Teď po x letech přišla chuť na občasnou projížďku. Na jaře bych rád už něco měl.
Teď můj problém.
Nevím, jestli koupit fungl novou, nebo naopak starý železo. Novou bych chtěl Royal Enfield Continental GT, protože se mi prostě líbí. Rozmar. Proč novou, asi kvůli nějaké záruce, pár km bez větších nákladů na servis, jasná historie. Na druhou stranu dávat 200tis. za to, že se svezu párkrát do roka, není čas, kvůli práci, rodině, se mi nechce.
Pokud něco starého, chtěl bych se vejít do 100 tis. včetně prvotního servisu a oblečení. Chtěl bych se zeptat na nějaký tip, jakou cestou jít. Je motorka s 40tis. km nebo 20let stáří prů.er? Nebo záleží na konkrétním stavu?
Nejsem divočák, jezdím pohodu, nepotřebuju 190 koní... líbí se mi naháče, endura, i třeba VFR... Prostě široký záběr. Jen jsem úplně vypadl z dění a netuším, jak na tom ty starý vrány jsou.
Jo, jsem rozpolcený, klidně mě pošlete někam, ať si hledám a ujasním sám, ale budu rád za každou radu, nápovědu, nasměrování
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Děkuji všem za informace, rady a nápady. Momentálně jsem ve stavu, kdy čekám, co se objeví v inzerci. Bude-li nějaká hezká ojetina za pár peněz (asi naivní), tak po ní skočím. Jinak na jaře půjdu a koupím RE. Ještě samozřejmě kouknu i na jiné stroje v hladině 200tisic, +-. Ale prostě RE mi leží v oku od samého začátku. Peníze jsou, ale jako každý je nějak řeším, proto se ptám i na ojetinu ale rodina nijak trpět nebude, když je utopim.
Tolik mé stanovisko.
Teď koukám po oblečení a helmě, co se za ty roky změnilo a co pořídím, až otevřou krámy.
StrangerPetr píše: Pánové děkuji.
Právě ten pocit nového stroje mě láká. Žádný starosti a myšlenky na to, co skrývá za překvapení. A ano, ta záruka není vždy výhra, znám to z aut...
S mým časem ale počítám, že najedu max 3000 za rok. Pořád proto přemýšlím, jestli to není až moc zbytečný rozmar... Navíc, motorka bude parkovat 50km ode mě, takže garážové dívání se moc konat nebude
Další věc ale ještě větší obava z moc ojeteho nebo stočeného stroje
Každá bude drahej rozmar. Tady musí rozhodnout emoce. Jsou stroje u kterých je jedno kolik mají najeto. Pak ty co jsou vyrobený rovnou rozbitý, nemluvě o švindlech aby se to ještě nějak prodalo. Nejdůležitější bude trocha toho štěstíčka. Takže zbytečně neblaznit a myslet na to ať Vám přijde to co padne do ruky a i do srdce!
Osobně jsem se rozhodloval z ohledem na chabý rozpočet. Přišla 20 let stará Guzzina v segmentu který jem nikdy nejezdil. Ještě navíc jsem po mnoha leté odmlce, začal jako naprostý elév. Zatím spokojen. Osobytý stroj, na kterém jsem objevil kouzlo couraček po vesničkách a silničkách 3 trídy. Za 5 měsíců najeto cca 7 tis.
Letos na jaře jsem neplánovaně přelezl na šest let starou hondici NC 750S, a zase - nic se nesere, všecko funguje, sedneš, jedeš, spotřeba vtip.
Tyhle motorky jsou držáky. Pro mě obě fajn, enco určitě lepší, ale pochopitelně i dražší ( ale ani tak žádný drama, rozpočet mi určitě nezbouralo)
Mě se starý motorky líbí (ale i nový) a o duši jako duchovní věci se někteří zmiňují a mluví o tom, nevím jestli tomu tak ve skutečnosti je (svým způsobem to není úplně mrtvá hmota i když pro spoustu lidí ano), ale minimálně nějakou úctu by si ty starý šroty nobo pro někoho skvosty zasloužily
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...za ty prachy docela málo koní...
Ty to vždy vidíš iba takto. Chyba. Sú to len suché čísla.
Ja som prešiel z 96kw na 35 kw a je to pre mňa o dosť lepšie zvezenie,aj pocit po otočení heftom je lepší. Tá motorka dokáže totiž svoje malé stádo koníkov veľmi dobre predať...
Naposledy editováno 19.11.2020 08:33:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
Guzza píše: ...kvalita na úrovni lepší číny...
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...
Kdo nemá oči zaslepené politickou agitací, tak vidí růst kvality mnoha čínských motorek. A -bohužel - "nerůst" kvality indických.
Nic méně - ani Číňané a ani Indové se zatím rovnat s Japonci či Evropou nemohou. Škoda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
650ccm píše: Kdo nemá oči zaslepené politickou agitací, tak vidí růst kvality mnoha čínských motorek. A -bohužel - "nerůst" kvality indických.
