Vzdy po zime klesne baterie z 12V na cca 10V. Pri tomto napeti uz mi motorka nenastartuje. Nevim, jestli to je normalni, nebo neni potreba neco vymenit, aby startovala i pod 12V? Nerad bych casem nekam dojel a tam uz nenastartoval, coz se nastesti zatim behem sezon nestalo. Omlouvam se zkusenym za dotaz, ale kdo se nezepta, nic nevi
Naposledy editováno 03.04.2021 19:40:22
2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
3 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
5 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?
Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)
https://www.conrad.c...cFcvF5RoCHKQQAvD_BwE
http://www.rc-modela...-power-analyzer.html
Neni to zadny presny meridlo, ale zase je to blbuvzdorny
Naposledy editováno 04.04.2021 11:10:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
jandaxx píše: Johny_Servis> Je třeba dodat, zvláště pro laika, že ten klešťový multimetr musí umět měřit stejnosměrný proud. Protože levnější typy za pár stovek ho měřit neumí.
Ten dnes koupíš na ebay do litru.
cuir píše: https://www.conrad.cz/p/voltcraft-vc-330-proudove-kleste-digitalni-cat-ii-600-v-cat-iii-300-v-displej-counts-2000-1307544?&vat=true&gclid=CjwKCAjwx6WDBhBQEiwA_dP8rQRmLc41ejEaJh4BMz8O0JmVVh5rEU-5fVoXfmN96-nNo2NcFcvF5RoCHKQQAvD_BwE
Vypadá, že to je ten můj, jen v jiné barvě. Stál mě cca 800.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?
Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)
Dá se změřit, akorát si k němu musíš pořídit odpovídající bočník pro měření předpokládaného rozsahu proudů a ten multimetr musí měřit se slušnou přesností napětí v rozsahu desítek mV.
Otázka je, proč chceš ten proud při startování měřit, jednak naměříš z tou baterkou, která je evidentně vhodná tak akorát na připevnění k opasku a napájení čelovky, jak jsi zjistil správným pokusem v jiném motocyklu (doufám že zhruba stejného objemu a počtu válců a se startérem zhruba stejného výkonu) proud o hodně menší než by byl s baterkou v dobrém stavu a za druhé Ti znalost toho proudu celkem k ničemu nebude.
S tou baterkou je to, že má velký vnitřní odpor a při zatížení proudem startéru jí nadměrně klesne napětí, tak že se už nedá jako startovací baterka použít.
mari píše: Dá se nějak obyčejným multimetrem změřit startovací proud ?
Na malým Versysu mám baterku co má stabilně cca 12.6V a napětí bez problemu drží, ale s motorem pri startu sotva otoci , může mi někdo vysvětlit co s tou baterku teda je?
(Je to baterkou, né strojem, zkoušeno i u jiné moto=to samé...)
jo a nejak jsem zapomel odpovedet i nadruhej dotaz... baterie je vadna nebo stara a jiz nema potrebny startovaci proud, proto nema dostatek sily aby otocila s motorem svizne a motorka pekne chytla. Je treba dat novou baterii. Pokud by jsi ji nechal zmerit zatezovym testrem na baterie tak ti to ukaze i startovaci proud a procentualni vykon od originalni hodnoty a videl by jsi treba tento vysledek.
Mam tu fotky mereni te same baterie na te same motorce kde jedna je teda bohuzel hure citelna ,ale nevadi.
Krasne na tom vidis, ze staci ikdyz je baterie vybita a to "pocitove" jen trosicku.
Tahle baterka ma mit startovaci proud 190A
Prvni fotka je jasna..pri napeti 12,70V ma 189A startovak a je tak na 100% vykonu.
Ta druha fotka je blbe citelna a po degradaci kvality bude zrejme zcela necitelna, nicmene na komplu v plne kvalite ji citelnou mam a napeti na baterii je 12,35V startovaci proud klesnul na 146A a to tedy vykazuje ze baterie ma jen 66% vykonu na to aby nastartovla motorku. Merak zaroven hlasi okonkou, ze baterie je v poradku, ale je potreba ji nabit, ze se nejedna o vadnou baterii.
Takze to jen takova mala ukazka co par desetin voltu udela s vykonem baterie.
Proto je potreba mit dobijeni v poradku a baterii udrzovat nabitou.
