Vyhledávání příspěvků ve fóru
Nalezeno 1342 záznamů

  • Najlacnejšia na údržbu

    22.05.2013 15:18
     

    Dr.Houba píše: náklady na běžnou údržbu minimální, nežere to ani benzín, ani gumy...


    Souhlas.

     
    mirecu>

    U kardanky (novější v Evropě prodávané Shadowky od r.v. 2004 včetně) se dá i s tímto čtvrttunovým strojem jezdit na kochačku za 3.5 l/100 km.

    A ta uvažovaná Spiritka je už navíc s honďácky dobře vyřešenýma vstřikama místo karburátoru, a novější se Spiritem souběžně vyráběné Shadowky taky. Poznáš to podle roku výroby - prodávajícím raději moc nevěř, ale ověř si to sám např. dle 10. znaku VINka. A bez znalosti VIN je nejvýraznějším rozpoznávacím znakem i na menších fotkách v inzerátech brzdový kotouč na pravé straně předního kola. Starší kardanky s karbecem mají brzdový kotouč vlevo.

    Jinak obecně tyto Shadowky (VT 750) jsou nadpůměrně spolehlivé, takže pokud se s tím někde Ty sám nevyválíš, nebudeš náhradní díly vůbec potřebovat!

    Nejsložitějším servisním zásahem je kontrola a případné seřízení ventilových vůlí u dvakrát tří ventilů, tuším po cca 24 tisících km. Najdou se lidé, co to najedou i za jednu dvě sezóny, ale jiní zase třeba až za 5 až 10 let.

    Takže mirecu, neboj se a do Shadowky s kardanem klidně a bez obav z náročného servisu a z vysokých provozních nákladů běž.

    Akorát si nejsem jistý, jestli je tento typ motocyklu (čoprkrujzr) vhodný jako první mašina pro event. začínajícího motorkáře...

    Optimální volba to určitě není, ale pokud seš si jist, že čopr (Shadow Spirit) nebo krujzr (Shadow) je pro Tebe to pravé ořechové, budeš ho mít kde garážovat, vyzkoušel sis už jízdu na čoprkrujzru a jsi srozuměn se všemi nevýhodami v ovládání a v jízdních vlastnostech daných konstrukcí podvozku a geometrií mašiny, tak jdi směle do toho a věřím, že nebudeš litovat..

    Za pěkného počasí a na dobré silnici je jízda na čoprkrujzeru opravdu moc krásný, příjemný způsob relaxace. A taky i manipulace na místě je díky extrémně nízkému sedlu snadná i pro menší lidi.

    V každém případě - zlom vaz!

     
    EDIT: oprava překlepů

  • jaký postup při výměně spojky???

    26.04.2013 09:59
     

    popinjay píše: kuk sem - manual : manual Shadow 750 C



    Ahoj kolego,

    parádní stránky a záslužný počin. díky

     
     
    Honda Shadow 750C Aero ‚ RC50

    http://www.shadow750c.weblahko.sk/UVOD.html
     

  • Výfuky homologace Honda

    25.05.2013 13:58

    vie píše: stejne by me zajimalo, kazda nova motorka je vybavena vyfukem s homologaci, vsichni maji pote vyfuky bez homologace, kde vsechny ty originalni vyfuky sakra jsou?


    Já třeba mám origo svody i s koncovkama uskladněny pro jejich opětovné budoucí použití nebo pro případ prodeje laďáků.

    Jinak dost lidí si origo laufy poněkud neuváženě ničí odvrtáním přepázek ve snaze o vylepšení zvuku otevřenou koncovkou, ale po čase se pak zase vracejí k původnímu nepoškozenému dílu a rádi origo výfuky odkoupí od někoho s homologovanýma laufama...

    Ono stačí pár případů za sezónu, kdy rakouská nebo německá žandarmérie udělá šťáru, motorkáře s otevřenejma nebo hlučnejma nehomo laufama odstaví, citelně ho opokutuje, a dotyčný pak akorát může zavolat kamarádovi s dodávkou nebo s vozíkem, aby pro něho dojel a mašinu mu odvezl aspoň přes hranice. Neděje se to často, ale děje se to!

  • Od 19. ledna změna praktických zkoušek na moto

    08.05.2013 08:37

    Kéňa_Géďaf píše: Předpokládám, že zkoušky probíhají podle platného zákona. Zkušební komisař si přece nemůže rozhodovat sám o tom, jak probíhá zkouška a co bude obsahovat - musí koncipovat zkoušku podle toho, co mu nařizuje zákon


    Neber to ve zlém, předpokládat sice můžeš leccos, jenže ona ta životní realita se často odlišuje od naivního vidění ideálního světa. Podle profilu je Ti 42 let, takže bys už snad mohl za ty roky vědět, jak to v životě chodí, a navíc ještě v tomto státě.
    Omlouvat by Tě snad mohlo jedině to, žes včera poprvé přijel do České republiky a začínáš se teprve kolem sebe s údivem rozkoukávat.

    EDIT: oprava překlepu

  • Yamaha wr 250x, Králové Hradecký kraj

    05.06.2013 18:12

    potuch píše: Dovi> Díky. Co jsem tak vyčetl, tak wr je ze serie dost přidušená. Stačí udělat pár jednoduchých úprav a hned je nahore nejakejch 5 - 6 koníků. To si myslím, že není vůbec špatný výsledek. Celkem by se to dalo zmáknout za nějakejch 10 tis,-. Ale předpokládám, že se do ničeho takového pouštět nehodláš?


    Ee, výkon mi nechybí. Ale kdyby se odstraněním přívěry o něco málo zlepšil průběh krouťaku úplně dole, tak jakožto spíš kochací jezdec bych se nezlobil...

  • Motocentrum Olomouc - Honda VT 750 C3 Black Widow

    05.05.2013 12:40
    Myslím, že už sis odpovédél sám...

    P. S.
    A řeknu Ti k tomu jen obecnou a stále platnou pravdu - věřit mnohokrát zopakovaným negativním zkušenostem už mnohých před Tebou, a taky i své vlastni intuici, se vyplácí víc než věřit naučeným řečem na kšeftu velmi zainteresovaného "obchodníka".

  • Rozšíření z A2 na A

    05.05.2013 07:12

    Dom_Vysočina píše: Jde o to, jestli je pravda, že to musím zvládnout do půl roku a pak jsem bez papírů a co je na tom pravdy, že když po druhý nedám, tak musím dělat i testy.

    A hlavně by mě zajímalo jak se mám doháje vyjezdit na motce, když na to nemám papíry.


    Vezmu to popořadě, ale předem uklidňující a závazná odpověď na to, co Tě asi nejvíc pálí a přímo životně (existenčně - s ohledem na výkon Tvého povolání) zajímá:

    O řidičák na auto (sk. B) ani o svůj stávající řidičak na motocykl (sk. Ao, A18 respektive dnes A2) v žádném případě NEPŘIJDEŠ !!

    1)
    Do toho půl roku bys jenom měl stihnout opakovat zkušební jízdu na velké motorce s komisařem, a mj. je tam i na žádosti taky datum zdravotní prohlídky od Tvého praktického lékaře.

    2)
    Tak jen pro jistotu informace případně do budoucnosti, třeba pak někdy při dělání řidičáku např. na náklaďák apod.:
    Tam už bys totiž musel dělat před zkušební jízdou s komisařem i písemný test z pravidel silničního provozu, který kdybys neudělal aspoň za minimální ještě připustný počet bodů, tak teprve až tehdy by Ti hrozilo, že po následném naplnění mnoha podmínek (dlouhodobá to záležitist) by se Tvůj případ mohl dostat do správního řízení na Tvém místně příslušném Odboru dopravy, kde by s Tebou mohli zahájit řizení vedoucí k odebrání ŘP. Ale k tomu v ČR dochází zatím jen výjimečně; jednak bys ještě měl opakovaně přiležitosti ten test nakonec udělat, a taky bys musel být zdravý a vyskytovat se v tuzemsku atd. Pokud bys byl naopak v pracovní neschopnosti nebo dlouhodoběji v zahraničí, celé to řízení by nemohli uzavřít a táhlo by se to dál.
    Takže buď úplně v klidu, opravdu Ti teď (při pouhém rozšiřování z A2 na A) nic nehrozí.