Nic méně - ani Číňané a ani Indové se zatím rovnat s Japonci či Evropou nemohou. Škoda.
Tady nejde o politickou agitaci. Mám pracovní zkušenost s obojím. Čína sice má nakradené technologie, ale nejsou schopni zatím ten vývoj dělat. Myšlením jsou za technologiemi, takže zatím jejich produkty jsou většinou nesmyslně navržené.
Indie je na tom zhruba opačně, mají obrovskou praxi v motorkách a i myšlenku, ale jsou hodně tlačení cenami a snaží se často některé drahé technologie řešit levněji. Je tam stále vysoký poměr ruční práce a ždímou co se dá ze staré techniky.
1 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
Naposledy editováno 19.11.2020 13:19:40
Guzza píše: 650ccm, ako sa to dá vidieť,teda rast čínskej kvality a stagnáciu indickej?
Růst čínské kvality, nebo lépe řečeno jejich schopnosti tvořit, záleží hlavně na nás. Zatím nedokážou samostatně vyvinout produkty, které by byly v souladu s naším vkusem.
Ale pokud si evropan ten vývoj dokáže v Číně řídit aby produkt byl v duchu evropského uvažování, pak je kvalita dosažitelná, technologie a materiály tam jsou jaké chceš.
Dobrý je, že Číňan je nastavený tak, že nechce akceptovat nečínské myšlení. To se jen tak nezmění, je to velmoc. A jejich myšlení je zásadně jiné. Proto můžeme doufat, že evropské výrobky budou pro Evropany nadále lepší, vkusnější, přátelštější, nebo jak to říct. A to i přes často vyšší ceny.
2 reakcí na tento příspěvek Nová nebo starý železo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
pma1 píše: mám zkušenost, že čína nám dodavá standardně a dlouhodobě kvalitnější zboží než naši dodavatelé ze švédska třeba...
Cinani - dost podobne jako ostatni vyrobci - dodají co si objednas. Tomu odpovida cena. Ono je dost rozdil, kdyz si naspecifikujes dil a neco jinyho kdyz cinani vyvinou a vyrobí komplet vyrobek a snazi se nějakému zavedenemu konkurovat hlavne nízkou cenou...
assassin píše: Cinani - dost podobne jako ostatni vyrobci - dodají co si objednas. Tomu odpovida cena. Ono je dost rozdil, kdyz si naspecifikujes dil a neco jinyho kdyz cinani vyvinou a vyrobí komplet vyrobek a snazi se nějakému zavedenemu konkurovat hlavne nízkou cenou...
přesně tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová nebo starý železo
pma1 píše: mám zkušenost, že čína nám dodavá standardně a dlouhodobě kvalitnější zboží než naši dodavatelé ze švédska třeba...
Jestli obchoduješ s nudlema, tak věřím
Sorry, já musel...
Naposledy editováno 21.11.2020 09:58:51
Guzza píše: ...kvalita na úrovni lepší číny...
To by som si netrúfol tvrdiť. Podľa prečítaného si skôr myslím,že kvalitou sú už približne na úrovni západného trhu.
Ale,pravda,až čas ukáže.
...za ty prachy docela málo koní...
Ty to vždy vidíš iba takto. Chyba. Sú to len suché čísla.
Ja som prešiel z 96kw na 35 kw a je to pre mňa o dosť lepšie zvezenie,aj pocit po otočení heftom je lepší. Tá motorka dokáže totiž svoje malé stádo koníkov veľmi dobre predať...
No právě, že to takhle moc nevidím, když třeba jezdím na svém 250cc endurku se 17kw výkonu a strávím odpoledne po zapadlých okreskách s permanentním "loupákem na ksichtě" a že to zdaleka ne vždy není o výkonu ale o uplně jinejch věcech.. Ale tady přeci jen u toho RE je to 650cc a čekal bych od toho objemu a za 170 litrů přeci jen o něco víc. Jasně, že jde o podání výkonu a krouťáku ale ve finále je to všechno stejná fyzika a ta ochcat nejde, má to 35kw a to je daný. No a pověst indických strojů a jejich much je věc druhá. Ale to vše bude mít ve svých rukou tazatel. Jinak ale ten RE 650 je fakt pěkná klasika.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké gumy na RE Continental GT [1, 2, 3] Royal Enfield Continental GT | Alda156 | 67 | 21.4.2023 v 22:59 oondra2 |
Enfield Interceptor / Continental -... [1, 2] Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | sardel | 39 | 6.10.2021 v 06:52 MilanTST |
Servis ventilových vůlí u Royal Enf... Royal Enfield Interceptor, Royal Enfield Continental GT | dundee5 | 3 | 21.5.2021 v 11:23 dundee5 |
Zakoupený bike v německu Co vše je ... Royal Enfield Continental GT | Alceste | 13 | 18.5.2018 v 14:18 Alceste |