Naposledy editováno 04.04.2021 15:43:50
Důležitý je vnitřní odpor,Ohmuv zákon.
Tohle je dostatečný na zjištění stavu moto aku.
www.alza.cz/auto/ring-elektronicky-multifunkcni-tester-baterii-rbag-500-pro-12v-olovene-baterie-d4925523.htm
Naposledy editováno 05.04.2021 15:10:12
Ideální je stejnosměrný klešťák,nemusí se nic rozpojovat a změřený je to hned.
Cena bočníku není zrovna lidová.
Tady docela srozumitelně popsané měření s bočníkem.
elektrika.cz/data/clanky/clanek.2006-02-05.1331239165
Cena bočníků.
www.tme.eu/cz/katalog/bocniky_118106/
Nejednodušší je odnést aku k nějkakému profi prodejci ten ji dokáže otestovat a případně prodat novou.
Naposledy editováno 05.04.2021 11:37:57
Naposledy editováno 05.04.2021 11:42:04
1 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.
Naposledy editováno 05.04.2021 11:07:51
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
Naposledy editováno 05.04.2021 11:43:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
drak0123 píše: Stav nabití Napětí v klidu [V] Hustota elektrolytu [g/cm3]
100% > 12,60 1,26 - 1,28 v pořádku
75% 12,40 - 12,54 1,24 - 1,25
50% 12,24 - 12,40 1,21 - 1,24 ihned dobít
25% 11,88 - 12,18 1,13 - 1,18
0% < 11,88 < 1,12 - KO - nevydrží dlouho nabitá. Po nabití do 24ho spadne.
drak0123 Měření hustoty je sice nejlepší diagnostika ale u sočastných aku nepoužitelná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
Milos1 píše: mari> Startovací prou v tomto případě není podstatný. Důležité je napětí na baterce při startování. Takže připoj multimetr k baterce a startuj. Pokud napětí na baterce klesne pod 10V (nebo někam k 9V) je baterka pravděpodobne v háji. Jenom pro jistotu píšu, že připojit měřák k baterce paraelně. Kdo by ho připojil do série, vytvořil by z něj pojistku, která by to nepřežila
Milos1
Máš to pdložený nějakým solidním měřením???.
Možná by bylo lepší nic nepsat a neblbnout lidem hlavy.
Naposledy editováno 05.04.2021 12:28:43
2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
Naposledy editováno 05.04.2021 12:28:25
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
Máš částečně pravdu ještě je to měření vztaženo k teplotě.
Něco k měření
Metodika zjišťování startovacího proudu dle EN předepisuje ochladit
akumulátor na mínus 18 C a zatížit jej vybíjecím proudem po dobu 10
sekund. Napětí akumulátoru nesmí na konci testu při daném vybíjecím
proudu klesnout pod 7,5V. Pak se odběr proudu na 10 sekund přeruší a
akumulátor se následně zatíží proudem o velikosti 60% původní hodnoty do
poklesu napětí na hladinu 6V. Dle DIN se vybíjí po dobu 30 s, přičemž
koncové napětí nesmí klesnout pod 9V. Dle IEC se vybíjí po dobu 60 s a
napětí nesmí klesnout pod 8,4V, kdežto dle SAE se vybíjí po dobu 30 s a
napětí nesmí klesnout pod 7,2V. Různé metodiky tak dávají různé, značně
rozdílné, výsledky. Například akumulátor s vybíjecím proudem zjištěným dle
EN o velikosti 100A, bude mít stejnou hodnotu dle metodiky DIN jen asi
60A.
2 reakcí na tento příspěvek Start se slabou baterii
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Start se slabou baterii
Naposledy editováno 05.04.2021 19:01:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Kawa GPZ 500 S, karburátor, stará Š... Kawasaki GPZ 500 | blingdoogie | 23 | 9.11.2023 v 09:07 Krautkopf |
Poškozený řetěz [1, 2, 3, 4] Kawasaki ZX-6R Ninja, Yamaha YZF-R6, BMW F 650 CS, K... | pajovka | 101 | 14.6.2023 v 06:32 t_freedom |
Kawasaki gpz 500s Kawasaki GPZ 500 | Novajs45 | 3 | 28.5.2023 v 14:22 Novajs45 |
startovaci rele pali se pojistka Kawasaki GPZ 500 | dolezel | 9 | 17.8.2022 v 06:26 dolezel |