    3)
    Co se Tvého neúspěchu teď u jízdy týče, tak podle toho, jak to celé probíhalo a co tomu předcházelo, bych řekl, že to nebylo Tvojí neschopností, ale jenom nevyježděností na větší a těžší neznámé motorce, a navíc ještě s metrákovou pohyblivou přítěží na tandemu.

    A hodně škody a největší podíl viny zřejmě udělal ten ležérní až lemplovský přístup instruktora autoškoly, který měl mít jako profesionál dost rozumu a zkušeností, aby to všechno nenechal až na poslední chvíli.
    A když už to přece nechal až tak daleko zajít, tak ještě ke všemu ve své předposranosti před komisařem nejenže za Tebe jako svého zákazníka nebojoval, ale navíc Tě ještě při zkoušce potopil nevhodnou alibistickou poznámkou směrem ke komisaři - a ten se toho pochopitelně chytnul a už od začátku pak na Tebe samozřejmě musel pohlížet předpojatě a s despektem, ještě než sis vůbec na tu mašinu sednul.

    4)
    Teď před druhým ostrým pokusem by ses měl zaměřit hlavně na pomalejši jízdu s co nejtěžšim spolujezdcem, potrénovat rozjíždění a zastavování, i do kopce, taky rozjezdy hned do zatáčky, obratnost a maximální plynulost, zkrátka to, co se nejvíc uplatní při zkušební jízdé s komisařem za zády.
    Chce to klid a párkrát si to zkusit předem na cvičišti, aby se pak člověk nemusel stresovat na bojišti. Neboj, to dáš!

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    14.05.2013 09:41

    wario píše: krom předního blatníku budou na R a X plasty stejný , z ničeho jiného na to plasty nepůjdou


    Člověče, řekl bych, že dokonce i ty přední blatníky jsou snad asi taky stejný...

    Teď už sice nemám přímé srovnání, ale co si pamatuju, tak se mi jevily úplně identický.
     
     











     
     
    K tomu enduru WR 250R ten přední blatník vzhledově i funkčností pasuje myslím velmi dobře, ale ten samý blatník použitý na motardu WR 250X už je trochu míň estetický.

    Optimální přední blatník na motardu by možná nemusel být tak velký a mohl by být i trochu níž, aby ta mezera mezi blatníkem a menším (17 palcovým) motardovým předním kolem nebyla tak velká.

    Ale je to na tom výborném WRku vlastně úplná prkotina; na funkci rostlináře to nemá žádný vliv...

     











     

  • Honda Shadow Spirit VT750

    27.04.2018 07:13
    wattsound>

    Sytič a karbec bys teda fakt při vstřicích mít neměl

    A karburátor u Shadowky r.v. 2009... (?)
    Neevropská (např. indická) verze?

  • Aerodynamický hluk

    11.04.2018 19:12
    Tak ještě je v záloze deflektor (před štítem - před jeho horní hranou)...
    Ale než bys s tím experimentoval a případě do toho investoval, zkus ještě takovou zdánlivě primitivní věc jakou jsou špunty do uší.

    Já už to na motorce používám dlouhou řadu let - primárně proto, abych na starý kolena nebyl úplně hluchej, ale pak postupně i kvůli lepší pohodě. Ono se to nezdá, ale i levný špunty za 5 kaček z lékárny znatelně sníží celkovou hladinu hluku a mozek si pak z toho zvukového spektra dokáže líp vytáhnout to, na co se člověk aktuálně potřebuje zaměřit (na zvuk motoru například). A není to tak, že bys přitom nějak hůř slyšel třeba informace z okolního provozu - spíš mi připadá, že nejvíc jsou filtrovány právě ty nežádoucí šumy a hukot helmy od větru.

    Vyzkoušej a uvidíš, riskuješ jenom pětikačku za nejlevnější "špunty" do uší...

  • Nafouklá baterie

    11.04.2018 07:23
    Otaak>
    Ještě bych maličko doplnil jinak velmi dobrý Čárlího příspěvek.

    Regulátory, jak stárnou, bývají někdy zrádné v tom, že za studena sice regulují ve správných mezích, ale po zahřátí už nemusejí fungovat stejně dobře. Proto je dobré ověřit jejich funkci i při delší jízdě nebo alespoň hned po zastavení (samozřejmě ještě s běžícím motorem a v jeho různých otáčkách).
    A druhá věc obecně k tomu vysychání - baterky u některých motorek trpí dost i teplem od motoru (je to různé dle umístění a tepelného odstínění akecu).

  • NC750X nebo Guzzi V7

    08.04.2018 20:52

    Docela divný výběr, skútr vs. motorka. Nejdřív si musíš ujasnit, co vlastně chceš.


    guci přece není skútr...

    Kohlstein17 píše: Nejel jsem ani na jedné z nich, jenom jsem se teď na motosalonu na obě posadil. NC750X mi přišla taková chlapská, otázka je jak dobře se s tím trefují zatáčky, které ještě neznám. Proti tomu Guzzi mě připadne posazem jako taková bachratější třiapůla, kolena už mi vyčnívají z prolisu na nádrži a když jsem za sebe posadil mladýho, tak i ten mi ve svých patnácti řekl, že má prdel skoro v luftě.
    Off topic - NC750S mě znechutila dvě věcmi, skoro až taková blbost, řeklo by se - vadí mi ten plastový dekl na atrapě nádrže a víčko chladiče, které je vytrčené šikmo do strany a z pohledu jezdce je vidět mezi řidítkem a "nádrží".


    K tomu OT:
    X-ka do r.v. 2015 a všechny S-ka mají víka hladký, nový X-ka od modelu 2016 včetně mají na víku vystouplý držák tankvaku. Ale s tím chladičem jsi mě dostal, S-ko mám už čtvrtou sezónu, ale nikdy jsem si víčka chladiče za jízdy nevšímal - za jízdy se dívám před sebe a do zpěťáků, a při kochačce občas i do stran. Kolmo dolu se člověk podívá asi jenom když si v šourúmu testuje posed na motorce..

  • Aerodynamický hluk

    08.04.2018 08:41
    stemar-cz >

    Mám sice zhruba Tvoji výšku, ale místo na X-ku jezdím na S-ku (naháč s ještě nižším štítkem), a tak mě napadá nejrychlejší a nejlevnější řešení, jak potvrdit nebo naopak vyloučit tu helmu.

    Odmontuj na zkoušku (dočasně) štít na svém X-ku (je to tuším na čtyřech šroubcích) a projeď se, ideálně za bezvětří. Uvidíš jednoznačně, jestli je to helmou, když už na ni teď nebudou působit turbulence od štítu.

  • Africa twin adventure sport

    29.03.2018 08:04

    Souhlasím, až na ty padáky. Taková motorka by na pády měla být připravená. Neříkám že zrovna formou trubek. Nejvíc se mi v tomhle ohledu líbí XTZ660Teneré. Ta ani padáky nepotřebuje.

    Určitě je lepší mít bytelné trubky jako KTM než to co nabízí Honda, ale přeci jen je to hmotnost navíc a při pádech se to může pokroutit, obzvlášť když spadneš třeba na trávě, to pak z padáků dloubeš drny klackem.



    veverak007>

    Ahoj,
    jsou "padáky" a padáky. Kdybys do té nové Afriky šel, raději ignoruj případnou dealerovu nabídku originálních imitací padáků. Naštěstí existují i nesrovnatelně lepší a fungující alternativy. Jde o to, kolik času, peněz a invence se investuje do jejich vývoje - viz přiložený OUTBACK MOTORTEK...

