1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: Kdyby každá baterie vydržela to co jsem měl kdysi v mém Civicu - Panasonic, která vydržela 12 let, tak to je jiná a to auto navíc bylo přes léto odstavené a půl roku minimálně jsem ho ani nenastartoval. Dnešní baterie v autě, pokud se nenastartuje aspoň jednou za tři měsíce tak už sulfituje protože nedrží kapacitu a ty moderní auta to už je kapitola sama o sobě protože při krátké jízdě se to ani nedobije a samotní výrobci doporučují aby se startovalo aspoň 1x za 14 dní anebo koupit nabíječku a dobíjet ze zásuvky.
Bacha na ty cizí termity "sulfituje", to jsem ještě neslyšel a hlavně je to úplně naopak, protože většině BFU akumulátor ztrácí kapacitu (nevím co znamená "nedrží kapacitu") z důvodu sulfatace desek a ta nastává z toho důvodu, že mají akumulátor dlouhodobě téměř vybitý.
P.S. ten Civic musel být z doby, kdy ještě v autech neexistovaly řídící jednotky s trvalým napájením nebo musela být ta baterka půl roku odpojená od auta.
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
assassin píše: lubon> Ne ze bych se chtel pustit do diskuze o uzitecnosti zimniho startovani ... ale myslim, ze na zimni starty je spis stavenej sneznej skutr nez treba sportovni motorka... ostatne kvuli tomu to do nedavna byly vzduchem chlazene dvoutakty...
Ja jen, ze by se dalo vymyslet dalsi podobne analogie, treba, ze tomu nevadi plnej hned od startu, protoze motorove pily to taky davaj apod...
A maco pise o motorkach, ale mysli skutr ...
A jaký je teda rozdíl mezi motorem montovaným do motorky a motorem montovaným do skůtru, že jsem tak zvědavej...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
SuperSic58 píše: maco> tk to seš trubka, abys dobil baterku, tk nemusíš startovat, ale stačí ji připojit na vynález jménem nabíječka A to zimní brblání na volnoběh neni jen o kondenzaci vlhkosti, kdy vypneš ne uplně zahřátej motor ale i o jinejch faktorech jako mazací tlak atd. Ale dělej si to jak chceš, jsou to tvoje motorky
Přesně tak, jsou to moje motorky za moje peníze a budu si dělat co chci já Mě už to přehazování a vytahování přestalo bavit a to mám dvě, zeptám se kámoše jak to dělá on když jich má 15, on je sice maniak ale vrtá se v tom od rána do večera a možná že ho to baví.
Degradace oleje při tom startování... interval výměny mám 6 tisíc, kdysi jsem najížděl přes 12 tisíc ročně takže nový olej tam byl nalitej 2x ročně, těch 6 tisíc najedu za tři měsíce takže minimálně jednou ročně tam je nová náplň tak co tam tak asi degraduje a na ten zbytek se ještě poptám kámošů z Motoscootu, jim prošlo rukama tisíce motorek co tu tahali z Japonska ojeté nebo lehlé z tokijské burzy které tu opravovali a prodávali, taky jsem měl jednu od nich a plus těch minimálně 10 tisíc funglovek které si tu dováželi a nechávali vyrábět v Číně a všechny tu servisovali.
Maxipes_Fík píše: Bacha na ty cizí termity "sulfituje", to jsem ještě neslyšel a hlavně je to úplně naopak, protože většině BFU akumulátor ztrácí kapacitu (nevím co znamená "nedrží kapacitu") z důvodu sulfatace desek a ta nastává z toho důvodu, že mají akumulátor dlouhodobě téměř vybitý.
P.S. ten Civic musel být z doby, kdy ještě v autech neexistovaly řídící jednotky s trvalým napájením nebo musela být ta baterka půl roku odpojená od auta.
Baterku jsem nevytahoval nikdy, k čemu by mi to taky bylo když jsem neměl nabíječku Autem jezdím jenom v zimě, takže odstavím v březnu a vlezu do toho tak v září nebo říjnu ,což je klidně i 7 měsíců, mimořádně do toho vlezu pouze za silných dešt'ů nebo větrů
Ta nová baterie právě tolik nedrží jak ta stará, to není dlouhodobě vybitá ale spíš dlouhodobě nenabíjená, ten Panasonic žádnou sulfitaci neměl, ted' tam mám nějakou Vartu bezúdržbovou.
