rád bych se vás zeptal na radu ohledně začátku na motorce.
Chtěl bych začít na nějakém slabším kousku a postupem času a jak to půjde přesedlal na silnější.
Jakou bych měl zvolit skupinu v autoškole A1,2 a pak dodělat A nebo rovnou A.
Je mi 30 a zkušenosti s moto moc nemám.
Děkuji za rady ?
https://www.motorkari.cz/tema/?t=50756
Ve 30ti už to máš v hlavě srovnaný...je to o respektu k mašině začít se dá prakticky na čemkoliv. O tom jaký druh silnice, cesťák atd.... to už je tvoje volba.
Přeju hodně štěstí do začátku.
1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině
Ale samozrejme velky A a moto vybrat s rozumem.
PS: jsem zarnym prikladem
1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině
2 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.
2 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině
lucík74 : Naplno využiť potenciál, to znamená, že jazdím na maximálke, točím do červeného a tesne sa vyhýbam autám v protismere pri obiehaní kamiónu? Prečo by na 100 koňovej mašine nemohol jazdiť 50 po dedine a 80 medzimesto na pohodu? A užívať si jemné zrýchlenie, ergonómiu moto, turistiku, či vhodnejší výber pneu?
Wlnic píše: Ahoj... Rozhodne rovnou A. Zena ma 28 let, nikdy na motorce nesedela a dala to uplne v pohode. Spis to byla jenom zábava. A to ma 56 kilo
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.
Souhlas
s výjimkou ostrých dvoutaktů po otevření přívěry
Naposledy editováno 26.02.2021 20:41:14
Pokud to má člověk v hlavě srovnané, jezdí defenzivně a s respektem, tak je to v pohodě. Ale samozřejmě nikdy nevíš, koho potkáš. Ale v takovém případě moc nezáleží, zda jedeš na Jawě 350,nebo silnější mašině.
https://www.motorkar...venture-1630132.html
https://www.motorkar...ja-250r-1629957.html
https://www.motorkar...a-mt-03-1621525.html
Nemá smysl dělat tu samou zkoušku několikrát. S áčkem si můžeš pak klidně pořídit fichtla nebo nějakou hodnout moto, ale nemusí tě trápit, že má o kw víc a už se ti nevejde do skupiny A2.
Wlnic píše: Ahoj... Rozhodne rovnou A. Zena ma 28 let, nikdy na motorce nesedela a dala to uplne v pohode. Spis to byla jenom zábava. A to ma 56 kilo
Ted ma monstera 797, klidnou ale dospělou mašinu a je spokojena. A rada se projede i na moji nuladevitce. Na miste je u motorky pouze respekt, strach netřeba.
A to je pak na silnici hrúza skoro na věky když nevyplní někde pangejt.No hnus když to zdržuje náklaďaky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začátky na mašině
nevo7 píše: Hned daj A. V motoškole ťa to naučia, nejakú moto si tam vyberieš a budeš vedieť, čo si zháňať do garáže. Ak si jazdil predtým aj na aute, tie základy, ako kde sa hýbať a na čo dávať pozor na ceste už máš zmáknuté.
lucík74 : Naplno využiť potenciál, to znamená, že jazdím na maximálke, točím do červeného a tesne sa vyhýbam autám v protismere pri obiehaní kamiónu? Prečo by na 100 koňovej mašine nemohol jazdiť 50 po dedine a 80 medzimesto na pohodu? A užívať si jemné zrýchlenie, ergonómiu moto, turistiku, či vhodnejší výber pneu?
Chtěl jenom říci, než si koupit litr a hlídat se při každém nadechnutí je lepší začít s menším obsahem a využít jeho potenciál do maxima a když se budeš cítit na silnější, přejít. Jinak každý strůjce svého štěstí (a neštěstí).
1 reakcí na tento příspěvek Začátky na mašině
Pokud tato kritéria nesplňuješ není co řešit.
Ohledně stroje bych pak byl sakra opatrný. Hlavně, v případě, že se ti zamlouvají sporty... Nicméně si myslím že by pro začátek, na sezonu či dvě, vůbec nebyla marná nějaká "nízkonákladová" máša. Ideálně bez veškerých elektronických pomocníků. Ať si člověk pěkně osvojí jaké to je, když je to jen ON a stroj pod ním. Dalo by se polemizovat o ABS a podobně... nicméně z mých zkušeností, bych doporučil bez. Jen Ty, stroj a dychtivost po nových zkušenostech.
Z mého pohledu by byla asi ideální volba na začátek nějaký ten "šestkový" Bandit, je to decela težký sloník, cenově dostupný a uživatelsky přívětivý, mnoho lety osvědčený a mezi začátečníky oblíbený. Když se o něho budeš starat a správně ho naleštíš, tak si určitě ostudu neutrhneš. A dál sám uvidíš, jakým směrem Tě to potáhne...
Hlavně stoupat postupně... tahat umí každý, ale bezpečně zastavit, to už bývá problém...
Animals21 píše: Zajimavy je, jak “vsichni” nesmyslne zacnou na litru, protoze “to mam v hlave srovnany” a postupne bud klesaj na objemu a svezou se lip a nebo jsou alespon schopny priznat, ze zacatek na sestce by jim dal vic, jak bejt hned hustej na litru.
Ale samozrejme velky A a moto vybrat s rozumem.
PS: jsem zarnym prikladem
400ccm + 125ccm -> 750ccm + 125ccm -> 50ccm + 125ccm + 200ccm -> 125ccm + 50ccm + 125ccm -> 899ccm + 125ccm + 50ccm + 125ccm
vim, asi bych s tim mel neco delat
Naposledy editováno 01.03.2021 12:25:41
pese píše: Dovedu si představit jedinou situaci, kdy by bylo vhodné postupovat přes A2 a teprve následně usilovat o velké A : Například u velmi drobné dámy (centimetry i kilogramy), zcela bez zkušeností, a řekněme i bez jistého talentu.
S týmto tiež súhlasím. Ono tie nahé 500-600 nie sú tak veľké a na druhej strane, i 250 v pomalých rýchlostiach zvládne solídne poťahať. Ja som jazdil autoškolu na TDM, potom začal na V-Strome, zvládnuť sa to dalo. Ak nie si talent a potrebuješ viac cvičiť, asi by som si zaplatil rozšírenie autoškoly alebo nejaký taký kurz, ako robí David Carda.Čo sa týka motorky na začiatok, tie veľké (teda silné) sú obvykle ťažké a veľké, čo začiatočníkovi môže robiť problémy. Časom sa naučíš, že pokiaľ to vieš, dá sa motorka udržať jedným prstíkom, ale začiatočník to vedieť nebude... Plus je tam ten faktor, že čím väčšia rýchlosť, tým väčšia šanca, že spanikáriš... Osobne si myslím, pokiaľ sa vmestíš, začni na menšej motorke (do 500), časom uvidíš, čo budeš chcieť. Je to výkonné dosť, aby Ťa to dostalo do prúseru i z prúseru, hlavne na našich cestách, kde sa obvykle 200 jazdiť nedá.