  • NC750X

    13.03.2018 06:25
    sekáčmagor>

    Ahoj, zrovna teď zhruba před 10 dny zveřejnil Jednostopou svůj test NC750X - zmiňuje tam mj. i svoji výšku 193 cm a chválil si ergonomii i při jeho větších rozměrech a hmotnosti.

    Vkládám odkaz na daný příspěvek:
    http://www.motorkari...p;pgr=78#goto9586832

    anebo kdyžtak přímo video na youtube:


    Jinak to NC je robustní stroj s velkým rozvorem a nebývale velkou nosností. Jezdím sice na o trochu menším/nižším S-ku (naháč), ale na specializovaném slovensko-českém fóru http://nc700.sk/ je samozřejmě ve výrazné převaze větší X-ko, kde můžeš případně oslovit chlapy větších tělesných proporcí s Hondama NC 750X...

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    14.03.2018 12:36
     
    13.03.2018 15:20:51
    VW si zajistil dodávky baterií pro elektromobily za 20 mld. EUR a plánuje mít až 50 mld. EUR

    Automobilka VW oznámila, že si zajistila dodávky baterií pro své elektromobily v následujíích letech v celkové hodnotě cca 20 mld. EUR.

    VW počítá s tím, že produkce elektromobilů v roce 2022 bude obstarávat až 16 továren oproti stávajícím 3. V roce 2025 by už mohla automobilka produkovat 3 milióny elektromobilů ročně. Pro toto si již zajistila odpovídající produkci baterií ve výše zmíněném rozsahu. Dodávky by měly obstarat společnosti z Evropy a Číny jako jsou například Samsung SDI, LG Chem a Contemporary Amperex Technologies.

    Následovat by mělo také zajištění dodávek baterií z USA s cílem zajistit si celkově jejich dodávky za cca 50 mld. EUR.
    VW předpokládá, že počínaje příštím rokem bude představovat nový elektricky poháněný model v podstatě každý měsíc s cílem dominovat tomuto segmentu ve světovém měřítku.
    Automobilka také oznámila, že usilovně hledá cesty a možnosti, jak snížit závislost elektromobilů respektive jejich baterií na nedostatkovém kobaltu

    Americká Tesla si doposud zajistila dodávky baterií v objemu cca 17,5 mld. USD primárně od Panasonicu.


    Zdroj: https://www.kurzy.c...e-mit-az-50-mld-eur/
     

  • Nové čínské moto nebo ojeté japonské

    02.03.2018 15:02
     
    HonzaY>

    Ano, to je jedna z několika funkčních variant - nová čínská se zárukou versus ojetá japonská.
    To dilema výběru a následné dlouhodobější výhody+nevýhody jsou už právě naznačeno tím "nová čínská motorka se zárukou za cenu ojetého Japonce".

    Lákavou výhodou, zvláště pro začátečníka, se jeví ta "papírová" záruka (může to ale také být spíš placebo pro uklidnění - to se uvidí, až půjde do tuhýho).

    Nevýhodou novýho Číňana je pak (obecně) i to, že zatímco ojetý udržovaný Japonec koupený od prvního nebo druhého majitele si svoji nákupní cenu už víceméně drží, tak toho Číňana se člověk potom zbavuje za polovinu nebo i třetinu nákupní ceny, a ani přesto se moc těch koupěchtivých zájemců nemusí najít. Na to už pak většinou přijde každý sám.
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    14.02.2018 09:15
     
    Hlavně ale ať to světlo je homologovaný (nebo ať se tak aspoň tváří)...

    Jinak jsou to s velkou pravděpodobností vyhozený peníze - bez Éčka je to dneska na STK skoro bez šance.

    EDIT:
    Nebo nedej Bože při nehodě jen trochu spojené se zadním osvětlením.
    To by byla přímo pastva pro pojišťovnu při (NE)řešení škodní události.

  • Kawasaki Versys 650 nebo Honda NC 750X

    05.02.2018 11:10
     
    Zdenál1974>

    Ahoj, pro tyto účely (jízdu na pohodu sólo, nebo s přítelkyní, na ježdění delších vzdálenost) často padá volba právě na trojici osvědčených podlitrových motorek (v abecedním pořadí) Honda NC 700/750, Kawasaki Versys 650 a Suzuki V-Strom 650.

    Tak hodně radosti a spokojenosti s novou motorkou!

    Jinak ale ten podvozek se dá štelovat nejenom u Versysu, a pokud by opravdu měla někomu (redaktorovi v testu?) lítat hlava ze strany na stranu už při 80 km/h, pak by to byl problém kombinace čelního štítu a nezkušeného jezdce nebo jezdce s atypickou postavou, který by si pouštěl turbulentní proud vzduchu přímo na helmu - a to by bylo při delší jízdě nepohodlné i kvůli aerodynamickému hluku.

    Řeší se to změnou nastavení (sklonu/výšky) štítu nebo instalací malého deflektoru přichyceného na vrchu štítu. Anebo i výměnou stávajícího štítu za jiný, lépe vyhovující svou velikostí a tvarem dané postavě - nebyl by to první ani poslední případ.
     

  • Prezident ČR - rozhodnuto.

    27.01.2018 15:47
    Jak se zdá, zvítězil rozum lidí s ještě nezdegenerovaným pudem sebezáchovy nad lží a nenávistí "elit", presstitutů, některých (škodících) neziskovek a (některých) umělců a dalších pseudohumanistů a samozvaných arbitrů morálky - skoro všech přisátých na státní cecek a s životním mottem "po nás potopa".
    Díky, lide český (moravský a slezský)!

  • prof. Ing. Jiří Drahoš, DrSc., dr. h. c. - kandidát na prezidenta ČR

    20.01.2018 20:49

    „...podle těch kvót, ke kterým jsme se zavázali...“ prohlásil Drahoš.


    Jestli se pletu, tak se panu Drahošovi omlouvám, ale měl by ho někdo informovat, že ke kvótám jsme se nezavázali - ty nám byly přes náš odpor nadiktovány na jakési schůzce ministrů vnitra (!!!) států evropské unie (postupně se bohužel měnící v protievropskou unii).

  • prof. Ing. Jiří Drahoš, DrSc., dr. h. c. - kandidát na prezidenta ČR

    20.01.2018 16:41
    Největší falešná zpráva o J. Drahošovi
    20. 01. 2018 12:20:14

    Jedna z největších falešných zpráv, která se šíří o J. Drahošovi je ta, která tvrdí, že J. Drahoš je slušný člověk. Opak je pravdou. Největší falešnou zprávou je J. Drahoš sám.

    Po internetu i jinde se šíří tvrzení, J. Drahoš je slušný člověk. Prý nelže a chová se důstojně. Problém s tímto tvrzením je dvojí. První problém spočívá v definici slušnosti. Druhý v tom, že toho o Drahošových skutečných názorech mnoho nevíme. A z toho, co víme, jako slušný člověk nevychází.

    Definovat slušnost jako důstojné chování ve smyslu osobního stylu a projevu je povrchní a nic neříkající. O morální vyspělosti člověka neříká téměř nic. Například dr. Mengele, který se považoval za vědce, měl skvělý osobní styl: byl dobře oblečený, ve svém vystupování byl zdvořilý, ženám se líbil, nevyjadřoval se hrubě, dětem rozdával sladkosti (1). Těžko lze u něho však hovořit o slušnosti. Jeho „slušnost“ byla povrchní, vnější. Skutečná slušnost musí být založená na vyšších morálních hodnotách. U státníka, který má zastupovat a hájit národ, pak, v souladu s Masarykem, slušnost a čestnost musí být založená na lásce k vlastnímu národu (2).

