skvěle zhotoven včetně obrázků tipů hodnot atd.

Chtěl bych se ale zeptat, pokud by jste měl radu nebo tip na co si dát bacha, budu mít k ruce pomocníka takže celkem 4 ruce, myslím že by to mělo klapnout :)

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 13:48 | Nahoru | #15
Všechno akorát touhle přehnanou péčí dojebete,u tohodle motoru se tím vúbecvdo 100 tis nezabejvej.Pak to teprv zkontroluj.

Naposledy editováno 21.05.2021 13:48:26

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 18:48 | Nahoru | #16
VlaHa> ten řetěz už je vytahanej, kdyby nebyl napinak tak vyjetej a slapalo by to v pohode tak bych to nedelal ale pravidelně řetěz kontroluju (jen pomocí napínáku) a vidím že už jde do kytek tak ho prostě po dvaceti letech vyměním za nový dám nový napínák a seřídím ty vůle ventilů :) jestli tam bude dalších dvacet let a 60 nebo víc tkm tak mě to určitě nemrzí těch pár tisíc kč zainvestovat

(reakce na) Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 20:42 | Nahoru | #17
Korado50> vubec ti neodporuju,jen prostě nemáš najeto 55 ,to je vše.A to že šponovák má 16 zubú nenamená že z fabriky byl na 16 tým zubu

Naposledy editováno 21.05.2021 20:45:30

(reakce na) Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 20:54 | Nahoru | #18
Korado50> Hele poradi povolovani sroubu ventiloveho vika, to ses taky docetl v manualu?

On filous uz par motorek opravil... obcas taky vidam jak prijde na dilnu zakaznik vyzbrojen moudry z netu nebo z manualu a zacne mekanikovi vysvetlovat jak to ma delat kamos mekanik se mi pak smeje, prej "vidis co za kokotiny pises na forum?"

Naposledy editováno 21.05.2021 20:55:53

Rozvody GSX 750F

21.5.2021 v 22:01 | Nahoru | #19
Zde bych souhlasil s VlaHou, pokud to není nevyhnutelně nutné, nehrabal bych do toho. Samozřejmě pokud je rozvoďák vytahaný nad limit, rozhodně to nemá najeto 55 tisíc, ale mnohem víc (leda že by se k tomu někdo choval jak hovado...). V tom případě bych zkontroloval i vodící lišty rozvoďáku, jestli nejsou vymleté, i díky tomu může být napínák zasunutý o něco víc. A pokud vymleté jsou, mohlo by to být i dlouhodobým nedostatkem oleje (ale to už by se asi projevovalo i jinak). Bohužel s tím mám zkušenost od původního majitele, byť na jednoválci. GSX-F mám od tachometrových cca 26 tisíc km, teď mám 65 a celou dobu provádím v podstatě jen pravidelně kontrolu ventilových vůlí (když nepočítám běžný pravidelný servis - olej atd.) a motor zní stejně, jede stejně, a sice nevím, jestli je skutečný nájezd jiný, než na tachometru, ale ten motor rozhodně nevypadá na to, že by potřeboval nějaký servis kromě běžného, pravidelného. Asi bych se nedržel zažitého (a relativně zavádějícího) "v kolika km měnit/servisovat to a to", ale držel bych se údajů v servisním manuálu, tzn. v případě rozvoďáku maximálního prodloužení na daném počtu článků.
A jen pro zajímavost trochu mimo téma - na začátku roku jsme prodávali Transita 2.0 TDCi (kupován jako nový v 2006) s nájezdem přes půl milionu km. V motoru bylo vše původní, včetně propíraného rozvoďáku, a sice nějaký ten kůň na výkonu ubyl, ale pořád jezdil a zněl úplně normálně. Stačil pravidelný servis a trochu rozumné zacházení.

Naposledy editováno 21.05.2021 22:04:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozvody GSX 750F

24.5.2021 v 08:36 | Nahoru | #20

Korado50 píše: Ahoj, tak přišel ten čas - výměna rozvodů, prošel sem si manuály a rozhodl sem rovnou i seřídit ventily.

Jinak ještě k tomu co psal Filous> pootáčení přes kvalt s vyndaným napínákem je přímo doporučeno v servisním manuálu suzuki, nečetl jsem to někde bůhví kde a myslím že výrobce ví zda je to bezpečné nebo ne. osobně sem to párkrát takto udělal a bez problému.

Rád bych výměnu provedl "zhora" bez nutnosti půlit motor, sundám ventilové víko (samozřejmě dodržím pořadí ve kterém se povolují šrouby) , roznýtuju řetěz (v tom okamžiku se musí řetěz držet napnutý aby "nespadl") připojí se nový řetěz tak aby pořádně držel a pomocí starého se protáhne motorem (samozřejmě zařazený neutrál), poté se odpojí od starého a nový se snýtuje (mám na to spešl nýtovačku kompatibilní konkrétně s tímto řetězem). Jako krok č. 2 seřídím ventilové vůle, mám na to spárovou měrku a taky manuál v jakém pořadí seřizovat jaké ventily a jak si nastavit (otočit) motor.

