Nevíte někdo náhodou jak technicky funguje quickshifter při řazení směrem dolů? Nikde jsem nenašel žádné fundované informace. Konkrétně mám na mysli BMW. Nebo nějaký odkaz na článek. Dík všem za odpověď.
1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Naposledy editováno 26.04.2020 12:35:21
(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
CB600 píše: Směrem dolů to automaticky vrkne a tím dojde k přerušení přenosu momentu od kola k motoru, což je nutné pro to, aby šlo přeřadit.
... to je nejfundovanejsi popis QS, co jsem zatim cetl!
2 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
stepdy píše: Takže to vrkne před tím než začne vyřazovat vyšší kvalt?
... a proc by to vrkalo? Zkus nekdy lehce zatlacit radicku (u motorky bez QS) a trochu ubrat plyn, co to udela...
(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
stepdy píše: Takže to vrkne před tím než začne vyřazovat vyšší kvalt?
Ano. V praxi je to tak rychlé, ze to ani nepostrehnes. Vrk - a hned je tam nižší kvalt. Jde to samozřejmě i bez sofistikovaného zařízení známého jako autoblipper, kdy jeho funkci plní pravé zápěstí
1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Nebo qs nefunguje když je otevřený plyn?
(reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
stepdy píše: Takže:tlačím na řadičku-motor si přidá, nebo ubere (aby nebyl v tahu )-zaskočí nižší kvalt-otáčky se zvýší od zadního kola?
Nebo qs nefunguje když je otevřený plyn?
QS funguje s otevřeným plynem, to je celá pointa, když řadíš nahoru, na chvilku vypne zapalování (je to podobný systém, jako jednodušší TC systémy) a při řazení dolů naopak přidá plyn, jde to i dost dobře slyšet.
Celá pointa je, že když jedeš na čas / závod a každá desetina se počítá, je důležité, že na výjezdu ze zatáčky tam jen nakopeš rychlosti a naopak zase při brzdění, hlavně v náklonu, nemáš změny v brzdném účinku motoru, jako při plně manuálním podřazování.
Během řazení s pomocí asistenta řazení Pro se před procesem řazení ani během něho nemění příslušný stav zatížení (poloha rukojeti plynu). Změna polohy rukojeti plynu během řazení může vést k přerušení funkce anebo chybnému zařazení. Řazení s ovládáním spojky není podporováno asistentem řazení Pro.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:16
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
HMS píše: Lehce-nic,silně- držím palce:)
... drz drz... nekomu se nepodari nikdy... nekdo je proste lepsi...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
A smerom dolu iste/asi so zatvoreným plynom. Aspoň tak to robím, lebo je blbosť chcieť spomaliť motorom pred zátačkou a pridávať plyn.
Pomalu a v nízkých otáčkách motoru to jde blbě, moc ucukaně a hlavně je to k ničemu. Takže používám spojku, nahoru i dolů.
...bez vrknutí plynem mě to nejde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Naposledy editováno 09.11.2020 22:14:53
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
1 reakcí na tento příspěvek Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
Takže praktické použití připomíná okruhové řazení: Výjezd ze zatáčky a někde nad 6tisíc kopeme kvalty nahoru. Když se blíží zatáčka, potom plyn zavřít, vzít za brzdy a podle otáček motoru kopeme dolů a pomáháme si brzdným účinkem motoru. V zatáčce nabrat na plyn a po průjezdu bodem zlomu za plyn a tak pořád dokola. Při používání v nižších otáčkách nahoru to někdy docela cuká s celou motorkou.
Je to docela návykové, ale v praxi to používám celkem málo (tak 10 % všech řazení). Při běžné jízdě řadím se spojkou. Vyjímkou je jízda se spolujezdcem, tam při řazení QS je to hladší.
Jo a ještě jedna věc: ten tlak na ředící páku musí být docela silný - prostě se tomu musí řict, že chci řadit bez spojky.
Naposledy editováno 28.04.2020 09:05:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Quickshift,rychlořazení,řadicí asisten,QS,schaltassistant, s...
pese píše: QS na mtorce mám. S tím fungováním je to asi takhle: Při řazení nahoru to má rádo vyšší otáčku, alespoň 4000, lépe více. Při řazení dolů to nejlépe funguje se zavřeným plynem a klidně z vyšších otáček. Vrhnutí je docela výrazné. Řadička se tváří jako by měla dolu dvě polohy, na první rozpojí spojku a vrkne, na druhou tam kopne kvalt.
To rozpojení spojky myslíš jak? Pokud vím, tak motorky s QS spojku nerozpojují.
Blipper je väčšinou zaužívaný názov pre radenie nadol. Používa tiež senzor na radiacej tyčke, ktorý sníma ale snahu o preradenie nadol. Po zaznamenaní tejto snahy (pri zavretom plyne a teda spomaľovaní - niekedy aby zafungoval je potrebné mať stlačenú aj brzdu), spraví to, že pre riadiacu jednotku motora nasimuluje signál z potenciometra, ktorý sleduje polohu plynu (plyn je síce zavretý, ale RJ dostane info, že sa sním na okamih "vrklo"), čím donúti RJ otvoriť škrtiace klapky a vrknúť motorom aby zapadol ľahko nižší prevod. Kvalita podradenia závisí od presnosti rozpoznania snahy o preradenie na radiacej tyčke, teda od správneho načasovania vrknutia motorom a tiež od miery vrknutia motorom.
www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/k-1600-gt-k-1600-gtl-k-1600-b/22098