.
.
.
.
.
Zdarec
Docela jsem se vypsal, tak snad to nebude odstrašovat.
Karburátor 2924SBDb - přesně ten kterej tam má být
Zapalováním mám VAPE 12V
Neustále mě sužuje blbé dávkování benzínu do motoru - nejvíc je to znát když se musí zastavit v kopci. Průběh je takový, že se na 1 rozjedu dobře cca 20 km/h poté až to víc nejde vytočit dávám za 2 a v tu chvíli se děje věc která mě vyloženě sere protože vím, že ten motor by měl síly to vyjet po zadním za 2 kdybyby se dokázal přehoupnout přes otáčky při přeřazení, ale to se neděje - motor se ani neprojevuje jako třeba fichtl, že by pomalu zkomíral, ale jen si tak blbě drkotá a ani nemá snahu zrychlovat v tu jednu chvíli.. když se přes to nižší otáčkové pásmo dokážu popostrčit, tak to zase jede, tak jak by mělo. Sice to zní jako definice dvoutaktu, ale jak říkám fichtl takový věci nedělá.
V tuhle chvíli tam mám na test 94 trysku což je trochu overkill (origo měla být 88) - to jde znát hlavně na spotřebě 7.5l/100km, ale spotřeba by nebyl až takovej problém je to dvoutakt no... také se to projevuje neskutečným hulením při zátěži a vysokých otáčkách na 4 do mírného kopce. Také zachcaným výfukem. Svíčka velmi tmavě cihlová (po ujetí 45km). Za tepla se blbě startuje -stylem, že při nakopávání s plným plynem to má velkej problém se vytočit a když se zadaří, tak jde dým, ale už volnoběh víceméně drží. - PROSTĚ BOHATÉ AŽ MOC a to mám jehlu momentálně na druhém shora.
Test s novou svíčkou a ujetí "aspoň 500 metrů" na plnej plyn s tím, že jedu aspoň 2km mi nic nesignalizuje- svíčka neutále takhle čistá.
Ovšem jak teda mám zjistit jestli nemám malou trysku? Teoreticky kdybych tam dal 91 nebo tu seriovou 88, tak to bude cihlové v průměrném režimu, to už vím, ale kdybych jel delší rovinku na plnej s tím, že test svíčky na plnej ukazoval- že je to chudé- když se ani nezměnila barva svíčky, tak bych mohl přizadřít?
Nevím jestli mám nějakou zkreslenou představu o tom jak dobře vyladěný sériový veterán má jet, ale tohle se mi moc nezdá
Naposledy editováno 04.02.2024 19:37:31
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 2
Pokud je motorka v dobrém technickém stavu...
A při tom seřizování se pořádně dívej a ptej se, co dělá a proč.
Papírové sítko vyhoď, páč se směsí benzín+olej celkem dokonale ucpává...taky sem se s tím dost natrápil...
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 2
1 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 2
Naposledy editováno 22.04.2021 08:23:49
Zdenalbenal píše: Tak sem si to přečetl...a poradil bych ti jednu věc - najdi si nejakého člověka problému znalého, ať se na ten stroj koukne a případně seřídí.
Pokud je motorka v dobrém technickém stavu...
A při tom seřizování se pořádně dívej a ptej se, co dělá a proč.
Papírové sítko vyhoď, páč se směsí benzín+olej celkem dokonale ucpává...taky sem se s tím dost natrápil...
Bylo by to super, ale zatím nikoho takovýho v okolí neznám.
K tomu filtru - Mě přijde že to protéká krásně volně.. Otázka je, jestli to, co projde přes sítko na kohoutu dokáže zacpat karbec? Možná by to mohlo být tím papírovým filtrem, že by to nestíhalo dotíkat, ale to se mi jaksi nezdá.. Není úplně malej
https://www.luckymot...XMCF1LhoCnUAQAvD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
libor600 píše: Je možné že to nemá dost vzduchu, proto to hulí nechce se mu. Zkus to bez toho gumového náhubku na krátké vzdálenosti tomu neublížíš. Malá příhoda ze života- byli jsme s kolegou na 100let ČZ. Když se jela spanilá jízda přes Strakonice, tak jinak do té doby bezvadně fungující měla přesně příznaky, které popisuješ. Závada- dal si pod sedlo letáky a ty se během jízdy přicucli zespoda k sedlu a ucpávali otvory sání.
A bez toho náhubku na delší vzdálensti bych tomu mohl ublížit? Já mám za to že bych tomu pomohl aby to nemuselo tahat vzduch až ze zadu sedla.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
Když bychom šli od sání, tak nesaju ze sedačky gumový náhubek jsem dal pryč abych to tak netrápil
vzduchový filtr je nový
spoj filtrbox - karbec by měl být těsný, ale je možné, že by si to tam mohlo něco málo cucnout ovšem díra tam není což nevím jestli by mělo velký vliv
spoj karbec - motor je těsný.
Koleno u válce je potečený od sraček, ale to je asi normální, ale je průchodné v pohodě.
Na vložku se podívám. Ten olejovej mazut by to nezacpal ne? Ten se vyfoukne.