kokonhead píše: maco> jeste jedna vec, pokud auto startujes 1x za pul rok, tak proc si jej kupujes, na to je bezva sdileny ci jine moznosti...ale vyhodit za auto prachy abych s nim nejezdil...ja bydlet v praze jako kamos, tak bud mam nejaky maly elektro(mit finance, nebo i ne on jich ma dost, ale diky mhd atd. nepotrebuje), nebo si vzdy kdyz potrebuju "pujcim"...ale ja vim, ty nejsi v praze, jsi v te slezske prdeli...to je pak vse malicherne...:D
Proč si kupuju auto, já ti ani nevím Nikdy jsem po něm ani extra netoužil. Když mě kdysi vyhodili z práce a půl roku se tu motal jako nezaměstnaný, tak jsem pak prodal Jawu třipade kterou jsem si koupil po vojně a všechny úspory co jsem měl tak jsem vrazil do podnikání.
No a pak jsem pár let jezdil na kole a vlakem a někdy i autobusem, doma jsme neměli ani telefonní linku, takže jsem chodil volat do budky kde se házely korunky a pak díky pokroku už dokonce předplacené karty
No a pak jednoho krásného dne jsem se podíval na výpis z bankovního účtu a tam jsem se tak zarazil a pak si v duchu řekl - ty vole, vždyt' ty si můžeš koupit auto, no tak potom jsem si ho teda koupil v roce 1996. Nejdřív super - mám káru ale asi za dva roky mě to začalo srát protože v létě v těch hicech mě to nebavilo, nemělo to klimu, tak jsem chtěl něco na léto ale motorku jsem nechtěl a koupil si prvního silnějšího skůtra protože 50tku jsem nechtěl a to byla vlastně jedna z těch které tu začal dovážet Motoscoot z těch aukcí v Japonsku protože tehda silnější se tu ani neprodávaly. Pro mě to bylo i praktičtější protože jsem na tom převezl to, co by se na motorku nevešlo ani náhodu.
Jinak momentálně jsem sice ve slezské prdeli ale žil jsem i šest let v severní české prdeli
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: A jaký je teda rozdíl mezi motorem montovaným do motorky a motorem montovaným do skůtru, že jsem tak zvědavej...
ten ve skutru nema prevodovku..
jako rozdily tam navrhove logicky budou, minimalne v chlazeni, prubehu vykonu,.. kazdej z tech stroju ma trosku jiny navrhovy pozadavky..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
kerut píše: ten ve skutru nema prevodovku..
jako rozdily tam navrhove logicky budou, minimalne v chlazeni, prubehu vykonu,.. kazdej z tech stroju ma trosku jiny navrhovy pozadavky..
A na to jsi přišel jak, že ve skútru není převodovka, proč se tam potom mění převodový olej?
Chlazení bude asi jiné, když to je všecko zakrytované. Jinak jsem si to koupil aby to jezdilo a ne stálo, stání nemám moc rád
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: A jaký je teda rozdíl mezi motorem montovaným do motorky a motorem montovaným do skůtru, že jsem tak zvědavej...
ja si myslim, ze v konstrukci tech dvou mtypu motoru jsou zcela zasadni rozdily, pokud je nevidis, nejspis nema smysl se tu s tim vypisovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: A jaký je teda rozdíl mezi motorem montovaným do motorky a motorem montovaným do skůtru, že jsem tak zvědavej...
Čau, zle si si to prečítal, assassin písal o snežnom skútri, a ty si písal o skútri. Ináč tie motory sú všade rovnaké, žere to benzín a robí to brmb , brmb , brmb. a ako pán hovoril vo filme, citujem: nemažete klepe to.
PS: snežný skúter sa používa poväčšine na jazdu po snehu, skúter to je také vozítko na jazdu po asfalte, a skúter, je aj spevák a jednu pani od nás v práci som nazval skúter, lebo sa na toho speváka podobá a aj tak vreščí, citujem: vyvetrajte si tu smrdá tu starecké vajcá.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: A to má vliv na co?
Má to vliv na to, že z toho pak vypustíš třeba toto
Neříkám, že se to stane hned, ale někteří mají prostě tendence přehánět a startovat to celou zimu.