    Dalším problémem je, že o skutečných názorech J. Drahoše toho mnoho nevíme. Pan Drahoš se kampaní do značné míry promlčel. A pokud už se Drahoš projevil, pak šlo často o průšvih, který se jeho poradci a zastánci snaží silou mocí urovnat. Tady jsou tři příklady.

    Za prvé, J. Drahoš byl jeden z prvních, kdo se podepsal pod pamflet Vědci proti strachu a lhostejnosti (3). V době, kdy se do Evropy nekontrolovatelně valily masy muslimských nájezdníků – povětšině mladých bojeschopných mužů, ve valné většině bez dokladů a řádné registrace, zato však dobře oblečených a s drahými mobily – kteří se nezastavovali v první bezpečné zemí, jak stanoví mezinárodní úmluvy a volně překračovali hranice evropských států – tak v této době nás daný pamflet vyzýval, že je třeba v těchto hordách vidět individuální lidské bytosti, kde každá má svůj osobitý příběh, že není možné všechny muslimy házet do jednoho pytle a je třeba s nimi soucítit a neodvracet se od cizího neštěstí (4). Na druhé straně ostře odsuzoval různě vyjadřovaný odpor českého obyvatelstva vůči muslimské invazi jako psychickou poruchu – jakousi xenofobii, která v naší společnosti prudce narůstá spolu s aktivitou údajných extrémistických skupin.

    Tyto názory však nejsou vedené vědou, ale pouze nevědeckou protinárodní ideologií neomarxismu. Jak ukázaly např. výzkumy českých výzkumníků Jiřího Horáčka a Ladislava Kesnera z Národního ústavu duševního zdraví, odpor k muslimské migraci není u českých lidí veden nějakým iracionálním stachem (xenofobií), ale čistě rozumovou úvahou (5). Odmítání muslimské migrace je u Čechů spojeno z osobnostními rysy jako je zodpovědnost a svědomitost. Tedy právě ty rysy, které u vítačů chybí.

    Daný pamflet je nejen lživý, ale i urážlivý, manipulativní a jdoucí proti vlastnímu národu. Jeho lživost je především v tom, že vykresluje muslimské invazní hordy jako ubohé uprchlíky, s kterými třeba soucítit a přirozenou reakci českých lidí jako psychickou poruchu. Má tedy v českých lidech vzbudit falešnou představu, že nejde o reálné ohrožení jejich země a také, že jejich přirozená reakce je iracionální, odsouzeníhodná a nemorální.

    To je nanejvýš urážlivé a současně i manipulativní. Tak se totiž buduje a posiluje vítačství – psychologickou manipulací (muslimské nájezdní hordy jsou popisovány jako ubožáci, kterým je třeba pomáhat, a náš odpor jako odsouzeníhodná psychická porucha). Tak se má umožnit muslimská invaze do Evropy bez boje a našeho odporu. Může se slušný a čestný člověk, který miluje svůj národ, podepsat pod něco takového?

    Pan Drahoš v této věci neprojevil ani stopy morální sebereflexe. Tento lživý, urážlivý a protinárodní pamflet dodatečně neodsoudil a za svůj podpis se neomluvil. Naopak, on a jeho zastánci se snaží tuto aféru přecházet či zlehčovat a překrucovat.

    Další průšvih si J. Drahoš způsobil vítačským prohlášením o tom, že přijmout nějakých 2 600 uprchlíků nebo migrantů by pro naši zemi nebyl žádný problém (6). Toto prohlášení v souladu s podpisem vítačského pamfletu ukazuje, jak J. Drahoš smýšlí o islámu. J. Drahoš nepovažuje přijímání tisíců muslimů za žádné nebezpečí či hrozbu a je ochoten se vysmívat těm, kteří muslimskou migraci odmítají. J. Drahošovi tedy chybí přesně ty rysy zodpovědnosti a svědomitosti, které jsou příznačné pro ty, kteří muslimkou migraci v jakémkoliv množství odmítají (5). Je zřejmé, že J. Drahoš v této věci trpí morální plochostí a sociální tupostí, která mu zabraňuje pociťovat a projevovat vyšší morální city, jako je právě láska k vlastnímu národu.

    Navíc, jak je J. Drahoš schopen je prověřit, když to nejsou schopny ani americké bezpečnostní služby?(7) A jak z bezpečnostního hlediska prověří další generace těchto muslimů u nás? A jak jejich příbuzné při spojování rodin? Nyní se J. Drahoš snaží spolu se svými poradci celou věc zlehčovat a tvrdit, že není vítač, protože odmítá kvóty. Odmítat kvóty nestačí, pane Drahoši! Pod tlakem veřejného mínění prohlásí kdekdo lecos. Ale při vaši spontánní odpovědi jste se vyjádřil dostatečně jasně.

    Třetím průšvihem je vítačství Sorosovy instituce – Středoevropské univerzity (8). Tu se snaží maďarská vláda vytlačit ze svého území, protože ji považuje za nebezpečnou instituci prosazující protinárodní ideologii neomarxistismu. Spíše než o hledání pravdy tato instituce slouží jako výcvikové centrum pro neomarxistické aktivisty. Pan Drahoš by mohl odpovědět na otázku, co společného s vědou mají obory jako gender studies, které jsou součástí výuky na dané instituci a jak obohatí české školství? (9)

    Z výše uvedeného vyplývá, že přes vnější formu, J. Drahoš nemůže být a není slušným člověkem. Hlásí se k názorům, které vylučují lásku k vlastnímu národu a které naopak vedou k likvidaci národní kultury a tím i českého národa a Česka jako našeho domova. Lživý a urážlivý neomarxistický pamflet Vědci proti strachu a lhostejnosti, ochota přijmout 2600 migrantů a lákání do Česka Sorosovu instituci, jsou tři konkrétní příklady, kdy J. Drahoš projevil svoje vlastní postoje.

    Přičteme-li k tomu, že na Drahošovu volební kampaň přispívají miliónovými částkami skupiny a lidé, kteří také přispívají na Sorosovy politické neziskovky, že J. Drahoš je proti tomu, aby čeští lidé mohli sami rozhodovat o závažných věcech v referendu, a také že chce, aby Česko předalo další pravomoci do Bruselu, pak je zcela jasné, že J. Drahoš není na straně českého národa, ale na straně těch, kteří to s českým národem dobře nemyslí (6, 10, 11, 12, 13). Tvrzení o jeho slušnosti je falešnou zprávou. Největší falešnou zprávou pro tyto volby je pak Jiří Drahoš sám – není tím, za koho jej jeho propagátoři vydávají.

    Zdroj: https://renda.blog....z/blog.aspx?c=644793

  • 100 000km a víc! Kdo má motorku s tímto a vyšším nájezdem?

    13.01.2018 15:20
    Živoucí rakouská legenda, Hannes Bagar alias "VaraHannes", má na své vlastní 16 let staré Hondě (litrové Varadero) už přes 600 tisíc km
    (kupoval ji tuším v roce 2002 z druhé ruky, když měla najeto asi 16 tisíc km)...

  • Kamera na moto: SJ4000 Wi-Fi vs Lamax action X6 + GitUp Git1, GitUp Git2

    24.07.2016 12:06
    adosq>

    Pro jistotu se podívej do menu, jak máš nastaveno softvérové doostřování (jestli si s tím třeba někdo nehrál).

    Firmware v GitUp umožňuje hodně postprocesorových úprav a zrovna ta ostrost obrazu je tam tuším ve 3 stupních.

  • GitUp Git2 Git1

    23.07.2016 18:49
    adosq>

    Vadný kus (nejspíš nezaostřený objektiv).

    Jestli na to máš záruku, je to na reklamaci.
    Pokud nemáš, zaostři to sám (viz např. hned to video v příspěvku z 15.7.2016 v 16:02).

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    04.07.2016 17:12

    Anti píše: Dovi> V tom případě bych nemluvil o širokém rozsahu použitelných otáček, Na to tu jsou jiné stroje.