Osobně se mi líbí jak je to u tohoto stroje řešené, jak je to přístupné a také hayness servisní manuál který je naprosto skvěle zhotoven včetně obrázků tipů hodnot atd.

Chtěl bych se ale zeptat, pokud by jste měl radu nebo tip na co si dát bacha, budu mít k ruce pomocníka takže celkem 4 ruce, myslím že by to mělo klapnout :)



Ahoj. Zopar postrehov z tohoto celeho. Tiez som to robil, sice iny stroj, no tiez r4 a retaz v strede. Kawa zr7.
Veko vyber a aj veci nad, aby nezavadzali. Budes potrebovat priestor. Umna cievky a regulator museli ist prec., poradie odkrutenia nehra rolu. Zmeraj ventilove vole a zapis. Nastav kluku podla manualu na rysku. Pozri v akej polohe su vacky, podla rysiek a odfot si to. Porovnaj s manualom ako by mali byt.
Vyber sponovak, vsetko co retaz drzi a aj vacky. Pri navliekani novej retaze ti budu robit problem. Bez sponovaka a poriadneho napnutia vacky nepretocis. Roznituj retaz, prichyt staru, kludne hocicim, ja som pouzil upraveny klinec. Pretacaj kluku kym retaz nevymenis. Potom ju rozpoj a zanituj novu spojku.(Odporucam pri rychto hrach poriadne upchat motor v miestach kde by don mohlo nieco padnut. Osobne som pouzil este magneticku podlozku pri skladani noveho nitovacieho clanku. Oplatilo sa ) ked je zanitovana, nastav kluku zasa na rysku podla manualu. Teraz mozes pristupit k ventilovym podlozkam. A potom k zborke podla manualu.
Ventily bud opatrny. Dal som niektore na hornu toleranciu a teraz chodim ako sijaci stroj. Lepsie ak budu v strede tolerancii.

(reakce na) Rozvody GSX 750F

24.5.2021 v 15:00 | Nahoru | #21
dasto> Tady jsou ještě vahadla se seřizovacími šroubky, takže to je v klidu.
Pořadí povolování je jedno, utahovat by se mělo do kříže a postupně, to je v servisním manuále taky popsáno. Ale u víka na tom až tak nutně nezáleží. Spíš si zkontroluj stav těsnění pod víkem hlavy a taky těsnících podložek pod šrouby, které víko drží, může to začít prolínat.

Rozvody GSX 750F

25.5.2021 v 09:19 | Nahoru | #22
Vybrat vacky v tomto pripade je zasa o nieco komplikovanejsie. Potom bude dobre zhodit klaviaturu, aby nemalo tendenciu otvarat ventily.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

27.5.2021 v 22:59 | Nahoru | #23
Souhlasím s tím že pokud řetěz jeste může např 10 000 posloužit tak proč ne :), náhradní díly (řetěz, sada těsnění atd) sice už mám ale neznamená to že to musím měnit hned, on se nezkazí když ho trochu máznu.

Když to vezmu teda od píky, proč sem to začal vlastně řešit, protože kolem 4.9tis ot se při povoleni plynu začal ozývat středně hlasitý kovový zvuk jak kdyby se něco brousilo (i na neutrál když motka stojí), po čem by jste šli?

(reakce na) Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 07:45 | Nahoru | #24
Korado50> Mnoho lidí si u eFka stěžuje na větší vibrace kolem 5 tisíc otáček, takže bych to tipoval na toto. Někde může vibrovat kapotáž nebo máš jen něco uvolněného. Napřed bych prošel všechno ostatní a do motoru hrabal až nakonec. Pokud si teda nejsi absolutně jistý, že se to ozývá z motoru.

Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 08:01 | Nahoru | #25
Mě cca 20 000km takový zvuk nedělala a najednou začala, jde to bohužel přímo z motoru. Momentálně mám moto odstrojenou takže by tam nic jiného než motor nejak vibrovat nemělo, jeste to jednou projdu, připojím karbce, nádrž nahodím nechám chvilku zahřát a vyzkouším zda to stále dělá a pokusím se ještě potvrdit ze to nemůže být nic jiného. Za takovou zkoušku nic nedám a tím spíš se zjistím.
Mam i novou pruzinu do napínáku, muzu ji tam dát třeba to pomůže, v porovnání se starou ale vypadá štejně a také je stejně dlouhá...