PS, ta fotka je trochu extrém, je to z motorky, co ze zdravotních důvodů 14 let nejezdila, ale majitel ji chodil pravidelně startovat. Výsledek - 3l vody v motoru
Na těch pár měsíců to podle mě nemá cenu nějak extra řešit. Dřív jsem teda jezdil celoročně, pokud moc nemrzlo a byly suchý silnice, teď už radši počkám na jaro, ideálně pokud déšť opláchne sůl. Ale i tak jsou to jen 3-4, když moc tak 5 měsíců odstávky...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
assassin píše: ja si myslim, ze v konstrukci tech dvou mtypu motoru jsou zcela zasadni rozdily, pokud je nevidis, nejspis nema smysl se tu s tim vypisovat
Tak to mě teda zajímá, jaký je konstrukční rozdíl mezi čtyřtaktem do motorky a čytřtaktem do skůtru, to bys mohl rozvést....
krokoš píše: Čau, zle si si to prečítal, assassin písal o snežnom skútri, a ty si písal o skútri. Ináč tie motory sú všade rovnaké, žere to benzín a robí to brmb , brmb , brmb. a ako pán hovoril vo filme, citujem: nemažete klepe to.
PS: snežný skúter sa používa poväčšine na jazdu po snehu, skúter to je také vozítko na jazdu po asfalte, a skúter, je aj spevák a jednu pani od nás v práci som nazval skúter, lebo sa na toho speváka podobá a aj tak vreščí, citujem: vyvetrajte si tu smrdá tu starecké vajcá.
Čau, prečítal jsem si to dobre, assasin má totiž delší dobu mírnou alergii na to, že skútr není motorka a trochu ho to dráždí Nicméně není to tak dávno co jsem tu dával fotku jak jsme jezdili na motorkách v Asii a z něho vypadlo že to není motorka ale skútr. No ale nějak přehlíd že to má startovací páku, kola s výpletem a řetěz co vede dozadu na ozubené kolo, takže že by byl až taký odborník, ,se mi nějak nezdá
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
Dal by se o tom napsat roman, ale ve zkratce tak.
No, ze se ti nezda moje odbornost ohlendne motorek jsi mel rict rovnou, moh sem se na to vykaslat.
Naposledy editováno 02.02.2021 21:32:17
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
Freeman11 píše: Má to vliv na to, že z toho pak vypustíš třeba toto
[img][/img]
Neříkám, že se to stane hned, ale někteří mají prostě tendence přehánět a startovat to celou zimu.
PS, ta fotka je trochu extrém, je to z motorky, co ze zdravotních důvodů 14 let nejezdila, ale majitel ji chodil pravidelně startovat. Výsledek - 3l vody v motoru
Tak extrémistů chodí po světě dost, o tom žádná Když si někdo koupí motorku na okrasu tak to smysl nemá ale já žádné zazimovávání nepěstuju a navíc teplotu v garáži mám tak kolem 10°C ,schválně jsem tam ted' dal teploměr tak jsem zvědav kolik to naměří ale zima tam určitě není takže ani nic moc tam nemůže kondenzovat ale tak asi každý to má jinak, někdo může mít v garáži kolem nuly a to už je asi něco jiného a tu baterku by bylo asi dobré v takové teplotě vyhodit ven.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
assassin píše: maco> Abysme to neřešili moc ze široka - tak treba rozsah otacek, motorky obvykle točí 2x tolik co skútr a jsou na ten provoz v otáčkách dimenzovany - čerpadla chladiva/oleje jsou v principu vrtulky - no a kdyz nadimenzujes chlazeni a mazání na to aby na volnobeh mazalo ideálně - tak v 13tis otáčkách mas bud problem co s tim tlakem/objemem kapalin neco udelat a navic to pak zbytecne zere vykon. Tzn ten systém dimenzujes na provozní podminky a na volnobeh to “tak nejak staci” - z toho je jasny, ze neni moc chytrý nechavat motorku nekde vrcet pul dne na volnobeh. Skútr ma mnohem nižší otacky tzn provozní otacky jsou mnohem bliz volnobehu a tohle se tam dimenzuje snáz. Taky jede vetsinu casu temer v “konstantnich” otackach diky variatoru Navic se u motorky pocita s pomerne výrazným chlazením prouděním a na miste kdy vetrak fuci pouze skrz chladič tak je to takove provizorium. Skútr ma obvykle vse zakryté a tudiz je to chlazeni cca stejne at stoji nebo jede.
Dal by se o tom napsat roman, ale ve zkratce tak.
No, ze se ti nezda moje odbornost ohlendne motorek jsi mel rict rovnou, moh sem se na to vykaslat.
Ale tady není vůbec řeč o nějakých otáčkách a kolik co točí a chladí, Virago tu vytapetoval úplně něco jíného s čím nějaké otáčky a chlazení vůbec nesouvisí...