    To ano, s tím souhlasím. Jenže když budeš něco vytrhávat z kontextu a budeš se to pak "úspěšně" pokoušet vyvracet, sice z toho možná budeš mít dobrý pocit, ale pravdu ne.

    Celý ten výrok byl přece myšlen a napsán jinak a Ty si ho bohužel upravuješ do jiné polohy. Myšleno to nebylo tak, že by snad motor v NCčku byl široobrátkový sám o sobě (= absolutně vzato), ale že ho lze považovat za "širokoobrátkový" OPROTI tomu motoru v BMW F650GS, který má malý rozsah použitelných otáček. A zaznělo to v rámci letmého porovnání těchto mých dvou motorek (jedné z minulých a současné).

    Čili ať to zase někdo neinterpretuje nějak jinak, dávám Ti tady písemně, že motor v NCčku nedisponuje nějakým nadprůměrným nebo dokonce jak mi možná nechtěně podsouváš "zázračným" rozsahem otáček, ale "jen" PRŮMĚRNÝM rozsahem použitelných otáček. Ale že i tak je chování tohoto motoru citelně použitelnější a příjemnější než u trochu méně výkonného, ale taky vyhlášeně úsporného motoru s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (a jasně, v tom malým GS Báwu to nebyl dvouhrnek, ale velkoobjemový jednobuch ROTAX).

    OK, už si rozumíme?



    Dovi píše: Diplomaticky řečeno, o pravdivosti Tvých slov dalo by se úspěšně pochybovat.


    gugo píše: Dovi>
    no ty woe nekecej ze jsi cetl literarni poklesky, na to bych te tedy fakt nesacoval.


    No, Leacock myslím patří k základnímu vzdělání

    Jinak ale tento diplomatický eufemismus (zastupující nařčení ze lži) použilo i mnoho dalších autorů, u nás třeba mj. Zdeněk Jirotka v Saturninovi apod.

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    04.07.2016 13:30
     

    Anti píše: Aby to bylo fér,stačí mi údaj na,pátý rychlostní stupeň.


    OK, na takto jednoduchou otázku jednoduchá odpověď:

    Na pětku u NC 750 S/X s mechanickou převodovkou od cca 1900-2000 do 6500 ot/min (od 50 do 170 km/h, reálných, ne tachometrových).

     

    Anti píše: Zajímá mně to když se tady majitelé rozplývají nad širokým spektrem použitelných otáček...


    K tomu druhýmu - jestli to mělo být na mne, tak jsem si jen lehce dovolil porovnat nikoliv nějaký zázračný (nadprůměrný), ale PRŮMĚRNÝ rozsah otáček NCčka s uživatelsky PODPRŮMĚRNÝM rozsahem u BMW F650GS (jasně není to dvouhrnek, ale velkoobjmový jedndobuch) - obě mašiny jsem jezdil a vlastnil. Tam u toho podle mne spíš neprávem glorifikovanýho malýho GS Báwa, pokud si to ještě dobře pamatuju, to bylo prakticky nepoužitelné pod 3000 ot/min. A končilo to někde pod 7 tisíci. Opět jestli si to ještě pamatuju, snad nikomu a ničemu nekřivdím...
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    04.07.2016 11:18
     

    Anti píše: Jinak,pokud někdo jezdí s V-Stromem za 3,6,nebyla pro něj jiná volba než NC


    v.d.k. nepsal, že s malým V-Stromem takto trvale (vždycky) jezdil, ale že u jeho stromku "spotřeba na pohodu 3.6". Lidem, kteří se třeba rozhodují pro cenově dostupného nenáročného cesťáka, můžou i tyto osobní zkušenosti trochu pomoci. A v.d.k. to nepsal jako nějaký snad stěžejní ukazatel, ale jako jeden z více údajů při srovnání 700 Transalpu, 650 V-Stroma a 700 NCčka:

    TA700 - na pohodu 4,5, chyběla šestka
    V-Strom650 - spotřeba na pohodu 3,6
    NC700 - spotřeba pohoda 2,7-2,9

     

    MARTlN píše: To NC zere jenom 3 litry?


    Dráťa píše: Recenzenti tvrdí, že to žere 5 při svižnější jízdě a při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry. Střelci a dravci jako Dovi s tím jezdí za 2,67 L/100 km


    Ten údajný poznatek recenzenta, že "při úsporný jízdě se dá spotřeba udržet pod 4 litry", je velmi cenný... - bodejť by se nedala udržet pod 4 litry, když se s NCčkama běžně jezdí okolo 3.5 a při úsporné jízdě pod 3.

    Kdo má s NCčkem dlouhodobější osobní zkušenost, ten se takovéto recenzentově informaci může jenom s pochopením pousmát. Tady nejvíc záleží na tom, co si dotyčný recenzent představuje pod pojmem úsporná jízda - pokud to, že na chvíli zkusí potlačit své návyky a nebude furt točit do omezovače, nebo že "úsporně" pojede 130-140 km/h, tak to by asi tak mohlo odpovídat... Buďto jezdit úsporně nikdy neuměl anebo jestli to kdysi uměl, tak dnes už toho za ty roky ničím neomezovaného kroucení heftem není schopen (což se dá vzhledem k jeho profesní deformaci pochopit).
    Otázkou taky je, jestli dotyčný recenzent tu úspornější jízdu opravdu zkusil dýl než 500 metrů anebo jestli si spíš ten "údaj" pod 4 litry jen tak neextrapoloval ze své jízdy, při které se v ničem neomezoval...

    Proto než jeden nějaký údaj možná i vycucaný z prstu bývá lepší více údajů od více lidí - má to větší vypovídající schopnost. Třeba i tady v motokatalogu na Motorkářích jsou vidět průměrné spotřeby okolo 3.6 l/100 km:

    nc 700s: 3,64 l/100 km - průměr od 17 uživatelů
    nc 700x: 3,60 l/100 km - průměr od 26 uživatelů
    nc 750s: 3,56 l/100 km - průměr od 15 uživatelů
    integra: 3,63 l/100 km - průměr od 3 uživatelů

    Vychází jim to napříč všemi typy průměrně takto:
    (3,64*17 + 3,60*26 + 3,56*15 + 3,63*3) / (17+26+15+3) = 219,77/61 = 3,60 l/100 km

    A není to při jedné tzv. úsporné jízdě recenzenta, ale jsou to DLOUHODOBÉ spotřeby uživatelů při běžném kombinovaném používání (město, silnice, dálnice).

    Každý ať si to přebere jak chce. A jak mu to jeho objektivnost dovolí.
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    30.06.2016 08:46
     

    gugo píše: Hele NCckari hlavne tedy Dovi, tim jak porad povidas o tech nizkejch otackach a vysokych zvihach a spolehlivosti toho polomotoru z auta me napadlo ze by ten celej motor z hondy jazz nemusel byt spatnej pohon do UL. A podle prvotniho ohledani se fakt zda ze to nemusi byt spatne...tak dik za inspiraci


    Rádo se stalo, svět je malý a never say never...

