Máte s aditivy nějaké zkušenosti, ať už dobré, nebo špatné?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do benzinu
SuperSic58 píše: banda1250> jo ono to jde postupně. Třeba v Lounech, co byla OMV, tk už je to Benzina. To samý v Žatci. Na karlovarce u Hořoviček je furt OMV
...tak uvidíme,no...tady u nás byla před léty jedna Esso,pak Agip a teď je to Mol ...prase aby se v tom vyznalo v těch aditivech1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do benzinu
1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do benzinu
Na podzim 2019 jsem koupil nový V-Strom 650. Dle instrukcí prodejce jsem prvních zajížděcích 1600 km používal pouze natural 95 (Efecta95). Od té doby už asi 1000 km tankuji pouze Vervu 100.
V manuálu se píše benzin 91 a vyšší. Kompresní poměr je 11,2:1. Sám si nejsem jistý, zda je lepší pro motor používat především - dlouhodobě benzin 95-ku nebo prémiovější 100 oktanové benziny (Verva 100). O peníze mi nejde. Vůbec si nejsem jistý, zda se dokonce motor s 95 nechoval líp. Mám pocit, že s Vervou motor v určitém pásmu otáček víc vibruje. Ale možná je to jen v hlavě a hledání něčeho, co není. Zkusím zase jednou natankovat 95 a pozorovat rozdíl. Co ovšem vidět je, tak s 95 byl výfuk na chromu kolem koncovky poprskaný kapkama, s Vervou 100 je úplně čisťounký.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do benzinu
Z principu termomechaniky, vyšší kompresní poměr znamená i vyšší expanzní poměr. Pokud bychom porovnávali tepelné zatížení dvou motorů se stejným výkonem, objemem a otáčkami, tak ten s vyšším kompresním poměrem bude líp využívat energii paliva díky té delší expanzi, výfukové plyny budou chladnější a píst taky.
1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do benzinu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do benzinu
Tam muzes lejt co chces a stejne to dobre nedopadne
Naposledy editováno 19.04.2020 13:20:41
1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do benzinu
Dal jsem si práci a obvolal většinu značkových servisů Suzuki u nás s jasnou, stručnou otázkou a výsledek je cca 50:50.
Polovina by prioritně tankovala 95 a prémiové 100 oktanové paliva dopřála jen přes zimu nebo občas na větší počištění
a druhá půlka by doporučila určitě trvale co nejlepší palivo, pokud to peněženku nebolí.
Takže jsem zase na začátku Resp. na konci. Peněženku to sice naštěstí nebolí, ale asi půjdu cestou kompromisu a opatrnosti.
Takže prioritně asi zůstanu u aditivované Efecta95 a přes zimu a občas Verva 100. Takto určitě není, co zkazit
Naposledy editováno 21.04.2020 14:16:57
Naposledy editováno 21.04.2020 14:24:59
2 reakcí na tento příspěvek Aditiva do benzinu
Schválně by mě zajímalo, zda by ke stejnému pocitu u stejného pokusu došel i nějaký jiný majitel V-Stromka.
zahadnytajemny píše: ...Mám prostě pocit, že se jí ta 95 líbí víc. 100 oktanový benzín ji tedy dám asi jen občas na "vypálení červa".
Schválně by mě zajímalo, zda by ke stejnému pocitu u stejného pokusu došel i nějaký jiný majitel V-Stromka.
já...já...já...tady...mám úplně stejný pocit Na 95 to jezdí nejlíp. Akorát v Řecku beru při odjezdu ze Zakyntosu 98,protože jak je menší nadomořská výška,tak ten Strom nějak "kokrhá". Někdo mě řekl,že v Řecku nemají klasickou 95,ale je to míň,kvůli tomu,že to lijí do lodních motorů a tam prý se leje míň oktanový benzín. Nevím,nerozumím problematice lodních motorů,ale je fakt,že když musím natankovat "u nás na pumpě na Zakyntosu" a vezmu 95,tak to více cuká,hádá a hovno to jede. Na tu 98 to dělá také,ale o poznání méně. Za ty roky mám vysledovaný vzít plnou někde ve vnitrozemí a na ostrově už netankovat. Tolik poznatek i z Řecka.
U nás ta 95 je OK. 100 je na "vypálení červa", nebo někdy na zimu před odstavením (nejsem o tom ale úplně přesvědčený).
1 reakcí na tento příspěvek Aditiva do benzinu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aditiva do benzinu
VlaHa píše: Proto se to tak dobře prodává,kdyby byli všichni normální tak stačí jeden benzín ,jenže pacienti chtěj tu bramboračku ještě bramborovější a pak k tomu vymyslí chvalozpěvy Jediný co poznám tak že sekačka po zimě líp chytne stou stovkou,jinak všechno jezdilo stejně
Zrovna minulej tejden sem startoval po zime prvne sekacku A na drc, po cely zime s obycejnou 95kou bez cehokoli.
Asi mam divnou sekacku, kdyz mi neorezne plastovy vicko nadrze, nezanese se biobordelem karburator, ani mi to nesezere svicku, nerozlozi motor, a ja nevim co jeste vsechno to bez tech zazraku udela
Ozzy_ píše: Zrovna minulej tejden sem startoval po zime prvne sekacku A na drc, po cely zime s obycejnou 95kou bez cehokoli.
Asi mam divnou sekacku, kdyz mi neorezne plastovy vicko nadrze, nezanese se biobordelem karburator, ani mi to nesezere svicku, nerozlozi motor, a ja nevim co jeste vsechno to bez tech zazraku udela
S tou sekačkou se přidávám i já. Dřív jsem před zimou nechával vyhrčet zbytek v nádrži a v karbecu aby to bylo na zimu prázdné. Dnes už na to seru a nechávám 95 celou zimu v sekačce. Leju jen 95. Po zimě 10x zapumpuju cucákem,chytne hned,zdechne,opět napumpuji asi 4x,pak chytne hrčí než ji zastavím. Do sekačky Vervu 100 bych ani nedával...měl abych strach že pak nevyberu zatáčku,nebo nedobrzdím před plotem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Na jakou teplotu nechat zahřát olej... Yamaha MT-07 | Jarns | 15 | Včera v 07:34 Koudy01 |
Honda CB600F hornet Honda CB 600F Hornet | Cula2 | 2 | 16.6.2024 v 23:33 Johny_Servis |
Výfuk Yamaha MT-07 2024 [1, 2] Yamaha MT-07 | Hekryd | 42 | 14.6.2024 v 14:02 CB600 |
Yamaha MT07, sviti kontrolka oleje ... Yamaha MT-07 | Milfcity | 1 | 14.6.2024 v 12:45 ja1 |
větrný štít / dunění v helmě [1, 2] Yamaha MT-07 | Andloc | 39 | 12.6.2024 v 20:47 MartinXL650V |