K povolování sroubů víka ventilů, poradí je v manualu, myslim ze je lepší kdyz nekdo dodrží takovou radu (v jakem pořadí atd) nez aby tupě povoloval nejprve jednu a pak druhou stranu :), kor kdyz se viko nechavalo pretesnit cca rok a pul zpet tak to nebude uplne zapečené po 20let, rozhodně tu nechci nikoho ale poucovat, naopak budu rad když se neco priucim nebo mi nekdo poradi můžu se samozřejmě plést.. :)

Nicmene tak ci tak se chci na přípravu výměny rozvodu připravit, ohledně vyndani vacek myslim ze to je zbytečné, ceho tim docilim? Pokud to chápu správně, po rozpojení origo a připojení nového budu točit motorem (a zaroven vackami) takze v ideálním případě si nic "nerozhodím" a vačky se budou vlivem tahu řetězu točit přirozeně. Celou tuto operaci bych ocekaval ze je nutno provést s demontovanym napinakem.

Samozřejmě před zasahem dat pod řetěz ciste hadry aby nic do motoru nespadlo a po rozpojení řetězu ho co nejvíce držet napnutý aby se v dolní části nepovolil a nejak nepřeskočil.

Pres kámošku sem se dozvěděl ze jeji děda byl motorář a mohl by třebas poradit na místě, tak uvidime :)

Naposledy editováno 28.05.2021 09:51:19

Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 11:22 | Nahoru | #26
Těžko říct co je to za zvuk, mohlo by to být i spojkové ložisko, kdoví. Třeba máš jen málo oleje Až to budeš zkoušet, nahraj to a hoď sem, třeba někdo poradí. Že by rachtal řetěz... Možné to je. Stálo by za to zkontrolovat, jestli už je vytahaný nebo ne, ale spíš bych tipoval, že budou opotřebená vodítka.
S klikovou hřídelí jen tak rukou skrze řetěz neotočíš, vačkové hřídele by se pohnout mohly. Ale ono to až tak ničemu nevadí - už to tu možná někdo psal - stačí, když ti bude sedět poloha klikové hřídele vůči polohám vačkových hřídelí. Je to v manuálu (Haynes, kap. 2.19), do jaké polohy máš nastavit klikovku a vačkové hřídele proti sobě.

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 12:58 | Nahoru | #27
...sorry, ale chtěl bych bejt u toho, až budeš protahovat novej rozvoďák s namontovanejma vačkama...

(reakce na) Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 16:54 | Nahoru | #28
Filous> no ja radši ne protože to je hovadina uznávám :D, sundam vacky protahnu retez pak je nandam nastavím na značky a spojím řetěz.
Ps. : je to tak že se vždy měří vůle před sundáním vaček? A proč když se oak stejně seřízuji vule dle doporučených hodnot?

1 reakcí na tento příspěvek Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 19:25 | Nahoru | #29
Pánové, jsem osel století :D :D, přišel sem na původ zvuku v 5tis otáčkách, dnes sem si právě na váš popud (díky!) řekl že nasadím karbce nádrž a budu chcilku jezdit po ulici sem tam abych zjistil víc o tom pazvuku. Po naklonění k levé straně motoru jsem ten zvuk ale neslyšel.. Rikam sibto je divný na pravý slyšet je, tvl a on to je výfuk! Asi v nem neco prasklo nebo ja nevim cil to může být ale fakt jde to z výfuku! Jsou to vibrace nakejch plechů, netuším proč a jak ale něco se tam uvolnilo. Jezdit teda můžu asi v klidu dal, seřízení ventilů provedu protoze na ne nikdo dlouho nesahnul, nebo myslíte že dokud to jezdí dobře, ehm spíš výborně, neni treba je sestelovat?

(reakce na) Rozvody GSX 750F

28.5.2021 v 19:56 | Nahoru | #30
Korado50> za to nic nedáš ,je to jen trocha babrání a máš jistotu,Ale mně se nikdy nestalo aby to bylo potřeba a to jsem měl na gsx 1200 115 tis když jsem koukal,na tdm 80 a na hornetu taky,u těch dvou vím že to nikdo nedělal a u inazumy nevím,koupil jsem jí asi v 80
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Palivoměr Suzuki GSX 750 F Tkolda 7 31.3.2024 v 13:31 Tkolda
Suzuki GSX 750 F nerfunkční dálkové... Suzuki GSX 750 F Balthus 14 27.9.2023 v 16:04 Balthus
Suzuki GSX F 750 2001, led blinkry ... Suzuki GSX 750 F Balthus 17 4.5.2023 v 20:41 Balthus
Power Commander Suzuki GSX 1100, Suzuki GSX 1200, Honda CB 1300, Suz... djpajovka 11 18.10.2022 v 13:42 apriliaf1
Suzuki GSX F 750 2001 chrupne při ř... Suzuki GSX 750 F Balthus 9 21.8.2022 v 16:31 Balthus

TOPlist