    A dokonce by klidně bylo možné v lehčím (jednomístném) UL použít i jen ten dvojválcový motor z NC... Z dětství spojeného s leteckou modelařinou mi vytanula vzpomínka na velmi úspěšný americký Volksplane z konce 60. let, vyráběný (kopírovaný) v tisících kusech a poháněný "jen" cca 30 kW (~ 40 koňovým) motorem z původního poválečného (50. a 60. léta) Volkswagenu Brouka.

    https://en.wikipedia...vans_VP-1_Volksplane

    A zrovna model tohoto éra jsem si o pár let později v polovině 70. let postavil jako tehdy populární dvacetinku (létající maketu v měřítku 1:20 poháněnou gumovým svazkem - ideálně tehdy bohužel nedostatkovou gumou Pirelli) i jako Oříška (tehdy nově vzniklá kategorie Peanut s jednotným rozpětím křídel 330 mm). S vděčností vzpomínám na našeho vedoucího Luboše Koutného (dnes nestora a žijící legendu Ing. Lubomíra Koutného - tu VŠ si dodělal při zaměstnání) i staršího spolužáka Tondu Alferiho, kterému se jeho láska k letadlům stala životním povoláním:

    http://rejpalek.blog...iny-v-brne-gumickari

    Ale praktičtější by namísto příčného vodníka (motory ve většině dnešních motocyklů) bylo použití podélného vzducháče, a ideálně asi toho boxera. Jednak to chlazení vzduchem (u širšího čumáku přes žaluzie, u štíhlého pak z trupu vyčnívající ofukované válce) funguje (zvláště u pomalého amatérského UL s menším dostupem a provozovaného v běžných klimatických podmínkách) ještě spolehlivěji než u motorky proplétající se ve vedrech malou rychlostí dopravníma zácpama. A druhak odpadá převod krouticího momentu o 90 stupňů - blok se suchou spojkou a převodovkou je možno snadno demontovat a klikovou hřídelí v podélné ose lze přímo pohánět vrtuli.

    P.S.
    Tady jen pro představu něco málo o kategorii "super hyper ultralajtů" - nejlehčích a nejvýkonnějších halových modelů. Hmotnost gumového svazku jakožto pohonu je pravidly omezena tuším na maximálně 0,4 gramu, celková "provozní" hmotnost špičkového mikrofilmového éra bývá okolo 1.2 gramu a rychlost otáčení vrtule nepřesahuje (ani s největším "krouťákem vocpodu" při startu) jednu otáčku za vteřinu:

    http://www.kolmanl.i...lias=HALA_20080726_1

    Ale toto ještě není ta nejvyšší provozovaná úroveň. Opravdové špičky mají podle výšky haly doby letu na tu zkroucenou gumu až okolo 3/4 hodiny (světový rekord je přes hodinu letu).

    P.P.S.
    (snad mi aspoň protentokrát promineš ten delší příspěvek)...
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    25.06.2016 15:03

    Mufiozo píše: Dovi> No vida, konecne nejakych par prispevku k tematu, takze ta motorka ma smysl, a ne jen, jak tady vsichni tvrdi, vc tebe, ze "je to prece Honda a ono se vzdycky najde sulda, co si to koupi". Tajze je to motorka pro lidi, levne provozni naklady, nesmrtelny motor s dual clutch, tata to koupi a jeste i vnuk na tom bude dojizdet do skoly, to neni spatne.


    Jestli myslíš ten příspěvek na první straně vlákna http://www.motorkar...mp;pgr=1#goto9092659
    tak tos mě asi špatně pochopil - bylo v tom z mé strany trochu (trochu dost) ironie.

    Věc se má tak, že bez ohledu na to, jestli je výroba nějakého NCčka nebo jiného stroje pro Hondu zisková víc nebo míň, pro mě ta motorka smysl má. Až tak velký, že jsem loni na jaře sáhl do kešeně, šel jsem si koupit funglovku (naháče Hondu NC 750S s klasickou převodovkou) a jsem s ní hodně spokojený, protože mi pro moje skromné potřeby ideálně vyhovuje. Je to moje tuším 9. nebo 10. větší motorka (kromě všemožných těch Jaw v mládí za totáče před 35-40 lety), a v posledních letech druhá funglovka.

    Spokojenost s danou motorkou je myslím jedním z hlavních důvodů (možná tím nejhlavnějším), proč každý máme ty svoje mašiny rádi.



    Mufiozo píše: Tech> Tak ale snad pokud vidíš, že 750ccm má maximální krouťák v 4750 68N.m, tak to o něčem vypovídá, vrdit že je to irelevantní je docela blbost. Pořád ta samá diskuze krouťák výkon, nejpřesnější je výkonová křivka, ale když ji nemáš tak ti prostě musí stačit tyhle dvě hodnoty.


    Jestli Ti to v něčem trochu pomůže, tak výkonové křivky NC 700 a NC 750 (ne spočítané, ale naměřné na brzdě) jsou tady:

    postimg.org/image/51iqdklr5/][img]http://s32.postimg.org/51iqdklr5/Honda_NC_700_750_power_and_torque.jpg[/img
    (zvětšení rozkliknutím)

    postimg.org/image/l9xzwxrzb/][img]http://s31.postimg.org/l9xzwxrzb/Honda_NC_700_750_torque.jpg[/img
    (zvětšení rozkliknutím)

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    24.06.2016 14:35
     
    gugo>
    Věci je možné hodnotit i neobjektivně, tam většinou o nic až tak zásadního nejde.
    Horší je hodnotit povrchně a neobjektivně lidi, kterým bys tím mohl křivdit a někdy i dost ublížit.
    Nespravedlnosti je na světě dost a dost, a škoda ji ještě přiživovat, když se tomu dá při trošce dobré vůle vyhnout... 
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    28.06.2016 07:06

    v.d.k píše: Dovi píše-
    Svoje motorky mám (a vždycky jsem měl) nyní už skoro výhradně na kochací pohodový ježdění převážně po klidných zapadlých okreskách. Tím, že jezdím na motorce, se za sportovce nepovažuju, ani svoje ježdění jsem nikdy nepovažoval za sport v pravém slova smyslu. Spíš za relaxaci po práci a za hezkého koníčka. A taky za vhodný a příjemný prostředek pro spojení dnešního civilizací dotčeného člověka s pěknou česko-moravskou krajinou.

    Líp bych to neřekl,podle toho jsem si moji nynější NC 700X vybíral.Mám ji cca půl druhého měsíce.Najeto asi 2000,charakter a posez na ní velká spokojenost,jo a co se týká spotřeby,zatím jsem se nedostal přez 3 litry většinou 2,7-2,9 neuvěřitelné že?No a to nejlepší nakonec ,její vzhled je krásná.



    Ahoj, mrknul jsem se do Tvého profilu, nejsi začátečník, měl jsi mj. Dragstara 1100 a V-Stroma 650. zkušenost máš např. i s Transalpem 700 a nyní jezdíš Hondu NC.

    Kdybys měl čas a chuť, mohl bys srovnat ty stroje a NCčko, případně i důvod (důvody) změny a její klady i případné zápory?
    Díky.

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    28.06.2016 10:45
     
    kubacech a kilix, probuďte se vy dva a vypláchněte si ústa.

    Já žádnou spotřebu testovat nechtěl.
    Ale právě že gugo přesně psal, že on "chce otestovat tu spotřebu NCčka v praxi"

    Cituji:
    Mam napad, rad bych poradne vyzkousel tu spotrebu NCcka v praxi, pri testovaci jizde v honde to nebylo nic moc. Nejaky nezaujaty NCckar, ktere si da se mnou vylet, pojede na moji ADV a ja na jeho NC ? Prosim nekdo kdo je schopen jezdit vic jak 60/90/130. Dame nejakej mensi vylet po CZ a motorkam a prevlecenejm skutrum do tela.
    Jizdu natocime, a zdokumentujem ruzne rezimy


    Přečtěte si to, co gugo navrhoval, ještě jednou. Nebo třeba 5x, podle potřeby.
    Chtěl "pořádně vyzkoušet tu spotřebu NC v praxi".

    A mahusz si to může i vytesat do kamene
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    08.07.2016 18:13
    Zkrátka a dobře, alespoň někteří objektivnější odpůrci se shodnou s příznivci minimálně v tom, že eNCčko je nenáročný spolehlivý pracant (a to není zrovna málo) - praktický univerzál buďto s levnější klasickou mechanickou převodovkou nebo volitelně s cca o 20 tisíc Kč dražším dvojspojkovým automatem (DCT).