>>>
Největší opotřebení motoru nastává pár desítek sekund po studeném startu, kdy je nedostatečně mazaný a dochází k polosuchému nebo i suchému tření. Po zahřátí a vypnutí v zimě zase dochází na kovových stěnách ke kondenzaci vody, korozi součástí a degradaci oleje. Takže zbytečné starty znamenají zbytečné opotřebení.
ale o termomechanice vim zhruba tolik co o motorkach
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
kazdopadne ja bych jen tak pro nic za nic nestartoval ani skutra
Naposledy editováno 02.02.2021 21:59:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
maco píše: Tak extrémistů chodí po světě dost, o tom žádná Když si někdo koupí motorku na okrasu tak to smysl nemá ale já žádné zazimovávání nepěstuju a navíc teplotu v garáži mám tak kolem 10°C ,schválně jsem tam ted' dal teploměr tak jsem zvědav kolik to naměří ale zima tam určitě není takže ani nic moc tam nemůže kondenzovat ale tak asi každý to má jinak, někdo může mít v garáži kolem nuly a to už je asi něco jiného a tu baterku by bylo asi dobré v takové teplotě vyhodit ven.
Baterce nula nevadí.
assassin píše: maco> me je celkem fuk co psal virago, ja jsem napsal, ze se motor skutru a motorky vyrazne konstrukcne lisi a nasledne jsem ti popsal priklady v cem napriklad. na to ses me ptal.
kazdopadne ja bych jen tak pro nic za nic nestartoval ani skutra
Uprimne ti preju, at je ti uz lepe a vylizes se z toho...
Resit neustale hrachove hry musi dat zabrat...:)
Ještě něco podobného jsem vypustil z Viraga, co s ním jezdí Berousek v cirkuse po manéži - start > pár koleček > chcípnout - pořád dokola. Olej měl víceméně stejnou barvu Taky si po servise bral asi 16 zapalovacích svíček, takže ty tyhle krátký starty taky jistě oceněj
assassin píše: maco> me je celkem fuk co psal virago, ja jsem napsal, ze se motor skutru a motorky vyrazne konstrukcne lisi a nasledne jsem ti popsal priklady v cem napriklad. na to ses me ptal.
kazdopadne ja bych jen tak pro nic za nic nestartoval ani skutra
No ale startování motoru je furt startování motoru a je úplně buřt kolik točí v maximu a jak velký má chladič nebo vrtuli
Tak já taky pro nic za nic nestartuju, já si dobíjím baterii. Kdyby to škodilo motoru tak by musely být nejdřív důkazy že, nejlépe dva rozebrané motory z toho jeden jak se startoval v zimě a druhý jak ne a jak se ten první poškodil tím suchým třením a korozí, že Jenže nic takového neexistuje, krom toho že jeden pán povídal Nemám dojem že bych si tím poškozoval motory za které jsem navíc vysolil půl mega. Já se nebojím že mi to kvůli tomu někdy někde kikslo a bylo to k nepotřebě Dřív než ten motor tam odejde úplně něco jiného.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
PetrL3 píše: Baterce nula nevadí.
Já jsem nepsal že to vadí. Dej ale jednu do ledničky na nulu a jednu nech v teple a za půl roku zkus s nima nastartovat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) startování během zimy
Jinak proto pisu o rozdilu motorka vs skutr. Velke konstrukcni rozdily jsou i mezi motocykly - mam dve motorky, ktere po nekolika minutach na miste vari, vyhazi vodu a kdyz se to necha tak se to zadre... original stav, rv 2013 a 2014. Udela to i fungl nova...
Naposledy editováno 04.02.2021 18:04:35
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
MV Agusta - kolik nás tady vlastně ... [1, 2, 3, 4] MV Agusta Brutale 910 R, MV Agusta Brutale 1078 RR, ... | vonMildner | 101 | 22.3.2019 v 16:44 Taziii |
Co to je? MV Agusta Brutale 1078 RR, MV Agusta Brutale 1090, M... | pycha | 7 | 24.9.2015 v 15:34 tomasd. |
Uchycení řídítek - dily MV Agusta Brutale 1090, MV Agusta Brutale 920, MV Ag... | pycha | 0 | 4.8.2015 v 01:17 pycha |
MV Agusta 2010 - 2012 nová F4 a Bru... [1, 2] MV Agusta Brutale 1090, MV Agusta F4 1000 R, MV Agus... | Poggy | 44 | 16.10.2011 v 20:08 Poggy |