PROFIL UŽIVATELE

puod

Offline: 19.1.2018 Hlavní stránka sekce

Skupina: Registrovaný
Pohlaví: Muž
Věk: 31
Město: Jihlava
Lokalita: Jihlava Vysočina
Založil témat: 1x
Napsal příspěvků: 3x
ID uživatele: 8924
Registrace: 16.2.2008

Adresa profilu:http://puod.motorkari.cz (Sdílet)


Recenze brašny Iron & Resin X Arbor skateboards pannier bag

Uživatelská recenze zajímavé brašny pro klasické motocykly.





Na vzniku této brašny se podílely hned tři značky. Prodejce doplňků pro motocykly a výrobce oblečení Iron and Resin, výrobce batohů a tašek Sons of Trade a konečně skateboardová firma Arbor. Finální produkt můžete vidět také na oficiálním videu níže.

Objednávka proběhla přímo od Iron and Resin z Kalifornie za cenu 199 dolarů (k tomu je nutné připočíst poštovné a poplatek za celní řízení). Produkty od Iron and Resin u nás prodává například Klasick Wheels, ale přímo tato brašna zatím v nabídce není (kluci ji nemůžou sehnat).

Funguje tedy brašna opravdu tak skvěle, jak se prezentuje ve videu? Pojďme si to rozdělit na 3 části. Brašna a motorka. Motorka a skateboard. Brašna a skateboard.

Brašna a motorka

Systém uchycení na motorku je univerzální a relativně jednoduchý. Objem práce nutné k prvotní instalaci se bude odvíjet od typu motorky. Brašna je primárně určena na klasické motocykly, které mají ideálně dva zadní tlumiče, podsedlový rám a jeden výfuk. Nicméně lze improvizovat i na odlišných typech.





Různě dlouhé pásy zakončené kovovou obdelníkovou sponou se provlečou kolem rámu tak, aby byly k dispozici minimálně dvě spony, ideálně až čtyři (včetně těch spodních). Na spony se pak navlečou D-očka brašny.





Lepší je volit stranu, kde není výfuk, brašna je tak chráněná proti teplu. Pro případ, kdy jsou na motorce výfuky dva, má brašna na spodní straně ochranou tepelně odolnou gumu.

Při prvním pokusu jsem brašnu položil přímo na výfuk, zpětně jsem si přečetl v manuálu, že brašna žár nevydrží, ale kdo čte manuály, že? Guma dokonce vydržela, nicméně nevydrželo očko na jištění v dolním rohu. Pro příště jsem brašnu položil na zadní stupačku a už bylo vše v pořádku, dolní poutko ale zůstalo nadobro zničené. Takže na to opravdu pozor!





Systém uchycení jinak funguje výborně a brašna drží na motorce jako přibitá. Vyháknutí opravdu nehrozí. Při vyšších rychlostech je pohyb větší, záleží jak moc je brašna naplněná a jak dobře drží tvar, roli samozřejmě hraje i skateboard, který nese. Vždy lze také navýšit počet spon. Mně se osvědčily 3 fixační body, mám to ověřeno při klopení v zatáčkách i na dálnici, kde se vítr do brašny opravdu opře naplno.





Motorka a skateboard

Vypadá to krásně a vyzařuje z toho volnost. Iron and Resin nejsou jediní, kdo tohoto spojení využívá. Viděl jsem to několikrát u Ducati nebo Yamahy. Při propagaci ale většinou chybí realita toho, že všechny věci je nutné vozit sebou na motorce, kde je místa minimum. Lze udělat hodně kompromisů, kde se obětuje hlavně bezpečnost.

V kalhotách na motorku se nedá jezdit na skatu, ale obyčejné kalhoty vás neochrání v případě pádu na motorce. Pojedu jenom v triku nebo si vezmu bundu? Stejně tak boty, mikina, bunda, helma, rukavice apod.

Proto mě taky zajímalo, co se všechno do brašny vejde. Brašna má jednu hlavní kapsu bez rozdělovníků, dvě otevřené boční kapsy a pak jednu malou kapsu na vrchní části na menší věci jako peněženka, mobil apod. K mému překvapení se do hlavní kapsy vešlo komplet vybavení na longboard: kalhoty, triko, boty, rukavice, chrániče a helma. Tím je ale kapacita na sto procentech. Pokud byste s sebou chtěli vzít další věci, chce to další brašnu.





Při příjezdu do cílové destinace přichází do hry jedna z velkých výhod brašny. Lze ji totiž velmi jednoduše a relativně rychle z motorky sundat a pomocí popruhů schovaných v zadní kapse z ní udělat batoh a vyrazit.





Vzít tedy brašnu, sednout na motorku a vyrazit na skate, opravdu jde, i když to nejde tak hladce jak by se na první pohled mohlo zdát.

Brašna a skateboard

Skateboard nebo longboard se založí do vnější kapsy, která má ochranou gumu z vnitřní části a zapíná se na dva klipy. Ideálně funguje do šířky prkna 8.5”. Longboard má ale většinou více, cca 8.5 až 10 palců, to už pak zapříčiní, že se gripem brašna z přední strany poškrábe.









Na brašně je také dodatečný popruh, který má fixovat kolečka z obou stran prkna, to ovšem opět funguje hlavně na skate do délky 32”, delší už nezafixujete. Na druhou stranu tento popruh je na brašně spíše pro dodatečnou bezpečnost, protože prkno i bez tohoto popruhu drží na brašně velice dobře a hlavně nemá jak vypadnout. Teoreticky by to mohlo být nebezpečné, kdyby se například dostalo do kola, ale v mém případě se znovu ani na dálnici nebo v zatáčkách nepohnulo ani o centimetr, a to jsem vozil i dlouhý 37” (94cm) longboard.





Závěr

Celkově brašnu hodnotím výborně a pravidelně ji využívám. Brašna je z velmi bytelného a kvalitního materiálu a je nepromokavá. Mám vyzkoušeno jen v mírnějším dešti, ale věřím, že vydrží v jakýchkoliv podmínkách. Nesmím taky zapomenout pochválit design a vzhled brašny. Na klasické motorce vypadá opravdu skvěle a samozřejmě ji lze využívat i na běžné výlety bez skatu. Tvůrci se nebáli zkusit udělat něco nového a inovativního a to chce v dnešní době odvahu.

+ pěkný design a velmi kvalitní odolné zpracování

+ jednoduchý, univerzální a funkční systém uchycení

+ možnost připnutí skateboardu

+ možnost použít jako batoh

- menší kapacita (pro někoho může být i výhoda)

- méně kapes, žádné rozdělovníky

- úzká ochranná guma proti poškrábání skateboardem

- kratší pojišťovací popruhy na skate





Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.

TOPlist