Každý prvek v soustavě má svůj význam. Tzn. že i ten tvůj gumový náhubek ho má. Menší obsahy jsou velmi citlivé na množství vzduchu. Třeba u Maneta je dokonce jakýsi tlumič sání (prázdná krabička ještě před airboxem, do které lidi zbytečně cpou všelijaké drátěnky a jiné cipoviny). Už jsem i lepil malou prasklinku na airboxu. Zkontroluj i těsnění příruby karburátoru. Píšeš, že koleno u válce je potečený od sraček. Proč? V tlumiči výfuku stačí, když je přicpaná jen třeba jedna dírka a dělá to pak bordel. Karburátor dej do původního stavu. Nastav ho dle dokumentace.
http://cezetasport.wz.cz/karburator.htm
A jak píše 8314, tak pak i kontrola gufer.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
FOTO JAK TO MÁ BÝT SPRÁVNĚ SLOŽENO ŠIPKA SMĚŘUJE DOVNITŘ VÝFUKU
Ta chybějící část a otočená delší část asi má velkej vliv co? Nonic asi mám co shánět.
ovšem toto neznamená, že to tu uzavírám. Pokud by mi někdo chtěl napsat jak seřizuje karburátor když je všechno v pořádku, tak to ocením.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Seřízení karburátoru 2
libor600 píše: PeVeln> dlouho bez toho náhubku jezdit nelze, bralo by to vzduch mimo filtr(vzduchu) když však pojedeš pár kilometrů tak poznáš jestli je to lepší.to že jsou na výfukovém koleni stopy to značí že to dobře nepálí a směs je moc bohatá.a nespálený benzín stéká do výfuku.
Záleží jaký nátrubek myslí, řekl bych, že každý mluví o jiném nátrubku. Jeden je mezi karburátorem a filtrboxem a další jeden, u starších dva jsou mezi filterboxem a sedačkou - ta slouží jako tlumič hluku, bez těch se dá jezdit trvale, ale s větším hlukem sání. Ten mezi karburátorem a airboxem je důležitý a musí být těsný a zároveň nezdeformovaný - pod filtrem je ještě prodloužení sacího potrubí pro lepší plnění - podívej se dovnitř je to dobře vidět, dá se i ten filtrbox rozebrat na půlky a pak tam tu trubku uvidíš celou.
2 reakcí na tento příspěvek Seřízení karburátoru 2
Když je větší, tak to ucpání trvá dýl...
Takže pokud filtr, tak takový, kerý je vlastně jen velejemné sítko nebo odkalovač či obé dohromady.
Funkční je takový ten hranatý, kerý má v sobě už to zmíněné sítko a uvnitř přepážku s dírů - takže to funguje jak odkalovač se sítkem. A je to průhledné.
Nashromáždí-li se tam bordýlek, celé se to vymontuje, otočí hore nohama a vyžbluchá se to v benzínu.
Nicméně nejlepší řešení je kohůtek s odkalovačem á la MZ, páč má jednak dvojnásobný průtok a druhak pojme hodně nečistot a dá se lehce vyčistit. Ani nemusíš slézat z motorky .
Zdenalbenal píše: K temu "palivovému filtru" - když je papírový, obvykle způsobuje v palivu s olejem problémy.
Když je větší, tak to ucpání trvá dýl...
Takže pokud filtr, tak takový, kerý je vlastně jen velejemné sítko nebo odkalovač či obé dohromady.
Funkční je takový ten hranatý, kerý má v sobě už to zmíněné sítko a uvnitř přepážku s dírů - takže to funguje jak odkalovač se sítkem. A je to průhledné.
Nashromáždí-li se tam bordýlek, celé se to vymontuje, otočí hore nohama a vyžbluchá se to v benzínu.
Nicméně nejlepší řešení je kohůtek s odkalovačem á la MZ, páč má jednak dvojnásobný průtok a druhak pojme hodně nečistot a dá se lehce vyčistit. Ani nemusíš slézat z motorky .
Je na něm levý závit M16x1.
Ale dajů se sehnat podobné kohůtky s jiným připojením, akorát je musíš mět v ruce a pošpekulovat nebo vyrobit redukci.
Nekeré výrobky sů víceméně k ničemu, ale na to nedojdeš hned.
Majů třebas jinak uspořádané střeva a po dlouhodobějším používání se těsnicí guma po obvodu ojede víc, než na zbytku a tama to začne téct.
To sů takové malé pastičky pro mechaniky...
Origo Jikov kohůtek temato nectnostma netrpí, páč je dobře vymyšlený. Enom teda ty malé dírky...
O motorkách a nejenom o nich platí, že když neco nefunguje, má se to uvést do původního stavu a tunit až potom.
Konstruktér Husák mladým závodníkom radil, že nejlepší je nechat motorku tak, jak ju vymysleli a udržovat ju v patřičném technickém stavu.
Tato slova do kamene tesati...
Tys teda měl problém v tom, žes ani netušil co a jak tam patří.
Na druhé straně na to došels...a to je dobře. Tak se aspoň neco naučíš.
Poslední cucek výfuku tam nedávali tí praví závodníci, že aby to mělo ten správný zvuk.
Že ten zbytek pak lítá v doutníku jak žid v prázdném magacíně, to je nezajímalo...
Ináč na to existuje fígl - kerási přepážka se vylůpne, moc to neřve a jede to líp. Já to nevím, akorát sem o tem kdesi čtl (Jawařmaniak?), nevím.
Tož tak.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |
Čz 125/476 Elektrika ČZ 125/476 | Hovořak1 | 3 | 8.4.2023 v 18:38 Hovořak1 |
ČZ Posilube 125 vs 175 ČZ 175/477, ČZ 125/476 | RockNRolenc | 11 | 21.9.2022 v 17:47 VGT |
olej do tlumiče ČZ 125/488 | Stapio | 8 | 27.3.2022 v 20:28 cmiral |
pístní kroužky ČZ 125/488 ČZ 125/488 | Stapio | 9 | 13.2.2022 v 21:46 Stapio |