    A když na to přijde, jede to i na naftu
    (OK, tak na naftu s benzinem)



    EDIT: překlep

  • Natankoval jsem naftu :D

    08.07.2016 12:32
     
    Při tankování paliva do motocyklu v roztržitosti automaticky sáhnul po pistoli s naftou, jak už tak byl zvyklý z tankování svého auta se vznětovým motorem...

    A buď neměl čas nebo se mu zdálo složitý vyčerpat nádrž se znehodnoceným palivem, tak to risknul a svůj experiment zdokumentoval a zveřejnil:



    Tak hlavně motorkáři s dýzlovýma autama, dávejte na to pozor!
     

  • Smysl nových modelů Honda NC 700 a 750

    11.07.2016 14:06
     

    assassin píše: Dovi: proti nahacum nikdo nic nema, jen je fajn kdyz to ma nejakej vykon a kdyz to neni tezky... me by treba vadilo, ze kdyz narazim na zavodnika s oktavii TDi, ze me spraska jako nic...


    To znám, ale já si toto dilema pro sebe vyřešil tak, že (už) nezávodím.
    Udělám dobrý skutek a když to jde, rád mu uhnu na stranu a ještě takovýmu závodníkovi rukou pokynu, že o něm vím a ať si jede.



    assassin píše: motorky pro vetsinu lidi byly ty nejsilnejsi a nejrychlejsi peklostroje co mohl na silnici clovek potkat a proto v nich uhlazeny dopravni prostredek NC vyvovala takovehle emoce :)


    Souhlas, vidím to podobně. Nebo vlastně stejně.

    Jenže s utahujícíma se šroubama se ten prostor pro peklostroje začíná v poslední době povážlivě zmenšovat (a nejenom pro ně - přijde mi, že skoro v každý oblasti života).
    A je možný, že se ještě všichni jak jsme tady dožijeme doby, kdy si budeme říkat - jo, to tenkrát se ještě dělaly motorky s 40, 55, 70, 90 i více koňmi, bez omezení maximálky a zrychlení, a byly na benzín...
     

  • Prý slabota

    15.06.2016 11:41
     

    bledemon píše: soccer> pružné zrychlení na 6tku 100-140kmh z testů (záleží na celkovém zpřevodování):
    5,1 sek versys650
    8,2 sek v-strom650
    9,8-10,3 sek nc700 (a v jednom testu motorradu se přepsali a uvádějí chybně blbost 14,5sek)
    12,3 sek cbr 300 (22kw)


    Přesně jak píše bledemon.

    A kromě té pro akcelaraci ne zrovna vhodné dálniční šestky samozřejmě existuje ještě i mnohem vhodnější pětka nebo čtyřka.

    Ta šestka u NC-čka je ve skutečnosti rychloběžná "sedmička" s těžkým převodem...

    postimg.org/image/5scu5cd6f/][img]http://s31.postimg.org/5scu5cd6f/Pilovy_diagram_NC750.jpg[/img
    (zvětšení rozkliknutím)
     

  • Prý slabota

    16.06.2016 14:30
     

    Dráťa píše: Dobře, pro slabomyslné změním slovosled věty, aniž bych jakkoliv měnil její původní význam: "... v mé rodné vísce se u cedule fotili s výhružnými gesty..."


    Pro trudnomyslné, kteří nerozeznají jasný vtípek, navíc ještě pro jistotu zakončený smajlíkem:

    Porucha je na straně přijímače, ale částečnou omluvou budiž jim dnešní inflace těchto grafických značek (nezřídka i shluk několika smajlíků v každé větě).
    Smajlíci, přestože barevní a leckdy i animovaní, ztrácejí svůj původní význam (naznačení mimiky, citového rozpoložení nebo jak vážně je co míněno) a stávají se u mnohých jen výplňovou vatou.
     

  • Prý slabota

    14.07.2016 09:03
     

    Nefotili se s výhružnými gesty, fotili se s motorkami...


    apa píše: Kua NC má aj foťák ? A kde to má čočku ?
    To ja musim so sebou ťahať ked nie foťák tak aspoň mobil .


    Jenže to by museli fotit motorkami, nikoli fotit  se s  motorkami...

    Jestli jsi dával ve škole pozor, tak např. fotíš foťákem, píšeš tužkou atd.

    Nefotíš  s  foťákem, nepíšeš  s  tužkou...
     

  • Výběr první moto

    29.05.2016 18:08
    Člověk by řekl, že je to za ty roky už dostatečně profláknutý téma. Ale jak je vidět, tak asi ne.

    http://www.motorkari...olomouc&act=tema

  • Prý slabota

    06.03.2016 12:45
    Je toho víc, co nechápeš a co Ti nedochází - bohužel hlavně v mezilidské komunikaci.

    A ohledně příspěvků, když už jsi s tím začal - Tvých 24743 příspěvků za 5 let představuje v průměru 95 příspěvků týdně. Dozajista jsi měl už skoro 25 tisíckrát taky něco velmi obohacujícího na srdci.

  • Honda Shadow Spirit VT750

    05.02.2016 10:11
     
    Kontrola/výměna po několika letech nebo podle potřeby dle typu motorky, nájezdu a způsobu využívání (obecně jiné je to u krosové mašiny, jiné u silniční)...

    Ale nemusí to být jenom olejem - jeho malým množstvím nebo jeho špatnými vlastnostmi, nevhodným typem nebo již nevyhovující kvalitou, stářím, nízkou viskozitou atd.

    Může to být i unavenými pružinami, a pro ten případ je v dílenském manuálu uvedena i jejich hraniční volná délka (bez zatížení).

    _____

    Takže kapitola 15 (VT750C2 Shadow Spirit, r.v. od 2007 včetně)...

    - konkrétně stránky 322 až 326
    (sestava předního kola, řízení a odpružení, základní servisní informace, utahovací momenty, potřebné speciální nástroje/pomůcky, nejčastější možné závady/projevy a jejich možné příčiny)

    - a stránky 340 až 349
    (vlastní demontáž, kontrola, výměna náplní, zpětná montáž).

    postimg.org/image/42ih1hp1b/][img]http://s27.postimg.org/42ih1hp1b/Front_Wheel_Suspension_Asssembly.jpg[/img
    (zvětšení obrázku jeho rozkliknutím)
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    13.01.2016 14:14
     

    TangoBravo píše: Ty výměny olejů mi příjdou přehnaný ne.


    Ty moje výměny určitě.
    Ale jak píšu, v mém případě měněno ne kvůli nájezdu, ale kvůli časovému intervalu výměny.
    A to ještě při mém stylu ježdění (WR 250x na bezprašných okreskách při velmi malé zátěži - viz i dlouhodobá průměrná spotřeba 2.76 l/100 km) by tomu motoru bývalo neublížilo ani víc než těch standardních předepsaných 5 tisíc km mezi výměnami oleje.

    Jinak ten zamýšlený Motul 300V je (s rezervou) velmi kvalitní.
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    13.01.2016 08:17
     
    OK, za mne tedy aspoň malá statistická kapka v moři...

    Opravy:
    0 (slovy NULA)
     
    Servis:
    Výměna motorového oleje i výměna olejového filtru vždy po 1 tisíci km (u WRka extrémně snadná svépomocná servisní činnost s cenou materiálu zhruba 300 + 100 Kč).

    Vím, že výrobce předepisuje olej až po 5 tisících km a filtr až po 10 tisících km, ale jednak byla to moje první fungl nová motorka (to je pak holt mazlík, něco jak s prvním miminem ) a taky vzhledem k mým spíše menším ročním nájezdům WRka (mám resp. měl jsem více motorek).

    Jinak samozřejmě průběžná kontrola tlaku v pneumatikách, kontroly vzduchového filtru a průvěsu sekundárního řetězu, čištění a mazání, při zimních odstávkách občasné preventivní dobití akumulátoru.
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    20.04.2016 08:29
     

    StropakMartin píše: Kolik platíte pojistku?
    Docela mě překvapilo, když sem zaplatil 776kč. Vzhledem k tomu, že tady Dovi kdysi psal něco o dvou stovkách.
    Pojišťoval to známý u Kooperativy.
    PS. Je to pojištěné na tátu, takže bonusy tam jsou.


