1 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklon v zatáčkách
Tvůj styl žákům v motoskole ukazuji jako odstrašující případ jak to nemá vypadat, klopit moto pod sebe má smysl při rychlé změně směru jízdy > rychlý slalom + vyhybaci manévr.
Při normálním průjezdu zatáčkou to takhle jde samozřejmě taky, ale dle mého je lepší minimálně ramena a vršek těla položit do zatáčky.
S prdelí a kolenama hejbat nemusíš..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklon v zatáčkách
1 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
kerut píše: Drakl> to uz vyjde skoro na stejno jet si "uzivat serpentiny" na drom do brna ne ? ja myslel ze se tam jezdi kvuli alpam, ne kvuli rezani zatacek v naklonu s loktem drhnoucim o asfalt
...já vim, že to má každej jinak, ale třeba já jezdím do Alp právě kvůli těm zatáčkám a asfaltu, nic moc jinýho okolo mě tak nějak nezajímá
2 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
Toť můj názor.
Jo a hlídej si u 850 olej
Naposledy editováno 19.04.2021 10:50:03
Calomel píše: Díky za vaše názory,starý pes se novým kouskům asi už nenauči.Navíc jezdím jen po čechách a většinou po okreskách,které se kvalitou blíží offroadu,někdy crosu,takže "mému stylu"to vyhovuje.Cítím větší jistotu a kontrolu trakce i když některé kolo klouzne.Občas beru i ženu,tak potom je to jen kochací- styl " paní radová."Jen mě zajímalo,jestli to má někdo podobně..
Být tebou, tak ač starej pes, učil bych se novým kouskům. Tenhle jezdeckej styl tě totiž rychle dostane na hranici možné rychlosti v zatáčce. A až budeš muset zatáčku ještě víc utáhnout, ať už proto, že zjistíš, že se zavírá, nebo se něčemu budeš muset vyhnout, budeš v řiti. Nemluvě o tom, že ani na delší cestu to nebude pohodlný, je to daleko fyzicky namáhavější. Prostě pěkně přenýst těžiště hlavou a rameny dovnitř zatáčky a furt ti zbejvá rezerva v možnosti náklonu mašiny na řešení prekérky.
Animals21 píše:
Jo a hlídej si u 850 olej
To je třeba zdůraznit vícekrát Stav oleje u TDM se může dostat pod minimum už po vyjetí dvou nádrží benzínu. Ikdyž starší typy na tom byly podle mého o něco líp než novější 4TX se zapalováním po 270 stupních.
Motorka na hlavním stojanu (pokud ho má), na zahřátém motoru chvilku po vypnutí. U typu 3VD není okýnko, měří se měrkou pod sedlem.
Na asfaltu ve větší rychlosti do postrádá smysl, resp. bez dobrého natrénování a úmyslu tu nohu použít k podpoře stability ve smyku.
Motorka stlačená pod sebe má na asfaltu mnohem horší jízdní vlastnosti. Má to smysl jenom tam, kde je potřeba vidět dál do zatáčky přes překážku a pod.
Na trubce je hromady návodů, kam strčit hnátu při motokrosu, tak jenom něco o vývoji jízdních stylů a důvodů, proč to tak bylo (už jsem to tady dřív dával):
1 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
Sklopit motorku pod sebe znamená rychleji se dostat na kraj pneumatik. Přitom celkový náklon není zase tak velký. Tím spíše u plošších cestovních pneumatik.
Sklopit jen motorku je rychlejší než s ní sklopit i sebe. Na silnici to potřebuješ výjimečně (Jak píše dvouhrnek - vyhýbací manévr na poslední chvíli nebo hodně krátký slalom).
Na druho stranu moderní posedlost naklánět tělo dovnitř a vysedat je pro jídu na silnici zbytečnost. Je to jen kopírování hrdinů z umělých okruhů. Dokud se nedostaneš na limit, nemá smysl pozici těla nějak zásadně řešit.
Prostě seď na sedle, páteř v ose motorky a věnuj se všemu ostatnímu. Udělá ti to největší službu.
