Téma: Baterie přes zimu
9.1.2021 v 17:08
Ahoj, jen se tu pro jistotu zeptám - vyžaduje cca tříletá gelová "bezúdržbová" baterka nějakou speciální péči přes zimu? Nekupoval jsem ji tam, neznám ji a chci ji připojit na nabíječku CTEK, tak mě jen napadlo, jestli je vhodnější nějaký cyklus nebo postup nebo prostě jen nechat připojeno přes zimu na 0,8 A a hotovo nazdar :)
Naposledy editováno 09.01.2021 17:08:35
2 reakcí na tento příspěvek Baterie přes zimu
Driv jsem kupoval yuassy a staral se o ne jak pako a porad byl nejaky problém. Reklamace se samozrejme neuznavaji. 3x nebo 4x.
Pak mi tu nekdo doporucil motobat a od te doby je ani nevytahuju na zimu z motorek. Dobiju 1x za zimu a na jaro nastartuju a jedu. Navic jsou levnejsi net ty podelane yuassy.
Original yuassy davane do motorek pri vyrobe jsou o necem jinem. Mel jsem s nimi tu cest 2x a obe baterky fungovaly bez problemu 6-7 let a vyhazoval jsem je jen skrz planovanou delsi cestu a bal jsem se, aby mi na ni nahodou nezkoncila jeji zivotnost a nezustal jsem nekde v horach viset..
Naposledy editováno 06.02.2021 09:35:40
Pak mi tu nekdo doporucil motobat a od te doby je ani nevytahuju na zimu z motorek. Dobiju 1x za zimu a na jaro nastartuju a jedu. Navic jsou levnejsi net ty podelane yuassy.
Original yuassy davane do motorek pri vyrobe jsou o necem jinem. Mel jsem s nimi tu cest 2x a obe baterky fungovaly bez problemu 6-7 let a vyhazoval jsem je jen skrz planovanou delsi cestu a bal jsem se, aby mi na ni nahodou nezkoncila jeji zivotnost a nezustal jsem nekde v horach viset..
Naposledy editováno 06.02.2021 09:35:40
Kov> Konečně někdo další se stejnou zkušeností A to nepřeji nic zlého Yuasse!!!Ale baterka této značky z druhovýroby mi nesmí do baráku.Po měsíci stání jsem nenastartoval Může za to imobilizér,ale teď s LifePol4 toto neznám A to jsem nejel dva měsíce!!!!
A taky jsem se ,,staral" a semtam prdnul na nabíječku atd.
A taky jsem se ,,staral" a semtam prdnul na nabíječku atd.
3 reakcí na tento příspěvek Baterie přes zimu
Original Yuassa v Tenerce mě už táhne třináctý rok, nikdy nebyla z motocyklu vymontovaná ani odpojená, parkuju v nevytápěné garáži, v práci venku, nenabíjím ji když není důvod (třeba porucha regulátoru napětí s následným odběrem proudu a vybití baterky přes víkend na 6 V, asi před měsícem, ta stařenka to kupodivu přežila), ale jezdím celoročně, najeto má něco přes 73000 km. Rozhodně ji nebudu vyhazovat dřív, než sama umře, zatím startuje i v mrazech, ale už asi dva roky vozím v s sebou v tašce pro jistotu novou LiFePo4 baterku vlastní výroby, roztlačení toho jednoválce není úplně triviální záležitost.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie přes zimu
Maxipes_Fík> Nevyhoda dnesnich baterii, ze chcipnou zniceho nic bez vystrahy. Zazil jsem to v aute. Zastavili jsme cestou na svacu a uz jsme neodjeli. Tohle riskovat na dovolene nechce asi nikdo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie přes zimu
Maxipes_Fík> Až ta původní klekne tak ji hoď na váhu a taky nějakou novou z druhovýroby.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie přes zimu
Ivos píše: Maxipes_Fík> Až ta původní klekne tak ji hoď na váhu a taky nějakou novou z druhovýroby.
Tohle by byl zajimavy experiment. Zkousel jsi to?Kov píše: Maxipes_Fík> Nevyhoda dnesnich baterii, ze chcipnou zniceho nic bez vystrahy. Zazil jsem to v aute. Zastavili jsme cestou na svacu a uz jsme neodjeli. Tohle riskovat na dovolene nechce asi nikdo.
Právě z toho důvodu vozím s sebou novou baterku, i na dovolenou, tolik místa nezabere a těžká taky není.
1 reakcí na tento příspěvek Baterie přes zimu
Skoro bych rekl, ze se takhle prijde na to, ze v 10let stare baterce bylo olovo a v te novejsi je ta sloucenina co s ni olovo nahrazuji...
Asi jako vazit stary oloveny vodovodni trubky a novy - treba plastovy....
Asi jako vazit stary oloveny vodovodni trubky a novy - treba plastovy....
Udělal jsem si vlastní malý výzkum. Vymontovaná baterie, studená (cca -5st C) ukazovala 12,3V. Po ohřátí na cca 15st C měla 12,4V. Nabiju do plna, po odpojení ukazuje 14,05V, po ustálení 12,8V. Uz necelý týden, co ji měřím ukazovala každý den o 0,01V méně než den předchozí. Náhodné zdroje radí dobíjet než klesne pod 12,3V. Z toho mi vychází, že nabitá baterie chce nabít 2-3x během zimy (podle její délky) a dostane tak naprosto adekvátní péči.
Testovaná baterie Exide ETX12-BS, pár let používaná, v zimě garážová. Víc o její historii nedokážu říct, byla v čerstvě koupené mašině
U 6V baterií to, hádám, bude velmi obdobné.
Testovaná baterie Exide ETX12-BS, pár let používaná, v zimě garážová. Víc o její historii nedokážu říct, byla v čerstvě koupené mašině
U 6V baterií to, hádám, bude velmi obdobné.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie přes zimu
.
Naposledy editováno 21.05.2021 17:17:03
Naposledy editováno 21.05.2021 17:17:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Baterie přes zimu
Andy1278> ty pisat velmi zaujimavym jazykom!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nefunkční blinkry ducati monster 62... Ducati Monster 620 | Jakub6390 | 4 | 3.11.2023 v 09:12 Jakub6390 |
Oprava nádrže Ducati Monster 620 | Jura.Olc | 10 | 11.7.2023 v 10:07 Jura.Olc |
Monster 620 2004 - indikator zaraze... Ducati Monster 620 | Danek_kwak | 3 | 13.3.2023 v 13:24 Danek_kwak |
Suché mazání řetězu [1, 2] Ducati Monster 620 | BigMonster | 59 | 3.3.2023 v 23:58 Julip2 |
Jaky starter pro Ducati Monster M620 Ducati Monster 620 | BigMonster | 8 | 3.5.2022 v 13:45 honzabiker |