    No, když ona zrovna ta Kooperativa myslím nepatří k levným. Ale jestli se to už změnilo k lepšímu, tak se omlouvám. A taky Krumlov není žádná malá díra, a kdo ví, kolikaletý bonus na motorku má ten, na koho máš to WRko psané atd. atd. - viz dále.

    Díval jsem se zpětně, a v tom roce 2012 (před 4 lety) jsem na WRko platil za roční povinné ručení 216,-Kč. Zhruba za rok nebo rok a půl poté začaly pojišťovny zdražovat a zdůvodňovaly to nejdřív tím, že tuším 5% (z vybraného pojistného?) mají dávat (nebo budou muset dávat) na nějaký fond hasičům/záchranářům... A později zase dále zdražovaly s odůvodněním obecně vyššího plnění vlivem ustanovení nového Pospíšilova občanského zákoníku atd.

    Nicméně stále platí, že největší vliv na výši pojistného mají tyto okolnosti (ve stručnosti zmíněno i v tom příspěvku na první straně tohoto vlákna):
    - typ motorového vozidla
    - objem motoru a částečně i výkon
    - pojišťovna
    - věk pojištěného
    - bydliště pojištěného
    - bonusy pojištěného za dosavadní bezeškodní průběh pojištění
    - někdy i doba držení ŘP pro daný typ vozidla (zohledňovala to např. pojišťovna Direct)

    První dvě hlediska máme tady na fóru (Yamaha WR 250R/X) všichni stejná, ale u těch dalších okolností se už můžeme (jeden vedle druhého, jak jsme tady) navzájem hodně lišit.

    Takže při snaze o co nejnižší ceny pojistného je potřeba zvolit pro daný typ motorového vozidla "optimální" pojišťovnu (např. pomocí webových srovnávačů), nebýt teenager, nemít řidičák půl roku, nemít bydliště v Praze nebo jiných velkých i menších městech, mít daný typ motorového vozidla (auto, motocykl) pojištěn co nejdéle (už dlouhé roky) a nebýt viníkem dopravních nehod.

    Co se bonusů týče, některé pojišťovny je donedávna přenášely z auta na motorku, ale později (před pár lety) s tím přestaly. Možná ideální proto je v 15 letech uzavřít pojistku na mopeda bez registrační značky (pouze na číslo rámu), a to u ČPP, která u "veteránů" má nízké sazby (platím ročně pár desítek Kč) - a bonusy začínají nabíhat. To se pak hodí, když si člověk třeba ve 20 nebo 25 pořídí velkou motorku a platí pak o mnoho set až o tisíce Kč ročně míň (to podle kubatury a výkonu, bydliště atd.) než kdyby neměl žádný bonus...
     

  • Vybírám cestovní enduro

    31.03.2016 16:26
    Jura_Penta>

    Kdybych se měl rozhodovat mezi Hondama Crossrunner a Crosstourer, BMW R1200GS LC, BMW S1000XR, Versysem 1000, KTM 1190 a 1290 adventure a Yamahou Supertenerkou...

    - a kdyby mi pak nakonec v užším výběru zůstalo velký GS Báwo a dvě velký KTM...

    - a kdyby se to ani pak nedalo jednoznačně rozhodnout...

    - tak bych do toho nejužšího výběru přidal ještě novou (litrovou) Afriku od Hondy, a možná by ta volba nakonec padla na ni. Ale je možný, že bys na ni musel nějaký ten pátek čekat.

  • Nový zákon

    04.04.2016 16:35
    Krátkodobě tento inovovaný zákon odradí nezanedbateůné procento zájemců o ŘP na motorky. A tu zbývající odvážnou část, která bude ochotna za to platit tu zvýšenou cenu, vystresuje tou kuželovou šarádkou. U nás holt nic nemůže být tak akorát a s rozumem, ale vždycky z rohu do rohu, z extrému do extrému. Celkově to nepomůže ničemu, akorát se zdraží papíry na motorky. Takže ve výsledku ubude nových vlastníků ŘP na Áčka a bude i míň kupců nových motocyklů (dovozci a prodejci jsou už jistě touto změnou ze strany "expertů z MD" nadšeni)...

    Co se týká toho všeho ostatního ve Tvém posledním příspěvku z 4.4.2016 v 16:10, s tím lze víceméně souhlasit, a šlo by to samozřejmě doplnit i o další příčiny těžkých nehod.

  • Prý slabota

    02.03.2016 11:53
     

    mara.k píše: Já mám 44kW a stěžuju si? Ne (i když ve dvou by to něco navíc sneslo) Kdyby do toho NC frkli motor z TA700, to by mohlo bejt zajímavý - taky žádnej dravec, ale alespoň motorkovej motor.


    Ahoj, to přídavné jméno "zajímavý" je bohužel v technických záležitostech jen takové zcela nezávazné. Je to úplně jalový, nic nespecifikující a vlastně nic neříkající, s nulovou informační hodnotou.

    Neber si to prosím Tě vůbec osobně, ale zajímavý může být odstavený rezatý embéčko stejně jako naleštěné Ferrari. Že je něco zajímavý, to se dá říct skoro o čemkoliv, a přitom se člověk vždycky trefí, i když o tom, co označí za zajímavý, nemusí mít ani páru.

    Nechal bych to být (nedělám tady jazykovýho korektora), ale zaráží mě na těchto diskusích, s jakou snadností se vždycky někde něco řekne. A teď mám na mysli to, že by bylo zajímavý dát do NC-čka motor z XL 700V Transalpu - pro jistotu podotýkám, že v Transalpu je převrtaný původně nízkoobrátkový čoprkrujzrový motor ze staré dobré Shadowky (nic proti ní).

    Už hned první zajímavost by nastala tím, že by se ten vysoký a dlouhý příčně uložený vidlicový dvouválec z Transalpu nevešel do nízkého rámu NCčka - do rámu uzpůsobeného k zabudování skoro ležatého řadového dvouválce, a umožňujícího ten prostor nad motorem využít jako velký zamykatelný a vodotěsnoý "zavazadlový" prostor (vejde se tam např. i integrální helma).

    postimg.org/image/v7dezi5gh/][img]http://s8.postimg.org/v7dezi5gh/Honda_NC750_Chassis.jpg[/img
    (zvětšení na prokliknutí)

    Druhá "zajímavost" spočívá v tom, co by se tou zástavbou motoru z Transalpa získalo - vyhodit 41 kW motor s maximem krouťáku skoro 70 Nm v 4750 ot/min a místo něho se pokusit (neúspěšně) zabudovat 44 kW motor s maximem krouťáku 60 Nm v 5500 ot/min...
     

  • Yamaha WR 250X + WR 250R a další 250 ccm DS

    19.02.2016 11:46
     
    Říkává se tomu různě - malá rozeta, rozetka, malý kolečko, kolečko i pastorek.
    Někteří strojaři mají ten pojem pastorek dokonce vyhrazen jen pro menší ozubené kolo v ozubeném soukolí (s čelními ozubenými koly přímo do sebe zapadajícími), nikoliv pro malé ozubené kolo řetězového převodu.

    Ale myslím, že tady v tom Rischwonově příspěvku z 18.2.2016 v 17:05 nemohlo dojít k žádné mýlce a bylo jasné, o co se mu jedná.
     

  • Ukázka NC 750 X

    27.12.2015 09:51
    Dolph-cz>
    Souhlas, a je to markantní zvlášť v Německu jakožto rodišti - bohatí Němci jsou patrioti a na svoji tradiční značku drží. I skutečnost, že to sousedům v ulici odvedle a odnaproti stojí v garáži, taky udělá hodně.