1 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
Vem TO na mokrou louku - tam se zatáčky natrénují nejlépe - i s těžkým strojem
p.s. "člověk se celý život učí"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklon v zatáčkách
Krejza píše: Většinu ti už kluci řekli.
Sklopit motorku pod sebe znamená rychleji se dostat na kraj pneumatik. Přitom celkový náklon není zase tak velký. Tím spíše u plošších cestovních pneumatik.
Sklopit jen motorku je rychlejší než s ní sklopit i sebe. Na silnici to potřebuješ výjimečně (Jak píše dvouhrnek - vyhýbací manévr na poslední chvíli nebo hodně krátký slalom).
Na druho stranu moderní posedlost naklánět tělo dovnitř a vysedat je pro jídu na silnici zbytečnost. Je to jen kopírování hrdinů z umělých okruhů. Dokud se nedostaneš na limit, nemá smysl pozici těla nějak zásadně řešit.
Prostě seď na sedle, páteř v ose motorky a věnuj se všemu ostatnímu. Udělá ti to největší službu.
Už jen podle fotky v profilu, bych si nedovolil nesouhlasit (a tuším, že jsem jednou prosil o výuku..) ....ale v MÉM případě mi to naklánění pod motorku pomáhá jako taková mnemotechnická pomůcka. Tzn. já si myslím, jak nejsem vykloněný, ve skutečnosti sedím úplně rovně, ale mě to pomůže v tom se uvolnit, víc hýbat a nebýt křečovitý.
Absolvoval jsem x motoškol, kde ze mě byli asi nešťastní, protože jsem sice věděl, co po mě chtějí, ale nevěděl, jak toho dosáhnout. Nějakou dobu mi pak trvalo, než jsem si sám pro sebe našel cestu, aby to pro mě bylo přirozené.
Možná jsem dřevo jen já sám, ale nemyslím, že pokud má někdo vžité nějaký způsob jízdy, tak se jen podívá na YT, přečte/poslechne si pár rad a začne se skládat pod motorku.
Naposledy editováno 20.04.2021 14:07:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklon v zatáčkách
Když si dal tu analogii ze sportu, tak zkusím vysvětlit co tím myslím, zase trošku vedle. Chodil jsem na rehabilitace. než mě napolohovali do polohy na cvičení, tak jsem byl mrtvý a zničený. To bylo "tady ten sval zatnout, tento povolit, tento ale nechat zatlý", do toho dýchat atd. atd. jak mě někdo pořád nekontroloval, tak jsem nebyl schopný se do toho dostat a nevěděl co mám udělat a jel jsem jen sval po svalu, co mi říkala. Pak jsem si ale zase pro mě našel logiku, že je to vlastně poloviční cvik, co cvičím sám a už nebyl problém, tělo si to zautomatizovalo, bylo to přirozené a bez nutnosti si hlídat každý krok.
1 reakcí na tento příspěvek Náklon v zatáčkách
Případně se lehce naklonit vnitřním ramenem, hlavou, trupem k vnitřnímu zrcátku.
Sám píšeš to, co cpu každému. Je to o hlavě a ve tvém případě jde o pomůcku, jak překlenout určitý problém. Obecně nelze říct, že pohyb tělem=uvolnění a jízda bez pohybu tělem=strnulost. Problém je, že se to tak veřejně uvádí (s tím je pak ještě moderní tvrdit, že bez pohybu těla nebude motorka fungovat ).
Edit: pohyb tělem je jedna z mála věcí, které se můžou vypustit a zase tak moc se nestane. Naopak se tím uvolní dost mozkové kapacity pro ostatní důležité činnosti.
Naposledy editováno 20.04.2021 17:12:33
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Náklon v zatáčkách
VladaM píše: V drtivé většině stačí sedět rovně v ose s motorkou.
Případně se lehce naklonit vnitřním ramenem, hlavou, trupem k vnitřnímu zrcátku.
Tím se zatlačí na řídítko, řízení se vytočí ven ze zatáčky, kontra pohyb předního kola způsobí, že se motorka nakloní dovnitř, gyroskopický moment předního kola srovnává řízení, ... a jsme tam, kde vždycky, že se motorka řídí řidítkama a ještě navíc obráceně ...